Miksi ihmiset eivät hyväksy, että Hilaria Baldwin identifisoituu espanjalaiseksi
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/67cfbf76-f45c-483e-8b53-0eabc6…
Nykyaikana ihminen saa olla, vaikka yksisarvinen, mutta kun Hilaria haluaisi olla espanjalainen on tämä kamalaa.
En ymmärrä nykymenoa yhtään.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ensimmäinen julkisuustyrkky joka keksii tarinansa syntyperää ja syntymäaikaa ja -paikkaa myöten
Tärkeintä on että viralliset paperit on oikein, se mitä muille kertoo on oma valinta
Seuraajille totuus ei ole tärkeä vaan mielikuva
Outoa, mutta linjassa identiteettipolitiikan ja itsensä tuotteistamisen kanssa... 2000-lukua pinnallisimmillaan
Hilaria ei ole valehdellut syntymäaikaansa.
Miksi pitää kertoa valheita? Sehän tässä on se ikävä juttu. Hän olisi voinut amerikkalaisnaisena sanoa tuntevansa itsensä espanjalaiseksi ja muuttaa nimensä. Se on kaikki ok. Mutta hän valehteli taustansa. Se antaa epäluotettavan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaika on jotenkin jännää, eli sukupuolen saa päättää ihan itse mutta auta armias jos pukeudut juhliin vaikka perinteiseen japanilaiseen kimonoon tai laitat pitkät hiukset afrikkalaistyylisille pikkuleteille, syyllistyt kulttuuriseen ominaiseen. Vaikka taustalla olevat motiivit olisi hyvät, esim pidät kimonoja ja pikkulettejä kauniina.
Mutta entä jos taustalla on, että hän identifioituu japanilaiseksi? On aina tuntenut itsensä japanilaiseksi ja kokee sen kulttuurin omaksi todelliseksi kulttuurikseen? Eikä koe itseään vähääkään suomalaiseksi? Onko silloin oikeus pukeutua kimonoon?
Vähän hassuja kommentteja nää "miksi sukupuolenkin saa itse päättää mutta ei saa päättää olevansa espanjalainen". Kyllähän sitä saa, jos espanjalaiseksi identifioituu, muuttaa nimensä ja alkaa puhua espanjaa ja muuttaa Espanjaan ja hankkia vaikka sen kansalaisuuden. Samoin kuin sukupuolensakin voi vapaasti korjata.
Mutta on eri asia valehdella historiaansa - jos vaikka mä väittäisin kaikille olevani transnainen ja syntymässä määritelty pojaksi ja käynyt läpi hoidot ja operaatiot - vaikka todellisuudessa näin ei ole. Sehän olis valehtelua. Hilarian tilanne enemmänkin vertautuu tuohon
En yhtään ihmettele, että hän ei halua olla Hillary.
Tulee mieleen se Vilja-Eerikan murhaajaäitipuoli, joka väitti olevansa jonkun muun maalainen. Sekö myös teistä Hillaryn puolustajista ok?
Hänkin identifioi itsensä joksikin toiseksi. Pistän vaikka pääni pantiksi, että piditte äitipuolta valehtelijana. Yksikään ei ajatellut, että se oli normaalia. Mutta nyt Hillaryn kohdalla onkin ok valehdella. Missä logiikka? Mitä ap vastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suomalaiset vaikka Virtasen pariskunta muuttaa eläkepäivikseen
Costa del Solille, niin ei se tee heidän Suomeen jääneestä tyttärestään espanjalaista.Mutta kun Jukka identifioituu Jutaksi, on se hyväksyttävä näiden samojen räksyttäjien mukaan. Logiikka?
Todella typerää edes vetää samaan linjaan nämä asiat. Tiedät sen itsekin, jos sulla on aivot.
Vierailija kirjoitti:
Tää on paha:
vapaus identifioitua haluamallaan tavalla vs. kulttuurinen omiminen
Voiko valkoista eurooppalaista kulttuuria (tässä tapauksessa espanjalaista) omia? En itse ole muodostanut asiaan mielipidettä, mutta mitä olen tätä kulttuurisen omimisen keskustelua seurannut, niin kohu on aina nostettu siitä että valkoihoiset ovat käyttäytyneet jonkun mielestä väärin kun ovat pukeutuneet tai laittaneet hiuksensa tavalla, mitä pidetään ei-valkoisen kulttuurin omana, esim. tiukat kiharat, pikkuletit tai rastat. Tai joku valkoihoinen muotisuunnittelija käyttää vaatteissaan elementtejä tai koristeluja, jotka ovat alkuperäiskulttuurissa yleisiä. Jos joku on yrittänyt sanoa, että mites sitten nämä aasialaiset ja afrikkalaiset jotka blondaavat ja suoristavat hiuksensa, niin niinpäin asia ei ole ollenkaan sama, koska kyllähän jollain afrikkalaisella albinolla voi olla blondit hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Hän väitti syntyneensä Espanjassa ja muuttaneensa USA:han 19-vuotiaana opiskelemaan.
Se on valehtelua.
Niin on, ja se on väärin. On kuitenkin vähän erikoista, että jos mies väittää olevansa nainen mutta jää kiinni valheesta (esim. vanhojen valokuvien kautta, jossa näkyy selvästi että ei ollut lapsena tyttö) niin sitä ei pidetäkään vääränä.
Mäkin olisin mieluusti espanjalainen ja erityisen mieluusti asuisin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassuja kommentteja nää "miksi sukupuolenkin saa itse päättää mutta ei saa päättää olevansa espanjalainen". Kyllähän sitä saa, jos espanjalaiseksi identifioituu, muuttaa nimensä ja alkaa puhua espanjaa ja muuttaa Espanjaan ja hankkia vaikka sen kansalaisuuden. Samoin kuin sukupuolensakin voi vapaasti korjata.
Mutta on eri asia valehdella historiaansa - jos vaikka mä väittäisin kaikille olevani transnainen ja syntymässä määritelty pojaksi ja käynyt läpi hoidot ja operaatiot - vaikka todellisuudessa näin ei ole. Sehän olis valehtelua. Hilarian tilanne enemmänkin vertautuu tuohon
Ei kukaan muutu espanjalaiseksi sillä että alkaa puhua espanjaa, muuttaa Espanjaan ja saa Espanjan kansalaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan muutu espanjalaiseksi sillä että alkaa puhua espanjaa, muuttaa Espanjaan ja saa Espanjan kansalaisuuden.
No ei sit miehestäkään tule naista vaikka se kuinka meikkais ja silpois itsensä.
Voi mitä kalluja tämä kommenttiosio on täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on amerikkalainen
Jos täti haluaa olla setä täytyy se hyväksyä. Jos amerikkalainen haluaa olla espanjalainen täytyy se hyväksyä saman logiikan mukaan.
Latinonaisilla on tummemmat nännit ja nänninpihat kuin valkoisilla. En tiedä huomasiko kyseinen nainen tai hänen puolisonsa tälläista pikku yksityiskohtaa? Kuten täällä on sanottu, niin jokainen voi tuntea tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Osa transihmisistä valehtelee taustansa, ja muut joutuvat olemaan mukana tuossa leikissä.
Tuohan on pahimman sortin kulttuurista omimista olla muka-espanjalainen.
Ajatusleikkinä, nousisiko tällainen kohu, jos espanjalainen olisi teeskennellyt olleensa amerikkalainen? Tai ranskalainen espanjalainen? Venäläinen saksalainen? Australialainen hollantilainen?
Se on espanjalainen saatana!!