Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40+ äidiksi 2015

01.06.2014 |

Moi,

löytyykö yli nelikymmppisiä odottajia?
Kolmas lapsi täällä tulossa ja LA tammikuussa 2015 :)

Kommentit (53)

41/53 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täälläkin kirjoittelee 41 vuotias odottaja, la on 11 pvä tammikuuta :) 

Minä en mennyt mihinkään tutkimuksiin, muuta kuin normaalit ultrat. Niissä kaikki oli kunnossa. Minulla on 12 vuotias vaikeasti autistinen poika, jota odottaessa menin aikoinaan kromosomitutkimuksiin ja kotiin tuli kirje 'Terveen pojan kromosomit' ja muistan sen ahdistavan tunteen kun neula työnnettiin vatsan läpi, se oli kamalaa. 

Minulla on myös terveitä lapsia, mutta sain kokea että kaikkea ei voida etukäteen testata. Tällä kertaa lääkäri jankutti pariin otteeseen testeistä, mutta kuten sanoin, en halua niitä enää. Se on tullakseen mikä tulee, elämä on. 

42/53 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Daria09 ja muutkin!

Itse sain seulasta luvuksi 1/100 ja ajatuksena oli heti, että pakko saada tietää totuus. Kuitenkin sitten punktiosta sain mukaan paperin, jossa kerrottiin se pieni mahdollisuus että tulos onkin toinen kuin mitä ilmoitetaan. Siis luku oli jotain alle puolen prosentin luokkaa, mutta näin epäuskoisena ihmisenä jäin edelleen hieman avoimen kysymyksen eten: "Jos siellä on sittenkin jotain häikkää". Eli ei tässä ihan täysin rinnoin osaa raskautta hehkuttaa. Samaisella punktiokäynnillä kuulin myös sen, että 40 vuotiaalla kromosomipoikkeavuuksien riski on jokatapauksessa ja 1/80.

Ei auta kuin toivoa parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/53 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän tauon jälkeen ajattelin "herättää henkiin" tätä keskustelua. Vaikka vain sen verran että mitä täällä käyneille kuuluu nyt?

Minulle kuuluu ihan hyvää. Todella hyvää :). Punktiosta tuli normaali tulos ja tyttövauvaa odotan ♥. Raskaus mennyt näille viikolle normaalisti (rv 21+4). Eli kyllä sitä lähes 40 v odottajalla voi mennä kuten 20 v ikäisellä ;). 

Jään seurailemaan tuleeko tänne kuulumisia ja anyway toivotan täällä olleille hyvää jatkoa odotukseen tai uuteen yritykseen :).

44/53 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän tauon jälkeen ajattelin "herättää henkiin" tätä keskustelua. Vaikka vain sen verran että mitä täällä käyneille kuuluu nyt?

Minulle kuuluu ihan hyvää. Todella hyvää :). Punktiosta tuli normaali tulos ja tyttövauvaa odotan ♥. Raskaus mennyt näille viikolle normaalisti (rv 21+4). Eli kyllä sitä lähes 40 v odottajalla voi mennä kuten 20 v ikäisellä ;). 

Jään seurailemaan tuleeko tänne kuulumisia ja anyway toivotan täällä olleille hyvää jatkoa odotukseen tai uuteen yritykseen :).

45/53 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä uusi tulokas.... Eräs joka hieman kauhunsekaisin tuntein ei vieläkään voi ymmärtää raskauttaan. Nyt viikkoja 13 ja ikää 45 v. Ennestään 10 v tyttö, nyt tulossa poika, mikäli kaikki menee hyvin. Miten olette jaksaneet tämänikäisenä kaiken vauvarumban? Olen itse hyvässä kunnossa tällä hetkellä, eikä sairauksia yms. Kenelläkään (paitsi miehelle) en ole vielä edes uskaltanut kertoa, kaikki varmaan järkyttyvät :). Veraistukea siis kaipaan :) 

46/53 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei MillaMaaria1 ja onnittelut raskaudesta ♡.

Tosiaan tämä keskustelu on ollut aika hiljainen ja jos vertaistukea haluat minkä ymmärrän kannattaa noiden otsikoiden kautta etsiä se "oma" ryhmä. Esim. Tuo 35+ raskautuneet joilla la toukokuussa. Sinne näkyi toivotukset olevan muillekin vanhemmille odottajille ;).

Itsekin olen huono sanomaan miten sitä jaksaa vaivan kanssa koska mulla la maaliskuussa ja silloin olen sitten 40 vuotias. Onhan siinä varmasti haasteensa kun univelkaa tulee jonkin verran vauva-aikana. Se nyt eniten mietityttää.

Mulla myös ennestään tytär 5v. Ja luotan että hänkin hieman viihdyttää vauvaa jos esim laitan ruokaa. Pitää tietysti seurata tytön mielialaa että ei työksi mene. Motivaation mukaan lapsen kohdalla tietysti mennään.

Meillä vielä lähisuvulta ole mitään apuja saatavilla kuten ei ollut esikoisen aikanakaan. Se siis ei toisaalta enää osaa yllättää.

Mutta tsemppiä sinulle odotusaikaan ja tulevaan. Minulle ainakin oli suuri haave tämä toinen lapsi. Kolme on ollut alunperin mutta se jää nähtäväksi.

47/53 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja paljon positiivista energiaa Millamaaria1! Kuulin ihan vähän aikaa sitten äidistä, joka sai kaksoset 45-vuotiaana ja on jaksanut kuulemma oikein hyvin. Mikset siis sinäkin? Daria09, mukava kuulla hyviä uutisia! Sydämellisesti onnea! Olen käynyt kurkkailemassa täällä muiden kuulumisia, mutta kesän jälkeen on ollut hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Mulle kuuluu hyvää. Viikkoja 27+3 ja raskaus on edennyt kaikin puolin mukavasti. Pientä poikavauvaa odotellaan syntyväksi! 

48/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Etana1! Olipa kiva että vielä joku täällä on käynyt kurkkaamassa ;).

Mulle varmaan vaikutti että juttu hyytyi kun täällä ei sitten ollutkaan aktiivista porukkaa kirjoittamaan kuulumisia.

Oletko Etana1 kirjoitellut jonnekin muualle kuulumisia? Itse olen kaksplussan keskustelupalstalla kirjoitellut Maalisvauvojen sivuille ;).

Lämpimät onnittelut poikavauvasta <3 ja siitä että raskaus on sujunut hyvin. Kuin myös täällä on ollut oikein hyvät voinnit.  Meille on tulossa tyttö ja esikoinen on myös tyttö.

Sinulla taitaa Etana1 laskettu aika ollakin helmikuun puolella kun sulla viikkoja noin paljon kasassa. Mulla nyt RV 22+1. LA on 1.3. mutta voihan se olla että helmikuussa meidänkin tyttö jo syntyy.

Juu eipä sitä voi tietää vaikka vielä kerran tässä tilassa olisi kun tämä pikku kakkonen on hieman isompi? Vannomatta paras ;).

49/53 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Daria09! Kiva kuulla, että myös sinä olet voinut hyvin ja että alkuraskauden pelkojen jälkeen paistaa ihana, vaaleanpunainen aurinko. En ole kirjautunut muille keskustelupalstoille.Ehkä tämä harvakseltaan kirjoittavien forum on  sittenkin parempi, kun aika tuntuu muutenkin olevan aina kortilla. Mun laskettu aika on tammikuun 22. päivä. Saa nähdä, kuinka täsmällinen kaveri tuo pikkuinen Masukki on. Onhan tämä kaikki niin uutta. Joskus en edes todeksi usko. Onnen ja pienen pelon sekaisia tunteita.  Joko kävit rakenneultrassa?

50/53 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa nähdä täällä positiivista kuulumista. Meillä on vko 24 edessä, OK rakenneultra takana ja seuraavaksi pitäisi sokerirasitusta kokeilla. Toukkapussin kutominen on työn alla.

51/53 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Iiris2015,

kiva, että täällä käy joku aina silloin tällöin kertomassa kuulumisiaan. Joko tiedät, onko tyttö vai poika tulossa? Vai haluatko säilyttää jännityksen h-hetkeen asti?

Sokerirasitustesti on tylsä. Etenkin, kun se kestää niin kauan. Joillekin tulee sivuvaikutuksia (mulla oli päänsärkyä ja pahoinvointia), jotkut selviävät sivuvaikutuksitta. Mulla todettiin testissä raskausajan diabetes. Nyt noudatan ruokavaliota, jossa kaikki herkut, mehut ja virvoitusjuomat on kielletty. Pasta, leipä ja muut hiilaripitoiset ruoat pitää punnita. Hedelmiä saa syödä vain rajoitetusti. Ohjelmassa myös sokeriarvojen kotiseurantaa. Joskus tekee tiukkaa ja varsinkin kun ajattelee tulevaa joulua herkkuineen (nautiskeleva kulinaristi kun olen) mutta hyvän asian takia sitä voi ja pitää vähän kärsiäkin. Ja pysyypä ainakin tuo paino kurissa! :)  

Ihanaa odotusta sulle ja kaikille muillekin, jotka sattuvat tämän keskustun pariin eksymään! :)

52/53 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä veikkasivat, mutta saapi nähdä. Sokerirasitustestistä selvisin ilman ongelmia. Keho on käyttäytynyt odotuksen aikana aika jännästi, kun herkkuja eikä makeaa ole tehnyt pahemmin mieli (paitsi makeita gala omenoita ja ruisleipää). Paino on lipunut jotenkin alaspäin verkkaista tahtia. Ihanaa odotusta myös sulle Etana1, ja muille tänne eksyville.

53/53 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, eksyykö tämän keskustelun pariin enää kukaan. Päivitänpä kuitenkin kuulumiset. Loppuraskaus sujui mainiosti. Tammikuun 24. päivä syntyi "luomusti" terve poikavauva. Nyt on kädet täynnä työtä ja väsyttääkin, mutta sydän on täynnä äitiyden tuomaa onnea. Pieni ihminen muuttaa elämän kertaheitolla! Ihanaa kevättä kaikille!