Onko yli tonnin kihla liian kallis?
Etsin parhaillaan kihlasormusta, mutta kaikki mieleiset ovat niin kalliita. Tonnista ylöspäin. Onko se liian paljon mielestänne kihlasta?
Kommentit (59)
On myös hyvä miettiä että sormus sopii yhteen tulevan vihkisormuksen kanssa.
Kihlasormushan tulisi olla miehen kolmen kuun palkan arvoinen.
Mun sormukset on maksaneet yhteensä 200 :D olis ollu varaa kalliimpaankin, mutta molemmat on uniikkeja, mulle vartavasten kulta- ja hopeasepän suunnittelemia ja rakastan niitä. Hopeaahan ne on, en pidä kullan väristä enkä tykästynyt valkokultaankaan. Muutkin korut mulla aina hopeaa. Vihkisormuksessa on 3 pientä rubiinia ja 3 pientä timanttia, en myöskään pidä isoista kivistä. Kivien hinnalla miltei vihkin sain, joka maksoi lopulta 180 euroa. Luuli minun olevan pihi, joten kysyttiin vielä, haluanko vaihtaa timantit zirkonioiksi. No en tuohon hintaan todellakaan alkanut vaihtamaan, mä rakastan sormustani :)
Jos on rahaa törsätä turhuuksiin niin siitä vain, mutta halpa sormus ajaa ihan saman asian kuin kalliskin. Itse sain tuohesta huolella väkerretyn renkaan ja olin onnellinen. Vihkimisen jälkeen pidin kylläkin vain vihkisormusta kun ei se oikein kihlasormuksen kanssa sopinut yhtä aikaa sormeen. Vihkisormuskaan ei ollut kallis, mutta jalometallia ja jokunen jalokivikin kuitenkin (timantit ovat minulle liian kalseita). Tuohon aikaan remontoimme tulevaa kotiamme ja oli tärkeämpiäkin rahareikiä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:37"]
Minä en lainkaan ymmärrä tuollaista hintakeskustelua kihlasormusten ympärillä. Millainen liitto mahtaa olla tulossa, jos neiti alkaa jo kihlavaiheessa arvioimaan renkaan hintaa ja varsinkin vertailemaan kavereiden vastaaviin?
[/quote]
En minäkään ymmärrä miksi sinä vaivaat päätäsi muiden kihlasormusten hintakeskustelusta. Jos sinulla ei ole varaa ostaa muuta kuin parin sadan euron sormus ja olet siihen vaimosi kanssa tyytyväinen, niin miksi julkisesti ihmettelet, jos joku muu haluaa ostaa yli tuhannen euron sormuksen? Varmasti se tonnin sormuksen kantaja voi olla yhtä onnellinen tai onneton kuin kuka tahansa muukin, mukaan lukien sinun vaimosi. Vai iskikö nyt jälkikäteen vain kateus, kun ei itsellä ollut varaa parempaan?
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:58"]
[/quote]
Joo, sellainen 4800 euron sormus olisi munkin pitänyt saada :/ Mutta maksoikin vaan neljäsosan kuukauden palkasta. Pitäisköhän purkaa kihlaus?
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:58"]
[/quote]
Joo, sellainen 4800 euron sormus olisi munkin pitänyt saada :/ Mutta maksoikin vaan neljäsosan kuukauden palkasta. Pitäisköhän purkaa kihlaus?
[/quote]
No aika surkee palkka... Mun pitäis saaha 10 500 € sormus tällä tyylillä.
Meidän kihlat maksoi yhteensä 90€. Mittatilaustyönä sepän takomat ja romurautaa. Ollaan erittäin tyytyväisiä. =) Katsotaan sitten millaiset mahtaa olla vihkisormukset.
Oletteko te ämmät saatana tosissanne vai muuten vaan imbesillejä?? Mikä mittari teille joku kihlasormus on yhtään mistään?? Minä olen onnellisesti naimisissa muutamien kymppien sormuksilla, ja olisin kyllä antanut kengän kuvaa persuuksille sille naiselle, joka olisi alkanut vertailemaan sormusten hintaa kavereiden vastaaviin tai puhunut, että "pitää olla 3 kuukauden palkan hintainen". Just joo. Omasta ruokapöydästäsi olisi ollut se sormus pois ja pitkän aikaa. Ja olen ja OLIN silloinkin ihan kunnollisissa hyväpalkkaisissa töissä. Ei van mene minun jakeluuni, että laitetaan tonneja sormuksiin ja sitten siirrellään lainojen maksuja tai syödäänkin vain kaurapuuroa että saadaan sormukset maksettua. Häistä jo tulee sellaiset kulut, joita maksellaan ja pitkään!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:00"]
Ei van mene minun jakeluuni, että laitetaan tonneja sormuksiin ja sitten siirrellään lainojen maksuja tai syödäänkin vain kaurapuuroa että saadaan sormukset maksettua.
[/quote]
Ai että ihan ainoa keino voida ostaa tonnien timanttisormus on se, että sitten kaikki muu eläminen kärsii kun ei ole rahaa ruokaan ja laskujenkin eräpäiviä siirrellään tai jätetään tylysti maksamatta? Oletko tosissasi?
Myös minun ja puolisoni kihlasormukset maksaneet yli tuhat euroa (vihkisellaisista puhumattakaan) ja voitko kuvitella - sen jälkeenkin meillä oli rahaa asumiseen ja ruokaan vaikka kuinka paljon - eikä olla edes rikkaita. Häihinkin säästettiin rahaa niin, että ei tarvinut niitä(kään) järjestää velaksi. Ai niin, sormuksetkin valittiin ihan omien mieltymysten mukaan, ei suinkaan hintalapun perusteella. Valitettavasti 1100 euron sormus oli mieleeni enemmän, kuin 120 euron sormus.
[/quote]
Ei kyllä suomalaisessa perinteessä. Suomessa kihlasormukset ovat perinteisesti olleet sileät rinkulat ja se vihkisormus sitten hienompi. Viime vuosina tännekin on rantautunut ulkomailta tyyli kosia timanttisormuksella, eikä siinäkään tietysti ole mitään vikaa, että ajat ja tavat muuttuvat.
Minusta on jotenkin outoa asettaa tiukkoja kriteereitä sormuksen hinnalle. Itselleni tärkeintä oli, että sormus on kaunis. Kolmen kuukauden palkan kyllä käyttäisin johonkin aivan muuhun kuin sormukseen.
Minun kihlasormus maksoi 5 vuotta sitten alle 500 mutta tämä vihkisormus maksoi sitten lähemmäs 10 000 :) Eli jos ette ole heti menossa naimisiin niin ei kannata ottaa kovin isoa tai näyttävää kihlasormusta koska mieli sen tärkeämmän eli vihkisormuksen lookin suhteen saattaa muuttua muodin ja saatavuuden mukaan vielä.
[/quote]
Vain Jenkeissä....
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:20"]
Ai että ihan ainoa keino voida ostaa tonnien timanttisormus on se, että sitten kaikki muu eläminen kärsii kun ei ole rahaa ruokaan ja laskujenkin eräpäiviä siirrellään tai jätetään tylysti maksamatta?
[/quote]
Puhe olikin siitä, jos vaaditaan 3 kk:n palkan arvoinen sormus. Silloin aika moni (eivät toki kaikki, mutta moni), joutuu säästämään kuukausikaupalla joko ennen tai jälkeen.
En minäkään ymmärrä tuollaisia "määräyksiä", mutta en kyllä pidä koruista muutenkaan. Ottaisin mieluummin lahjakortin askartelukauppaan :).
On kallis, mun kihla maksoi 60€ ja vihkisormus jotain 200€
En ikinä laittaisi tonnia johonkin niin turhaan kuin sormukseen. Mieluummin käytän sen rahan vaikka matkailuun.
Kaikki saa toki ostaa ihan minkälaisen sormuksen haluaa, mutta on kyllä ihan helvetin tyhmää kans että täällä av-palstalla alkaa aina hirveä marmatus siitä kuinka "näkee taas mikä siinä naimisiinmenossa on tärkeää" "ei varmaan kestä liitto jos pitää olla monen tonnin sormus" "oman sormukseni huovutin itse euron langoista"... VITTU. Kai sitä nyt voi ostaa kalliin sormuksen jos haluaa/pystyy? Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kestääkö avioliitto tai ei. Ei se, että sormus on kallis tarkoita että sormus olisi jotenkin se TÄRKEIN asia siinä avioliitossa. Mulla on kolmen tonnin kihla ja simppeli tonnin vihkisormus. Ihania sormuksia jotka kauniita ja minulle rakkaita. Ei ne ole mun onnelliselta avioliitolta mitenkään pois.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 15:42"]
Kaikki saa toki ostaa ihan minkälaisen sormuksen haluaa, mutta on kyllä ihan helvetin tyhmää kans että täällä av-palstalla alkaa aina hirveä marmatus siitä kuinka "näkee taas mikä siinä naimisiinmenossa on tärkeää" "ei varmaan kestä liitto jos pitää olla monen tonnin sormus" "oman sormukseni huovutin itse euron langoista"... VITTU. Kai sitä nyt voi ostaa kalliin sormuksen jos haluaa/pystyy? Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kestääkö avioliitto tai ei. Ei se, että sormus on kallis tarkoita että sormus olisi jotenkin se TÄRKEIN asia siinä avioliitossa. Mulla on kolmen tonnin kihla ja simppeli tonnin vihkisormus. Ihania sormuksia jotka kauniita ja minulle rakkaita. Ei ne ole mun onnelliselta avioliitolta mitenkään pois.
[/quote]
Samaa mieltä, vaikka omat sormukseni sattuvatkin olemaan sieltä halvimmasta päästä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 13:29"]
Haluaisin valkokultaisen sormuksen kolmella rivi-istutetulla timantilla, mutta hinnat tällaisissa on pilvissä. Tiedättekö mitään edullista sarjaa?
Myös hopea sormus käy tai timanttien sijasta esim. zirkoneita, mutta tällaisia vaikea löytää...
AP
[/quote]
http://www.kultaoutlet.fi/verkkokauppa/index.tmpl?ryhma_id=53;sivu_id=120;left=;wslevel=