16v äiti vastaa kysymyksiin hetken :)
Kommentit (30)
Kaikkea hyvää ja voimia ihan koko elämääsi sinulle, rakas nuori äiti :) P.S. http://www.healingrooms.fi/?sid=118
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 18:41"]
Olet epäonnistunut elämässäsi.
[/quote]
Kirjoittaa ihminen joka kokee tarpeelliseksi arvostella anonyymisti netissä 16-vuotiasta teiniä? :D T: 16v äiti
[/quote]
Kolahtiko? Miksi sitten tulit tänne huomiohuoraamaan jos mitään ei saa sanoa.
[/quote]
Ei oikeastaan kolahtanut, lähinnä huvitti :D. Itseäni kun ei ainakaan kiinnosta arvostella muiden elämää negatiiviseen sävyyn jos oma on kunnossa. No, meitä on moneen junaan. T: 16v äiti
Itte oon sitä mieltä et ei se ikä katso yhtään sitä voiko tulla äiti vai ei,eikä myöskään tarkoita sitä että jos olet nuori äiti niin et todellakaan ole huono äiti! .. itse olen 17v ja odotan lasta..
Oliko lapsi toivottu? Haluatteko lisää lapsia joskus? MItä vanhempasi sanoivat kun kerroit raskaudesta?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:14"]
Itte oon sitä mieltä et ei se ikä katso yhtään sitä voiko tulla äiti vai ei,eikä myöskään tarkoita sitä että jos olet nuori äiti niin et todellakaan ole huono äiti! .. itse olen 17v ja odotan lasta..
[/quote]
Olen ihan samoilla linjoilla :). Ikä ei määrittele sitä onko valmis äidiksi vai ei. Mielestäni äidiksi kasvetaan ja jokainen äiti iästä riippumatta käy sen samaisen kasvuprosessin läpi :). En kuitenkaan sano että raskaaksi kannattaa hankkiutua tietoisesti alaikäisenä mutta jos nyt niin sattuu käymään, ei se tarkoita automaattisesti etteikö voisi olla hyvä äiti lapselleen :). Onnellista odotusta sinne! :) T: 16v äiti
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:19"]
Oliko lapsi toivottu? Haluatteko lisää lapsia joskus? MItä vanhempasi sanoivat kun kerroit raskaudesta?
[/quote]
Raskaus tuli yllätyksenä, eli emme siis mitenkään tietoisesti yrittänyt lasta. Kun saimme tietää raskaudesta oli päätös pitää lapsi heti selvä :). Olin jo alusta alkaen päättänyt että mikäli ehkäisy pettää lapsi pidetään eikä siinä ole mitään epäselvää. Mielestäni on turha edes harrastaa seksiä jos ei ole valmis kantamaan seurauksia. Mikään ehkäisy kun ei ole täysin varma. Lisää lapsia emme halua ainakaan vielä pariin vuoteen mutta myöhemmin kyllä :). Vanhempani olivat melko shokissa kun kerroin raskaudesta. Äiti kuitenkin lopuksi halasi ja sanoi että kaikki järjestyy kyllä. Isä totesi että ei tämä maailmanloppu ole, mikä on totta :). T: 16v äiti
Miten hoidat kaikki käytännön asiat joissa täytyy olla 18-vuotias? Pankkitilin avaus, vuokrasopimus, autolla ajaminen, lainan saanti jos sitä tarvis yms? Miten saitte miehenne kanssa oman asunnon?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:37"]Miten hoidat kaikki käytännön asiat joissa täytyy olla 18-vuotias? Pankkitilin avaus, vuokrasopimus, autolla ajaminen, lainan saanti jos sitä tarvis yms? Miten saitte miehenne kanssa oman asunnon?
[/quote]
Kyllä pankkitilin voi avata alaikäisenä. Myös omassa asunnossa voi asua. Jos jostain ei voi alaikäisenä vuokrata asuntoa, voihan sopimuksen tehdä jonkun muun nimiin ja ap asua alivuokralaisena..? Ei kai nämä käytännön asiat nyt mitään ongelmia ole. Autoakaan ei tarvitse, ellei asun ihan metsässä. Busseilla pääsee ilmaiseksi vaunujen kanssa, joten sehän on järkevämpääkin kun autoilu. Ap:n poikaystävä on 17, joten hänhän voi jo vuoden sisällä hankkia ajokortin.
Tsemppiä ap ja kaikkea hyvää teille!!
Äitini sai veljeni saman ikäisenä, sitten parin vuoden kuluttua minut :) . Oli maailman paras äiti. Ihana ja rakas. Ehti nauttia pitkään lapsista ja lapsenlapsista ja olla isäni kanssa naimisissa yli 40v vaikka menehtyikin nuorena (55v) autokolarissa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:04"]
Onnea ja ihanaa vauvakesää! Musta on hurja ajatella, että yksi aikojentakainen luokkakaveri sai sinun ikäisenäsi lapsen, ja nythän se lapsikin on jo herrantähden täysi-ikäinen! Tulipas tästä vanha olo :D Omat lapset on 6 ja 8 x)
[/quote]
Kiitos :). Kieltämättä hassua miten nopeasti aika menee joissakin asioissa! Et varmasti kovin vanha ole jos omat lapsesi ovat tuon ikäisiä :D. Ihanaa kesää teidän perheelle <3. T: 16v äiti