Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkalukemiseksi takuujännäri!

Vierailija
31.05.2014 |

Eli matkavalmistelut siinä pisteessä, että lukemiset vain ostamatta. Suositelkaa mulle jännäreitä, joissa ennalta-arvaamaton juoni, saa olla pelottava, ehdottomasti vetävää tekstiä, mielellään vähän erikoisempikin, saa olla yksittäisiä helmiä. Olen lukenut siis Läckbergit, Nesböt, Larssonit, Grishamit sun muut, nyt tarviis uutta jännitystä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:39"]

Gillian Flynnin Kiltti tyttö on ollut suuri menestys maailmalla, joten lue se, jos haluat erilaista jännitystä. 

[/quote]

Tää oli tosi hyvä, kiitos muistutuksesta! Ja mikä parasta, pikaisesti googletin ja hei, kesäkuussa ilmestyy suomeksi uusi kirja Flynniltä, eli yksi varma áinakin löytyi! Ja kun Keplereitäkin on viimeiset lukematta, niin jospa näillä pärjäisi.

Vierailija
22/39 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mons Kallentoftin jännätit on musta huikeita ja poikkeavat kivasti massasta. Sydäntalven uhri taitaa olla saagan avausosa, mutta itse luin Suvisurman ennen sitä ja hyvin pysyi kärryillä.

T. Toinen jännäreiden suurkuluttaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pendergastia olen miettinytkin, se ainakin mukaan. Lee Chidia kohtaan tunnutsan ennakkoluuloni, mutta ehkä kokeilen, joskus :-) Kallentoft mennyt ihan ohi, se harkintaan ehdottomasti. 

Jotenkin nyt kaipaisin sellaista erikoisempaa juonikuviota, en välttämättä räiskettä ja maailman pelastusta. Psykologista jännitystä, kauhuakin saisi olla. Lulen, että Pendergast sattuu tähän hyvin, mutta lisääkin saa ehdotella!

Vierailija
24/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jim Thompson, Lumienkeli tai vaikkapa Jumalan nimeen

Vierailija
25/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen Boothin "The Devil's edge" oli jänskä vaikka loppuratkaisu ei mielestäni niin onnistunut. Ko. kirja kuuluu ilmeisesti johonkin sarjaan (samat poliisit kirjasta toiseen), mutta minä luin tuon kirjan lukematta sarjan muita osia ja hyvin pysyi kärryillä. Kirja oli siis ihan oma kokonaisuutensa joka ei keskittynyt poliisien elämään vaan muihin tapahtumiin.

Jonkun verran näköjään on noita Bootheja suomennettu, en tiedä onko juuri tuota kirjaa. Mutta tuo oli mielestäni helppolukuista englantia. 

Vierailija
26/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on unohdettu klassikot, eli Ludlumit ja MacLeanit.

Vierailija
27/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää klassikot hyllytän tällä kertaa, kaksi syytä: pitäs löytää kirjakaupasta vielä ja toiseksi, nää taitaa kaikki olla luettu silloin aikanaan :-)

Booth ihan uusi tuttavuus, laitan mieleen. Jim Thompson ihan uusi myös, kiinnostaa, joskin taitaa olla sekin sitä maailman pelastusta ja kansainvälistä terrorismia, vähempikin räime vois riittää. Toisaalta, hyvää psykologista jännää ei taida olla helppo löytää, ehkä menen siis perusdekkareilla ja räiskeellä :-) 

Lisää vinkkejäkin otan vastaan, varmaan kesää vasten muillekin on suositukset tarpeen!

Vierailija
28/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Henning Mankel ei kuulu jo luettuihin, niin yritäpä niitä. Eivät ole kovin ohuita opuksia, mutta varsin nautittavia kuitenkin.

Vierailija
29/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keplerin kirjat! Hypnotisoija, paganini ja paholainen, tulitodistaja ja nukkumatti.

Vierailija
30/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin liputan ehdottomasti Lars Keplerin puolesta, jokainen ollut ihan tappohyvä!!!

Vierailija
31/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Liza Marklundin elinkautinen ja oli erittäin positiivinen yllätys. Hienoa tekstiä yhteiskuntakriittistä, erittäin hyvin jännitys kantaa läpi koko kirjan, olematta mikään järjetön väkivallalla mässäilevä.

Luin innostuneena heti perään hänen toisen kirjansa uhatut. Tämä kirja on tositapahtumiin perustuva kuvaus perheväkivallasta, pakolaisista ja yhteiskunnan avuttomuudesta käsitellä näitä asioita. Kuvaus oli todella raaka ja sai suorastaan voimaan pahoin. En olisi lukenut kirjaa loppuun jos se olisi ollut fiktiota.

Vierailija
32/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristina Ohlsson, Nukketalo. Tosi hyvä. Hänellä muitakin dekkareita.

Vierailija
33/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karin Slaughterin ja Petra Hammesfahrin kirjat. Ostan jokaisen ilmestyvän teoksen :) lukenut tosin alkuperäiskielellä, mutta löytyy myös suomennettuna. Laadukasta luettavaa, jännää ja yllättävää.

Vierailija
34/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erik Axl Sundin Varistyttö

Inger Frimasson

Karin Fossum

Karin Alvtegen

Håkan Nesser.

Vierailija
35/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut Norjalaisen Karin Fossumin kirjoja? Hiukan perinteisestä dekkarista poikkeava tyyli.

Vierailija
36/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Lehtolaiset ja Matti Yrjänä Joensuut.

Vierailija
37/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:06"]

Luin innostuneena heti perään hänen toisen kirjansa uhatut. Tämä kirja on tositapahtumiin perustuva kuvaus perheväkivallasta, pakolaisista ja yhteiskunnan avuttomuudesta käsitellä näitä asioita. Kuvaus oli todella raaka ja sai suorastaan voimaan pahoin. En olisi lukenut kirjaa loppuun jos se olisi ollut fiktiota.

[/quote]

Itse asiassa "Uhatut" ja muut siihen sarjaan kuuluvat kirjat on suuremmaksi osaksi fiktiota. Siitähän oli Ruotsissa kova kohu jokunen vuosi sitten kun paljastui, että tarina ei olekaan tosi. http://sv.wikipedia.org/wiki/Gömda

Ruotsalainen Monica Antonsson kirjoitti kirjan, "Sannigen om Gömda", jossa kävi todellakin ilmi, että "Uhatut" ei ole totta. (Antonsson ei ollut ainoa joka kyseenalaisti tuon kirjan julkisesti, niin teki moni muukin).

Vierailija
38/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Hiltusen Vilpittömästi Sinun.

Vierailija
39/39 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko nyt liian nirso jo ;-)

Kun oikeastaan huomasin, että  tää pohjoismainen dekkarigenre on nyt just ylittänyt mulla kyllästyspisteen... Siis ovat hyviä, olen lukenut niitä PALJON  ja niihin tulen palaamaan (Varistyttö kiinnostaa äärettömän paljon!) , mutta nyt kaipailen jotain ihan muuta. Karin Slaughter tai Stephen King ehkä lähinnä sitä tyyliä, mistä haen jotain mulle vielä tuntematonta nimeä, näiltä siis käytännössä kaikki luettu.

Kiitos kaikille!