Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinalla on puolisonsa kanssa neljä kotia ja kaksi mökkiä - ja vieläpä hienoja. Mitäs mammat siihen sanotte?

Vierailija
28.12.2020 |

Matkustelevat sitten niiden väliä.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000007707803.html

Kommentit (303)

Vierailija
61/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo olevansa introvertti, mutta iltapäivälehden juttuun oli oli päästävä.

Onko hänen elämäntyylinsä sulta jotenkin pois? Ei pitäisi loukata ketään. Mutta sua jostain syystä loukkaa kun ilkeilet kommentillasi?

Kyllä tollanen pröystäily lentelyineen nimenomaan on pois kaikilta, koko planeetan elollisilta.

Jos jokainen ihminen tekisi samoin, ei olisi enää mitään jäljellä eikä se olisi tietenkään edes mahdollista, tila loppuisu kesken ilmatilan lisäksi.. Puhumattakaan hengitysilmasta.

Eri

Vierailija
62/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä Elinan mies on tehnyt työkseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetimullekaikkitännenyt. 🤮

Vierailija
64/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisi minulle kyllä, tosin hieman mietityttäisi miten koteja ylläpidetään, kun on itse poissa. Esim kukkien kastelu, kesällä pihahommat, jonkinlainen perussiivous. Pitäisi olla rahaa palkata joku tsekkailemaan paikkoja, kun itse on pois.

Vierailija
65/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murtovarkaat kiittää näistä jutuista.

Itselleni tuli sama mieleen. Hölmöjä ainakin ovat.

Vierailija
66/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetimullekaikkitännenyt!-ihmiset... 🤢

Vierailija
67/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, meillä tekee tuskaa jo mökille (sille ainoalle) lähteminen, kun kotona on paljon mukavampaa. En voi edes ymmärtää neljää kotia ja kahta mökkiä. Käytännössä nuohan joutuvat olemaan tien päällä koko ajan.

Vierailija
68/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä kaikissa ehdi kuitenkaan olla. Riittää kämppä ja mökki ja lottovoiton sattuessa vielä joku pikku kämppä Helsingistä.

Vierailija
69/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopisi minulle kyllä, tosin hieman mietityttäisi miten koteja ylläpidetään, kun on itse poissa. Esim kukkien kastelu, kesällä pihahommat, jonkinlainen perussiivous. Pitäisi olla rahaa palkata joku tsekkailemaan paikkoja, kun itse on pois.

Tuovat leikkokukat kaupasta siksi aikaa, kun ovat aina jossain asunnossa.

Vierailija
70/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ajatus olla marraskuu Kanarialla, mutta tänä vuonna en sitä kyllä ymmärrä.

Vierailija
71/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vain tatinainen ja ällöttävä olo jutusta. Juuri sellasta kerskakulutusta ja lentelyä paikasta toiseen, mitä en ymmärrä yhtään.

Tuntuu että tommoset ihmiset yrittävät paeta itseään, mutta eivät tunne oloaan rennoiksi missään.

Liian överiä, tommonen ahneus puistattaa vaan .

Tatinainen? Mitä se tarkoittaa?

Töhnäinen, tahmea.. Eli epämiellyttävä.

Kuin olisi kieritellyt muussaantuneiden konvehtien päällä ja ihoon tarttuisi kaikki nukka ja lika siihen sulaneeseen suklaaseen ja toffeeseen.

Kielitoimiston sanakirja ei tunne sanaa.

Onpa outoa, tatinainen on ihan käytetty ja tavallinen sana ollut ainakin mun elämänpiirissäni.

Tahmea kuvaa tunnetta parhaiten, tai likainen. Kun on tatinainen olo, paras mennä suihkuun.

Vierailija
72/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vain tatinainen ja ällöttävä olo jutusta. Juuri sellasta kerskakulutusta ja lentelyä paikasta toiseen, mitä en ymmärrä yhtään.

Tuntuu että tommoset ihmiset yrittävät paeta itseään, mutta eivät tunne oloaan rennoiksi missään.

Kuin olisi kieritellyt muussaantuneiden konvehtien päällä ja ihoon tarttuisi kaikki nukka ja lika siihen sulaneeseen suklaaseen ja toffeeseen.

Onpa outoa, tatinainen on ihan käytetty ja tavallinen sana ollut ainakin mun elämänpiirissäni.

Tahmea kuvaa tunnetta parhaiten, tai likainen. Kun on tatinainen olo, paras mennä suihkuun.

Mistä päin Suomea nämä ihmiset ovat, jotka sanaa käyttävät?

Vierailija
73/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toi tatinainen on äitini keksimä sana, en löytänyt googlella mitään tatinaista. Luulin että kaikkien tuntema normisana, hupss. Aina oppii uutta.

T. Se joka sanaa käytti

Vierailija
74/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo olevansa introvertti, mutta iltapäivälehden juttuun oli oli päästävä.

Onko hänen elämäntyylinsä sulta jotenkin pois? Ei pitäisi loukata ketään. Mutta sua jostain syystä loukkaa kun ilkeilet kommentillasi?

Kyllä tollanen pröystäily lentelyineen nimenomaan on pois kaikilta, koko planeetan elollisilta.

Jos jokainen ihminen tekisi samoin, ei olisi enää mitään jäljellä eikä se olisi tietenkään edes mahdollista, tila loppuisu kesken ilmatilan lisäksi.. Puhumattakaan hengitysilmasta.

Voi huokaus.. joku niissä taloissa asuisi silti ja kuluttaisi luonnonvaroja ja sitä hengitysilmaa. Nämä sentään maksaa veroja eri kaupunkeihin, josta me kaikki hyödytään esim. palvelujen muodoissa.

Eri

Vierailija
75/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä Varsinais-Suomessa ja ymmärsin kyllä sanan tatina-merkityksen.

Itse tuosta Iltapäivälehden jutusta, mikä siinä oli pointti? Asunnoilla leuhkiminen vai rouvan blogin (tirsk!) mainostaminen? Käykääpä kurkkaamassa, ei uskoisi olevan aikuisen kirjoittamaa tekstiä.

Vierailija
76/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetimullekaikkitännenyt!-ihmiset... 🤢

Tän sanan merkitys ei ole tainnut ihan aueta sulle.

Vierailija
77/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin on tietenkin vielä palkattava talonmies ja siivooja. Ei voi kuluttaa aikaansa tulo- ja lähtösiivoukseen, puutarhalla/pihalla on oltava hoitaja ja mielellään myös ruokatarvikkeet on jonkun ostettava etukäteen.

Mitä pahaa siinä on? Nyt jos koskaan kannattaa ostaa palveluja pienyrittäjiltä. Ja veikkaan, että kyseinen pariskunta on liikkuvasta tyylistään huolimatta myös ahkeria. Tuskin heitä haittaa lumityöt tai nurmikonleikkuut.

Vierailija
78/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä toi tatinainen on äitini keksimä sana, en löytänyt googlella mitään tatinaista. Luulin että kaikkien tuntema normisana, hupss. Aina oppii uutta.

T. Se joka sanaa käytti

Ei oo, kyllä mä tiesin heti mitä se tarkoittaa. Tatina on jonkinlaista töhkää/tahnaa/likaa. Äitini saattaa esim. sanoa että lattiassa on jotain tatinaa tai just että on tatinainen olo, pitää mennä suihkuun.

Vierailija
79/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä Varsinais-Suomessa ja ymmärsin kyllä sanan tatina-merkityksen.

Itse tuosta Iltapäivälehden jutusta, mikä siinä oli pointti? Asunnoilla leuhkiminen vai rouvan blogin (tirsk!) mainostaminen? Käykääpä kurkkaamassa, ei uskoisi olevan aikuisen kirjoittamaa tekstiä.

Hänhän ei siis leuhkinut, vaan kertoi vain elämästään. Mutta surullista, jos henkinen kehitys on jäänyt vähäiseksi.

Vierailija
80/303 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas on ilkeää ja kateellista porukkaa. Mun mielestä on hienoa, että hän elää sellaista elämää, jota haluaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän