Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten näyttää tyylikkäältä ja huolitellulta vähällä rähalla?

Vierailija
30.05.2014 |

Onnistuuko ja miten ylläpito? Haluaisin että minut tavanneet ihmiset pitävät minua tyylikkäänä ja huoliteltuna. Mitä pitää tehdä ja viekö paljon rahaa?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 12:17"]Riippuu ap ihan siitä, millaiselle vaatteelle sulla on käyttöä? Itse en omista suoria housuja, koska mulla ei ole käyttöä niille. Sama pätee paitapuseroihin. Ei sellaista tarvitse hankkia, mitä toisten mielestä pitää olla. T. myyjä

[/quote]

Niinpä, ehkä olen menossa taas pää edellä puuhun. Trikoopaidat ei vaan tunnu sopivan minulle kun on makkaraa ja sitten ei tiedä mitä pukisi. Löysät neuleet? Mitä itse pidät ja onko työvaate? Tämähän on myös tyylikysymys, mistä pitää.

Ap

Vierailija
22/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat materiaalit. Osta mielummin yksi kokonaisuus luonnonmateriaaleista (silkk/pellava/puuvilla/villa) kuin monta tekokuituista hirvitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:17"]

93 jatkaa

Joo, listaamani hinnat olivat aika kalliita. Ne ovat normaalihintoja tavaroille joiden laatuun en ole joutunut koskaan pettymään. Päädyin laittamaan hinnat tarkoituksella yläkanttiin, sillä eikös ole kiva jos huomaa ostosreissulla löytäneensä hyvää edullisemmin? Paljon parempi niin päin kuin huomata, ettei vaivalla säästetyillä rahoilla löytänyt mitään kunnollista edes normaalihintaan. 

Ajattelen siis, että löytöjä voi tehdä, ja mitä enemmän jaksaa koluta, sitä todennäköisemmin voi löytää hyviä perusvaatteitakin alesta. Sen varaan vain ei pidä laskea. Esimerkiksi se Stockan 64 euron nahkalaukku voi olla jollekin loistava löytö, mutta ei käy alkuunkaan toisen tyyliin. Kaikkien ei edes ole mahdollista tehdä shoppailusta harrastusta vaan välillä jotakin pitää ostaa normaalihintaan.

Varottaisin halvoista tuotteista aluksi myös siksi, että jos on tottunut ikänsä ostamaan halpaa ryysyä, tavasta on vaikea päästä eroon vaikka haluaisikin. Näkeehän sen katukuvastakin. Varmasti joka toinen kadulla vastaantuleva täti pukeutuu omasta mielestään tyylikkäästi ja laatutietoisesti, mutta montako klassisen tyylikästä naista vastaan oikeasti kävelee? Usein syynä on juuri se, että viime kädessä hinta on kuitenkin se mikä ratkaisee. Ostetaan mieluummin iso kasa halpoja rättejä  kuin yksi tai pari laatuvaatetta "kun eihän sitä eroa huomaa" tai "ei laadusta tinkiminen juuri tässä vaatteessa haittaa kun se on niin halpakin". Kyllä sen kuitenkin huomaa. Tyylikäs nainen ei mieti, mikä välttää ja riittää, vaan haluaa olla aina mahdollisimman huoliteltu. 

[/quote]

Kalliiden "laatumerkkien" ja halpojen rättien väliin mahtuu hyvälaatuiset ja kohtuuhintaiset. Olen monta kertaa pettynyt todella pahasti ns merkkituotteisiin joiden oletetaan olevan laadukkaista - ja siksi lopettanut niiden oston. Koska olen jo parikymmentä vuotta sitten ommellut itselleni jakkupukuja yms parempia vaatteita tunnistan kyllä laadun myös siitä 5€ laatikosta kun kohdalle osuu. Näitä helmiä löytyy aina sattumalta. Joillekin on vain periaate se ettei alennustuotteita osteta, tärkeämpää on päästä sanomaan mikä merkki oli tai miten paljon maksoi. Itse olen ylpeämpi siitä etten koskaan maksa normaalihintaa Suomesta ostaessani. Ulkomailla hinnat on edullisemmat joten siellä en katso hintaa.

Kai se tosiaan on jäänyt jostain lapsuudesta/nuoruudesta tuo tarkkuus rahan kanssa - olimme köyhiä mutta siitä huolimatta vanhempani pukeutuivat aina tosi huolitellusti. Nyt olisi rahaa mutta en vieläkään halua tuhlata sitä tarpeettomasti.

Vierailija
24/123 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

93 tarkentaa:

Noissa hinnoissa ei vielä välttämättä Suomessa makseta pahemmin merkkilisiä. Omasta vaatekaapistani ei löydy tunnettuja merkkituotteita. No, pari DKNY:n takkia on, mutta ne ovat alelöytöjä.

"Merkkejä" jotka minulla oli mielessä:

paitapuserot: esim. Eterna, Charles Tyrwhitt, Thomas Pink, Basler

kengät: Clarks (suosikkimerkkini), Vagabond, Hotter, Pretty Ballerinas

neuletakit: Peter Hahn, Anna Aura (plusmerkki, mutta olenkin kokoa 44), Eileen Fisher

laukut: paljon laadukkaita merkkejä, esim. L.Credi, Lumi (kotimainen!), Longchamp...

Niin kuin itsekin kirjoitit, 109, löytöjä tehdään sattumalta. Sinä osaat lisäksi ommella ja sinulla on silmää laadulle. Ap ei välttämättä osaa, ja jos silmä on tottunut halpislaatuun, ei hän ehkä osaa erottaa hyvää laatua niin kuin sinä. Silloin on parempi pelata varman päälle ja maksaa hyvämaineisista merkeistä, ainakin aluksi. Ajan myötä tietysti oppii erottamaan laatutuotteen kirppiskasastakin.

Vierailija
25/123 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:16"]

Kysymyksiä:

- millaista materiaalia ovat yleensä helposti siliävät vaatteet?

- mikä on paitapusero?

[/quote]

Paitapusero vastaa miehen kauluspaitaa. Eli kaulus, mansetit hihansuissa, napituslista edessä. Malli voi olla slim fit tai suora, myös stretchiä kangasta mahdollisesti. Paidoissa: mitä kovempi ja kiiltävämpi puuvilla sen huonommin siliävä!

Mitähän nuo mun rypistymättömät mekot olisi - osa on ihan paksuhkoa trikoota kotelomekkoja osa polyesteristä tehtyjä kietaisumekkoja jotka hivelee pintaa. Molemmissa elastaania mukana pitämässä kuosissa.

Vierailija
26/123 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:16"]

Kysymyksiä:

- millaista materiaalia ovat yleensä helposti siliävät vaatteet?

- mikä on paitapusero?

[/quote]

Sellainen joka henkarissa kuivuttuaan näyttää siltä että vain vähän silitystä.

Pellavainen on oiottava hyvin märkänä ja silitettävä puolikosteana ja sittenkin vielä annettava kuivua.  Kuitenkin heti rypyssä parin tunnin käytön jälkeen.

Parhaita ovat sekoitekankaat.

Vierailija
27/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet, jotka sopivat päälle, istuvat hyvin. tässä voi auttaa kunnon alusvaatteet ja muokkaavat vaatteet.

Nahkakengät, joska kiillotat päivittäin.

Iho, kädet ja jalat kunnossa. Kynnet voivat olla lyhyet, kunhan ovat puhtaat.

Hiukset leikatut. Voit pitää pitkänä ja hankkia siistin, tyylikkään soljen, jolla pidät kiinni.

Vierailija
28/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuori ihos säännöllisesti (esim. sokerilla). Huolittele kntesi ja lakkaa vaalealla lakalla. Puhtaat, sopivat ja rypyttömät vaatteet tilanteiden mukaisesti. hyvä ryhti ja avoin asenne, hymyile. Itse ostan Uffilta tasarahapäivinä kivoja vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Uskallan väittää että minua pidetään itsestään huolehtivan näköisenä vaikka todella pienellä rahalla elän. Elämäniloa! :)

Vierailija
29/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on, että kokonaisuus on huoliteltu. Yhdistät sellaisia vaatteita, jotka sopii yhteen. Laitat hiukset joka päivä ja kevyt meikki yleensä tekee kaikista paremman näköisen. Meikin ei tarvitse olal mikään sotamaalaus, kevyt voide ja pikkuisen ripsiväriä ja huulikiiltoa tekee jo kummia.

Satsaa muutamaan laadukkaaseen ajattomaan vaatekappaleeseen. Tällaisia voisivat olla kävelykengät, nahkasaappaat, takki, suorat housut, jakku ja hame. Osta nämä vaatteet neutraaleissa väreissä niin, että kaikki sopii toisiinsa. Väriä voit sitten tuoda asuihin ostamalla halpojakin t-paitoja, huiveja, koruja, neuleita jne. Yleensä kannattaa kuitenkin ostaa laadukasta, koska ne ei nukkaannu ja kestää pitempään, mikä pitkässä juoksussa on taloudellisempaa.

Itseni kohdalla huoliteltu olemus vaatii sitä, että käyn kampaajalla säännöllisesti.

Vierailija
30/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) omalle kropalle sopivat vaatteet+oikeat värit

2) kampaajalla käynti säännllisesti (mikään ei näytä kamalammalta kuin tyylikkäästi pukeutuneella naisella on epäsiistit hiukset)

3) laadukkaat kengät ja niihin sopivia laukkuja ( ei tarvitse montaa, muutama riittää)

4) Ihonhoito, kuorinta+naamio kerran vkossa (riippuu ihotyypistä). Kevyt meikki.

5) harrasta liikuntaa!! Tekee hyvää iholle ja kroppa pysyy kuosissa :)

Vierailija
31/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos varsinkin 4! Eli pitää aloittaa siitä kampanjasta. Onko pitkät vai lyhyet hiukset paremmat? Toiset vaatii enempi tietenkin huoltoa ja rahaa. Voiko olla tyylikäs pitkillä hiuksilla? Nyt on ylikasvanut reuhka jota yritän kasvattaa mutta mietin pitäiskö kuitenkin leikata? Nuo vaatteet on kompastuskivi. Aina yritän saada tyyliä halvalla mutta niinhän ei ole? Hankin vaatteeni h&m, Lindex ja kappahlista. En oikein tiedä mistä kannattaisi vaatteensa hankkia.

Nyt ilen jo ruvennut kuorimaan ihoa sokerilla jne. Kynnet lyhyet.

Ap

Vierailija
32/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. vastaa..

Kannattaa mennä vaateliikkeeseen jossa saa palvelua. Esim. Vero Moda, Your Face, Vila, Aleksi 13 :). Ammattitaitoinen hlökunta antaa sulle vinkkejä ja helpottaa sun työtä. Suosittelen.

T. myyjä ;)

Vierailija
33/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on sen verran paksut hiukset, että niitä pitkänäkin voi pitää, niin se on ehkä helpompaa ja halvempaa kuin joku lyhyt malli. Lyhyt malli vaatii usein leikkausta, jotta pysyy tyylikkäänä.

Tasapitkä olkapäille ulottuva malli voisi olla helppohoitoinen, jos se sulla muuten sopii. Silloin kampaajalla käyntiväli voi olla kohtuullisen pitkäkin.

Noita laadukkaita vaatteita kannattaa katsoa vaikka ihan Stockalta.  Unohda HM ja Lindex.

Vierailija
34/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkyys ja huoliteltu ulkonäkö ei muuten vaadi kalliita vaatteita. Yhdistelemällä saa hyvännäköisiä kokonaisuuksia. Kun tiedät mikä sulle sopii ja opit yhdistelemään kivasti asukokonaisuuksia niin näytät tyylikkäältä. Oma tyyli on tärkeä (ja persoonallisuus). t.5

Vierailija
35/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liikaa meikkiä tai hajusteita

jos hiukset pitkät, niin pidä ne kiinni

hymyile paljon

hoida ihoa

Vierailija
36/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis, tyylikäs, klassinen musta laukku ja hyvät mustat kengät. Sen tyyppiset kengät mitkä sinulle nyt sattuvat sopimaan. Satsaa näihin ja pihistä lopuista. Valkoinen paitapusero, farkut ja musta bleiseri = aina tyylikäs. Jos enemmän rahaa käytössä niin tuo bleiserekin saisi olla joku parempilaatuisempi. Katso kuvia Gwyneth Paltrowsta ja  Filikka K:n mainoksia. Nuo tyylit ovat vähän tylsiä omaan makuuni, mutta eivät mene koskaan pois muodista.

Filippan ja Tigerin perusvaatteilla saat itsestäsin tyylikkään mutta kuitenkin suhteellisen huolettoman näköisen. Jos rahat ei riitä näihin merkkeihin niin löytyy samantyyppiset mutta huonompilaatuiset Kappahlista tai Lindeksiltä. Itse ostan Tigerin, Acnen, Minimarketin ja Filippan vaatteet käytettyinä Tukholmasta.

Hiusten suhteen en ole mikään asiantuntija. Ja ihonhoidon suhteen olen asiantuntija vain oman naamani suhteen.Hoidan ihon Eestissä. Tallinnassa saa paremmat hoidot 100 eurolla kuin Suomessa 300 eurolla.

Vierailija
37/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon hiuksia mutta ne on suomalaisittain ohuita. Nyt hiukset on leikattu veitsellä kerrostetuksi polkaksi joka alle olkapäiden. Tykkään pitkistä mutta aina kampaajat lyhentää hiukset kun kuulemma sopii kasvoihini. En halua kuitenkaan lyhyitä. Työssä joudun pitämään hiukset kiinni. Stockkaa ei ole paikkakunnallani. Nyt yritän mennä noilla vaatteilla mitä olen ostellut niin vähän aikaa. Vai kandeeko ensin panostaa vaatteisiin vai kampaajaan?

Ap

Vierailija
38/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon hiuksia mutta ne on suomalaisittain ohuita. Nyt hiukset on leikattu veitsellä kerrostetuksi polkaksi joka alle olkapäiden. Tykkään pitkistä mutta aina kampaajat lyhentää hiukset kun kuulemma sopii kasvoihini. En halua kuitenkaan lyhyitä. Työssä joudun pitämään hiukset kiinni. Stockkaa ei ole paikkakunnallani. Nyt yritän mennä noilla vaatteilla mitä olen ostellut niin vähän aikaa. Vai kandeeko ensin panostaa vaatteisiin vai kampaajaan?

Ap

Vierailija
39/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 12:56"]

Ap

[/quote]

Mun mielestä sun tukka kuulostaa tyylikkäältä. Pitkäpolkka/puolipitkä/vähän alle hartiamittainen on yleensä hyvä ratkaisu. Hiukset saa kiinni tarvittaessa. Ja ne on helppo pitää hyväkuntoisina ja kiiltävinä.

Vierailija
40/123 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 12:29"]

5. vastaa..

Kannattaa mennä vaateliikkeeseen jossa saa palvelua. Esim. Vero Moda, Your Face, Vila, Aleksi 13 :). Ammattitaitoinen hlökunta antaa sulle vinkkejä ja helpottaa sun työtä. Suosittelen.

T. myyjä ;)

[/quote]

Ja sitten vielä punaiseksi värjätty kynitty kananp#¤&e tukka, yrmeä ilme, tupakka huuleen ja Aleksi 13 takapuolesta ja reisistä tiukat mustavalkoiset, liian pitkät naisten  liituraitapöksyt niin avot,  'menestyneen' keski-ikäisen suomalaisen pisnesnaisen look on syntynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä