Elinalla on puolisonsa kanssa neljä kotia ja kaksi mökkiä - ja vieläpä hienoja. Mitäs mammat siihen sanotte?
Matkustelevat sitten niiden väliä.
Kommentit (303)
Ei käy kateeksi.
Mulle tuottaa vaikeuksia yhden kaksion pitäminen asuttavassa kunnossa ja maksaa sähkö ja vuokra.
Järkevällä ihmisellä olisi tuossa tilanteessa yksi koti ja 3 alivuokralaista. :)
Vierailija kirjoitti:
Niin miksei meillä kaikilla ole asuntoa Kanarialla ja Lapissa ja öh, Kouvolassa? Ja miksemme tee töitä vain sen verran kuin huvittaa? Tosiaan se onkin hyvä kysymys.
Jotkut ovat raataneet ja tehneet viisaita sijoituksia.
Minulle riittäisi Helsingin koti ja mökki Saariselällä. Ulkomailla asun mieluiten huoneistohotellissa, ettei tarvitse kantaa huolta asunnosta kun on poissa sieltä.
Mulle tuli vain tatinainen ja ällöttävä olo jutusta. Juuri sellasta kerskakulutusta ja lentelyä paikasta toiseen, mitä en ymmärrä yhtään.
Tuntuu että tommoset ihmiset yrittävät paeta itseään, mutta eivät tunne oloaan rennoiksi missään.
Liian överiä, tommonen ahneus puistattaa vaan .
mun makuun liian ns. levotonta elämää, pakkaamista ja jatkuvaa kotien välillä kulkemista. Nautin rauhasta ja siitä että saa olla kotona ilman ylimääräistä tässä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli vain tatinainen ja ällöttävä olo jutusta. Juuri sellasta kerskakulutusta ja lentelyä paikasta toiseen, mitä en ymmärrä yhtään.
Tuntuu että tommoset ihmiset yrittävät paeta itseään, mutta eivät tunne oloaan rennoiksi missään.Liian överiä, tommonen ahneus puistattaa vaan .
Kai nyt kuitenkin ymmärrät, että ei tuo mitään oikeasti överiä ole maailman mittakaavassa.
Sorrettujen äiti, työväen presidentti Halonen oli aikoinaan eläkkeelle jäätyään ostamassa kolmatta omistusasuntoa Helsingistä Penansa kanssa.
Toisessa iltapäivälehdistä oli silloin artikkeli asiasta. Asunnon hinnaksi kerrottiin noin puoli miljoonaa euroa. Mainittiin myös artikkelissa, että pariskunnalla oli entuudestaan kaksi kesämökkiä tontteineen.
Onhan aivan selvää, että jokainen vasuripariskunta tarvitsee kolme asuntoa pääkaupunkiseudulta sekä kaksi erillistä kesämökkiä, muuten ei sitä eläkäläiselämää mitenkään kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksei meillä kaikilla ole asuntoa Kanarialla ja Lapissa ja öh, Kouvolassa? Ja miksemme tee töitä vain sen verran kuin huvittaa? Tosiaan se onkin hyvä kysymys.
Jotkut ovat raataneet ja tehneet viisaita sijoiteuksia.
"Raataneet". Eiköhän tollaset ihmiset ole syntyneet vakavaraisiin perheisiin ja aikuiselämänsä istuneet jossain toimistossa leikkimässä työntekoa, en kutsuisi sitä raatamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tommoset ihmiset yrittävät paeta itseään, mutta eivät tunne oloaan rennoiksi missään.Liian överiä, tommonen ahneus puistattaa vaan .
Tatinainen? Mitä se tarkoittaa?
Meillä oli yhdessä vaiheessa kaksi asuntoa, kun ei haluttu vuokrata entistä ja ajateltiin tyhjätä ennen myyntiä, samalla se toinen toimi tukikohtana ex-paikkakunnalla käydessä. Onneksi saatiin myytyä se aika nopeasti ja kysyjä tuli ennen kuin se saatiin tyhjäksi. Ei tee yhtään mieli enää siihen tilanteeseen, mutta mökki olis kiva ja sitä nyt etsitään. En jaksaisi mökin ja asunnon lisäksi muuta. Toinen vaihtoehto on että etsitään rantatalo, jolloin hommataan pieni kaupunkiasunto lisäksi. Ei missään nimessä kahta enempää.
Ihan kiva, mutta Helsingissä ostaisin eri paikasta asunnon kuin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Repesin Kouvola-kohdassa. Onnea vaan hänelle!
Miten niin? Siellä on varmaan tunnelmallista viettää joulua. Kuva näytti ihan viihtyisältä.
Aika rankkaa. En jaksaisi. Varsinkin lasten kanssa paikan vaihtaminen on työlästä. Lisäksi tulee kaikkien paikkojen ylläpito. Pitäisi ulkoistaa pihatyöt, siivoukset ja kunnossapito. Onneksi saa olla ja rentoutua kotona eikä tarvitse lähteä mihinkään.
Ajaijai. Kaikki muu vielä menisi, mutta se Kouvostoliiton koti. Onko vielä neukkukuutio? Betonia? Nyt olen kateellinen. 🙈
Ja Gran Kanaria. Tico, Tico vaan ja Frederikin keikalle. Danny ja Erika Vikman siellä myös keikkailleet. Kuulemma uppoaa siihen eläkeläisyleisöön.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva, mutta Helsingissä ostaisin eri paikasta asunnon kuin tuo.
Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt kuitenkin ymmärrät, että ei tuo mitään oikeasti överiä ole maailman mittakaavassa.
Kyllä on missä mittakaavassa tahansa, varsinkin on maailman mittakaavassa, jossa ihmisistä 80% on rutiköyhää ja 19% pienituloisia.
Tuo jutun pariskunta kuuluu jäljellä olevaan prosentin porukkaan. Voit miettiä mielessäsi keitä ne on.
Murtovarkaat kiittää näistä jutuista.
Veikkaisin että osa ainakin on vuokralla silloin kun eivät itse ole paikalla.
Kyllä mulle tuollainen elämä kelpaisi. Mikä olisikaan hienompaa kun vaihtaa kotia vuodenaikojen mukaan.
Näihin on tietenkin vielä palkattava talonmies ja siivooja. Ei voi kuluttaa aikaansa tulo- ja lähtösiivoukseen, puutarhalla/pihalla on oltava hoitaja ja mielellään myös ruokatarvikkeet on jonkun ostettava etukäteen.