Onko yleistäkin, että mies kerää työyhteisössä kehut naisten työstä?
Läheinen miespuolinen työkaveri on alkanut ärsyttää. Ensinnäkin hän esittelee ideoitani ominaan. Toisekseen hän esittelee yhteiset projektit jättämällä osuuteni mainitsematta. Kolmanneksi hän pyytää minua auttamaan ilman meriittejä tehtävissä jotka on määrätty nimenomaan hänelle. Neljänneksi: hän saa paljon helpommin tunnustusta objektiivisesti katsottuna samanarvoisesta työstä. Tykkään työkaveristani ja vaikeaa on kuvitella hänen tahallaan ratsastavan työpanoksillani. Kuulostaako tutulta?
Kommentit (12)
Tuollaista tietääkseni ei tapahtunut meidän työyhteisössämme. Projekteissa oli enemmän miehiä kuin naisia mutta kyllä naiset saivat kunnian siitä mitä tekivät.
t. mies
Nyt kun ajattelen asiaa, niin vetovastuussa olevat naiset puhuvat näin: "me pohdittiin tiimissä, jolloin Piia sai kuningasidean..." Miehet näin: "Johtamani tiimi päätyi tällaiseen ideaan..." Ekassa korostetaan sitä kuka idean sai, tokassa sitä miten hyvä johtaja mä olin. ;)
Miehethän ovat kautta aikain esittäneet vaimojensa ja muiden naisten keksintöjä ja aikaansaannoksia ominaan, ei mikään ihme että vieläkin löytyy näitä saamattomia vätyksiä.
Sinun pitää osata pitää puolesi! Älä itse vetoa sukupuoleen!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 20:12"]
Sinun pitää osata pitää puolesi! Älä itse vetoa sukupuoleen!
[/quote]On se toisten käyttäminen portaina paljon yleisempää miehille kuin naisille.
Oikaise asia tästä eteenpäin. Huomaat, ettei siihen kuole ja kunnia työstä menee jatkossa oikealle henkilölle, kun tyyppi ei enää viitsi muunnella totuutta.
Hyvin tyypillistä. Töiden vaativuudesta kertonee myös esim se että mä hoidin esimieheni lomasijaisuuden helposti. Mun esimiestä ei voitu laittaa hoitaan mun hommia kun ei olis osannu.
Hyvin tyypillistä. Töiden vaativuudesta kertonee myös esim se että mä hoidin esimieheni lomasijaisuuden helposti. Mun esimiestä ei voitu laittaa hoitaan mun hommia kun ei olis osannu.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 20:25"]Oikaise asia tästä eteenpäin. Huomaat, ettei siihen kuole ja kunnia työstä menee jatkossa oikealle henkilölle, kun tyyppi ei enää viitsi muunnella totuutta.
[/quote]Valitettavasti ennuseinkaan ole näissä "satunnaisissa" käytäväkeskusteluissa mukana, koska olen tekemässä töitä enkä juttelemassa mukavia pomon kanssa. Nämä tulee esiin kiertoteitä, siitä miten esimies puhuu ideastani jossakin kokouksessa tajuamatta lainkaan kuka sen keksi jne. ap
Ei se ole sukupuolikysymys vaan ns. hyvä tyyppi -kysymys.
Ja näitähän riittää. Yleensä näillä hyvillä tyypeillä menee kaikki aika hyvänä tyyppinä olemiseen, ettei työnteolle jää aikaa, joten muut joutuvat tekemään kaikki työt, jotka hyvät tyypit silti saavat omittua itselleen.
Sitten kun tulee YT:t, hyvät tyypit jatkavat töissä ja ne oikeat työmyyrät irtisanotaan. Eipä tarvitse ihmetellä, miksi työelämässä menee niin huonosti eikä taantumasta päästä millään ylös.
On yleistä. Tosta on tehty hirveästi kirjoja tyyliin "101 tapaa hävitä miehelle". Suosittelen edes yhden sellaisen lukemista kaikille :)
Oi!Noinhan se usein toimii! Tiedän esim. yhden erittäin arvostetun miehen, jonka tekstit puoliksi kirjoitti tämän rakastajatar ja oikoluki/korjasi vaimo. Valitettavasti vaimo sai tietää rakastajattaressa ja molemmat jättivät. Ei siinä tosin montaa kuukautta mennyt, kun jo uusi työmyyrä löytyi.