Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka käyttävät vaatteensa loppuun?

Vierailija
29.12.2020 |

Käytän kotioloissa reikäisiä alusvaatteita ja samoin töissä. Siis niin reikäisiä, että kangasta on vähemmän kuin reikää, jos vain pysyvät päällä. Noh, tuossa oli ehkä vähän tarinankerrontalisää. Päällysvatteet ovat ihmisten ilmoilla sentään ehjiä, mutta niitäkin valikoin vähän sen mukaan missä tilanteessa niitä käytän. Joku värien haalistuminen ei hämärässä haittaa. Parhaat vaatteet tulee käyttöön luonnollisesti silloin, kun on tarve näyttää hyvältä.
Näitä risoja vaatteita on kertynyt jo niin paljon, että välillä niitä pitää heittää roskiin enemmänkin. Toki aina sen viimeisen käytön jälkeen. Pestyjä vaatteita ei kehtaa roskiin laittaa. Saatanpa joskus käyttää sitä roskiin menevää vaatetta vielä jonkun likaisen jutun pyyhkäisyyn. Esim. kuistin kurat voi kertaalleen niillä pyyhkäistä.
Ennen vaatteet kestivät huomattavasti kauemmin. 15-20 vuotta vanhoja t-paitojakin minulla vielä on, mutta nykypaidat joutuvat kotipaidoiksi jo yhden tai kahden vuoden käytön jälkeen.
N46

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep kaikki vaatteet ajetaan loppuun. Liian reikäiset / kuluneet siirtyvät remonttivaatteiksi. Ja em. tarkoitukseen kelpaamattomat lopulta öljyräteiksi.

Vierailija
42/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä " kaupoissa on myyty jo pitkään kalliilla valmiiksi reikäisiä farkkuja. Kummasti ihmiset käyttää niitä julkisilla paikoilla vaikka farkuissa on enemmän reikää mitä kangasta" en olekaan koskaan ymmärtänyt. En ole koskaan ostanut valmiiksi reikäistä vaatetta enkä osta lapsellekaan. Nyt on siis muotia olla rähjäinen, mutta minusta se ei ole tavoiteltavaa, mieluummin pidän ehjiä vaatteita. Joku laaturaja sentään oltava. En halua edistää puliukkokulttuuria enkä osallistu siihen, olkoon miten muotia hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yritän korjata. Rikkinäisiä, värjääntyneitä, tahrasia ja värinsä menettäneitä vaatteita en todellakaan käytä. Ostan vaatteita vain sen verran, kun oikeasti tarvitsen. Olen samaa ikäluokkaa, kun aloittaja.

Vierailija
44/86 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käytän kaikki vaatteet loppuun. Ihan loppuun. Vaatteisiin ilmestyvien reikien vuoksi suosin verkkopaitaa, jossa reiät vain vähenevät vuosien saatossa. 

Vierailija
45/86 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun asti

Vierailija
46/86 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
47/86 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minulle outo ilmiö. Rääsytasoisesti pukeutuminen vaikuttaa  kummalliselta valinnalta. Jokaisen voisi olettaa arvostavansa itseään ja perhettään sitenkin, että pukeutuisi vähintään ehjin vaatteisiin. Jos nyt ääriekologisuus jätetään perusteluna uusien ostamattomuudelle  huomiotta, en näe, miksi vaatteisiin ei saisi kulua rahaa kuten muutenkin elämän perustarpeisiin. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten lähipiirin ihmiset ja työtoverit suhtautuvat tuollaiseen äärimmilleen vietyyn säästötyyliin, ja puetteko lapsenne samoin periaattein?

Vierailija
48/86 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla osa vaatteista jo aika kuluneita. En käytä niitä julkisilla paikoilla. Jostain alushousuista voi sivusauma tai reunakuminauha repsahtaa, mutta kyllä ne menee vielä.

Ihanan pehmeät kashmirhousut kuluivat puhki, ostin kyllä uudet tilalle, mutta rikkinäiset meni vielä hyvin talvikauden kotihousuna, koska olivat niin mukavat päällä ja aika arvokkaatkin, joten sen vuoksi en viitsinyt heti hävittää niitä. 

Mies käyttää vielä enemmän vaatteet loppuun ja välillä joudun puuttumaan joihinkin. Vanhoista villasukistaan ei ollut periaatteessa muuta kuin varret jäljellä ja niistä käytiin keskustelua tovi, ennen kuin suostui luopumaan niistä 😄

Mielestäni kotona ei ole yhtään ahdistavaa käyttää jo parhaat päivänsä nähneitä vaatteita, jos vaate on ollut mukava ehjänä, ei pari reikää tai rispaantunut kaulus/hihansuut muuta sitä miksikään. 

Vierailija
49/86 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyviä 60-luvulla ostettuja Kaunotar-tuotteen vaatteita. Olen vähän lihonut, mutta silloin vaatteet eivät olleet mitään kittanoita.

