Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40+ äidiksi 2015

01.06.2014 |

Moi,

löytyykö yli nelikymmppisiä odottajia?
Kolmas lapsi täällä tulossa ja LA tammikuussa 2015 :)

Kommentit (53)

21/53 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Etana1 :) ja mahtava kuulla että sinun seulonnan tulos oli näillä näkymin normaali :-D.

Minulla vastusti toiseksi viimeisenä lomapäivänä..

Viime yönä heräsin pahaan oloon klo 03:00 yöllä. Sitä pahinta kuvotusta kesti aamu kuuteen saakka... Vatsa meni ripulille. Sitä olen potenut lähes päivän. En tiedä tekikö oireet edellisenä iltapäivänä syöty "maatilajäätelö" vai jokin muu pilalle mennyt? Vieläkin vatsa ruplattaa. Kivennäisvettä olen tankannut pitkin päivää.

Voitte kuvitella ison helteen, raskauden ja vatsa taudin yhdistelmän!

Ainoa lohtu tässä oli se että huomenna olen suht toipunut että jaksan matkustaa linja-autolla ja junalla. Huh olipa koitos tuokin tauti. Entistä tarkemmin katson jatkossa mitä suuhuni laitan : /. Toisaalta eipä sitä ikinä kaikilta taudeilta voi välttyä.   

Tsemppiä kaikille helteessä alkuraskauden kokeneille. Onhan tämä ollut omanlaisensa koitos ettenkö sanoisi.

22/53 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä on muitakin ja aika samoilla viikoilla! Olen 41 ja viikkoja 15 +6 tänään. LA 7.1. Ihan ensimmäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/53 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista toipumista, Daria! Ja Siirille tervetuloa joukkoon! Mun LA on 22.1 eli muutama viikko sun jälkeen :)

Mulla on nyt viimeisinpänä "vaivana" kohonneet proteiiniarvot virtsassa - "Doctor Googlen" mukaan kyseessä ei mitään hälyyttävää. Käskettiin seurata muutaman päivän ajan verenpainetta ja maanantainahan mulla onkin taas gynekologin vastaanotto. Katsellaan, mitä tuleman pitää.

Olen tosi iloinen, että Suomeenkin saatiin vihdoin ja viimein kunnon kesäsäät. Toivottavasti ilmat pitelevät myös elokuussa. Olen tulossa tuolloin pariksi viikoksi lomailemaan ja tahdon päästä uimaan mereen, järveen ja jokaiseen vastaantulevaan lätäkköön! 

Mukavaa kesän jatkoa kaikille!

24/53 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Etana1 =)  ja tsemppiä sulle että ei olis mitään vakavaa kuitenkaan.

Itselle tuli "yllätyskäänne" kun tänään vasta varasin neuvolaan ensimmäistä ultra-aikaa loman jälkeen ja kun neuvolantäti sitten laski raskausviikkoja niitä hänen mielestään olisikin jo n. 10-11 viikot menossa! Vastahan minulle sanottiin että max. 7+1... :0... Noh, sitten kyllä selittelin siinä että minulla on kyllä ollut pitkä kierto n. 30-35 pv ja voihan sen puoleen viikkoja olla vähemmänkin eli sen laskukaavan mukaan täyttyis rv 9 perjantaina. 

Sitten neuvolasta alettiin ehdottaa että varattaisiin ensin ns. perus neuvola-aika. Siihen totesin ettei käy koska haluan jo viimein tietää millä viikolla olen nyt sitten menossa ja lasketun ajan ja tietysti sen että kaikki on edelleen kunnossa. Minulle ei nyt riitä että mitataan joku verenpaine ja muut perusmittaukset kun vointikin on ollut mitä parhain jo usean viikon.

No sitten sain sen ajan kylläkin vasta viikon päähän 1.8. Tämä johtuu todennäköisesti siitä että kesälomat täysillä menossa ja ajat tiukassa sen vuoksi. Omaa hölmöyttä kun kuvittelin ettei pidä viikkoja ennen ennakoida ja varata kyseistä aikaa... Raskaus joskus sumentaa tuon loogisen ajattelun nääs ;).

Eli sitten ehtii mennä kuukausi siitä kun varma plussa tuli kotiraskaustestiin ettei tiennyt missä on menossa...! No, mietin kyllä tässä tänään viimeksi että olenkin ihmetellyt jo mielestäni suurta vatsaa ja ajatellut että viikkoja olisi kasassa kohta vasta 9. EHKÄ syy onkin siinä että menen jo viikon kaksi edellä.

Eli minulla jatkuu tämä jännitys siitä missä olen menossa :/. Mutta heti ilmoittelen mitä siellä ultrassa sitten näkyi ja LA;n ;).

ps. vatsatauti helpotti ja töissäkin jo loman jälkeenyksi päivä käyty. Saas nähdä missä vaiheessa jo oikeasti työkaverit kyselevät odotanko? Varmaan aikas pian arvelen. Tarkoitus olisi kuitenkin pitää omana tietona niin pitkään kuin mahd. Koska lähisukukaan ei vielä tiedä. Ainoastaan minun ja puolison läheisimmät ystävät 2 hlöä tietävät asiasta <3.

25/53 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille "oikeesti aikuisille " odottajille!

Minä olen 42 vuotias seitsemännen lapsen odottaja. Isoimmat jo ihania inttäviä teinityttöjä. Kyllä raskaus on tällä iällä aina yllätys, vaikka sille on annettu mahdollisuus jo pitkään.

26/53 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Minimami myös mukaan =).

Olisi taas kiva kuulla miten kaikilla menee?! Laittakaahan tulemaan kesäkuulumisia.

Omista sen verran että olen kurkkua myöten täynnä hellettä. Meillä töissä ei ilma kulje ollenkaan ja olo kuin päivän huonossa saunassa olisi ollut. Olen ollut pahalla ja flgmaattisella tuulella juuri sen vuoksi :/.

Nyt alkaa taas mieli kohentua kun ukkoskuuro vei pois sen tukalan kuuman ilman. Ilman raskautta tämä keli olisi ollut jotenkin siedettävää "ei helleihmisenä" mutta nyt sietokyky lähes nolla.

Että pilvisiä päiviä toivon minä =)

27/53 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Voiko ilmoittautua mukaan vaikka laskettu aika onkin jo tämän vuoden puolella 7.11.2014..?

Olen 42-vuotias toisen lapsen odottaja, esikoinen täyttää 18.8 3-vuotta ja tätä toista on nyt sitten yritetty se kolme vuotta, olin jo menettänyt toivoni, mutta sitten iloksi tämä muuttui.

Ekassa seulassa jäätiin kiinni, suhdeluku 1:160, lapsivesitutkimus tehtiin ja sieltä saatiin kromosoimeiltaan terveen lapsen tieto :)) meillä päin raskautta seurataan sairaalan äitiyspoliklinikalla tarkemmin kun ikää on tämän verran vaikka mitään muuta riskitekijää ei olekaan. Seuraava ultra siellä on elokuun puolen välin jälkeen.

Helteet ovat ottaneet kyllä koville, maanantaina palasin töihin ja tukalaa on ollut.

Tsemppiä kaikille!

28/53 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Minimami ja tervetuloa Kartenk! Kiva, että tänne tulee lisää porukkaa. Jotenkin tuntuu, että mitä enemmin toivoo ja yrittää, sitä vaikeampaa raskautuminen on (tietenkin ikäkin tekee tehtävänsä). Me oltiin jo tarttumassa viimeiseen oljenkorteen eli hedelmöityshoitoihin. Lääkkeet ja hormonit odottivat jo kaapissa ja hoidot oli tarkoitus aloittaa toukokuussa. Mutta ennen sitä tapahtui pieni ihme ja ihan luonnon omin keinoin :)

Mulla raskaus sujuu mukavasti. Vatsanseutu pyöristyy ja sitä kumpua onkin sitten niiiin ihana silitellä. Maanantain ultrassa näkyi vilkas noin 10 sentin pituinen pikkuinen. Sen verran kuitenkin kainosteli, ettei saatu tietää, onko sieltä tulossa tyttö vai poika. Ainoa todellinen toive on, että syntyy ja syntyy terveenä! Rakenneultra on elokuun lopussa. Ja joka kuukausi on käytävä toksoplasmoositesteissä.

Kävin ostamassa myös äitiysvaatteita. Toteutin iänaikaisen unelmani ostaa äitiyslappuhaalarit!

Ihanaa kesän jatkoa kaikille. Ja Darialle tsemppiä huomiseen!

29/53 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Etana1 ja tervetuloa Kartenk =).

Tosiaan nyt jännitys LA;sta viimein helpotti ja se osoittautuikin olevan 1.3...! Siellä kovasti pikkuinen liikkui ja pituutta päästä peppuun oli 3 cm.

Jos esikoisen LA;sta voi jotain päätellä niin hän meni 3 päivää yli LA;n ja sen mukaan olisin varmasti maalisvauvan tuleva äiti. Mutta voisihan se mennä toisinkinpäin eli helmivauva ;). Nyt siis menossa rv 9+5.

Minulla tulossa ensi viikolla seulatesti eli verikoe. Se siis seuraava jännitysmomentti meillä.

Juu niinhän se monella on Etana1 että kun eniten toivoo raskautta niin sitten se ei sitten millään tärppää. Ja tosiaan juuri sekin ihme usein tapahtuu että kun ikäänkuin "luovuttaa" niin sitten tärppää.

Voin kyllä todeta että meille kävi ihme sillä ei mennyt kauaa kun tärppäsi. Toisaalta meillä oli jo yksi vaikkakin siitä on jo vuosia. Minulla tulee 40 täyteen siis ensi vuonna. Pidän tätä ihmeenä, suurena onnena ja siunauksena myös <3.

30/53 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin,

mukavaa, että löytyi tällainen ikänaisten sarja :). Täytän pian pyöreitä ja vanhemmat lapset ovat jo 8 ja 9. Tein testin sunnuntaina ja raskaus oli kyllä iso yllätys. Emme ole käyttäneet ehkäisyä vuosiin ja vauvahaaveet oli kuopattu jo aikaa sitten, mutta niin vaan nyt kävi, että vauva olisi tulossa - hämmentävää, jännittävää ja ihanaakin... Ikä vähän jännittää, kun en ole fysiikaltani kovinkaan hyvässä kunnossa, mutta onhan tässä aikaa ryhdistäytyä ja aloittaa kuntoilu.

Mukavaa olla mukana!

31/53 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Savanninukahtaa! Ole vain luottavaisin mielin! Et painiskele yksin tässä "ikänaisten sarjassa" (hauska ilmaisu muuten tässä yhteydessä). Mulla on huomenna viimeinen työpäivä ennen kesälomaa. Torstaina suuntana koto-Suomi!!! :) Onkin ollut jo kova ikävä niihin maisemiin. Seuraavalla kerralla on mukana (toivottavasti!!!) oma pieni kullannuppu! 

Toivotan teille kaikille oikein mukavaa loppukesää! Syksymmällä tavataan!   

32/53 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhekin on "plussannut" kolmatta kertaa, saas nähdä miten pitkälle päästään nyt siksi varovainen asenne, enkä ed. tehnyt raskaustestiäkään ja molemmissa raskaus päättyi toisiin kuukautisiin eli alku oli mennyt jtkn pieleen. Toiveita on ollut 2103 alkaen. Tuona vuonna kaksi alkuraskauden keskenmenoa(maalis- ja syyskuussa). Näistä pääsin työterveyden kautta tutkimuksiin ja löytyikin hyvänlaatuisia kystia toisesta munasarjasta jotka menivät itsestään ohi. Vanhin lapsi täyttää 20. Nyt kuitenkin testasin marketti-raskaustestillä koska oireet vähäiset ja arvelin luulosairaudeksi jo.Tässä soittelen neuvolaan jos toisetkin kuukautiset jäävät tulematta, sitten alkaakin seulajännäily. Istukkabiopsiaan en varmaankaan suostu, kaikki muut seulat huolin. Vaikka tiedän että riski on suuri versus edellisiin lapsosiin. Keskenmenoja ei ollut ennen 40 ikävuotta yhtäkään, lääkäri totesikin että mahdollisuudet tulla raskaaksi ovat aina 46een saakka mutta keskenmenot ikävä kyllä lisivät huomattavasti. No tämä allekirjoitettava omalta kohdalta. ILOISTA MIELTÄ KAIKILLE raskautetuille!

33/53 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Vähän on tässä ollut hiljaiseloa, kun ajatukset kierrelleet vaan tulevan lapsen ympärillä. Sain seulasta riskiluvuksi 1/100 ja päädyimme lapsivesipunktioon. Punktion jälkeen joiduinolemaan kolme päivääsairaalassa ku valuttelin veristä läpsivettä....Henkisesti olo oli ihan kamala. Jo pelkastään vastauksen odottaminen ressasi ja kun vielä tuli tuo vuoto. No vastaus tuli, ei kromosomipoikkeavuuksia. Nyt on kuitenkin vuodon takia loppuraskauden seurannat äitipolilla. Tulipa vaan mieleen, että kuuluukohan kaikki näin kypsät naiset jo iän perusteella tuohon riskiryhmään!!  Jokunhan tuola mainitsi "ikänaiset", se kyllä sopii mainiosti kun aika vasta postilaatikkoon kolahti Tena Lady mainoksia näytteiden kera, hah! Kyllähän ne sopii sitten jälkivuotoonkin.

34/53 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille ikänaisille. Itse olen 40+ ensikertalainen, joka vähän yllättäen havaitsi että saatan ehkä sittenkin saada lapsen maaliskuussa. Muutimme hiljattain vieraaseen maahan, joten onpa tässä pientä elämänmuutosta hallittavaksi. Hieman kauhulla olen surffaillut raskauden riskejä ikäiselläni ja yrittänyt muistella tilastotieteen perusteita, jotta noihin riskeihin osaisi suhtautua realistisesti. Iän perusteella meidät varmaankin luokitellaan riskiryhmään, mutta toisaalta se, että olemme onnistuneet tulemaan raskaiksi kertoo käsittäkseni jotain positiivista kunnostamme ja terveydentilastamme. 

35/53 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ollut totista elämä nyt. Seulat on hiukka epäreiluja ja olen ymmärtänyt että varsinkin ikä aiheuttaa myös turhia hälytyksia riskiluvuissa. Voi kun rauhoittuisi masuparka. Ota huilaillen vielä, tuloshan ainakin ilahduttaa. Vaikka ei kai nuo seulatkaan ole kumapaankaan suuntaan varmoja. Mutta parhain päinhän sitä koettaa ajatella ja ratkaisuja tehdä:)

36/53 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Kiva löytää keskusteluryhmä, jossa samanikäisiä kuin minä! Olen 40-vuotias ensikertalainen, LA tammikuun alussa. 

Seulassa odotin pomppaavani ikäni ja aiemman keskenmenon vuoksi, mutten pompannut. Nyt olen huolissani, että onkohan se kuitenkaan tältä osin terve! Koska varmuuttahan asiaan ei seulalla saatu suuntaan tai toiseen, vain todennäköisyyksiä. Rakenneultra tulossa tämän kuun lopussa.

Helteistä on nautittu täysin rinnoin, sopivasti tässä kevyessä keskiraskaudessa. Kaunista loppukesää ja syksyä kaikille!

37/53 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kaikkien seulajännitysten keskelle vähän positiivista nostetta!!

Olen ainakin itse ajatellut niin, että tässä iässä on henkisesti paljon vahvempi äidiksi kuin silloin esikoista odottaessa. Silloin nuorempana ajatteli asioita jotenkin tosi musta-valkoisesti, enkä oikein osannut nauttia siitä lyhyestä vauva-ajasta. Oli kamala kiire lähteä takaisin töihin, kiire saada vauvakilot pois jne. Nyt aion käpertyä tulevan vauvan kanssa kotiin, ihan ilman perhekerhoja ja muita "pakollisia" äidille kuuluvia sosiaalisia menoja. Niihin rientoihin lähden sitten kun siltä tuntuu...Lyhyesti sanottuna nelikymppisenä uskallan olla omalla tavallani äiti, ja tiedän että se on parasta omille lapsilleni.

38/53 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä myös yksi 40+ ensiodottaja. sain keskenmenon noin vuosi sitten, joten tällä kertaa ennen ensimmäsitä ultraa en uskaltanut edes iloita raskaudesta. Ultrassa näkyi kuin näkyikin pieni ihmisenalku, ja itkuhan siinä pääsi... Raskausviikkoja nyt tasan 13 ja laskettu aika 23.2.

39/53 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu pääsisäisvauvaa, jokin meni kolmannen kerran pieleen. Tietenkin mukava kun ei edennyt tämän pidemmälle kun sitä vaikeampi kestää mitä pidemmälle "tilanne" kehittyy. Aika vaikeahan tässä on silti kypsästi suhtautua vaikka tajuaa että tilasto ei ole enää iän puolesta kovin hyvä. Kuitenkin niin säännöllinen kierto että on heti into päällä kun hoksaa että raskaus alkanut. Lapsia on ennestään monta, että onneksi en ole ensi kertaa liikkeellä, jos tämä on lopullinen tosiasia. Muutoin olisin vielä totisempi tyttö tällä hetkellä. Ehkä jatkamme stressitöntä parisuhdetta ja vauvoja siunaantuu tai sitten ei. Vähän miettii oliko joku mikä aiheutti keskeytymisen(mökillä höösääminen tai lempiminen) tuskinpa kuitenkaan järki sanoo. Koodaus ei vaan mennyt nappiin. Ihanaa odotusaikaa teille mamiset, kyllä on aarteet masussa:)!

40/53 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja kuulumisia minultakin.

Tällä kertaa olikin sitten huono päivä ja huonoja uutisia minulle.

Kävin NP-ultrassa 19.8. ja annoin sen verinäytteen.

Tänään soitti kätilö (olettaisin) minulle ja kertoi että suhdeluku on jopa 1:44!! Ei siis hyvä tulos ollut :(.

Ehdotti rv viikolle 15 lapsivesinäytettä. Haluan sen ottaa kun noin huono lukukin vielä tuli. Haluaa sitä mielenrauhan tuollaiselle asialle.

Arvelen ihan samaa kuitenkin että kun on ikää niin sen vuoksi seula tulee aika monelle vanhemmalle. Vaikka täälläkin oli onnellisia joille seulaan tullut normaali tulos.

On tämä raskaus mennytkin muuten liiankin hyvin ja tärppäsi kerrasta niin pitää olla sitten jännitysnumero vielä ennenkuin voi EHKÄ rentoutua kunnolla. Tai luottaa että kaikki on hyvin. Pakko silti yrittää olla jatkuvasti miettimättä asiaa. Eihän se miettimällä parane.

Muutenkin olen ollut matalapaineessa mielialaltani tällä viikolla. Viime viikolla sairastin kuumetaudin ja limaa purkanut vielä tämänkin viikon. Olen allerginen ja kun en ole voinut ottaa lääkkeitä niin tauti pitkittyy heti. Tosi tukkoinen olo ollut toista viikkoa. Kunhan ei menisi poskionteloihin...

No, huomenna on päivä uusi.