Onko yli tonnin kihla liian kallis?
Etsin parhaillaan kihlasormusta, mutta kaikki mieleiset ovat niin kalliita. Tonnista ylöspäin. Onko se liian paljon mielestänne kihlasta?
Kommentit (59)
Ei, keskihintainen tai vähän halvempikin. 600€ voi saada jo nätin sormuksen, mutta kyllä jopa 2000€ sormus onnistuu keskituloiseltakin.
Hei
kyllä tonni on vielä aika halpa. Uskon että 3000€-4000€ rajalla kun pysytään niin se natsaa parhaiten!
Mun ex sanoi että budjetti mun sormukselle on 50€ kun ei ole rahaa. Seuraavalla viikolla laittoi 200€ menemään potkulautoihin. Mutta tärkeimmät toki ensin..... Tulot kuitenkin oli yli 10 000 €/kk.
En ole katkera, mutta kuitenkin =D
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:45"]
Ei, keskihintainen tai vähän halvempikin. 600€ voi saada jo nätin sormuksen, mutta kyllä jopa 2000€ sormus onnistuu keskituloiseltakin.
[/quote]
Joo-o. Kyllä varmaan vähän säästämällä ja muista menoista tinkimällä moni keskituloinenkin saa hankittua 2000 euron arvoisen sormuksen. Mutta MIKSIMIKSIMIKSI!!!????? Miksi tuhlata rahaa sormessa olevaan rinkulaan niin paljon? Jokainen tehköön rahoillaan mitä haluaa, mutta minun ymmärrykseeni ei mene, miksi pitäisi laittaa sormukseen rahaa edes kovin montaa sataa euroa, saati sitten tuhansia. Paljon mielummin haluan, että mieheni laittaisi ne rahat asuntomme remonttiin tai vaikka jopa auton vaihtoon uudempaan ja turvallisempaan. Mitä merkitystä sillä on, millainen rinkula minulla sormessani on?
Riippuu tuloista. Itse en tiedä kihlasormukseni hintaa, koska sillä kosittiin minua. En siis hankkinut sitä itse. Vihki maksoi n.2500 euroa. Luulen, että sormukset ovat noin 5000 euron arvoiset. Niihin oli varaa ja ihastelen niitä päivittäin. Jos olisimme tavanneet ja kihlautuneet opiskeluaikoina, sormusten hinta olisi varmasti ollut eri.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:45"]
[/quote]
Joo-o. Kyllä varmaan vähän säästämällä ja muista menoista tinkimällä moni keskituloinenkin saa hankittua 2000 euron arvoisen sormuksen. Mutta MIKSIMIKSIMIKSI!!!????? Miksi tuhlata rahaa sormessa olevaan rinkulaan niin paljon? Jokainen tehköön rahoillaan mitä haluaa, mutta minun ymmärrykseeni ei mene, miksi pitäisi laittaa sormukseen rahaa edes kovin montaa sataa euroa, saati sitten tuhansia. Paljon mielummin haluan, että mieheni laittaisi ne rahat asuntomme remonttiin tai vaikka jopa auton vaihtoon uudempaan ja turvallisempaan. Mitä merkitystä sillä on, millainen rinkula minulla sormessani on?
[/quote]
No, meillä ei esim ole autoa eikä sellaista tule. Mutta minä tykkään kovasti kauniista koruista, olen aina tykännyt.
Opetuksena. Me ihmiset tosiaan ollaan erilaisia. Ja se on hei ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:45"]
[/quote]
[/quote]
No, meillä ei esim ole autoa eikä sellaista tule. Mutta minä tykkään kovasti kauniista koruista, olen aina tykännyt.
Opetuksena. Me ihmiset tosiaan ollaan erilaisia. Ja se on hei ihan ok.
Meilä kihlat on ne halvimmat kultaiset rinkulat mitä kaupassa oli. Arvelisin, että jotain 60-100 euroa / kpl. Vihkisormus sitten luokkaa 1000 euroa. Yhtään kalliimpaa en edes uskaltaisi päivittäin pitää. Nimimerkillä yhdet kihlasormukset ollaan jo hukattu.
Kukin pari rahojensa ja halujensa mukaan. Muiden arvostelu ja oman tavan paremmuuden korostaminen on jotenkin niin turhaa. Itse menin maistraatissa naimisiin, sormuksia ei hankittu vielä koska haluttiin laittaa kaikki liikenevät rahat talon remontointiin. Ehkä joskus sitten.
Ei tietenkään ole. Ja vihkisormuksen tulee maksaa miehen kuukausipalkan verran.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:55"]
[/quote]
Juuri noin ajattelen. En tajua naisia, joiden mielestä lähes samannäköinen 200 euron sormus on jotenkin huonompi kuin se 4000 euron sormus. Mitä merkitystä sillä on? Kehutteko kavereillenne kuinka arvokas sormus teuillä on. Täysin absurdia ja omituista minun mielestäni. Jos rahaa on kuin roskaa, eikä se muutaman tonnin laitto sormuksiin merkkaa yhtään mitään, niin sama kai se sitten on. Mutta kun eipä 99% suomalaisista voi niin tehdä.
[/quote]
[/quote]
Juuri noin ajattelen. En tajua naisia, joiden mielestä lähes samannäköinen 200 euron sormus on jotenkin huonompi kuin se 4000 euron sormus. Mitä merkitystä sillä on? Kehutteko kavereillenne kuinka arvokas sormus teuillä on. Täysin absurdia ja omituista minun mielestäni. Jos rahaa on kuin roskaa, eikä se muutaman tonnin laitto sormuksiin merkkaa yhtään mitään, niin sama kai se sitten on. Mutta kun eipä 99% suomalaisista voi niin tehdä.
[/quote]
Nyt voitte tuomita meidän 7-vuotisen avioliittomme tuhoontuomituksi, kun minun sormuksiini meni pelkästään 15000e :D Isoja timantteja on juu, muttta otan sormukset pois esim. taikinaa vaivatessa, kylpiessä, vauvaa hoitaessa jne. Minulla on vielä yksi vaatimattomampi sormus, jota käytän esim. urheillessa.
Aika naiivia ajatella, että varallisuus olisi jotenkin aidon rakkauden tiellä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:58"]
Kihlasormushan tulisi olla miehen kolmen kuun palkan arvoinen.
[/quote]
Joo, sellainen 4800 euron sormus olisi munkin pitänyt saada :/ Mutta maksoikin vaan neljäsosan kuukauden palkasta. Pitäisköhän purkaa kihlaus?
[/quote]
No aika surkee palkka... Mun pitäis saaha 10 500 € sormus tällä tyylillä.
[/quote]
Niin, tiedän. Huvittaa ajatella, että joku raukka oikeasti ostaisi 3 kk:n palkkansa arvoisen sormuksen (ellei ole muuten rikas). Samalla logiikalla opintotuen varassa elelijän olisi suotavaa ostaa 1400 euron arvoinen sormus :D
Toki jokainen saa rahansa laittaa ja säästää mihin haluaa...
Miehet pääsee Suomessa tosi halvalla, turha valittaa :) Asun Yhdysvalloissa ja kymppitonnin sormukset on täällä vielä aika peruskauraa. Kaverillani on noin $30 000 arvoinen Tiffanyn sormus. Eikä sen mies edes ole miljonääri.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:35"]
Miehet pääsee Suomessa tosi halvalla, turha valittaa :) Asun Yhdysvalloissa ja kymppitonnin sormukset on täällä vielä aika peruskauraa. Kaverillani on noin $30 000 arvoinen Tiffanyn sormus. Eikä sen mies edes ole miljonääri.
[/quote]
Tuo jenkkityyli onkin aivan imbesillien puuhastelua. Ei järjen hiventä.
[/quote]
Joo-o. Kyllä varmaan vähän säästämällä ja muista menoista tinkimällä moni keskituloinenkin saa hankittua 2000 euron arvoisen sormuksen. Mutta MIKSIMIKSIMIKSI!!!????? Miksi tuhlata rahaa sormessa olevaan rinkulaan niin paljon? Jokainen tehköön rahoillaan mitä haluaa, mutta minun ymmärrykseeni ei mene, miksi pitäisi laittaa sormukseen rahaa edes kovin montaa sataa euroa, saati sitten tuhansia. Paljon mielummin haluan, että mieheni laittaisi ne rahat asuntomme remonttiin tai vaikka jopa auton vaihtoon uudempaan ja turvallisempaan.
[/quote]
Ensin ihmettelet, että miksimiksimiksiiiiiii, mutta sitten aloitat heti seuraavan lauseen kuitenkin sanoilla "jokainen tehköön rahoillaan mitä haluaa". Näinhän se menee, mitä sitä sen kummemin ihmettelemään.
Eihän tonnin kihla ole liian kallis, jollei sen ostamisen myötä muu elämä kärsi merkittävästi. Meille aikanaan se olisi ollut velkavankeuden alkufanfaari, mutta olimme pienituloisia opiskelijoita, kihlani taisi maksaa 80e. Kun menimme naimisiin niin minun vihkini maksoi 150e, en voi kieltää etteikö se olisi saattanut maksaa enemmän mikäli olisimme olleet vähän parempituloisia.
Lopulta mielestäni on täysin hyödytöntä tuijotella sormuksen hintaa, jos kiinnostaa onko rinkula liian kallis niin hintaa tulisi peilata elintasoon muuten.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:12"]"Mitä kalliimpi sormus, sitä heikompi liitto." Näin se vaan menee.
t. mies
[/quote]Sanoo persaukinen.