Niitä en pysy loppuun käyttämään. Pojan teinitytöt ovat kyllä niihin ihastuneita. Aina käydesään haluavat sovitella paria silloista iltapukua.👵

Vierailija
50/86 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on minulle outo ilmiö. Rääsytasoisesti pukeutuminen vaikuttaa  kummalliselta valinnalta. Jokaisen voisi olettaa arvostavansa itseään ja perhettään sitenkin, että pukeutuisi vähintään ehjin vaatteisiin. Jos nyt ääriekologisuus jätetään perusteluna uusien ostamattomuudelle  huomiotta, en näe, miksi vaatteisiin ei saisi kulua rahaa kuten muutenkin elämän perustarpeisiin. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten lähipiirin ihmiset ja työtoverit suhtautuvat tuollaiseen äärimmilleen vietyyn säästötyyliin, ja puetteko lapsenne samoin periaattein?

Vanhat vaatteet eivät välttämättä näytä rääsyiltä. Uudet kyllä ekan pesun jälkeen😅

Vierailija
51/86 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Huollon vaatteeni, pesen ohjeiden mukaan, poistan tahrat ja nukat, teen pienet korjaukset, joskus värjään. Uutta hankin vain menetettyjen tilalle. Käytössä on mm äitiysmekosta tehty puolihame, vauva täyttää 23.

Vierailija
52/86 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti loppuun asti. Reiät paikataan. On tunne, ettei enää ikinä tarvitse ostaa vaatteita. Toki pistä siistimpää vaatettaa juhliin yms. Kotona on aina römppävaatteet. Muoti ei kiiinnosta.

Vierailija
53/86 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jopa alkanut parsia rikkinäisiä sukkia ja tursia kokoon (olen melkein ompelutaidoton) puseroiden ja paitojen reikäisiä saumoja mitä en ole koskaan ennen tehnyt. Eilen väänsin melkein itkut, kun ainoa pitkähihainen t-paitani oli mennyt niin risaiseksi, että oli pakko heittää se roskiin. Vaatemenoissa voi säästää paljon jos kotioloissa pitää risaisiakin vaatteita ja panostaa vain niihin vaatteisiin missä kulkee ihmisten ilmoilla.   

Vierailija
54/86 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkenneita saumoja tai kainaloreikiä ompelen kiinni. Kotona on tietysti käytössä mukavat kotivaatteet, ettei "edustusvaatteet" tai esim.farkut kulu. Uuden ostamista yritän harkita tarkkaan, esim. uutta talvitakkia tekisi taas mieli, mutta kun kaapissa on kymmenen käyttökelpoista, en pysty perustelemaan itselleni miksi ostaisin. Siinä säästää, kun siirtää jotain ostosta vaikka vuodella ja vanhoille tulee siksi lisää käyttökertoja ja niihin käytetty raha tulee paremmin hyödynnettyä.

Vierailija
55/86 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös kaikki vaatteet loppuun asti.

Yöasuna miehen hylkäämiä alushousuja ja rikkinäisiä teepaitoja.

Joskus matkoilla huvitti kun hotellisiivooja oli asetellut ne kauniisti sängyn päälle.

Sukkahousuista leikkaan rikki menneet sukkaosat, menee pitkisten alla hyvin vielä.

Rahaa olisi kyllä ostaa uusiakin mutta koen turhaksi.

Vierailija
56/86 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin pitää toimia!

Vierailija
57/86 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän myös loppuun ja haen kirpparilta lisää.

Harmittaa jos pitää ostaa normikaupasta mutta nykyään kirpparilta saa niin hyviä muutamalla eurolla.

Alusvaatteet ja sukat ostan uutena

Kirpparilta ei löydä mitään jos on outo vartalotyyppi. Esim pitkät kädet ja jalat

Tuo on vielä helppo, kun voi lisätä pituutta. Juuri ompelin pitsin mekon hihansuihin ja sain sillä haluamani mittaiset hihat. Sen sijaan jos on leveä harteinen, ja leveä rintakehä näin naisena, niin yläosia ei tahdo löytyä edes kaupasta, saati nyt kirppareilta. 

Vierailija
58/86 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on elämistä varten. Saa nauttia ja ostella kivoja juttuja. Ei niitä kerkeä enää sitten tehdä kun olet sairas ja 60-vuotias. Kuolema ja sairastuminen voi yllättää yhtäkkiä

Sori kun pitää sulle vääntää rautalangasta mutta elämä ei ole ostelemista varten. Nauttiminen ei ole = ostaminen. Kultainen keskitie on olemassa ja kohtuus tuo onnen. Kun elää kohtuus mielessä ei ole 60-vuotiaana sairas. Jos kuolema tulee se tulee, en sen takia ala tuhlaamaan hulluna rahaa tavaraan jotta lapseni sitten kiroaisivat minua tyhjentäessään kämppää.

Hyvin sut on aivopesty kuluttajaksi.

Olen tuon ikäisenä sairas, eikä se liity mitenkään kohtuullisuuteen. Oikeastiko joku ajattelee noin nähdessään sairaan kuusikymppisen? Että eipä tuokaan ole elänyt kohtuus mielessään ja siksi on nyt sairas? 

Vierailija
59/86 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

58-vuotiaana ostan ainoastaan sukkia. Tennarit pitää hankkia joka viides vuosi. 

Vierailija
60/86 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suren vieläkin sitä kun hienon italialaisen villakangastalvitakin hihansuut kuluivat puhki pari vuotta sitten. Ostin sen v 2003 ja käytin joka talvi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi