Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä jatkaa sellaista elämää, missä ei ole mitään hyvää?

Vierailija
28.12.2020 |

Jatkaisitko itse, jos et yrityksestä huolimatta voisi asialle mitään?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuta yrttejä! Mistä pidät ?

Mulla kasvaa basilikaa ja lisää olen kohta laittamassa ..

Sincc

No, minähän tappaisin ne raukat heti...

ap

Viestiesi ja negatiivisuutesi perusteella Ap vaikutat pahasti masentuneelta. Oletko hakenut tai saanut apua masennukseesi?

Vierailija
22/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

ap

Jos laittaisi valoa ajastimella ja kastelusta vaikka muistutuksen tietokoneelle, niin ehkäpä muistaisit.

Sincc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

ap

Viestiesi ja negatiivisuutesi perusteella Ap vaikutat pahasti masentuneelta. Oletko hakenut tai saanut apua masennukseesi?

Tämä ! 

Tuossa tilassa ei muita autella. Surkeita neuvoja. Kun auttelisit ensin itseäsi ja vaikka tekisit jotain oman mielenvireytesi eteen. 

Sincc

Vierailija
24/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lakkaat elämästä itseäsi varten. Otat asenteen, että olet täällä parantaaksesi muita. Itselläni se "muut" on eläimet ja luonto ylipäätään. Eli lahjoitan niin paljon kuin mahdollista (itse en tarvii juuri mitään ja mitään maallista tänne ei kannata haalia) eri tahoille eläisuojelutyöhön ja luontoa taas autan keräämällä roskia ja tupakantumppeja luonnosta. Teen sen minkä pystyn. Toivoisin voivani vain tehdä enemmän. Saan auttamisesta mielihyvää ja se anta elämälleni tarkoituksen. Sen ajan mitä täällä olen, niin meinaan käyttää hyödyksi. Kysynkin nyt Ap, mikä on sinulla lähellä sydäntä?

Kiva kun teet muille hyvää! Mehän ei tiedetä miten ap elää. Ehkä hän elääkin liikaa muita ajatellen itsensä kustannuksella ja hänen pitäisi oppia (tervettä) itsekkyyttä? Toisaalta se ei sulkisi pois sitäkään, että alkaisi auttaa muita enemmän. Mutta ensimmäisenä on huolehdittava itsestään, että voi auttaa muita. Omat perusasiat kuntoon.

Vierailija
25/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

ap

En kiellä negatiivisuuttani. Tämä on aitoa. Oikeassa elämässä sitten esitän iloista. Pystyn kyllä hoitamaan velvollisuudet, opiskelut ja työt. Miten minua voisi auttaa? En ole toimintakyvytön. Ainoastaan se on tärkeää, että hoitaa nuo eivät ihmiset muuten välitä. 

ap

Vierailija
26/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille et voisi mitään ja miksi et? Miksi elämä ei voisi muuttua hyväksi? Mikä sen siis estää?

Yhtään millekään. Mistään ei tule ikinä mitään. Epäonnistun aina ja kaikessa. Ihmiset kuolevat. Kaikki on turhaa. En ehdi tehdä mitään ennen kuin on myöhäistä. En vaan jaksa sitä enää enkä pysty vastaanottamaan tätä kipua. Tämä ei ikinä muutu. Ei ikinä. Tämä tulee aina olemaan tällaista. En pysty, en. 

ap

Ihmiset kuolevat, se on luonnon laki, muistot jää. Keskity nyt heihin jotka ovat elossa, jotta voitte tehdä elämästä yhdessä hyvää.

Jokainen epäonnistuu joskus, ei aina eikä kaikessa, jos sinusta tuntuu siltä olet väärässä, opi näkemään hyvää itsessäsi, älä usko siihen mitä sinusta on puhuttu tai puhutaan. Varsinkin negatiivisesti kasvatettu lapsi oppii uskomaan että hän ei ole hyvä missään, tää on kasvattajan luoma harha, hän itse vaan on ollut liian masentunut näkemään missään mitään hyvää.

Negatiiviset ihmiset pois elämästä ja etsi ihmisiä jotka eivät käytöksellään aiheuta muille pahaa oloa.

Positiivisuus on se avain minkä tarvitset, ala joka päivä ajattelemaan hyvää itsestäsi ja muista. Usko että huominen on parempi.

Vierailija
27/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap jo avun piirissä? Jos et, niin hakeudu vaikka ihan päivystykseen. Kerrot suoraan, ettet jaksa elää. Se toivon liekki voi löytyä, kun muut yrittävät kannatella sinua ja auttaa.

Vierailija
28/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

ap

Jos laittaisi valoa ajastimella ja kastelusta vaikka muistutuksen tietokoneelle, niin ehkäpä muistaisit.

Sincc

En minä sitä kastelua tai muuta hoitoa unohtaisi. Ne vain kuolisivat käsiin. Minulla on sellainen vaikutus.

ap

Vierailija
29/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap jo avun piirissä? Jos et, niin hakeudu vaikka ihan päivystykseen. Kerrot suoraan, ettet jaksa elää. Se toivon liekki voi löytyä, kun muut yrittävät kannatella sinua ja auttaa.

No mitä he tekisivät? Eivät nämä asiat ole ihmisten käsissä. Edelleen hoidan velvollisuuteni. Eivät he välitä kuin siitä. Ehkä saisin jonkin merkinnän, mikä vaikeuttaisi loppuelämää ja tekisi kaikesta lopullisesti mahdotonta.

Vierailija
30/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille et voisi mitään ja miksi et? Miksi elämä ei voisi muuttua hyväksi? Mikä sen siis estää?

Yhtään millekään. Mistään ei tule ikinä mitään. Epäonnistun aina ja kaikessa. Ihmiset kuolevat. Kaikki on turhaa. En ehdi tehdä mitään ennen kuin on myöhäistä. En vaan jaksa sitä enää enkä pysty vastaanottamaan tätä kipua. Tämä ei ikinä muutu. Ei ikinä. Tämä tulee aina olemaan tällaista. En pysty, en. 

ap

Ihmiset kuolevat, se on luonnon laki, muistot jää. Keskity nyt heihin jotka ovat elossa, jotta voitte tehdä elämästä yhdessä hyvää.

Jokainen epäonnistuu joskus, ei aina eikä kaikessa, jos sinusta tuntuu siltä olet väärässä, opi näkemään hyvää itsessäsi, älä usko siihen mitä sinusta on puhuttu tai puhutaan. Varsinkin negatiivisesti kasvatettu lapsi oppii uskomaan että hän ei ole hyvä missään, tää on kasvattajan luoma harha, hän itse vaan on ollut liian masentunut näkemään missään mitään hyvää.

Negatiiviset ihmiset pois elämästä ja etsi ihmisiä jotka eivät käytöksellään aiheuta muille pahaa oloa.

Positiivisuus on se avain minkä tarvitset, ala joka päivä ajattelemaan hyvää itsestäsi ja muista. Usko että huominen on parempi.

Ei minulla ole enää ihmisiä, joita poistaa. Vain minä itse. Mutta sehän se. 

ap

Vierailija
31/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

ap

Sincc

En minä sitä kastelua tai muuta hoitoa unohtaisi. Ne vain kuolisivat käsiin. Minulla on sellainen vaikutus.

ap

Blääh. Tuota nyt kutsutaan itsesääliksi. Mitäpä jos kokeilisit.. 

Nykyään saa ledejä jo halvallakin ..

Sincc

Vierailija
32/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

ap

En kiellä negatiivisuuttani. Tämä on aitoa. Oikeassa elämässä sitten esitän iloista. Pystyn kyllä hoitamaan velvollisuudet, opiskelut ja työt. Miten minua voisi auttaa? En ole toimintakyvytön. Ainoastaan se on tärkeää, että hoitaa nuo eivät ihmiset muuten välitä. 

ap

Kyllä oikeanlainen lääkitys vaikuttaa myös ajattelutapaan ja ainakin lieventää negatiivisuutta. Puhun nyt omasta kokemuksesta. Ja lääkityksen voi aloittaa, vaikka toimintakyky (töiden, opiskeluiden jne suorittaminen) olisikin vielä tallella. Sinuna harkitsisin lääkityksen kokeilua. Mitä menetettävää sulla on? Entäpä jos se toimiikin tai edes vähän auttaa?

Vierailija
33/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sincc

ap

Sincc

ap

Blääh. Tuota nyt kutsutaan itsesääliksi. Mitäpä jos kokeilisit.. 

Nykyään saa ledejä jo halvallakin ..

Sincc

Arvaa, kuinka paljon minua tällä hetkellä jotkin kasvit kiinnostavat.

ap

Vierailija
34/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, kuoleminen on  pelottavaa, ei kuolema.. Mäkään en pysty näköjään tappamaan itseäni käytännössä, se itsesuojeluvietti on liian suuri. Tätä on yritetty esim hirttäytymällä muutama tunti. Luovutin kun joku refleksi saa aina käden ja narun väliin, varpaat löytää paniikissa minkä vaan tason josta saa tukea, ja tiedän että sama itsesuojelurefleksi estäisi kaikenlaiset junan alle hyppäämiset.  Olen täysin turha ihminen, en jaksaisi millään keksiä enää väkisin jotain sisältöä elämääni (olen hyvä siinä eli itseni huijaamisessa) ja olen joutunut hyväksymään sen että vuosien sairastamisen jälkeen musta kukaan pidä vielä vähemmän kuin ennen.

Ottaisin eutanasian tai aseen heti jos voisin.  Jos saisin koronan, en lähtisi lääkäriin. 

Vierailija
35/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kuoleminen on  pelottavaa, ei kuolema.. Mäkään en pysty näköjään tappamaan itseäni käytännössä, se itsesuojeluvietti on liian suuri. Tätä on yritetty esim hirttäytymällä muutama tunti. Luovutin kun joku refleksi saa aina käden ja narun väliin, varpaat löytää paniikissa minkä vaan tason josta saa tukea, ja tiedän että sama itsesuojelurefleksi estäisi kaikenlaiset junan alle hyppäämiset.  Olen täysin turha ihminen, en jaksaisi millään keksiä enää väkisin jotain sisältöä elämääni (olen hyvä siinä eli itseni huijaamisessa) ja olen joutunut hyväksymään sen että vuosien sairastamisen jälkeen musta kukaan pidä vielä vähemmän kuin ennen.

Ottaisin eutanasian tai aseen heti jos voisin.  Jos saisin koronan, en lähtisi lääkäriin. 

Mitä sairastat? Kysyn, mutta ei ole pakko vastata. Mistä olet aiemmin saanut sisältöä elämääsi? Onko näistä kadonnut mielekkyys? Onko sinulla ihmisiä elämässäsi? 

Vierailija
36/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oikeasti luovuta. Olen ns. shekkinsä itse lunastaneen äidin tytär. Oli karmaisevaa lukea hänen jälkeen jättämänsä kirje, johon hän oli luetellut huoliaan. Ihan jokainen kirjeessä mainittu asia ratkesi ihan pian, viikkoja tai vajaan kuukauden hänen lähtönsä jälkeen. Yksi taloyhtiön remonttiasia jota hän stressasi ratkesi parhain päin, tuli positiivinen tukipäätös postissa jne jne. Kun olisi jaksanut vaan jäädä kuukaudeksi vielä katsomaan sen seuraavan kulman taakse, häntä ahdistaneet käytännön asiat olisivat ratkenneet. Toki ahdistukseen ei aina tarvita mitään käytännön asiaa aiheuttajaksi mutta äidin elämän puitteet olisivat käytännön asioissa pian ratkenneet.

Uskalla haastaa murheitasi. Ovatko ne todellisia ongelmia vai pahentaako mielesi niitä entisestään? Ehkä ne pystyisikin ratkaisemaan ajan kanssa, pyytämällä vaikka jonkun apua? Älä tee lopullista päätöstä tilanteessa, joka on jatkuvasti muuttuva.

Etsi apua, kirjoita huolettavat ajatuksesi alas ja mene juttelemaan niistä, kunnallisen terveydenhuollon kauttakin saa kyllä jutteluapua. Olen saanut sitä itsekin.

Mieti kaikkia niitä kertoja elämässäsi joissa olisit jo halunnut luovuttaa, mutta selvisit silti. Selviät nytkin. Lupaan sen. <3

Vierailija
37/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitä mitä ajattelet.

Vierailija
38/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain yksi, joka on hyvä. Ala kristityksi, jos haluat elämääsi hyvää.

Tähän vastaan aina samoin. Jos jeesus/jumala olisikin olemassa niin en haluaisi olla missään tekemisissä, kun he sallivat kaiken tämän pahuuden.

ap

Samoja mietin minäkin.

Väkivaltaa lähellä lapsena.

Pikkuveli kuoli nuoruudessa.

Väkivaltaa reissussa koin.

Silti.

On vain tämä yksi ja ainut elämä.

Ole aapee utelias.

Kun uuvut ja väsyt, niin lepää. Hoivaa itseäsi.

Kun uupuu, niin masentuu ja näkymä on tumma.

Ole itse itsellesi armollinen.

Elämä on hetkiä.

Sieltä voi alkaa löytyä valonpilkahduksia.

Hae apua. Olet arvokas.

Muista hoitaa perusasiat: uni ruoka liikunta.

Muista kiittää itseäsi ja kertoa itsellesi hyviäkin asioita.

Vierailija
39/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jo se, että avaudut tästä aiheesta tälle palstalle, kertoo minulle sen, että sinussa on toivon kipinä vielä. Älä anna sen sammua, et ole vielä valmis lähtemään. Sinulla on sisälläsi toivoa ja halua taistella, vaikkei sinusta nyt ehkä itsestäsi siltä tunnu.

Minä käyn tässä juuri parhaillaan läpi oman veljeni kanssa samaa tilannetta, on niin syvällä suossa jälleen kerran, että tämä auttaminen ottaa jo itselläkin voimille. Silti on niin rakas ja tärkeä ihminen, että en minä häntä hylkää. Vahva ja sinnikäs kaveri on, koditon reppana tällä hetkellä, mutta kyllä hän sieltä ponnistaa, jälleen. Näen hänestä, että on syvästi väsynyt ja ahdistunut taas taistelemaan, mutta hän ei ole yksin. Niin kauan kun hän itse jaksaa täällä taistella ja näkee edes jonkin aiheen aamulla herätä, olen tukena. Yksikin ihminen vieressä on riittävästi, kaikilla ei ole edes sitä. Siltikin voi selvitä, mutta luonnetta se vaatii.

Vierailija
40/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä he tekisivät? Eivät nämä asiat ole ihmisten käsissä. Edelleen hoidan velvollisuuteni. Eivät he välitä kuin siitä. Ehkä saisin jonkin merkinnän, mikä vaikeuttaisi loppuelämää ja tekisi kaikesta lopullisesti mahdotonta.

Kuulostat masentuneelta. Siihen on apua olemassa. Hakeudu hoitoon. Minäkin hoidin velvollisuuteni, vaikka oikeasti halusin vain kuolla. Ensimmäinen käännekohta oli se, kun hain apua unettomuuteen. Siitä lähti pyörät pyörimään. Olisin tällä hetkellä kuollut ilman ammattilaisapua. Hakeudu hoitoon. Eihän sinulla ole muuta kuin voitettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi