Onko ketään, kuka ei muista opettajaa huomenna?
Siis meidän lasten lisäksi? Mä en oikeen tykkää tuosta opettajien lahjomisesta, en tiedä mistä syystä. Mutta koen sen jotenkin turhana. Sanoin lapsilleni, joista toinen lähtee nyt yläasteelle, että kiittää opettajaa ja toivottaa hyvää kesää. Kai se riittää...
Kommentit (27)
Meillä luokka antaa yhdessä oppilaiden kuvista yms koostuvan vihkosen. Lisäksi vien kauniit kukat luokanopettajalle, joka on aivan ihana ope. Edellisessä koulussa en vienyt mitään, koska siellä luokanope ja rehtori eivät ansainneet lahjoja - 'jos sitäkään'.
Opettajille ei tarvitse antaa lahjaa. On jotenkin hullua kysellä, ihan kuin se ei olisi itsestään selvää.
Lahja kuuluu viedä syntymäpäiväsankarille, hääparille yms. Muuten lahjan pitäisi olla vapaaehtoinen, ja jos se ei ole vapaaehtoinen, niin kyseessä ei ole lahja.
Opettajallekin voi viedä lahjan, jos haluaa. Siis jos HALUAA. Eikä silloin kysellä muiden antamisia. Ja jokaisen järki varmaan sanoo, mikä on sopivaa. Kuvittele vaikka itsesi siihen lahjan saajan tilalle. Joka tuijottaa hintalappua, on moukka. Opet ei tarvitse avustuksia, joten se lahja on kiitollisuuden osoitus kuluneesta vuodesta. Aitona eleenä lahjan antaminen on aina hienoa. Mutta jokainen tekee omat päätöksensä. Itse koen sen niin, että opettajat tekevät työtään ja saavat siitä palkkansa, ja toivottavasti suullinen tai kirjallinen kiitos hyvästä työstä on riittävä 'palkinto'.
No mun lapset. En ole muistanut kysyä haluavatko, eivätkä ole itsekään ottaneet puheeksi.
Kyllä muistan opettajan mut en ole mitään ostanut. Kimppalahjaan osallistuisin mutta en halua mitään erityishuomiota.
No minua hävettäisi mutta omapa on asiasi
Ei olla koskaan muistettu. Paitsi luokanvalvojan vaihtuessa olen wilmassa kiittänyt opettajaa.
Täällä myös yksi, joka ei vie opettajalle mitään. Muuten pitäisi muistaa myös
koulunkäyntiavustajaa (ns. apuope)
taksikuskeja jotka kuljettavat lapsen turvallisesti kouluun ja takaisin kotiin
siivojia jotka takaavat viihtyisän ympäristön
ruokalan henkilökuntaa, jotka huolehtivat siitä että lapsi saa ruokaa koulussa
En siis näe syytä nostaa opettajaa muiden yläpuolelle