Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, kuka ei muista opettajaa huomenna?

Vierailija
30.05.2014 |

Siis meidän lasten lisäksi? Mä en oikeen tykkää tuosta opettajien lahjomisesta, en tiedä mistä syystä. Mutta koen sen jotenkin turhana. Sanoin lapsilleni, joista toinen lähtee nyt yläasteelle, että kiittää opettajaa ja toivottaa hyvää kesää. Kai se riittää...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viedään kukkakimppu ja lasten tekemät kortit.

Minulle on ihan itsestään selvää että opettajia muistetaan, on kuitenkin ollut paljon läsnä lapseni elämässä ja ei kukkakimppu nut iso satsaus ole.

Vierailija
2/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja tiedoksi että ei tarvitse lahjoa, eikä hävetä sitä eikä me opettajat muisteta tai pidetä lukua siitä kuka milloinkin on lahjan antanut joten sinänsä se on ihan sama minulle tuliko se lahja Liisalta vai Pekalta, kun tuli. Paras kiitos on ihan vaan iloisena kesälomalle viilettävät lapset ja nuoret.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei muisteta kuin luokan yhteisellä lahjalla ja se on n. 50€ lahjakortti. 

Vierailija
4/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista huomenna opettajia. Olen kiittänyt wilmassa ja se riittää. Opettajat saavat palkan työstään, joten kiitos riittää minun mielestäni.

Ei tarvitse heitellä minun antamiani lahjoja seiniin, kuten opettahat helsingin sanomissa kertoivat tekevänsä, kun saavat niin huonoja lahjoja. Toivoivat shampanjaa ja lahjakortteja. Minusta se on jo korruptiota, joten jos lapsi ei oikeudenmukaisia numeroita saa ilman lahjakorttia, niin sille ei voi sitten mitään.

Vierailija
5/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista kumpaakaan opettajaa. Saavat palkan opettamisesta joten en koe, että minun pitäisi antaa yhtään mitään.

Vierailija
6/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt tälllainen kevät. Rahat niin tiukilla, etten voi edes ruusuja ostaa. Kun ei sitten ole yhdestä ruususta, vaan pitäisi olla vähintään 8, jotta molemmat lapset voisivat antaa opettajalle ja avustajilleen. Kädestä pitäen auttavat ja vieressä elävät avustajat ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin luokan edessä seisova ope.

Vierailija
7/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvi lahjoa! Palkan saavat ja sen pitää riittää! Toki kohteliasta kiittää mut mä en tuu koskaan ostamaan lasteni opettajille mitään

Vierailija
8/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme ettemme anna enää lahjoja kun luimme Hesarin artikkelin.

Vierailija
9/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen opelle lapsi haluaa tehdä kortin, ja se on ok. Kukkien vieminen on musta hieman turhaa, eivät edes säily kauaa. Mistä tietää, vaikka ope lähtis samana päivänä reissuun, hukkaan menisi nekin.

Jos vuosi on mennyt normisti,  niin eiköhän se ole riittävästi,  kun toivotetaan hyvää kesää ja kiitetään kuluneesta vuodesta. Mutta jos joku haluaa lahjoja antaa, niin mikäs siinä. Musta se olis outoa.

Vierailija
10/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina muistanut ja nytkin poika vie ruusun (ekaluokkalainen),ysiluokan päättävä poikani vie 40e lahjakortin (ope ollut ihan mielettömän hyvä ja tehnyt paljon poikani hyväksi)

Vierailija
11/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjoja.

-ope itsekin

Vierailija
12/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muisteta. On sen verran kehno opettaja.

Vierailija
13/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat hankkineet muistamiset, koska heitä hävetti aikoinaan kun päiväkotiin ei ollut kiitoslahjoja. Tosin tämä on toteutunut vaan ns. hyvin opettajien kanssa, pari on jäänyt ilman. Tänä vuonna ovat ostaneet jäätelölahjakortit lähikioskille.

Vierailija
14/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedään, mutta ei opet leikkokukista tykkää, eikä tuikuista. Nyt vien herkkukassit ja 5 kassia maksaa jo melkoisesti.

Vierailija
15/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan osallistuttu luokkien rahankeräyksiin, joiden tuotolla on ostettu opeille lahjakortit.

Vierailija
16/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein paras kiitos on aidosti kouluvuodesta kiittävä lapsi. Eli pyydä lastasi kiittämään opettajaa. Voittaa kaikki tavarat!

Vierailija
17/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onneksi jo peruskoulu ollut ohi jo monta vuotta mutta herranjestas en edes tiennyt että joku vetää lahjan antamisesta tuollaisen numeron! Ikinä en itse askarrellut saatikka vanhempani ostaneet mitään opettajille! Paskoja mulla onkin kyllä kaikki opettajat olleet joten lahjoja eivät olisi ansainneetkaan, olen aina myös ajatellut että lahjomisella yritetään kerätä lisäpisteitä ja numeroita niille omille kullannupuille;) ja kyllä mä ihan ilman mitään Hesarin artikkeleitakin osaan ajatella että ei ne opettajatkaan aina jaksa niitä rumia lasten töherryksiä ja ainaisia pieniä pyperrös lahjoja niiltä vanhemmilta, joka vuosi jotain niin roskiinhan ne alkaa pikkuhiljaa lentää nurkkia täyttämästä! No mutta tämä olikin vaan minun mielipiteeni ostelkaa niitä horsmia ym ihan rauhassa ja muistakaa alapeukuttaa tätä mammat! :)

Vierailija
18/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

omalle opettajalleni (mies) ostin kauniin keltaoranssin ruusun. Miehille ei suositella kukkakimppuja, paitsi että omalle soitinopettajalleni ostin kimpun koska hän on "taiteilija" :) ja rehtorille myös

Vierailija
19/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on eskarissa, mutta en vienyt. En aio viedä koulussakaan. Äitini äiti oli opettaja, eikä äitini koskaan laittanut kouluaikanani opettajille mitään. Eiköhän se kerro, kuinka tarpeellista se on. Opettajiin äitini oli aina tyytyväinen ja heitä kunnioittava. 

Sitä paitsi äitini sanoi, että sellaisia oppilaita, jotka toi opettajalle omenia pidettiin  hänen kouluaikoinaan luokassa mielistelijöinä. Heille naurettiin, kun eivät luottaneet siihen, että opettaja on tasapuolinen. 

Eri asia jos lapsi itse ilman vanhemman ajatusta teon takana haluaa tehdä kortin tms. 

Vierailija
20/27 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin jutun jälkeen hävitin lapsien tekemät kortit ja heidän ostamansa mukit. Nolotti aivan hirveästi, kun muistelin entisiä lahjoja. Viime joulunakin lapset (3) ostivat milla säästöillään opettajille jonkin pienen muistolahjan tyyliin avaimenperä.

Kävin hakemassa jokaiselle opettajalle laadukasta viiniä pullon ja panin 50 euron osuuspankin shekin matkaan. Annettiin jo tänään, kun koulussamme oli luokkien omat juhlat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi