Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkääkö köyhistä oloista lähteneet koristeellisuudesta?

Vierailija
30.05.2014 |

Pitsistä, röyhelöistä ja bling blingistä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä vähän. Eiköhän makuja ole niin paljon kuin on ihmisiäkin.

Vierailija
2/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en mä ainakaan, tykkään yksinkertaisesta ja pelkistetystä tyylistä, esim. 50-luvun muotokieli viehättää paljon. tulen duunariperheestä ja asuin lapsuuteni lähiössä 70-luvun kerrostalossa. meillä ei juurikaan törsätty eikä ostettu mitään uutta, eikä esim sisustettu tai hankittu mitään koriste-esineitä. äiti oli kova siivoamaan ja meillä oli aina siistiä eikä rojuvuoria kertynyt minnekään. vaikka oman makuni mukaan meillä oli aika vaatimatonta ja halpaa, ihailen omien vanhempieni asennetta ja sitä että kotona oli tilavaa ja avaraa eikä kerätty turhaa rojua. kaipaisin sellaista omaankin kotiini mutta kun mies - joka tulee varakkaasta perheestä - on ihan mahdoton hamsteri ja koko ajan hankkii jotain uutta roinaa eikä heitä mitään pois :/

Vierailija
4/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Toki jotkut, kuten myös jotkut aivan tavallisista ja rikkaista oloista lähtöisin olevat.

Toiset tykkäävät sellaisesta kuin oli lapsuudenkodissa, toiset päinvastaisesta, jotkut välimuodosta.

Vierailija
5/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en tykkää. Pidän pelkistetystä ja melko puhtaista linjoista niin sisustuksessa kuin pukeutumisessakin. Mut joku juju pitää olla. Ja sisutuksessa pitää olla muistoja mun taustastani. Tällä hetkellä on meidän vanha Singer-ompelukone eteisessä pöytänä, ja kyllä sillä voi ommellakin, vanhat vehkeet kun tehtiin toimiviksi. Ja sit on mummin kahvipannu ja mylly ja peltinen kahvipurkki ym. muistoesineitä, siis ihan tavallisia työläiskodin tarvekaluja.

Ja osa köyhistä oloista tulleista tutuistani pitää enemmän jostain koristeellisemmasta sisustuksesta tai sellaisesta brittihenkisestä, yksi kerää antiikkia ja sisustus on sen mukaista, yksi on ihastunut rustiikkiin ja kaikkeen maalaistunnelmaan. Ja tiedän mä muutaman, jotka ihailee tuollaista bling-bling, american ghetto/brittichav-tyyliä. Et joka lähtöön riittää.

Vierailija
6/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nikkaroin jo kouluaikoina puutyötunneilla sellaisen ison lokerikonun mun mäkkärihahmoille joita äippä toi töistä. Itse niihin sittem liimailin hilettä.

Iskä jätti mulle aina kaikki kaljapullonkorkit ja niille on löytynyt paljon käyttöä, lampunvarjostimia ja aika paljon tehnyt myös kehyksiä niistä. Nyt on proggiksena tehdä niistä kaljatölkkien nipsuista hapsuverhot ja ihan älyttömästi niitä meneekin! Sossutäti katto vähän kieroon, kun kävin hakemassa rahaa, selitin ettei kaljakeissit Tallinnassakaan ilmaisia ole ja että hapsuverhoihin saa kitata aika monta tölkkiä!

Alumiinifoliokin on tosi monikäyttöistä ja pari pipaa oon väsänny, voisin tän ketjun aloittajallekin tehdä oman, oon ihan varma et tulee käyttöä!

Vierailija
7/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sitten varmaan se köyhässä kodissa kasvanut, joka ilomielin sisustaisi kotinsa kristallikruunuin, silkein, pellavin ja kimalluksin. Lattialle tietysti aidot itämaiset matot. Vaan eipä ole varaa edelleenkään. Keskinkertaiseen ei tee mieli tyytyä, joten ei löydy tällä hetkellä edes röyhelöitä eikä pitsiä.

Vierailija
8/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljeteista mustissa vaatteissa?

Vierailija
9/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan boheemia, rentoa hieman sekavaa, mutta mielenkiintoista tyyliäni.Olen köyhästä perheestä, ja lisäksi äitini on romani.

Vierailija
10/15 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskiluokkaisista oloista, ja kyllä tykkään.

Vierailija
11/15 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 23:36"]

paljeteista mustissa vaatteissa?

[/quote]

Romaneilla pitää olla "hienot" vaatteet ja koti. Muovikrääsä tekokultauksella on heillä mukamas upeeta samoin kuin erilaiset "antiikin" patsaat ja kukkapylväät. Siis ainakin sivistymättömät tykkäävät kissankullasta. Korut ovat sitten eri juttu.

Vierailija
12/15 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan!! Päinvastoin en vieläkään osaa tuhlata rahaa turhaan roinaan, mielummin kodikkaan tyylikästä kerroksellisuutta ilman kruusauksia. Ei ole halua hamstrata mitään erityistä ympärille, tarpeeseen hankin. Mielummin oikeaa taidetta kuin monta arvotonta koriste-esinettä, tyylikkäitä kestäviä vaatteita kuin merkkikrääsää.

Ihan tietynlaiset kristallivalaisimet voisin laittaa uuden talon kylpyhuoneeseen mustan ja metallin kaveriksi - löysimme Veronasta antiikkiliikkeestä Muranon kristallilampetit mutta pari maksoi tonnin. Vieläkin haikailemme niitä, tyylikkään yksinkertaiset reilun 100 vuoden takaa... Ei vaan raaskinut ostaa:(

Vierailija
13/15 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskiluokkaisen varakkaasta (lapsuudessa nätti talo, hyvä auto, mökki, matkoja ja opiskelemaan lähteissä mulle ostettiin asunto) ja tykkään koristeellisuudesta. Liika on liikaa, mutta tietty glamour iskee muhun. Kristallia ja hopeaa  rakastan. Kukkakuvioita en niinkään ja pitsiä käytän vähän.

Vierailija
14/15 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt yleistysten linjalle lähdetään niin olisiko se kuitenkin enemmän alemman keskiluokan juttuja. Jos nyt mietin lähipiiriä niin siellä tuota ehkä eniten esiintyy.

Köyhillä ei ole luultavasti ollut varaa ostaa tuollaistakaan ja ennemmin on ehkä sitten herännyt sen sijaan tarve käytännöllisyydelle ja ajattomuuselle silloin kun jotain pystyy hankkimaan.

Ne taas joilla on varaa tekevät tuon joko tyylillä tai jättävät väliin ja menevät sinne klassisempaan suuntaan myös.

On hassua miten monet edelleen reagoi harkittuun blingblingiin, antaa vissiin joillekin jotenkin varakkaan ja kadehdittavan vaikutelman vaikka periaatteessa löytyy joka ketjukaupasta kenelle vaan. Harvat kuitenkaan osaavat tyylillä käyttää.

Lieneekö tuohon sitten perustuu myös tuo ap:n oletus ja omat havainnot että yritetään statusnousua sillä hörsellyksellä koska alitajuisesti pidetään sitä jonain statusjuttuna vaikka sen kanssa on kaikkein helpoin tehdä kaikki mahdolliset harha-askeleet.

Vierailija
15/15 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 08:05"]

Jos nyt yleistysten linjalle lähdetään niin olisiko se kuitenkin enemmän alemman keskiluokan juttuja. Jos nyt mietin lähipiiriä niin siellä tuota ehkä eniten esiintyy.

Köyhillä ei ole luultavasti ollut varaa ostaa tuollaistakaan ja ennemmin on ehkä sitten herännyt sen sijaan tarve käytännöllisyydelle ja ajattomuuselle silloin kun jotain pystyy hankkimaan.

Ne taas joilla on varaa tekevät tuon joko tyylillä tai jättävät väliin ja menevät sinne klassisempaan suuntaan myös.

On hassua miten monet edelleen reagoi harkittuun blingblingiin, antaa vissiin joillekin jotenkin varakkaan ja kadehdittavan vaikutelman vaikka periaatteessa löytyy joka ketjukaupasta kenelle vaan. Harvat kuitenkaan osaavat tyylillä käyttää.

Lieneekö tuohon sitten perustuu myös tuo ap:n oletus ja omat havainnot että yritetään statusnousua sillä hörsellyksellä koska alitajuisesti pidetään sitä jonain statusjuttuna vaikka sen kanssa on kaikkein helpoin tehdä kaikki mahdolliset harha-askeleet.

[/quote]

Samaa mieltä - nousukkaista löytyy se kaikkein halvimman näköinen blingbling - ovathan he pahimpia wannabe rikkaita ja yleensä ilman tyylitajua vielä.

Johan sen näkee pukeutumisessa - Guessin (ja muidenkin "merkkien")  hilepaidat ja kruusatut laukut, Vuittonin halvimmat laukut mitä on kaikilla tai sisustuksessa vaikka Gantin tähtikuosi , tuplakuplat ja lokit tms:D

13