Miten seiskalla voi saada vitosen kuviksesta?
Mä olen ihan järkyttynyt, kun nuorella oli kuvis vitonen! Se siis jää päättötodistukseen. Tiedän kyllä, että ei ole lahjakas kädentaidoissa ja hienomotoriikassa on vaikeutta. On kuitenkin saanut työt tehdyksi ja ollut tunneilla, eikä koko vuonna ole opettajalta tullut yhtään ainoaa viestiä että joku olisi pielessä. Jouluna oli vielä seiska, nyt laskenut kaksi numeroa! Onko täällä opettajia jotka voisivat perustella kuinka tämä on mahdollista?
Kommentit (17)
Nyt se sitten alko. Taidanpa pysyä pari päivää pois täältä, kohta täällä ei muita keskusteluja olekaan.
Kyseessä tarkkaavuushäiriöinen nuori, joka kuitenkin näkyy arkuutena ja tunneilla voi vaikuttaa poissaolevalta, ei siis todellakaan häiritse ketään, vetäytyvä voi olla. Työt varmasti näyttävät siltä, että ne on tehty vasemmalla kädellä, mutta tämä johtuu hienomotoriikan vaikeudesta, joka on todettu. Hyvää numeroa en odottanutkaan näillä taidoilla, mutta vitonen tuntuu tosi pahalta. Eikö opettajan kuulu wilmaan laittaa viestiä, jos työt jatkuvasti tekemättä tai muita ongelmia? Tämä numero tuli niin puun takaa.
No, ei niillä diagnooseilla saa parempaa arvosanaa...
Tähän asti ollut aina seiska, eikä taidoissa ole mitään muutosta tapahtunut muutamassa kuukaudessa, siksi ihmettelen kahden numeron laskua? En tietenkään vaadi diagnooseilla parempaa numeroa, kunhan vastasin epäilyyn huonosta käytöksestä.
no vaikkapa niin kuten mun hevoshullu esikoiseni eli piirtää aina vain ja ainoastaan hevosia tai hevosaiheita ihan sama mitä opettaja sanoo, vitonen tulee että paukahtaa
ihan kunnon ihminen tytöstä silti tuli, opiskeli artesaaniksi, oli pari vuotta töissä ja nyt opiskelee Wienissä lehtikuvaajaksi
Heh, jos ei osaa kuvataiteilla niin ei sitten osaa. Niin yksinkertaista se on ja numero on taitojen mukainen. Kaikki eivät voi olla lahjakkaita kaikessa. Ei tuo maailmaa kaada jos kuvis on vitonen. Mihin sitä kuviksen numeroa tulevaisuudessa tarvitaan? Vai aikooko jälkikasvu hakeutua taideteolliseen korkeakouluun :P
Oudolta kuulostaa. Olen ollut opettajana, eikä varmaan olisi tullut mieleenkään laskea varsinkaan päättötodistukseen arvosanaa vieläpä monella numerolla. Kyseessä lisäksi kuvaamataito, jossa ei oikeastaan voi tapahtua tuonkaltaista taidon muutosta huonompaan. Kehottaisin tiedustelemaan opettajalta perusteita. Ei ole varmaan ihan mahdotonta, että on tapahtunut virhe.
Yleensä taitoaineista ja liikunnasta saa seiskan, jos on täysin lahjaton, mutta tekee mitä käsketään.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:26"]
Mä olen ihan järkyttynyt, kun nuorella oli kuvis vitonen! Se siis jää päättötodistukseen. Tiedän kyllä, että ei ole lahjakas kädentaidoissa ja hienomotoriikassa on vaikeutta. On kuitenkin saanut työt tehdyksi ja ollut tunneilla, eikä koko vuonna ole opettajalta tullut yhtään ainoaa viestiä että joku olisi pielessä. Jouluna oli vielä seiska, nyt laskenut kaksi numeroa! Onko täällä opettajia jotka voisivat perustella kuinka tämä on mahdollista?
[/quote]ellei kiinnosta kuvis niin piirtelee niitä näitä sormenpäitä siitä vitonen.
Miltä työt ovat sinusta näyttäneet? Nehän on jo kaikki tuotu kotiin.
No siis lahjakashan nuori ei ole kuviksessa, enkä sitä odottanutkaan. Työt on tehty luullakseni ohjeiden ja aihealueiden mukaan. Oma-aloitteinen ja nopea nuroi ei varmasti ole ja tarvitsee aikuisen ohjausta töissään. Työt oikeasti näyttävät paljon nuoremman aikaansaannoksilta, mutta tätä en aja takaa vaan kahden numeron yllättävää laskua. Oma käsitykseni taideaineista on myös ollut, että lahjatonkin saa sen seiskan osallistumalla ja yrittämällä ja noudattamalla ohjeita. Kiitos muutamasta asiallisesta vastauksesta. Aion kysyä perusteluja opettajalta, kunhan tänne tulin ensijärkytystäni purkamaan. Tottahan tuokin, ettei kuviksen numerolla ole suurta merkitystä, kun ei alalle aio, mutta vaikuttaa toki kokonaiskeskiarvoon.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:35"]
Ainoa, mikä tulee mieleen on se, ettei kuitenkaan ole tehnyt niitä töitään tai on tehnyt vain vasemmalla kädellä, onpa saattanut käyttäytyäkin tunneilla todella ikävästi?
[/quote]
Kyllä täytyy olla iso asenneongelma mukana tekemättömyyden lisäksi.
Elikäs, oletko nähnyt ne työt, onko tehty tai siis yritetty tehdä sitä, mitä on pyydetty?
Mä olen sitä mieltä että kuvista ei saisi arvostella numeroilla ollenkaan. Voisi merkitä vain suoritetuksi. Ja liikunnankin voisi laittaa samoin..
Joo, minäkin kysyisin ehdottomasti opettajalta. Joko arvostelussa on tapahtunut virhe, tai sitten koulussa on tapahtunut/tapahtuu jotaiin mistä sinun pitäisi tietää. Todella erikoista, että taideaineen numero laskee noin paljon.
Jes, kysy opettajalta perusteet ja mitä nyt kevään aikana oikeasti on tapahtunut. Harmillinen notkahdus toki ja kyllähän sillä on merkitystä, kun jää päättötodistukseen...
Ei tarvitse olla mikään taiteilija vaan jo pelkällä hyvällä asenteella ja yrittämisellä pitäisi saada ok numero.
Jos oikein mitään ei saa nuori aikaiseksi, asenne on välinpitämätön tai haista paska niin 5 napsahtaa.
Ainoa, mikä tulee mieleen on se, ettei kuitenkaan ole tehnyt niitä töitään tai on tehnyt vain vasemmalla kädellä, onpa saattanut käyttäytyäkin tunneilla todella ikävästi?