Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinalla on puolisonsa kanssa neljä kotia ja kaksi mökkiä - ja vieläpä hienoja. Mitäs mammat siihen sanotte?

Vierailija
28.12.2020 |

Matkustelevat sitten niiden väliä.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000007707803.html

Kommentit (303)

Vierailija
81/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vain tatinainen ja ällöttävä olo jutusta. Juuri sellasta kerskakulutusta ja lentelyä paikasta toiseen, mitä en ymmärrä yhtään.

Tuntuu että tommoset ihmiset yrittävät paeta itseään, mutta eivät tunne oloaan rennoiksi missään.

Liian överiä, tommonen ahneus puistattaa vaan .

Tatinainen? Mitä se tarkoittaa?

Töhnäinen, tahmea.. Eli epämiellyttävä.

Kuin olisi kieritellyt muussaantuneiden konvehtien päällä ja ihoon tarttuisi kaikki nukka ja lika siihen sulaneeseen suklaaseen ja toffeeseen.

Kielitoimiston sanakirja ei tunne sanaa.

Onpa outoa, tatinainen on ihan käytetty ja tavallinen sana ollut ainakin mun elämänpiirissäni.

Tahmea kuvaa tunnetta parhaiten, tai likainen. Kun on tatinainen olo, paras mennä suihkuun.

Mistä päin Suomea nämä ihmiset ovat, jotka sanaa käyttävät?

Minä Varsinais-Suomessa ja ymmärsin kyllä sanan tatina-merkityksen.

Itse tuosta Iltapäivälehden jutusta, mikä siinä oli pointti? Asunnoilla leuhkiminen vai rouvan blogin (tirsk!) mainostaminen? Käykääpä kurkkaamassa, ei uskoisi olevan aikuisen kirjoittamaa tekstiä.

Hänhän ei siis leuhkinut, vaan kertoi vain elämästään. Mutta surullista, jos henkinen kehitys on jäänyt vähäiseksi.

Joo siltä se kyllä vähän vaikutti kun juttua luki mutta varmasti hyvä elämä hänellä silti.

Vierailija
82/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ekana tuli mieleen, että melkoisen epäekologista. Mutta no, jos hän on tyytyväinen ratkaisuun, niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti iloiselta kuvassa, jossa istui kahvilapöydässä jätskiannos edessä. Elää elämää, johon on tyytyväinen. Lenkkeilee ja tekee vähän (sopivasti) töitä. Hyvä, että toteuttaa unelmiaan kun siihen on mahdollisuus.

Tulin hyvälle tuulelle kun katsoin sitä kuvaa.

Vierailija
84/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vain tatinainen ja ällöttävä olo jutusta. Juuri sellasta kerskakulutusta ja lentelyä paikasta toiseen, mitä en ymmärrä yhtään.

Tuntuu että tommoset ihmiset yrittävät paeta itseään, mutta eivät tunne oloaan rennoiksi missään.

Kuin olisi kieritellyt muussaantuneiden konvehtien päällä ja ihoon tarttuisi kaikki nukka ja lika siihen sulaneeseen suklaaseen ja toffeeseen.

Onpa outoa, tatinainen on ihan käytetty ja tavallinen sana ollut ainakin mun elämänpiirissäni.

Tahmea kuvaa tunnetta parhaiten, tai likainen. Kun on tatinainen olo, paras mennä suihkuun.

Itse tuosta Iltapäivälehden jutusta, mikä siinä oli pointti? Asunnoilla leuhkiminen vai rouvan blogin (tirsk!) mainostaminen? Käykääpä kurkkaamassa, ei uskoisi olevan aikuisen kirjoittamaa tekstiä.

En tiedä, itkeäkö vai nauraa. Siellä iloisesti reissataan ja samalla vingutaan kun muutkin tekevät niin eli lentokoneessa ja terminaalissa onkin tungosta. Lisäksi jouluisia kuvia kaupan valmispipareista ja parista kynttilästä Kouvolan-palatsissa. En taida jaksaa kadehtia nyt.

Vierailija
85/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itkeäkö vai nauraa. Siellä iloisesti reissataan ja samalla vingutaan kun muutkin tekevät niin eli lentokoneessa ja terminaalissa onkin tungosta. Lisäksi jouluisia kuvia kaupan valmispipareista ja parista kynttilästä Kouvolan-palatsissa. En taida jaksaa kadehtia nyt.

Ei kai tuossa jutussa ollut linkkiä tämän Elinan lapselliseksi mainostamaanne blogiin? Ainakaan äkkivilkaisulla ei ollut. Oletteko nähneet sen vaivan, että olette googlettaneet hänen bloginsa ja menneet lukemaan sitä? Ehei, sellaiseen en alennu. Referoikaa vain, mutta tuollaista blogia en lue.

Vierailija
86/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi blogi on ihan WTF? osastoa. Kuvataan itseä Kanarialla ja selostetaan kameralle, että tulkaa tänne kaikki aurinkoon, kahvilatkin on auki ja lentoja tulee toivottavasti ees kerran viikossa, kattokaa kuin meri tyrskyää, tänne voi tulla nauttimaan. Kuvataan jostain syystä ihmisiä lentokentällä, kuin jonkun 5 vuotiaan eka ulkomaanmatka ja kamera, tääl Madridissa on kauhea jono,, spagetti kiemurtelee turvatarkastukseen, kattokaa näit ihmisii terminaalissa, koneessa saatiin KitKat suklaata mistä lentoyhtiö sai meiltä isot pisteet, jee. Tosi jännää tuntuu olevan tän rouvan elämä.

Ja siis oikeasti ihan pimeää lennellä joka kuukausi pitkin Eurooppaa kuin koronaa ei olisikaan., ja sitten kauhistella kun muutkin tulee samaan koneeseen ja turvaväleistä ei ollut tietoakaan kun tää lento oli ihan myyty täyteen.....tätä arvostellaan vaikka itse on hankittu se ainoa lento ihan vaan koska huvitti,  ja tungettu siihen ainoaan koneeseen joka liikkuu. Hän myös hämmästelee, miksi Kanarialta Madridiin lensi niin paljon miehiä, kuka miettii tällaisia? Eikä mietintö edes johda mihinkään, itselle tuli mieleen että työntekijät lentävät Kanarialta jouluksi kotiin, miksi tälle lennolle oli oikea tarve, mutta ton rouvan ajatus ei kulje ihmettelyä pidemmälle. Vaikea uskoa, että kyseessä on aiemmin matkaillut ihminen, jutut on kuin normaalia tyhmemmällä ensikertalaisella. 

Vierailija
87/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä tästä miehestä mitään? Hänhän se kiinnostavampi hahmo on, kun on Elinan elämäntyylin mahdollistavat rahatkin tehnyt?

Vierailija
88/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa jutussa ollut linkkiä tämän Elinan lapselliseksi mainostamaanne blogiin? Ainakaan äkkivilkaisulla ei ollut. Oletteko nähneet sen vaivan, että olette googlettaneet hänen bloginsa ja menneet lukemaan sitä? Ehei, sellaiseen en alennu. Referoikaa vain, mutta tuollaista blogia en lue.

Kyllä siellä linkki oli.

Vierailija
89/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä jotain koomista, kun ennen joulua on luettu monta uutista Hurstin avusta ja niistä vähävaraisista, kenellä ei ole varaa edes kunnolliseen jouluruokaan.

Hieno ajankuva siitä, kuinka köyhät köyhtyy, rikkaat rikastuu ja maapallo tuhoutuu.  

Vierailija
90/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu heille ja hienoa sille, jonka rahoilla ansaittu.

Tunnen monta vastaavaa, mutta sillä erotuksella, että pitävät visusti salassa (siihen, että minä tiedän, on järkevä syy).

Vierailija
91/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsena katsellut kodin ikkunasta Katajanokan rantaan saapuvia risteilyaluksia, riittää jos perheessä on ollut pieni lapsiluku ja vanhemmat kuolleet ennen vanhuutta, niin jo silloin riittää rahaa ihan mukavasti loppuelämän ajaksi. Siis jo myyntivoittoa siitä isosta Katajanokan omistusasunnosta, muusta perinnöstä puhumattakaan. Sitten voi monien rikkaiden perijöiden tapaan haukkua lopun ikäänsä köyhiä laiskoiksi ja antaa ymmärtää olevansa itse ahkeroinut omaisuutensa eteen, vaikka viettää melkein puolet vuodesta ulkomailla jo parhaassa työiässä.

Vierailija
92/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo It-alan työ mikä? Se blogi?

Nämä toisten rahoilla elävät ovat surkuhupaisaa porukkaa.

Skattalla paljon vuokra-asuntoja. Eikä nainen missään omilla tuloilla näitä asioita maininnutkaan hankkineeksi. Isäntä todennäköisesti saa olla ja mennä miten haluaa. Siipiveikolla harvoin nokan koputtamista.

Vierailija
93/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä linkki oli.

Niinpä olikin - ja kylläpä oli tosiaan lapsellista kirjoitusta.

Vierailija
94/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihqua. Meidänkin perheellä on useita asuntoja, samoin perheystävillä, mutta kelleen ei ole ikinä tullut mieleenkään brassailla sillä mediassa/somessa, kuten joku tuossa sanoi, yleensä ollaan aika hiljaa omistuksista. Lisäksi  mitään ei seisoteta tyhjillään, eli jos vaikuttaa siltä että ketään ei kiinnosta jollain mökillä/ulkomaantalolla pidempään aikaa viettää, se lähtee myyntiin ja tai vuokralle. Ei mene noin että Espanjassa ollaan marraskuu, Suomessa joulukuu, mökillä helmikuu, vaan lähtökohta on että 2 tai 3 kk vähintään asutaan siinä asunnossa, ja sitä saavat käyttää muutkin kuin se varsinainen omistaja. Nyt korona aikaan mun suku ei ole liikkunut kodeistaan mihinkään, kaikki on sitä mieltä että matkaillaan kun on turvallista. 

Tolle parille ei ole kukaan kertonut, että ihan tuosta vaan voi lähteä ulkomaille muuallekin kuin siihen omaan asuntoon? Että kun on niin  helppoa vaan lähteä, niin kohteen ei tarvitse olla omistusasunto? 

No mutta, Kanaria ja Kouvola valintoina  kertoo paljon. 

Vierailija
95/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppuvako toisaalla käytetty termi hien oja.

Vierailija
96/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopisi mulle, olisi koko ajan takaraivossa tunne, että kohta pitää lähteä. Mutta kertookin olevansa vähän levoton. En tykkää levottomuuden tunteesta. Joku kait pitää sitä jännää.

Vierailija
97/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kotia ja kaksi mökkiä=6? Mainittu Helsinki,Lappi,Kouvola ja Kanaria. Entä ne kaksi ei-mainittua?

Vierailija
98/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas on ilkeää ja kateellista porukkaa. Mun mielestä on hienoa, että hän elää sellaista elämää, jota haluaakin.

Ihminen joka elää sellasta elämää kuin haluaa, ei hakisi mammonallaan huomiota.

VAikuttaa sellaselta slittävältä ihmiseltä jolla on tarve esittää (omasta mielestään) täydellistä unelmaelämää somessa. Näitähän riittää.

Oikeasti ollaan masentuneita, huonossa liitossa yms. Elämä on kaikkea muuta kuin kivaa.

Vierailija
99/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden tuhlaamista. Kuvitelkaa miten paljon rahaa niillä olisi laittaa hyväntekeväisyyteen tuon sijasta.

Odottelen "suomalaisten kateellisuus"-kommentteja tähän.

Vierailija
100/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi neljä kotia? Jokaiselle perheen jäsenelle omansa? Mahtaavat tosiaan rakastaa toisiaan ja arvostaa yhteistä aikaa %).

Viettävät esim. marraskuun Kanarialla, joulukuun Töölönlahdella, joulun Kouvolassa, hiihtoloman Saariselällä...

Minkähän ikäisiä lapsia, kun pystyvät noin paikkaa vaihtelemaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän