Onko yli tonnin kihla liian kallis?
Etsin parhaillaan kihlasormusta, mutta kaikki mieleiset ovat niin kalliita. Tonnista ylöspäin. Onko se liian paljon mielestänne kihlasta?
Kommentit (59)
No ei mielestäni, omani oli lähes tonnin (otin vähän pienemmän eli timantteja mahtui vähemmän + nimekäs koru, ei oikein halvemmalla lähtenyt). Sitähän käyttää kuitenkin luultavasti vihkin rinnalla koko loppuikänsä :)
"Mitä kalliimpi sormus, sitä heikompi liitto." Näin se vaan menee.
t. mies
Ei todellakaan ole kallis, mielestäni tonnin sormus on halpa.
Riippuu täysin teidän varallisuudesta. Omani hintaa mies ei tarkasti kertonut, mutta jotain kahden ja kolmn tonnin välistä. Meille pieni summa.
Vastaus on riippuu täysin omasta varallisuudesta. Korujahan on vaikka miten kalliita ja ei miljoonakaan ole sormuksesta liikaa jos tilillä on tuhat miljoonaa.
Ehdottomasti liian kallis, halvinta vaan mitä löytyy. Ei vittu vihkimällä parane, turha tuhlata tuollaiseen.
Olimme varautuneet yhteensä yli 4000 rahamenoon, mutta mieleiset löytyikin kahdella tonnilla :) Kannattaa asettaa budjetti ja kertoa siitä korumyyjälle. Sen jälkeen voi valita mieleisensä ilman pelkoa hinnasta.
Tietty jos mieleistä korua ei löydy halvemmalla niin minkäs sille voi. Omat sormukseni maksoivat n. 500 euroa. Ei meillä olisi ollut varaa kalliimpaan.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:12"]
"Mitä kalliimpi sormus, sitä heikompi liitto." Näin se vaan menee.
t. mies
[/quote]
Niin että jos kihlaudutaan hällä väliä meiningillä ja haetaan se halvin rinkula kaupasta niin liitto on luja ja kestää automaattisesti vuosikymmeniä? Aina oppii uutta.
Kannattaa tosiaan pohtia, onko siihen oikeasti varaa. Meille se olisi liian kallis, hyvätuloiselle pariskunnalle välttämättä ei.
Mun timanttisormus oli 400 euron arvoinen ja saatiin siitä aika reilusti alennusta, joten molemmat sormukset saatiin 400 eurolla. Miehellä ei ole iso palkka ja itse olen opiskelija, joten tuon enempää ei oltaisi pystytty eikä haluttukaan maksaa.
Haluaisin valkokultaisen sormuksen kolmella rivi-istutetulla timantilla, mutta hinnat tällaisissa on pilvissä. Tiedättekö mitään edullista sarjaa?
Myös hopea sormus käy tai timanttien sijasta esim. zirkoneita, mutta tällaisia vaikea löytää...
AP
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:28"]Kannattaa tosiaan pohtia, onko siihen oikeasti varaa. Meille se olisi liian kallis, hyvätuloiselle pariskunnalle välttämättä ei.
Mun timanttisormus oli 400 euron arvoinen ja saatiin siitä aika reilusti alennusta, joten molemmat sormukset saatiin 400 eurolla. Miehellä ei ole iso palkka ja itse olen opiskelija, joten tuon enempää ei oltaisi pystytty eikä haluttukaan maksaa.
[/quote]
Timanttisormus 400 €? Mistä? Mitä matskua?
Silloin kuin minua kosittiin sain valita sormuksen itse, puolisoni ehdotti kalliimpia sormuksia joissa kimalti isoja timantteja, ja mielessäni kävi enemmän että iso timatti sotkeutuu hiusten pesussa päähän ja se sattuu :D
päädyin ihan simppeliin ja huomattavasti edullisempaan valintaan, ja mieheni on kyselly monesti että kaduttaako? EI kaduta, rakastan sormusta, se on minun rakkaaltani, ja rakkaudella valittu.
Mun kihlasormus maksoi aikanaan hieman alta 1700 euroa ja oli silloin vielä 20% alennuksessa, joten tuhannen euron sormus ei mielestäni ole liian kallis.
Minä en lainkaan ymmärrä tuollaista hintakeskustelua kihlasormusten ympärillä. Millainen liitto mahtaa olla tulossa, jos neiti alkaa jo kihlavaiheessa arvioimaan renkaan hintaa ja varsinkin vertailemaan kavereiden vastaaviin? Metsään tullaan menemään. Itse olin kihlojen aikaan juristi, mutta tosi köyhä sellainen. Riistopienellä palkalla tein töitä, että yleensä sain jonkun pysyvämmän työpaikan. Sormus oli tosi kaunis, muistaakseni ehkä jotain 120 euroa. Iso raha silti. Hyvin kelpasi rakkaalleni ja onnellisesti ollaan nyt 12 vuotta naimisissa oltu.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:28"]Kannattaa tosiaan pohtia, onko siihen oikeasti varaa. Meille se olisi liian kallis, hyvätuloiselle pariskunnalle välttämättä ei.
[/quote]
Timanttisormus 400 €? Mistä? Mitä matskua?
[/quote]
Kultajousi. Mitään huippulaatuahan sormus ei ole, mutta itse oon ollut tyytyväinen ja sormus on pysynyt kauniina. 14K kultaa.
teetin sormuksen omasta romukullasta ja sain edullisesti, vastaava maksaa kaupassa 2400 mutta itse pulitin 400 e + timantti noin 800. tonnin sormus ei ole kallis mutta muista että kun sen viet pois kaupasta se on romukultaa ;)
Ja timantteja 0,10ct verran omassa sormuksessani. -17
No mä oon aatellut että vihkisormuksen tulee olla kalliimpi kuin kihlasormuksen. Eli en ehkä tonnin sormusta kihlasormukseski ottaisi.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:35"]
Miehet pääsee Suomessa tosi halvalla, turha valittaa :) Asun Yhdysvalloissa ja kymppitonnin sormukset on täällä vielä aika peruskauraa. Kaverillani on noin $30 000 arvoinen Tiffanyn sormus. Eikä sen mies edes ole miljonääri.
[/quote]
Tuo jenkkityyli onkin aivan imbesillien puuhastelua. Ei järjen hiventä.
[/quote]
Joo hieman ihmetyttää.
Itsekin rakastan koruja ja halusin upean kihlasormuksen mutta en voi ymmärtää että jotkut idiootit ottaa LAINAA ihan kihlasormustaan varten... Kiva sitten aloittaa yhteinen elämä velkataakka niskassa.