>>PIRKANMAALAISET tiistaina<<
Huomenta vaan kaikille! " äitikuu" kyseli eilen että missäpäin Kangasalaa ollaan, meidän tontti sijaitsee siellä asemalla. Tällä hetkellä asutaan Koivistonkylässä niin kauan kunnes päästään sinne omaan muuttamaan. Tavoitteena olisi päästä ensi vuoden alusta/keväästä sinne asumaan, mutta olen henkisesti varautunut odottamaan ensi kesään. Autoilla mekin jatkuvasti liikutaan ja mies tuntuu olevan koko ajan siellä tontilla. Se on kumma kun tottuu siihen että on auto pepun alla niin ei viitsi enää mihkään kävellä tai mennä bussilla. Kaupungissakin olen nykyään niin laiska liikkumaan ja käyn vaateostoksilla mielummin Veskassa, siellä on " niin rauhallista ja kokoja riittää paremmin" :) Heh, näin sitä nuorella iällä mummoutuu!
Lastentarvikeliikkeitä olen vasta bongannut muutaman ja niistä mielestäni paras oli Sammonkadulla. Tiedättekö te missä niitä olis lisää, nyt kun oon sairaslomalla niin olis aikaa kierrellä?? Tällä hetkellä minulla supistelee tosi herkästi enkä kestä minkäänlaista rasitusta, mutta jos tilanne tästä muuttuu niin osaisiko joku suositella/kertoa missä järjestetään mammajumppia?
the-masu ja pikkuakka 26+5
Kommentit (41)
Tännehän on kivasti ilmaantunut Pirkanmaalaisia suurinosa taitaa olla Tamperelaisia! Olis ihan kiva jos vaikka löytyis seuraa äippälomallekkin tai vaikka johonkin harrastukseen! Mulla viikot 27+1 menossa eli marraskuussa odotellaan esikoista sitten syntyväksi! Ja Hervannassa asustellaan!
Hämeen naisvoimistelijoilla on kai ainakin viime vuonna ollu mammajumppaa, tästä syksystä en tiedä. Vielä oon käyny tavallisessa jumpassa, mut hyppelyt täytyy nyt suosiolla jättää ja keskittyä muihin osioihin.
Pipu-77, kiva että löytyi hervantalaisia! Mulle saa mailata, olen jo etukäteen miettinyt että ainakin vaunulenkkiseuraa olis kiva olla tästä lähistöltä. Osoitteeni on outsav@suomi24.fi.
T:Minea
Vielä yksi hervantalainen ilmoittautuu :)! Mulla tosin La vasta joulukuussa.. mutta innostuin nyt kun näin muitakin täältäpäin! Laitan omankin osoitteeni tähän, jos jotakuta kiinnostaa (milla_cat@yahoo.com) niin mailailla saa. Ois tosiaan kiva saada kahvi/vaunu.. yms seuraa.
myy 23+0
alkaa olla Hervanta kohta hyvin edustettuna :) Laittelen oman s-posti osoitteeni teille Minea ja Myy niin vois vaikka joku kerta treffatakkin. Ja jos innostusta löytyy niin vois vaikka nähdä isommallakin porukalla (jos muitakin odottajia lähistöltä löytyy siis ei pelkästään Hervannasta)
Hervantatuvalla on perhekahvila pari kertaa viikossa ja sitte ku muksu on syntynyt ja arki kaksin lapsen kanssa alkaa tuntua raskaalle, niin se on kivaa vaihtelua..
Keskustassa myös MLL järkää samaa toimintaa, jees juttu
Ja sitte melkein joka seurakunnalla on avoimet päiväkerhot, kannatan!!
nyt tietty täs vaiheessa on vaikee aatella sellasia, mut jos sit tarpeen tullen tulis tää mun juttu mieleen..
Ja vaunuista sen verran.. Meillä on ollu esikoisella Gessleinit, ja parempaa saa hakea.. Menee pieneen tilaan ja mahtuu tavallisen mallisen auton takakonttiin " heittämällä" kun monista muista (esim. emmaljunga) joutuu irrotteleen toisen puolen renkaita.. Ja noi meidän yhdistelmät on siitä kevyemmästä päästä työntää (ja nostella) ja talvellakaan ei tuota ongelmia.. Ei ole meitä ainakaan harmittanut kertaakaan kyseinen malli.. Tämä kakkonen saa käyttää samoja vaunuja, ostetaan vaan lisäksi kiddy board, että esikko voi ottaa kyyttiä jos väsähtää äipän vauhdissa...
T:Timpura 6+1, Hallila
Manta & " Onni" : Asutaan Santalahdessa. Entäs te?
Meillä on tosiaan samat viikot menossa. =)
Minea: Mäkin oon ilmottautunu sinne äitiysjoogaan ja laitoin tossa joskus mailia, että mikä päivä se alkaa, mutta mitään ei oo kuulunu... =/ Toivottavasti alkais jo elokuun vika v.loppu, ni ehtisin käymään siellä useemmin ennen laskettua-aikaa.
Femmamma: En oo kirjotellu syyskeijuihin, mutta syysäitien postituslistalla olen... Sitä tapaamisjuttua kattelin, mutta tulikin pupupöksyyn, kun en tosiaan oo siellä syyskeijuissa pyöriny.. =)
Burde ja Penni-Enni 33+2
Ilmoittaudun minäkin tähän pinoon. Hervannassa myöskin asustellaan ja pikkukakkosta odotellaan syntyväksi 2.10. Esikoinen on nyt vajaata kolme.
Minä olen 28 ja mies 30, P-Karjalasta olen kotoisin ja Helsingin kautta kurvannut tänne Manseeen. Olisi tosiaan kiva saada uusia tuttavuuksia Tampereen seudulta. Jos vaikka tapaaminen järkättäisiin? Mulle saa laittaa viestiä os. minnanykanen2@hotmail.com.
Minna rv 33+1
Missäs tuo Hervantatupa tarkalleen sijaitsee? Mulla on sellainen aavistus että se on ihan jossain meidän lähellä, mutta tarkemmin en tiedäkään. Mä olen kyllä ajatellut tuontapaisiin juttuihin ängetä mukaan, ettei tule jäätyä tänne kotiin pelkästään.
burde: Mun tietääkseni napapiirin jooga alkaa 28.8. En mäkään ole saanut vielä soittoa siltä ohjaajalta, mutta jossain nettikeskustelussa, olisko ollut helistin.fi, joku oli ottanut ohjaajaan yhteyttä ja saanut tietää tuon aloituspvm:n. Mäkin toivon että ehdin käymään kurssin loppuun ennen synnytystä...
Mä voisin ainakin jo nyt odotusaikana lähteä johonkin tapaamiseen, olen tässä ollut jo koko kesän vaan kotosalla ja pikku hiljaa alkaa aika tulla pitkäksi...
Mäkin ilmottaudun tähän pinoon!
Eli asutaan Ala-Pispalassa, olen 28 v. mies on 31 v. ja ekaa odotellaan syntyväksi 9.10. eli mennään rv 32+1.
Hoitopöytäasiaa tässä mietin, tarvittaisiin sellainen, missä on paljon tilaa ja jonka saa myös lipastoksi myöhemmin. Ei Tampereen seudulla missään olisi sellaista... tietääkö kukaan? Ehdotuksia??Kokemuksia?? Ikeassa on se kiva Diktad-pöytä, mutta kun tosiaan Ikea on siellä Espoossa tai Vantaalla.
Kiva kun on tällainen Pirkanmaalaisten pino!
t.Alisa
Burde: Me asustellaan tääl linnainmaalla :) mä en nyt yyyhtään saa päähäni et mis on santalahti? tääl pinossa oli myöskin muita joille on tulossa esikoinen tai on nuo raskausviikot aivan liki meijän viikkoja!!:) eli 33 molemmin puolin :)
Olis munkin puolesta mukavaa treffata ja tutustua muihinkin tampereen mammoihin:) Luulempa et monikin meistä on samaan aikaan synnyttämässä..;)
Noista hoitopöydistä sen verran, et niitä ainaki löytyy vauvatalo johannasta sammonkadulta ja sit myös sieltä lastentarvike liikkeestä lielahdesta:)
Mäkin muuten ekaks himoitsin sitä ikean hienoo tasoa, mutta on tosiaanki aikas kaukana se paikka juu..;) tosin sen vois tilata netistäkin, mutta kattelin et on aika kallis, vaikkakin ikean mallistoo..
mullekin vois laittaa viestii/maileja ja lisäksi mä käytän myös meseä, mutta mun osoitteessa on ihan koko nimi, joten en viittis sitä tähän kirjoitella, mut jos on muita kellä on sellaset osoitteet, jotka voi tänne laittaa, niin ilmoitelkaa..lisään sitten niitä omaan meseeni ja lähetän teille vaiks mailia tmv. mahdollisista tapaamisista ja muustakin.
Kertauksena viel kerron et olen siis itse(ensviikosta lähtien) 27 vee ja mies 28..mies on paikallisia ja itse olen pohjanmaalta kotoisin!
Olis tosi kiva kyl tutustua teihin! :))
T: manta ja onni rv 33+5
Kuulostais siltä, että vois saada aikaseksi jonkin näköiset Pirkanmaalaisten treffit kun halukkuutta tuntui löytyvän ja suurinmalla osalla taisi tuo laskettuaikakin olla syys-joulukuun välisenä aikana. Joten mitä olette mieltä jos vaikka syyskuun alkupuolella (tai miksei aiemminkin) suunnittelis tapaamisen jonnekkinpäin Tamperetta?
..tuota ehdotusta. Mutta jos saa toivoa niin mieluiten syyskuun alkupuolella tuo ajankohta. Itse olisin ainakin innolla mukana!
Myy 23+1
syyskuu vois olla parempi ku eihän elokuuta ole jäljelläkään ku parisen viikkoa. Eli esim. syyskuun puolenvälin paikkeilla? ja en tiedä olisko joku arki-ilta vai viikonloppu parempi?
ois kiva päästä mukaan mutta syyskuun puolessa välissä mulla on jo vauva kainalossa eli en liiku juur mihkään hetkeen....
Myy_81 sekä MimmuW saivat mailia minulta...
Vastaan omaan kysymykseeni, eli Hervantatupa sijaitsee Atomikadulla. Veikkaisin että sinne tulis lähdettyä sitten vauvan kanssa, kun on niin lähellä meitä.
Napapiirin äitiysjoogasta löytyy tietoa täältä ohjaajan kotisivulta: http://www.kotiposti.net/pennanen/
Mua kiinnostaa kovasti myös Napapiirin imetystukiryhmät sun muut, oon myös kovaa vauhtia hurahtamassa kantoliinoihin ja kestovaippoihin. Täytyis varmaan aktivoitua ja kysellä koska nuo ryhmät alkaa siellä pyöriä, kun eivät noi kotisivut näytä päivittyvän.
Minea rv 30+2
Minea: kiitos siitä ä.jooga sivusta... siellä tosiaan oli, että se alkaa 28.8! Kivaa.. ehtii sitten käymään vähän useemmin siellä. =)
Mä oon käyny Napapiirillä hypnoosivalmennuksessa, imetystukiryhmissä, aktiivisen synnytyksen ryhmässä ja nyt sunnuntaina olis synnytysvalmennus... Kaikki noi ryhmät on ollu kivoja ja oon tykänny käydä, ja aion käydä jatkossakin ellei tuu mitään ihmeellisyyksiä. =)
Manta: Santalahti on tässä Ylöjärvelle päin mentäessä Särkänniemen jälkeen... Rantatie sanoo ehkä enemmän?!
Alisa: Lielahdessa siellä Muksutallissa? on semmonen valkolakattu hoitopöytä missä se lipasto-osa on aika hieno.. Ainakin mun mielestä! =) Miehen siskolla on semmonen ja se on ollu hyvä! Siinä on lasi ovet, jossa on mun muistaakseni osa sitä maitolasia, ettei näy läpi... en muista onko siinä laatikoita, vai pelkästään se kaappi. Tilava se ainakin on mun mielestä.
Mä oon kans kiinnostunu tapaamisesta... Elokuu ja syyskuun eka v.loppu on ihan buukattu, mutta sen jälkeen pääsen kyllä ellei tuu mitään yllättävää. =)
Burde ja Penni-Enni 33+4
PS. Onko täällä muita, jotka on harkinnu Vammalassa synnyttämistä?
Unohdin äsken laittaa s.postiosotteen meseä varten... Eli jos haluu juttella mesessä, ni os. on -> tahvo_99@hotmail.com
Burde ja Pennari 33+4
Ajattelin tulla kertomaan että ilmoittauduin siihen äippäjoogaan ja sinne on nyt ilmeisesti tulossa kaksi ryhmää, et kannattaa pikaisesti soitella jotta ehtii messiin!
Täällä vasta herätty,hoh hoijakkaa! Sitä tuppaa toi uni tuleen vasta parhaiten aamun pikku tunteina, kun öisin vähän heikompaa..
JOspa täs sais itteesä virtaa kahvin avulla!
Tuol muksutallissa pitäs vielä poiketa, saiskohan ton miehen mukaan tänään..hmm..kun raasu on joutunu jokapvä mun kans ravata erinäisissä vauvantarvikeliikkeissä yms..me nääs täs nyt varattiin just vaunutkin :)) pitäs huomenna noutaa!
Burdelle: Ai se on sielpäin, ihme etten tiennyt, vaiks asuttiin viel huhtikuussa itekin ihan siin kekkosen tien varrella..:)) Hyvä kotiseutu tietämys mulla!
Tapaamisesta: Mullekin passaa tuo tapaaminen, ajankohdalla ei niin väliä, ainakaan vielä..;)
Te ootte kyl ahkeria kaikkien joogien ja jumppien suhteen, hienoo! Mua jotenki alkanu vaan täs nyt loppuakohden laiskottaan kaikki...
odotan jo sitä aikaa kun ei oo masu ns.tiellä ja pääsee tositoimiin liikunnan parissa..ensin tietty vaunuttelun parissa vain, mut sit muutaman kuukauden päästä jo salille jne..
Kiitos noista mese/sähköpostiosotteista, oon sit lisänny teitii omaan meseeni, et älkööt kukaan ihmetelkö, jos sinne on ilmestynyt joku Maria niminen..:))
Maria ja " onni" 33+6!!
etkö ole syyskeijujen pinossa kirjoitellut?Meillä syyskuulaisilla ois treffit torstaina tammelassa jos kiinnostaa,ks otsikko Tampereen syyskeijut....
femmis 36 tänään jeah