Miksi sinusta tuli ateisti ja olitko uskovainen ennen sitä?
Mitkä tahot auttoivat sinua löytämään vastauksia vai tarvitsitko mitään tukea lainkaan? Kertokaa kokemuksianne. Olen itse käynyt läpi keskimääräistä raskaamman elämänhistorian,mutta tiedän, että kristityissä ja etenkin sen sisaruskonnoissa on lukemattomasti ihmisiä,jotka ovat kärsineet käsittämättömillä tavoilla uskonnon vuoksi. Tehdään tästä kokemusten jakamisen mutta myös asiallisen pohdinnan sekä tiedon jakamisen ketju. Ja sinä, joka olet uskovainen, olet sitten minkä tahansa uskonnon tai uskomuksen edustaja: palsta on täynnä muita ketjuja, joissa voit kertoa näkemyksesi-tämä ketju ei kose sinun uskonnollisa vakaumuksiasi tai näkemyksiäsi. Jos koet muiden elämänkokemukset loukkavina tästä aiheesta, älä jatka lukemista tai osallistu keskusteluun lainkaan-keskusteluiden poistatus kertoo vain kyvyttömyydestä vuorovaikutukselliseen ajatustenvaihtoon kriittisellä tasolla suhteessa muiden ihmisten maailmankatsomukseen, ajatuksiin tai kysymyksiin.
Kommentit (6)
En ole ikinä ollut uskovainen, aina epäilijä ja lähinnä ateisti, taisi olla 1998 kun erosin kirkosta kun ei enää kiinnostanut maksaa kirkollisveroa turhan asian takia.
Lapsena, teininä ja nuorena uskoin jonkinlaiseen kristinuskon jumalaan.
Sitten pikku hiljaa aloin vain ajatella, että ihan höpön löpöähän se on.
Ja mitä enemmän vain elää omaa elämää ja koronan myötä kun jotenkin pääsi mökkihöperöitymään ja kaikki turhat kissanristiäiset jäi elämästä pois, niin jotenkin tajusin tuon kusetuksen ja teatterin. Nykyään olen ateisti.
Toki uskon johonkin, uskon, että ihmisellä voi olla jonkinlainen sielu ja elämää voi olla kuoleman jälkeen, mutta en siis usko näihin varsinaisiin uskontoihin ja niiden juttuihin sitten yhtään. Vanhempani eivät ole ikinä uskoneet mihinkään, mutta eivät tuputtaneet sitä minulle, siis sitä, että kristinusko on höpö höpöä.
En ole psykopaatti enkä ateisti, mutta Luulen, että psykopaatit on luonnostaan ateisteja?
Vierailija kirjoitti:
En ole psykopaatti enkä ateisti, mutta Luulen, että psykopaatit on luonnostaan ateisteja?
Hienosti luettu ja ymmärretty aloitusviesti. Kiitos panoksestasi keskusteluun. Se oli todella arvokas ja juurikin kaivattu näkemys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti luettu ja ymmärretty aloitusviesti. Kiitos panoksestasi keskusteluun. Se oli todella arvokas ja juurikin kaivattu näkemys
Olet hirveä ihminen.
Miten nukut yösi?
Olen ollut lapsesta asti. Äitini oli himouskovainen kiihkoilija, hänen puheensa aina inhottivat minua.