20-vuotiaalla kiire tulla äidiksi
Olen asunut vuoden avoliitossa mieheni kanssa. Asumme yhdessä Norjassa, hän opiskelee, minä käyn töissä. Talous kunnossa nuoresta iästä ja opiskelusta huolimatta. Olen vauvakuumeillut jo jonkin aikaa, mies ei ole ihan vielä lämmennyt, vaikka ostikin "piristykseksi" mulle vauva-aiheisen lehden, katseli myös netistä vaunuja, ihan vaan huvikseen.. ;)
Tuntuu, että on jo kova kiire alkaa yrittämään. Hedelmällisyyden kannalta olen nyt otollisessa iässä. Pelkään, että yrittämisen alkaminen siirtyy vuosilla ja hedelmällisyyteni laskee. Tiedän kyllä, että on mahdollista saada lapsi vaikka nelikymppisenäkin vielä, mutta haluan lapset nuorena. Voin sitten myöhemmin keskittyä siihen uraan, kun mammalomat on pidetty. Elämääni ei ole viime aikoina kuulunut mitään muuta, kuin lastenvaatekaupoissa kiertelyä ja haaveilua omasta lapsesta.. Nuorena jaksaa varmasti paremmin vauvan valvomisetkin. Onko muita ollut vastaavassa tilanteessa? Onko joidenkin kuumeilu loppunut jossain vaiheessa? Miten saada mies suostumaan? Kuitenkin on lapsirakas, lahjoitti lastensairaalallekin 500e.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 00:20"]
Onko miehesi myös 20 vuotias ?
[/quote]
Ei, mies on 23-vuotias. Täyttää 24 ensi viikolla.
Jos olet itse 100% varma asiasta, niin mitäpä sitä muiden mielipiteitä kyselemään :) Tsemppiä!
Oon ite 20v viikolla 29 raskaana:) mun synttärinä ovuloin ja munkin mies tuolloin 23 vuotias.
Vauvakuumeilin siihen aikaan tosi paljon ja otettiin riski ilman kondomia. Ajateltiin et tulee jos tulee, jos ei niin ei ole mitään menetettävää:) ja nyt molemmat superonnellisia ja odotetaan meidän pikku tytärtä innolla!
Mutta ennen kaikkea juttele miehes kanssa ja sopikaa yhdessä, onko nyt aika. (:
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 00:40"]
Jos olet itse 100% varma asiasta, niin mitäpä sitä muiden mielipiteitä kyselemään :) Tsemppiä!
[/quote]
Ongelma onkin se, että mies ei tunnu vielä olevan valmis. En jaksa odottaa, tiedä vaikka sanoisi samaa viiden vuoden päästä? Sitä tässä pelkään..
-ap
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 00:46"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 00:40"]
[/quote]
Ongelma onkin se, että mies ei tunnu vielä olevan valmis. En jaksa odottaa, tiedä vaikka sanoisi samaa viiden vuoden päästä? Sitä tässä pelkään..
-ap
[/quote]
Ei sitä koskaan tiedäkään, riskin joudut ottamaan.
olen itse 18-vuotias, en malta odottaa että lukio ja armeija on käyty(ja rahaa säästetty), että voidaan pari vuotta vanhemman avopuolison kanssa hankkia ensimmäinen lapsi:)
Jos miehesi ei ole valmis, hän ei ole valmis.
älä painosta, tunne tulee sieltä ajallaan.
Se aika mikä siihen kuluu, käytä se hyödyksi ja opiskele vaikka nyt.
voin vakuuttaa, se on helpompaa ilman lasta.
keskustelkaa molempien omista tulevaisuuden haaveista ja ajankohdista.
itse sain esikoiseni 21vuotiaana, mutta poikkeuksellisesti mieheni alkoi puhumaan lapsihaaveista.
sikäli aivan eri tilanne..
Onko miehesi myös 20 vuotias ?