Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminnan hoito.

Vierailija
30.05.2014 |

Mä olen syönyt Thyroxinia jotain 6 kuukautta. Kerran nostettu annosta ja viimeksi lääkäri ihmetteli, kun joku arvo ei ole noussut, mutta ei nostanut annostusta.

Nyt aloin miettimään, että mulla on lista oireita: ääretön vitutus ja väsymys, iho kutiaa, kuukautiset tiputtelee kesken e-pillerilaatan, lihakset kipeytyy, migreeniä JOKA päivä. Mahtaakohan tuo tarkoittaa, että mun pitäisi nostaa annostusta? Omalääkäri vain kirjoitti ison reseptin lääkkeitä eikä edes määrännyt seuraavaa labra-aikaa. Mitä nyt on tehtävissä? Soitto omalääkärille, yksityiselle vai nostanko vain annostusta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nosta annostusta ominpäin. Soita omalääkärille/hoitajalle ja kerro oireistasi. Vaadi päästä laboratoriokokeisiin uudelleen. Thyroxinin aloituksen jälkeen tulee TSH ja T4v arvoja seurata säännöllisesti niin että vajaatoimintasi saadaan kuriin ja oireesi helpottumaan. 

Olen itse syönyt Thyroxinia nyt viisi vuotta ja sopivan annostuksen löydettyäni käyn kontrolleissa puolen vuoden välein.

Vierailija
2/2 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän ihmetytti, kun huomasin lääkärin laittaneen pari 100 kpl reseptiä jo valmiiksi eikä puhettakaan seuraavasta kontrollista. On kuitenkin vain terkkarilääkäri ja olen käsittänyt, että heiltä on tosi vaikea saada edes lähetettä kokeisiin, kuitenkin tämä alkoi heti toimeen ja ihmettelI miksei testiä ole aikaisemmin tehty.

Mä olen lukenut, että nostoista voi tulla kaikemaailman sydämentykytyksiä sun muuta, joten ei taida kannattaa itse nostella annostusta. Harmitttaa vain, kun olo oli hetki sitten mitä mahtavin ja jos tuo nosto auttaisi, niin haluaisin tehdä sen mahd. pian ja täällä saa odottaa jopa puhelin aikoja KAUAN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi