Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinalla on puolisonsa kanssa neljä kotia ja kaksi mökkiä - ja vieläpä hienoja. Mitäs mammat siihen sanotte?

Vierailija
28.12.2020 |

Matkustelevat sitten niiden väliä.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000007707803.html

Kommentit (303)

Vierailija
121/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta, Kanaria ja Kouvola valintoina  kertoo paljon. 

Erittäin hyvin sanottu.

Vierailija
122/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohan mullakin vaikka mitä ja oma talo ja ainakin 7 kitaraa ja ainakin saman verran styrkkareita että voin valita milloin vaan millä setupilla soitan, tai olen soittamati.

Mitäs av mummot tähän sanotte.

Ei uskota. Sinun pitää ottaa yhteyttä Iltasanomiin, josta tekevät jutun. Tulen sitten klikkaamaan juttusi tänne av:lle ja saat sitten vasta arviosi. Ei tänne ole mitään oikotietä.

Noin se menee! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on kuitenkin hikiset lenkkikengät kaikissa neljässä osoitteessa.

Vierailija
124/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan Gran Canarian etelärannikolla?

Vierailija
125/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerskuminen tuollaisilla monilla kodeilla, ei ihan tässä maailmanajassa vaikuta kovinkaan fiksulta. Koronaa koitetaan hillitä ja ilmastoa pelastaa, niin nämä hyväkkäät suhaa ees taas vaan koska ne voi.  Turha itkeä, jos kaikki ei hurraa tälle.

Vierailija
126/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölön kämppä, hiihtomökki pyreneillä, talviasunto atlantin rannalla espanjassa tai portugalissa.

Vierailija
127/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa harmillista, että Madridin lentokentällä oli niin paljon muita matkustajia, mutta onneksi Frankfurtin lennolla tarjottiin Kit-Kat.

:D :D  voiko kurjempaa kohtaloa olla!

Vierailija
128/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lukea juttua, mutta en jaksanut. Itse olen kotikissa, joka viihtyy kotosalla ihan omassa rauhassa ja inhoan hälinää, jatkuvia menemisiä ja järjestelyjä. Riittää, että käyn töissä, kaupassa ja hoidan perheen asiat. Käymme kerran kaksi vuodessa lomalla jossakin kotia kauempana ja joskus appivanhempien mökillä ja ne reissut ovat ihan ok, mutta enempi tympisi. Olen introvertti.

Vierailija
129/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi blogi on ihan WTF? osastoa. Kuvataan itseä Kanarialla ja selostetaan kameralle, että tulkaa tänne kaikki aurinkoon, kahvilatkin on auki ja lentoja tulee toivottavasti ees kerran viikossa, kattokaa kuin meri tyrskyää, tänne voi tulla nauttimaan. Kuvataan jostain syystä ihmisiä lentokentällä, kuin jonkun 5 vuotiaan eka ulkomaanmatka ja kamera, tääl Madridissa on kauhea jono,, spagetti kiemurtelee turvatarkastukseen, kattokaa näit ihmisii terminaalissa, koneessa saatiin KitKat suklaata mistä lentoyhtiö sai meiltä isot pisteet, jee. Tosi jännää tuntuu olevan tän rouvan elämä.

Ja siis oikeasti ihan pimeää lennellä joka kuukausi pitkin Eurooppaa kuin koronaa ei olisikaan., ja sitten kauhistella kun muutkin tulee samaan koneeseen ja turvaväleistä ei ollut tietoakaan kun tää lento oli ihan myyty täyteen.....tätä arvostellaan vaikka itse on hankittu se ainoa lento ihan vaan koska huvitti,  ja tungettu siihen ainoaan koneeseen joka liikkuu. Hän myös hämmästelee, miksi Kanarialta Madridiin lensi niin paljon miehiä, kuka miettii tällaisia? Eikä mietintö edes johda mihinkään, itselle tuli mieleen että työntekijät lentävät Kanarialta jouluksi kotiin, miksi tälle lennolle oli oikea tarve, mutta ton rouvan ajatus ei kulje ihmettelyä pidemmälle. Vaikea uskoa, että kyseessä on aiemmin matkaillut ihminen, jutut on kuin normaalia tyhmemmällä ensikertalaisella. 

Ja pitihän tämän rouvan saada ne omat laukkunsa sinne matkustamoon, vaikka muiden laukut menivät ruumaan. Mutta mankuminen auttoi.

Vierailija
130/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi tuli mieleen kiinteistöverot ja muut kiinteät kulut tuosta kiinteistömassasta. Meilläkin on useampi asunto ulkomailla mutta ne ovat vuokrattuina aina sen aikaa kun itse olemme muualla joten kattavat omat kulunsa ja osan lennoistamme myös.

Vierailija
131/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, eivätkö halua välillä viettää aikaa hotellissa?

Vierailija
132/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihqua. Meidänkin perheellä on useita asuntoja, samoin perheystävillä, mutta kelleen ei ole ikinä tullut mieleenkään brassailla sillä mediassa/somessa, kuten joku tuossa sanoi, yleensä ollaan aika hiljaa omistuksista. Lisäksi  mitään ei seisoteta tyhjillään, eli jos vaikuttaa siltä että ketään ei kiinnosta jollain mökillä/ulkomaantalolla pidempään aikaa viettää, se lähtee myyntiin ja tai vuokralle. Ei mene noin että Espanjassa ollaan marraskuu, Suomessa joulukuu, mökillä helmikuu, vaan lähtökohta on että 2 tai 3 kk vähintään asutaan siinä asunnossa, ja sitä saavat käyttää muutkin kuin se varsinainen omistaja. Nyt korona aikaan mun suku ei ole liikkunut kodeistaan mihinkään, kaikki on sitä mieltä että matkaillaan kun on turvallista. 

Tolle parille ei ole kukaan kertonut, että ihan tuosta vaan voi lähteä ulkomaille muuallekin kuin siihen omaan asuntoon? Että kun on niin  helppoa vaan lähteä, niin kohteen ei tarvitse olla omistusasunto? 

Juuri näin. Ei omaisuudesta puhuta ja lapset opetetaan siihen pienestä pitäen. Ei meillä lapset tajunneet pitkään aikaan, että omistamme talon, jossa lonailumme säännöllisesti. Lapsille ei siis puhuttu omustussuhteista mitään ja olivat pitkään ihan tyytyväisiä näin. Vasta kun eräs kaveri äitinsä kanssa kyseli ja ihmetteli, että onko se talo teidän, kun olette aina sanassa talossa ja sinulla on siellä omat vesilelut (lapsi oli jotain kertonut, että haki uimapatjansa varastosta).

Luin tuon jutun ja ihmettelen suuresti tarvetta avautua ja kerskailla omaisuudella.

Ei hän yhtään sen enempää kerskaillut kuin sinä nyt tekstissäsi.

Vierailija
133/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihqua. Meidänkin perheellä on useita asuntoja, samoin perheystävillä, mutta kelleen ei ole ikinä tullut mieleenkään brassailla sillä mediassa/somessa, kuten joku tuossa sanoi, yleensä ollaan aika hiljaa omistuksista. Lisäksi  mitään ei seisoteta tyhjillään, eli jos vaikuttaa siltä että ketään ei kiinnosta jollain mökillä/ulkomaantalolla pidempään aikaa viettää, se lähtee myyntiin ja tai vuokralle. Ei mene noin että Espanjassa ollaan marraskuu, Suomessa joulukuu, mökillä helmikuu, vaan lähtökohta on että 2 tai 3 kk vähintään asutaan siinä asunnossa, ja sitä saavat käyttää muutkin kuin se varsinainen omistaja. Nyt korona aikaan mun suku ei ole liikkunut kodeistaan mihinkään, kaikki on sitä mieltä että matkaillaan kun on turvallista. 

Tolle parille ei ole kukaan kertonut, että ihan tuosta vaan voi lähteä ulkomaille muuallekin kuin siihen omaan asuntoon? Että kun on niin  helppoa vaan lähteä, niin kohteen ei tarvitse olla omistusasunto? 

Juuri näin. Ei omaisuudesta puhuta ja lapset opetetaan siihen pienestä pitäen. Ei meillä lapset tajunneet pitkään aikaan, että omistamme talon, jossa lonailumme säännöllisesti. Lapsille ei siis puhuttu omustussuhteista mitään ja olivat pitkään ihan tyytyväisiä näin. Vasta kun eräs kaveri äitinsä kanssa kyseli ja ihmetteli, että onko se talo teidän, kun olette aina sanassa talossa ja sinulla on siellä omat vesilelut (lapsi oli jotain kertonut, että haki uimapatjansa varastosta).

Luin tuon jutun ja ihmettelen suuresti tarvetta avautua ja kerskailla omaisuudella.

Tein sen anonyyminä nettipalastalla ja kerroin vai murto-osan, ymmärrätkö eron?

Vierailija
134/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies näyttää eläkeikäiseltä.

Vierailija
135/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas on ilkeää ja kateellista porukkaa. Mun mielestä on hienoa, että hän elää sellaista elämää, jota haluaakin.

Mutta, mitkä ovat ne ansiot, että hänestä kirjoitetaan iltapäivälehteen? Joku tarina olisi pitänyt olla, muukin kuin että pandemia-aikana sahataan ympäri Eurooppaa. Tai jos blogille halutaan näkyvyyttä, sen pitäisi ainakin olla laadukas ja uusia ajatuksia herättävä!

Vierailija
136/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tapani on oikea. Muiden tapoja ”ihmetellään”.

Ai että. Olin yli vuoden pois palstalta, mutta mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
137/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein sen anonyyminä nettipalastalla ja kerroin vai murto-osan, ymmärrätkö eron?

Taustalla on täsmälleen sama halu olla parempi kuin muut. Muu on vain yksityiskohtia.

Vierailija
138/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin lukea juttua, mutta en jaksanut. Itse olen kotikissa, joka viihtyy kotosalla ihan omassa rauhassa ja inhoan hälinää, jatkuvia menemisiä ja järjestelyjä. Riittää, että käyn töissä, kaupassa ja hoidan perheen asiat. Käymme kerran kaksi vuodessa lomalla jossakin kotia kauempana ja joskus appivanhempien mökillä ja ne reissut ovat ihan ok, mutta enempi tympisi. Olen introvertti.

Samat sanat. Meidän perhe on asunut aikoinaan ulkomailla vuosia miehen työn takia ja kun oli mahdollisuus palata kotiin Suomeen, niin sanoin, että minä lähden ainakin. Mies oli samaa mieltä ja täällä olemme emmekä edes ajattele ulkomaille muuttamista enää, saati sitä, että ravaisimme eri kotien väliä. Viihdyn kotonani hyvin, en ole yhtään levoton ihminen ja lapset tuntuvat olevan samanlaisia.

On ihana tutustua uusiin paikkoihin, mutta siihenkin kyllästyy. Levottomuus ei ole hyvä asia.

Vierailija
139/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies näyttää eläkeikäiseltä.

Totta. Taitaa olla rouvaa reilusti vanhempi.

Vierailija
140/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpaisi tuollainen elämä, paitsi että eri paikoissa haluaisin aikaa viettää kuin tämä Elina. Ja kun tarkemmin miettii, haluaisin kyllä asua hotelleissa, ei tarvitsisi siivota ja kokata. Mutta tuollainen taloudellisesti vapaa elämä ois kyllä ihanaa! Vähän kateellinen olen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme