Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten näyttää tyylikkäältä ja huolitellulta vähällä rähalla?

Vierailija
30.05.2014 |

Onnistuuko ja miten ylläpito? Haluaisin että minut tavanneet ihmiset pitävät minua tyylikkäänä ja huoliteltuna. Mitä pitää tehdä ja viekö paljon rahaa?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kerrankin asiallisesta ja positiivisesta ketjusta! Hyviä ideoita vaikka en ap olekaan.

Vierailija
82/123 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:25"]

Mä ostin talvella H&Mstä kotelomekon (24,95, ja mekko istuu kuin hansikas, siis kuin olisi mun päälle ommeltu) ja neuleen (19,90) vedin ne niskaani niin sekä kotona että töissä ihmeteltiin, että mikäs tapaaminen sulla tänään on? Pressanko kanssa? Että suht halpaa mielestäni, ja tuon mekon kanssa voi käyttää muutakin kuin just tuota neuletta, esim. kilpikonnakauluksista neuletta sielä alla yms.

[/quote]

Mulle kävi samoin:D

Olin keväällä yritystilaisuudessa, mulla oli yllä lila-musta-vihreä - "silkkimekko", samaa lilaa pitkä neuletakki ja lilat "lakerikengät". Kaikki ihasteli tyylikästä ja yhteensopivaa asua - mua nauratti kun em kolmen asian yhteishinta oli 78€!!

Kengät (Gabor) maksoi 55€, mekko ja neuletakki vain 23€ - ne tarttui käteen Prisman (!!) poistotangolta - 75% alennuksella! Molemmat on pesty monta kertaa ja ihan uudenveroiset joten laadussakaan ei valittamista. Olin itsekin yllättynyt sillä en ole koskaan marketista vaatteita ostanut aiemmin.

102

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

93 jatkaa

Joo, listaamani hinnat olivat aika kalliita. Ne ovat normaalihintoja tavaroille joiden laatuun en ole joutunut koskaan pettymään. Päädyin laittamaan hinnat tarkoituksella yläkanttiin, sillä eikös ole kiva jos huomaa ostosreissulla löytäneensä hyvää edullisemmin? Paljon parempi niin päin kuin huomata, ettei vaivalla säästetyillä rahoilla löytänyt mitään kunnollista edes normaalihintaan. 

Ajattelen siis, että löytöjä voi tehdä, ja mitä enemmän jaksaa koluta, sitä todennäköisemmin voi löytää hyviä perusvaatteitakin alesta. Sen varaan vain ei pidä laskea. Esimerkiksi se Stockan 64 euron nahkalaukku voi olla jollekin loistava löytö, mutta ei käy alkuunkaan toisen tyyliin. Kaikkien ei edes ole mahdollista tehdä shoppailusta harrastusta vaan välillä jotakin pitää ostaa normaalihintaan.

Varottaisin halvoista tuotteista aluksi myös siksi, että jos on tottunut ikänsä ostamaan halpaa ryysyä, tavasta on vaikea päästä eroon vaikka haluaisikin. Näkeehän sen katukuvastakin. Varmasti joka toinen kadulla vastaantuleva täti pukeutuu omasta mielestään tyylikkäästi ja laatutietoisesti, mutta montako klassisen tyylikästä naista vastaan oikeasti kävelee? Usein syynä on juuri se, että viime kädessä hinta on kuitenkin se mikä ratkaisee. Ostetaan mieluummin iso kasa halpoja rättejä  kuin yksi tai pari laatuvaatetta "kun eihän sitä eroa huomaa" tai "ei laadusta tinkiminen juuri tässä vaatteessa haittaa kun se on niin halpakin". Kyllä sen kuitenkin huomaa. Tyylikäs nainen ei mieti, mikä välttää ja riittää, vaan haluaa olla aina mahdollisimman huoliteltu. 

Vierailija
84/123 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivallisia perusvinkkejä nämä kaikki. Oma kontribuutioni tämä:

Älä milloinkaan kulje "sesonkien" mukaan, ne ovat "last season" jo ensi kuussa. Unohda siis naistenlehtien revittelyt siitä, mitä uusinta uutta nyt pitäisi olla (ne ovat vain ja ainoastaan kaupallisiin tarkoituksiin tehtyjä, hädin tuskin "lehtijutuiksi" naamioituja mainoksia.)

Pintamuoti vaihtuu, mutta tyyli pysyy. Kun opit tuntemaan oman tyylisi ja sen, missä viihdyt ja olet parhaimmillasi, vältyt sesonkiajattelulta.

Joka alkukesä tulevat muotiin kukkaisprintit. Joka syksyn muotiväri on violetti. Ja niin edelleen. Sinun ei tarvitse ryntäillä sesonkihutun perään, kun tunnet tyylisi. Se päivittäminen taas hoituu edullisesti muutamalla huivilla tms. asustella. Ja niitähän löytää kirpputoreilta ja ale-laareistakin, kun tietää, mitä tahtoo.

Vierailija
85/123 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen ketju. en ole ap, mutta toiveissani on sellainen "huoliteltu köyhä" -look. sain muutamia vinkkejä tästäkin ketjusta vaikka tässä haetaan erilaista tyyliä. hiukset kiinni yms. hyvä että voi lukea muiden vinkkejä, kun tuota omaa tyylisilmää ei oikein ole suotu.

Vierailija
86/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä kannattaa kuitenkin ostaa laadukasta, koska ne ei nukkaannu ja kestää pitempään, mikä pitkässä juoksussa on taloudellisempaa."

Tyylikas ja huoliteltu nainen ei koskaan kayta naita "pitkassa juoksussa"-iltalehtien kammotuksia kun aivan suomalainenkin vastine on olemassa.

Jos puhuu suomea niin sitten ilman mitaan junttimaisia OMG, you know yms. heittoja. Jos keskustellaan englanniksi niin silloinkaan nuo sanonnat eivat anna tyylikasta vaikutelmaa, painvastoin.

Vierailija
87/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n viimeisimpää viestiin kommentoisin, että laukun ja kenkien ei tarvitse olla mustia. Mainitsit myös omistavasi mulberryn konjakin värisen laukun. Entä jos totuttelisit tämän laukun käyttöä? Ostaisit konjakin väriset ballerinat / arkikengät?

Vierailija
88/123 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ketju, ja hyviä vinkkejä.

Minä sanon myös, että kaikki lähtee kyllä ryhdistä ja yleisestä olemuksesta - säännöllinen liikunta auttaa ryhtiin, hyvä ruokavalio ja riittävä vedenjuonti ja uni ihoon ja toki kroppaankin noin ylipäänsä. Hyvä hygienia on ihan perusjuttuja, hiukset ovat aina puhtaat (hiuspuuteri/shampoo on hyvä apu tässä, jos pitkiä/puolipitkiä hiuksia ei halua pestä päivittäin tai edes joka toinen päivä) ja muutenkin siistit sekä hampaat ehjät ja siistit. Iho on hyväkuntoinen, tätä varten kannattaa käydä esim. kosmetologilla joka katsoo sinun  ihotyypillesi sopivat tuotteet. Ihonpuhdistuksesta ja kasvovoiteista ei kannata säästää, toki ei tarvitse satsata luksusmerkkeihinkään.

Itse kun vaihdoin marketin Lumenet sun muut hoitolatuotteisiin ihoni kunto parani heti. Samoin kun aloin käydä salilla säännöllisesti muutama vuosi sitten, sukulaismies huomautti heti muutaman kuukauden jälkeen, että sä oot tosi ryhdikkään ja reippaan näköinen nykyään! Itse en ollut huomannut muutosta.

Minä aloitin työpaikan vaihdoksen myötä myös vaatekaapin uusinnan ajattoman tyylikkääksi muutama vuosi sitten pienellä budjetilla, tässä mun vinkit:

- käy koko vaatekaappi läpi ja kiertoon/roskiin armotta kaikki kauhtunut, venähtänyt, ei hyvin istuva, ihan kiva mutta en osaa käyttää-vaatteet. Tämä kaikki koskee myös ns. kotivaatteita. Heitä ne kulahtaneet kotilökärit menemään ja hanki uudet. Myös kotona lökövaatteissa voi olla siisti, ei tarvitse olla nukkavieruissa kuteissa. Vaikka kaappiin ei jäisi kuin muutama vaate, mieti miten pärjäät niiden kanssa, miten yhdistelet niitä ja mitä tarvitset ekana.

- tee lista tarpeistasi, ja jos pystyt laita ne tärkeysjärjestykseen. Tarvitsetko kipeämmin siistin trenssin vai nahkaiset kävelykengät? Tai sen valkoisen paitapuseron vai siistit, tummansiniset farkut? Ensimmäisenä satsaat siihen, mitä tarvitset ja tulet käyttämään eniten tai sinulla ei ole nyt ollenkaan vaatekaapin karsimisen jälkeen, esim. farkut.

- olen itsekin ollut aiemmin sellainen, että ostelen melkein joka kauppareissulla jotain halpaa ja kivaa - huonolaatuista ja ei niin tyylikästä - kun ei muka ole varaa muuhun. Tästä tavasta pitää opetella eroon. Kerta kaikkiaan ostolakko näiden suhteen! Kun nämä kympit, joita menee kymppi sinne, toinen tänne, säästää, on kuun lopussa varaa hankkia se viidenkympin neule tms.

- muista periaate vähemmän on enemmän - ennen oli joka aamu kauhea pukeutumisongelma, kaapissa ei ole mitään päällepantavaa, mikään ei muka sovi yhteen jne. Nyt kun olen karsinut kaappini ja hankkinut sinne vain hyvää ja tyylikästä vaatetta, joka aamu löytyy helposti yhteensopiva asu. Vaatekaappini on nyt ehkä 1/3 entisestä, vielä puuttuu joitakin vaatteita kuten kiva kesämekko töihin ja istuvat mustat suorat housut. Etkä sitä paitsi tarvitse useita vaatteita, kun yksinkertaistat tyylin ja värin. Esim. musta kotelomekko käy moneen - vyöllä saa ilmettä muutettua juhlavasta hillittyyn, neuletakin kanssa on arkisempi kun taas jakun kanssa juhlava, huivilla voi tuoda väriä jne. Ne tummansiniset siistit farkut menevät vapaalla kivan t-paidan kanssa, viileämmällä kelillä neuletakki päälle, jakku muuttaa tyylin siistimmäksi, valkoinen paitapusero vielä jakun alle niin voit lähteä jo virallisempaan tilaisuuteen. Sitä kivaa t-paitaa voit käyttää kotona niiden uusien, siistimpien lökäreiden kanssa, valkoista paitapuseroa myös hameiden tai suorien housujen kanssa. Sitä jakkua ja neuletakkia sen kotelomekon tai hameen kanssa. Jne. jne.

- itse tein kännykän muistioon listan hankittavista vaatteista ja asusteista, tyyliin nahkavyö, nahkainen juhlakäsilaukku, valkoinen paitapusero, musta hame jne. Tämä on osoittautunut monella tapaa hyväksi; kierrän tiettyjen kauppojen alerekit aina kun aikaa on, ja tsekkaan onko siellä mitään listalla olevaa. Toisekseen tämä on ollut aivan loistava apu tuon ylimääräisen, ihan kivan mutta ei hyvän vaatteen ostelussa. Kun tekee mieli ostaa joku kiva kympin toppi, kysyn itseltäni onko se listalla, tarkistan jos en muista. Jos ei ole listalla, en osta vaan muistutan itseäni että tämäkin kymppi säästetään niihin oikeisiin hankintoihin. Kun tuo turha ostelu on loppunut, tilillä on usein rahaa myös hankkia tarvittava vaate sitten, kun se vastaan tulee esim. alerekissä.  Merkkaan listaan aina, kun olen hankkinut jonkin, ja kun lista on hankittu, poistan sen ja mietin sen jälkeen onko tarvetta uudelle listalle.

- itse en osta siis juuri mitään oikealla hinnalla, ei minulla ole varaa maksaa sellaisia hintoja. Olen oikea alehaukka, ystäväni pitävät uskomattomana miten aina löydän jotain alesta. Tämä vaatii vähän asiaan perehtymistä - käy aina selaamassa läpi suosikkiliikkeitesi alerekit, kun kävelet ohi ja aikaa on edes vähän. Ei niitä löytöjä tee, jos ei säännöllisesti etsi. Ja tässä pitää muistaa maltti. Et osta mitään vain siksi, että joku merkkivaate on -60% vaan mietit tarvitsetko sitä, tuletko oikeasti käyttämään sitä, onko laatu hyvä, istuuko se sinulle. Tässä auttaa se kännykän lista. Jos teet jonkun löydön listan ulkopuolelta, mieti tarkkaan!

- itse en ole käynyt pukeutumisneuvojalla, mutta harkinnut kyllä sitä. Sen sijaan haen kyllä nykyään myyjän paikalle, jos en ole varma kumpi koko on oikea, tai kumpi farkkumalli istuu paremmin tms.

- kirppistä ei pidä unohtaa, sieltäkin tekee löytöjä!

Itsellä on takana tosiaan nyt muutaman vuoden työ, joka on vieläkin kesken muutamien perusjuttujen kanssa. Mutta pienillä tuloilla pitää vain malttaa mielensä ja olla johdonmukainen ja sinnikäs. Pikkuhiljaa hyvä tulee. Joko ostat joka kuukausi yhden jutun tai säästät muutaman kuukauden ja hankit kerralla sitten yhden kunnollisen. Ja ap:n tilannehan on hyvä, kun on heti laittaa 600 euroa hankintoihin. Minulla ei ole ollut koskaan tällaista tilannetta. Mutta senkin suhteen suosittelen kyllä sitä, että mietit ja listaat nyt ensin ne omat tarpeet vaatekaapin rajun karsimisen jälkeen, käyt ehkä siellä pukeutumisneuvojalla ja ostat muutaman jutun sieltä mutta ennen kaikkea teet täsmäiskuja alennusmyynteihin. Nehän alkaa jo tässä juhannuksen alla, ihan turha ostaa mitään kesävaatetta enää täydellä hintaa.

Vierailija
89/123 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju!

Vielä sitten se, että mieti tarkkaan mikä oikeasti on omaa tyyliäsi ja mitä tulet käyttämään. Olet sairaanhoitaja, eli töihin ei tarvitse pukeutua. Tuletko käyttämään vapaa-ajalla paitapuseroa? Minkälaisissa tilanteissa ja tilaisuuksissa? Itse olen toimistotyössä, jossa pitää pukeutua siististi. En vain koe paitapuseroa omaan tyyliin sopivaksi, koen se päälläni oloni epämukavaksi. Niinpä olen luopunut niistä, sen sijaan käytän töissä paljon jakkuja, joiden alla käytän muita paitoja sitten, siistejä paitoja on muitakin kuin paitapusero. Entä suorat housut tai kynähame - jos et tarvitse niitä työsi puolesta, missä aiot käyttää niitä? Kyläillessä ystävien luona? Illanvietoissa? Jne. Voihan olla, että tarvitset ja tulet käyttämään näitä, sitten hankit ne. Tarkoitan vain sitä, että mieti mikä oikeasti kuuluu tyyliisi ja mikä päällä tunnet olosi mukavaksi, ja hanki vain niitä, laadukkaina toki. Älä hanki mitään vain siksi, että se koetaan tyylikkään pukeutumisen perusasioihin.

Vierailija
90/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vinkkejä en ketjusta vielä löytänyt;

1.Tutki netistä ja lehdistä eri tyylejä ja löydä itseäsi miellyttävä. Tyylikkyyttä ja kauneutta on tyyli, jossa viihtyy ja jonka tuntee omakseen = itsevarma ja näin ollen viehättävä lopputulos.

2.Kun löydät tyylin, josta pidät, etsi tyyliä edustava asukokonaisuus, jossa mallilla on samanväriset hiukset sekä iho ja suunnilleen samanlainen vartalonmalli kuin sinulla.

Ja apinoi se, viimeistä yksityiskohtaa myöten. Hiukset, meikki, korut jne.

Katso mitä sulla jo on ja etsi loput kaupoista.

Lopputuloksena yksi takuuvarma asu.

Kopioi ensin muutama tyyli ja sen jälkeen voit alkaa soveltaa :)

Näiden kopioitavien valinnassa kannattaa toki ja miettiä jo se itseä miellyttävä värimaailma, niin ovat yhdisteltävissä keskenään.

3. Kysy ammattilaiselta neuvoa myös meikkivoiteen ja muiden meikin sävyjen valinnassa, jos olet yhtään epävarma.

4. Tuoksu aina hyvältä. Etsi joku tyylikäs, kevyt luottotuoksu, ei mitään imelää Escadaa tmv. Tuoksuissa laatu merkitsee, joten satsaa yhteen hyvään.

5.Komppaan edellisiä hyvissä käytöstavoissa, positiivisessa asenteessa, ryhdissä, puhtaus kaikessa, myös niissä tennareissa.

Ja tosiaan, mun mielestä ollakseen tyylikäs, ei tarvitse ostaa kalliita merkkejä eikä pukeutua classic/preppy-tyyliin, jos se ei tunnu omalta.

Halvempia merkkejä voi hyvin hyödyntää ainakin sitä omaa juttua hakiessa. Muutama, etukäteen suunniteltu, yhteensopiva asu eri tilanteisiin riittää alluun.

Vierailija
91/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:07"]

Näitä vinkkejä en ketjusta vielä löytänyt;

1.Tutki netistä ja lehdistä eri tyylejä ja löydä itseäsi miellyttävä. Tyylikkyyttä ja kauneutta on tyyli, jossa viihtyy ja jonka tuntee omakseen = itsevarma ja näin ollen viehättävä lopputulos.

2.Kun löydät tyylin, josta pidät, etsi tyyliä edustava asukokonaisuus, jossa mallilla on samanväriset hiukset sekä iho ja suunnilleen samanlainen vartalonmalli kuin sinulla.

Ja apinoi se, viimeistä yksityiskohtaa myöten. Hiukset, meikki, korut jne.

Katso mitä sulla jo on ja etsi loput kaupoista.

Lopputuloksena yksi takuuvarma asu.

Kopioi ensin muutama tyyli ja sen jälkeen voit alkaa soveltaa :)

Näiden kopioitavien valinnassa kannattaa toki ja miettiä jo se itseä miellyttävä värimaailma, niin ovat yhdisteltävissä keskenään.

3. Kysy ammattilaiselta neuvoa myös meikkivoiteen ja muiden meikin sävyjen valinnassa, jos olet yhtään epävarma.

4. Tuoksu aina hyvältä. Etsi joku tyylikäs, kevyt luottotuoksu, ei mitään imelää Escadaa tmv. Tuoksuissa laatu merkitsee, joten satsaa yhteen hyvään.

5.Komppaan edellisiä hyvissä käytöstavoissa, positiivisessa asenteessa, ryhdissä, puhtaus kaikessa, myös niissä tennareissa.

Ja tosiaan, mun mielestä ollakseen tyylikäs, ei tarvitse ostaa kalliita merkkejä eikä pukeutua classic/preppy-tyyliin, jos se ei tunnu omalta.

Halvempia merkkejä voi hyvin hyödyntää ainakin sitä omaa juttua hakiessa. Muutama, etukäteen suunniteltu, yhteensopiva asu eri tilanteisiin riittää alluun.

[/quote]

miten löytää juuri samanlaisen ja samankokoisen tyylin? Ihailen itse Gwyneth Paltrown tyyliä. Itse ehkä hiukan näytän häneltä. Mutta vain hiukan mutta Gwyneth on 5cm pidempi ja huomattavasti laihempi kuin minä. Omat mitat 170/70, myös Reese Witherspoonilla on aika kiva tyyli mutta on taas lyhyempi. Hänellä vartalon malli samanlainen suora ja vatsa pömppö kuin minulla. =/

ap

Vierailija
92/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on näyttää perustyylikkäältä, mutta hienostuneesti päivitetyltä nykypäivään. Eli älä jämähdä vanhaan meikkityyliisi tai tukkamalliin, hio tyyliäsi aina hivenen. Usein auttaa kun vaihtaa kampaajaa, se uusi näkee sut uusin silmin. Tämän ruotsalaiset ja tanskalaiset naiset osaavat, siellä näkee hyvännäköisiä kaikenikäisiä naisia, joissa on jotain ajankohtaista ja muodikasta, silti eivät ole yhtään trendipellejä. 

Siksipä etsisin huippukampaajan vaikka kun käyt isommassa kaupungissa, samoin pukeutumisneuvojan ja meikkaajaan vaikka MAC-merkin tiskiltä Stockalta. Kertavisiitillä saa ideoita joita voit itse jalostaa. HUOM en nyt puhu niistä kammottavista muodonmuutoksista, joita lehdissä näkee, ja joiden ajatus näyttää olevan mahd suuri muutos edelliseen ja lyhyt punainen sotkutukka. Yyyyh. 

Homssuista vaikutelmaa vähentää ohut meikkipohja, kevyt poskipuna, huolitellut kulmat ja värjätyt ripset, less is more. Ripsitöyhtöpidennykset ja kulmatatuoinnit ovat sitten jo toinen ääripää, ei sinne. 

Itse en myöskään käytä trikoopaitoja muuten kuin vapaa-ajalla. Nahkakengät voittaa myös lenkkarit, nahkalaukku marimekon kangaskassin. Viimeistelty tyyli on sitä, ettei esim häävieraaksi lähtiessä tempaista sitä arkikassia ja perustakkia juhlapuvun pariksi, vaan juhlalaukku, huivi ja sirot kengät kuuluvat asuun. Onneks kukaan ei juuri muista sinun vaatteitasi, joten voit koota muutaman täydellisen "univormun" eri tilanteisiin ja kierrättää aina niitä samoja. Sen sijaan että hätäilet joka kerta eri yhdistelmien kanssa ja ostat jotain turhaa kiireessä.

Tarkoitus on säästää myös rahaa niihin todellisiin tarvehankintoihin, jotka teet sitten alesta täsmäiskuina. 

Vierailija
93/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos trikoopaita ei sovi, käytä kangaspaitaa. Yleensäkin kangas on lähes aina parempi kuin trikoo, jos on vähänkään makkaraa missään. Jos käyttää trikoovaatteita, pitää olla erittäin hyvinistuvat alusvaatteet, jotka luovat sileän pinnan, esim. Maidenformilla on toppeja, jotka "silittävät" vartaloa.

Vierailija
94/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on laadukas musta klassinen laukku ja kengät? Miltä merkeiltä?

ap

Esimerkkejä

Laukut: Aigner, Furla

kengät  Ecco, Gabor, Högl

Vierailija
95/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisikö nämä tyylikkääseen kategoriaan? TYkkään näistä valtavasti mutta hieman kalliita budjetille ja onko liiankin hienoja? Hameita en osaa pitää tai korkokenkiä. Olisikin helppoa jos kaikki kaupat tekisi samanlaisia tyylikollaaseja kuin zalando.http://www.zalando.fi/tyyliopas-klassinen-naiset/naiset/

ap

Vierailija
96/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei muuten tekonahkalaukku käy? Nahkalaukut on valtavan kalliita. Enkä osaa ostaa tyylilleni oikeanlaista.

ap

Vierailija
97/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja minulla on yksi todella arvokas laukku mutta en osaa käyttää sitä. Olenkin miettinyt sen myymistä koska ei tunnu istuvan tyyliini. Eli laukku on Mulberryn ja konjakinväristä nahkaa. En vain osaa käyttää sitä. En tajua miksi ostin laukun. 

ap

Vierailija
98/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekonahkalaukku ei käy juuri siksi että se näyttää tasan niin halvalta ja feikiltä kuin onkin. Niin kuin halvat asiat yleensä tapaavat näyttää. Tyylin ei ole pakko maksaa mansikoita, mutta tyylikäs ei koskaan näytä halvalta tai jäljitelmältä. Tekonahkalaukkua ei myöskään voi kunnostaa eikä korjata. Kun se alkaa rispaantua, se on pian käyttökelvoton.

Hyvän "merkittömän" laukun saat 200-300 eurolla, ehkä edullisemminkin jos alessa käy hyvä tuuri.  Aidon nahkalaukun kestävyys on aivan toista luokkaa kuin keinonahalla olettaen että laukku on hyvin tehty ja sitä huolletaan. Et tarvitse montaa laukkua, vaan 1-2 monikäyttöistä arkilaukkua riittää, lisäksi juhlalaukku. Ei sinun tarvitse ostaa koko vaatekaappiasi uusiksi kerralla. Laukkuakin voi etsiä ja säästää sitä varten vuositolkulla. Jos et halua nahkalaukkua, hyvä nylonkassi kuten le pliagé on tyylikäs ja kohtuuhintainen vaihtoehto. Nylonissa ja tekonahassa on se ero, että nylon ei yritä esittää jotain muuta kuin mitä se on.

Zalandon linkkisivulla oli joitakin tuotteita joita voisin ostaa, mutta myös paljon sellaista mitä en ostaisi.

En ostaisi: -rihkamakoruja, kullanvärinen nyt vaan ei ole sama asia kuin aito kulta, vaikka sitten pieninä korvanappeina. Hyvälaatuisia makeanvedenhelmiä saa netin helmiputiikeista (esim. Pearl Paradise) niin edullisesti, etten tajua miksi kukaan viitsisi maksaa kymppejä feikkihelmistä 

-laukkuja joissa killuu iso kullanvärinen logo

-strassikoristeista tai oversize-kelloa. Osta kelloksi klassista mallia oleva oikean kellomerkin kello, älä designerbrändikelloa jossa on blingblingkuori ja halpiskoneisto. Citizen, Seiko, Tissot ja Certina tekevät suht edullisia kelloja joiden laatu on kuitenkin aivan toista kuin muotikelloissa. Jos et ole selvästi kulta-tai hopeaihminen, osta kaksivärinen kello. 

-lyhythihaisia tai hihattomia paitapuseroita, voi olla ohimenevä muoti. Myös puseroiden halpa hinta epäilyttää. Haluaisin varmistua laadusta ennen ostamista.

Osta vähemmän, mutta osta laadukasta. Jos sinulle riittävät vähänsinnepäin-tuotteet, sinun täytyy hyväksyä että tyylikkyytesikin jää vähänsinnepäin-tasolle. Rahaa se romukin maksaa. Tyylikkyydessä ei ole kyse tietystä tyylistä (classic/preppy) vaan viimeistellystä mausta ja laadun tajusta. 

Googleta capsule wardrobe- hakusanalla niin saat kuvahakuun loputtomasti pieniä mutta laadukkaita ja toimivia vaatekaappiehdotelmia.

Vierailija
99/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:04"]

Tekonahkalaukku ei käy juuri siksi että se näyttää tasan niin halvalta ja feikiltä kuin onkin. Niin kuin halvat asiat yleensä tapaavat näyttää. Tyylin ei ole pakko maksaa mansikoita, mutta tyylikäs ei koskaan näytä halvalta tai jäljitelmältä. Tekonahkalaukkua ei myöskään voi kunnostaa eikä korjata. Kun se alkaa rispaantua, se on pian käyttökelvoton.

Hyvän "merkittömän" laukun saat 200-300 eurolla, ehkä edullisemminkin jos alessa käy hyvä tuuri.  Aidon nahkalaukun kestävyys on aivan toista luokkaa kuin keinonahalla olettaen että laukku on hyvin tehty ja sitä huolletaan. Et tarvitse montaa laukkua, vaan 1-2 monikäyttöistä arkilaukkua riittää, lisäksi juhlalaukku. Ei sinun tarvitse ostaa koko vaatekaappiasi uusiksi kerralla. Laukkuakin voi etsiä ja säästää sitä varten vuositolkulla. Jos et halua nahkalaukkua, hyvä nylonkassi kuten le pliagé on tyylikäs ja kohtuuhintainen vaihtoehto. Nylonissa ja tekonahassa on se ero, että nylon ei yritä esittää jotain muuta kuin mitä se on.

Zalandon linkkisivulla oli joitakin tuotteita joita voisin ostaa, mutta myös paljon sellaista mitä en ostaisi.

En ostaisi: -rihkamakoruja, kullanvärinen nyt vaan ei ole sama asia kuin aito kulta, vaikka sitten pieninä korvanappeina. Hyvälaatuisia makeanvedenhelmiä saa netin helmiputiikeista (esim. Pearl Paradise) niin edullisesti, etten tajua miksi kukaan viitsisi maksaa kymppejä feikkihelmistä 

-laukkuja joissa killuu iso kullanvärinen logo

-strassikoristeista tai oversize-kelloa. Osta kelloksi klassista mallia oleva oikean kellomerkin kello, älä designerbrändikelloa jossa on blingblingkuori ja halpiskoneisto. Citizen, Seiko, Tissot ja Certina tekevät suht edullisia kelloja joiden laatu on kuitenkin aivan toista kuin muotikelloissa. Jos et ole selvästi kulta-tai hopeaihminen, osta kaksivärinen kello. 

-lyhythihaisia tai hihattomia paitapuseroita, voi olla ohimenevä muoti. Myös puseroiden halpa hinta epäilyttää. Haluaisin varmistua laadusta ennen ostamista.

Osta vähemmän, mutta osta laadukasta. Jos sinulle riittävät vähänsinnepäin-tuotteet, sinun täytyy hyväksyä että tyylikkyytesikin jää vähänsinnepäin-tasolle. Rahaa se romukin maksaa. Tyylikkyydessä ei ole kyse tietystä tyylistä (classic/preppy) vaan viimeistellystä mausta ja laadun tajusta. 

Googleta capsule wardrobe- hakusanalla niin saat kuvahakuun loputtomasti pieniä mutta laadukkaita ja toimivia vaatekaappiehdotelmia.

[/quote]

kiitos neuvoista. Olen nyt tehnyt inventaariota mitä tarvitsen. 

-hyvin istuvat tyylikkäät farkut

-valkoinen/vaaleansininen tyylikäs paitapusero, klassinen

-mustat ballerinat tai mustat tyylikkäät kengät arkikäyttöön

-joku tyylikäs neuletakki tai neule

-musta nahkalaukku

-tyylikäs ulkoilutakki

- ehkä valkoinen tyylikäs t-paita lisäksi

näihin olisi varaa käyttää n.600€, kandeeko mennä vaikka stockan pukeutumisneuvojalle vai sitten ostaa vain vähän kerallaan?

miltä lista näyttää..pääsisikö sillä alkuun ja mistä kannattaa aloittaa? En haluaisi ostaa nylon kassia vaikka ihan kivoja onkin, ihan sen takia että en halua käyttää paljoa rahaa mihinkään väliaikaiseen.

ap

Vierailija
100/123 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilutakki ei ole tyylikäs. Osta trenssi, se käy kaikkeen muuhun paitsi "ulkoiluun".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi