Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea kuuluu muuttosiivoukseen? Mitä voi jättää seuraavan asuntoonmuuttajan tehtäväksi?

Vierailija
31.05.2014 |

No perussiivous tietysti pitää tehdä, paikat jättää siistiksi ja kaapit siivota.

Mutta voiko esim ikkunanpesun jättää seuraavalle asukkaalle vai pitääkö sekin tehdä muuton yhteydessä?

Mitä kaikkea voi "jättää tekemättä"?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunan pesua ei oo pakko tehdä. Mutta onhan se fiksua ne pyyhkästä edes

Vierailija
2/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, minkä kuntoiseen asuntoon haluaisit itse muuttaa ja siivoa se siihen kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuntuu olevan iso ruljanssi tää muuttaminen. Pitää sata asiaa muistaa ja ottaa huomioon ja joka nurkka muistaa siivota. :-O

Huhhuh... ;-)

Josko jossain kohtaa voi siivouksessa helpottaa, niin hyvä. :-P

Vierailija
4/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitäkin mistä muutat. Esim. asumisoikeusasunnot tulee puunata ihan viimeisen päälle. Samoin opiskelija-asunnot ja jotkin vuokrakämpät. Omistusasunnosta muuttaminen sitten taas on sopimusasia.

Vierailija
5/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ikkunatkin pitää pestä. Ja kaikki muutkin. Hölmö. Haluaisitko itse alkaa ensimmäisenä siivoamaan kun pääset uuteen kotiin?

Vierailija
6/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip, me muuttimme äsken joten on suht tuoreessa muistissa mitä piti tehdä. Esim. Ikkunoita ei tarvitse pestä jos ne ei ole likaset, eli on viimeisen noin 3kk sisällä pesty, viemäreitä ei tarvitse "rassata" jos on viime kuussa siivottu, liesituulettimen rasvasuodatin pitää olla pesty kuukauden sisään ja tietysti pitää olla yleis siistiä, näin minulle huoltomies sanoi kun kysyin kuinka siistiä olla pitää. :)

Vierailija
7/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liat ja roskat pois. Jokainen muuttaja kuitenkin - kai?? - käy nurkat läpi, ennen kuin asettuu taloksi.

Vierailija
8/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyttäisin mittarina sitä, millaiseen kotiin itse olisi valmis muuttamaan. :)

Vierailija
9/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7:n viestissä oli asiaa. Noin pitäisi tehdä, mutta käytäntö on monesti eri. Itsekin voin sanoa että poismuuttosiivouksen olen tehnyt samanlaisen kuin mitä se oli kun itse muutin sisään. Esim. nykyinen väliaikainen vuokra-asunto oli aika kauhea. Näkyvät osat oli siivottu niin ettei mitään selviä likalänttejä ollut mutta kun pesin esim. kaappeja, niistä lähti tosi likainen vesi. Seiniä ei varmaan oltu pesty vuosiin, ne piti pestä moneen kertaa ja aina vaan likaisen harmaaksi pesuvesi muuttui. Ikkkunat oli ihan järkyttävät, hyvä kun näki läpi. Päätin etten päätäni vaivaa pois muuttaessa, pahimmat pölyt pikaisesti pyyhiskelen.

Vierailija
10/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä voi olla viralliset ohjeet muuttosiivoukseen. Esim. eräässä taloyhtiössä, josta muutin, piti pestä ikkunat.

Vierailija
11/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen siivous, että seuraava voi muuttaa siihen. Ikkunanpesu riippuu vuodenajasta, kesällä kyllä, kovalla pakkasella ei, miten sen silloin edes voi tehdä?

Kyllä mä olen siivonnut paremmaksi kuin edellinen. En yksinkertaisesti ilkeä jättää paskaiseksi ja mukava se on itsellekin, ettei mulle kosteta itseä edellisen asukkaan siivottomuutta. Tai itse en ole vuosiin muuttanut, mutta olen auttanut lähipiirin mieshenkilöitä loppusiivouksissa. 

Vierailija
12/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hellan alta ja takaa siivota, ne katotaan ekana ainakin vuokrakämpissä ja sen perusteella saakin näppärästi takuun maksua venkslattua.

Vierailija
13/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:30"]

Seiniä ei varmaan oltu pesty vuosiin, ne piti pestä moneen kertaa ja aina vaan likaisen harmaaksi pesuvesi muuttui.

[/quote]

??? Ei normaaleja asuintilojen maalttuja seiniä saa pestä "moneen kertaan" - voi pyyhkiä, mutta ei vesiohenteinen maalipinta kestä jos niitä alkaa läträämään ja rassaamaan. 

Ei ihme että taloissa on hometta, kun osa asukkaat pesee asunnot piloille. Ihan oikeasti. Epäpätevä liiallinen siivous on eräs suurimpia rakennevaurioiden aiheuttajia.

Vierailija
14/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 10:30"]

Seiniä ei varmaan oltu pesty vuosiin, ne piti pestä moneen kertaa ja aina vaan likaisen harmaaksi pesuvesi muuttui.

[/quote]

??? Ei normaaleja asuintilojen maalttuja seiniä saa pestä "moneen kertaan" - voi pyyhkiä, mutta ei vesiohenteinen maalipinta kestä jos niitä alkaa läträämään ja rassaamaan. 

Ei ihme että taloissa on hometta, kun osa asukkaat pesee asunnot piloille. Ihan oikeasti. Epäpätevä liiallinen siivous on eräs suurimpia rakennevaurioiden aiheuttajia.

[/quote]

No kuule, en minä vettä sankolla sinne seinille heitellyt. Vaan nihkeällä vedin moneen kertaan. Sen ensipesun jälkeen ei ole tarvinnut "läträillä ja rassailla". Tajuatko?

Vierailija
15/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunta pitää siivota niin hyvin että itse voisi muuttaa asumaan. Ihan kaikki pinnat ja kunnolla

Vierailija
16/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseminen tarkoittaa, että käytetään reilusti vettä. Pyyhintä on ihan eri asia.

t.ammattisiivooja

Vierailija
17/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan joskus muuttanut siihen asuntoon, josta nyt olet muuttamassa pois. Millainen taso oli silloin kun muutit sisään? Ainakaan huonommaksi ei saa jättää.

Vierailija
18/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on vuokra-asunto, niin vuokranantajalta saa siivousohjeet joita kannattaa noudattaa, jos haluaa vakuuden takaisin. Omistusasunnon siivous pitää sopia ostajan kanssa.

Vierailija
19/19 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:09"]

Peseminen tarkoittaa, että käytetään reilusti vettä. Pyyhintä on ihan eri asia.

t.ammattisiivooja

[/quote]

Totta. Mutta moni tavis puhuu pesusta vaikka vettä ei litratolkulla lotratakaan. Ainakin meillä päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi