ensimmäinen oikea työpaikka
Valmistuin eilen amiksesta ja tähänasti olen pärjännyt n. 700€ kuukausituloilla, joista olen maksanut vuokran ym. Maanantaina alkaa kuitenkin ensimmäinen oikea työ, ja nettopalkkani tulee olemaan n. 2500€/kk!! Tää tuntuu mulle ihan uskomattoman käsittämättömältä summalta, ja oon ihan pyörällä päästäni että miten voin keksiä käyttöä tollaselle palkalle :D
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:57"]
Hohhoi, kaikki teillä kuitenkin menee mikä tulee. Minulla nousi palkka valmistumisen jälkeen kymmenkertaiseksi opintotukeen verrattuna, mutta menihän se sitten huonekaluihin, autoon, lomareissuihin, tietokoneeseen, puhelimeen, parempaan ruokaan, harrastuksiin - kun viimeinkin oli varaa. Toki myös säästöön jäi sinkkuna pari sataa joka kuukausi.
[/quote]kaikki tuskin on yhtä holtittomia kun sä ;)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:09"]Valmistuin eilen amiksesta ja tähänasti olen pärjännyt n. 700€ kuukausituloilla, joista olen maksanut vuokran ym. Maanantaina alkaa kuitenkin ensimmäinen oikea työ, ja nettopalkkani tulee olemaan n. 2500€/kk!! Tää tuntuu mulle ihan uskomattoman käsittämättömältä summalta, ja oon ihan pyörällä päästäni että miten voin keksiä käyttöä tollaselle palkalle :D
[/quote]
Onnea! Saanko kysyä mihin ammattiin valmistuit?
[/quote]
merkonomiksi, mutta sen alan hommia en kuitenkaan lähde tekemään :)
ap
[/quote]
Minkä alan hommia sitten teet? Onko tuo 2500 e tosiaan nettopalkka? Ei siis brutto?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:09"]Valmistuin eilen amiksesta ja tähänasti olen pärjännyt n. 700€ kuukausituloilla, joista olen maksanut vuokran ym. Maanantaina alkaa kuitenkin ensimmäinen oikea työ, ja nettopalkkani tulee olemaan n. 2500€/kk!! Tää tuntuu mulle ihan uskomattoman käsittämättömältä summalta, ja oon ihan pyörällä päästäni että miten voin keksiä käyttöä tollaselle palkalle :D
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Minkä alan hommia sitten teet? Onko tuo 2500 e tosiaan nettopalkka? Ei siis brutto?
[/quote]
en viitti hirveesti enempää paljastaa, mutta ihan duunaritason hommaa. Nettopalkka heittelee 2200-3000€/kk, ja joo tuosta on jo vähennetty verot ym :)
ap
Ok. Veikkaan, että joko myyntihommaa tai sitten pääset johonkin sukufirmaan hommiin.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:50"]
Ok. Veikkaan, että joko myyntihommaa tai sitten pääset johonkin sukufirmaan hommiin.
[/quote] ei kumpaakaan, yötyötä ja pitkät vuorot tekee paljon... :)
ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:50"]
[/quote] ei kumpaakaan, yötyötä ja pitkät vuorot tekee paljon... :)
ap
[/quote]
Minusta on erittäin hienoa, että on myös nuoria, jotka ovat valmiita tekemään raskasta duunia! Yhteiskunta ei kuitenkaan pysähdy yöksi. Itsekin tein parikymppisenä yövuoroa, nyt neljääkymppiä huitelevana perheellisenä menisi aika haastavaksi.
Rahaakin muuten tuona aikana säästyi, koska yövuoron jälkeen ei vain hirveästi haluttanut lähteä kaupungille rahoja tuhlaamaan. Ainoa pahe silloin taisi olla kampaajalla käynti, itselläni ei ole koskaan ollut yhtä hoidettuja hiuksia kuin yötöitä tehdessäni. :-D
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 17:23"]
Lähdetkö ajamaan rekkaa?
[/quote] en :D
ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:57"]
Hohhoi, kaikki teillä kuitenkin menee mikä tulee. Minulla nousi palkka valmistumisen jälkeen kymmenkertaiseksi opintotukeen verrattuna, mutta menihän se sitten huonekaluihin, autoon, lomareissuihin, tietokoneeseen, puhelimeen, parempaan ruokaan, harrastuksiin - kun viimeinkin oli varaa. Toki myös säästöön jäi sinkkuna pari sataa joka kuukausi.
[/quote]kaikki tuskin on yhtä holtittomia kun sä ;)
[/quote]
Mikä osa tuossa on holtitonta?
Nuorena sitä jaksaa valvoa öitä, töissäkin. Liity ainakin työttömyyskassaan siltä varalta, että ei tuota lystiä vuosikausia riitä.
Jos asut vielä kotona, siis vanhempiesi luona, säästä nyt omaa elämää varten, kun siihen on tilaisuus. Omaan asuntoon kun on hankittava huonekalut, pesukone, maksettava takuuvuokraa ym. ja silloin säästöt ovat hyvät olemassa.
Oikeasti monen valmistuneen "suuret" tulot hupenevat juuri siihen, kun pitää ostaa kaikkea sellaista tarpeellista, johon ei aiemmin koskaan ollut varaa.
Paperitehtaalleko pääsit? Vieläkö sillä alalla on töitä? Vai vartijaksi?
Hienoa! Onnea sulle :) kannattaa säästä ne rahat jos ei ole oikeasti vielä mitään käyttöä :)
Sama juttu! Tosin mulla palkka vähän pienempi 2100 mutta tuntui elana kuuna että onpas paljon rahaa :D säästöön meni heti pari sataa ekoita palkoista. Onneksi on tottunut köyhäilyyn, nyt voi sitten miettiä mitä oikeasti haluaa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:14"]
Sama juttu! Tosin mulla palkka vähän pienempi 2100 mutta tuntui elana kuuna että onpas paljon rahaa :D säästöön meni heti pari sataa ekoita palkoista. Onneksi on tottunut köyhäilyyn, nyt voi sitten miettiä mitä oikeasti haluaa.
[/quote]niimpäniin, mulla menee varmaan semmonen 1000€ kuukaudessa säästöön nyt jatkossa, en viitti käyttää sitä rahaa "vaan johonkin" kun sitä nyt kerrankin on ja tulee :)
ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:57"]Hohhoi, kaikki teillä kuitenkin menee mikä tulee. Minulla nousi palkka valmistumisen jälkeen kymmenkertaiseksi opintotukeen verrattuna, mutta menihän se sitten huonekaluihin, autoon, lomareissuihin, tietokoneeseen, puhelimeen, parempaan ruokaan, harrastuksiin - kun viimeinkin oli varaa. Toki myös säästöön jäi sinkkuna pari sataa joka kuukausi.
[/quote]
Ime ittees, pahanilmanlintu.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 12:57"]Hohhoi, kaikki teillä kuitenkin menee mikä tulee. Minulla nousi palkka valmistumisen jälkeen kymmenkertaiseksi opintotukeen verrattuna, mutta menihän se sitten huonekaluihin, autoon, lomareissuihin, tietokoneeseen, puhelimeen, parempaan ruokaan, harrastuksiin - kun viimeinkin oli varaa. Toki myös säästöön jäi sinkkuna pari sataa joka kuukausi.
[/quote]
Ime ittees, pahanilmanlintu.
[/quote]
Anteeksi, mutta mikä tuossa oli jotenkin pahaa toivottavaa? On mukavaa elää ja ostaa niitä tavaroita, joista on ennen vain uneksinut. Opiskelija-asunnosta ei saanut huonekaluja mukaansa, joten oli ostettava omat, kun muutti pois. Oli oikein mukavaa ostaa juuri sellaisia huonekaluja ja tavaroita, joita halusi. Pystyi ostamaan vaatteita ja kenkiä niiden 10 vuotta vanhojen tilalle. Ja sai uuden tietokoneen ja puhelimen, kun vanhat jo vetelivät viimeisiään. Kaikilla kun ei isukki maksa tuollaisia. Ja pystyi syömään jotain muutakin kuin teetä ja leipää (yliopistossa ei ole ilmaisia opiskelija-aterioita). Hoidatin myös muuten hampaat kuntoon, eikä sekään ihan ilmaista ole. Kummasti niitä rahareikiä löytyy, kun ei tarvitse enää köyhäillä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ap