Ruotsi rokottaa vanhuksia, Suomi nuoria sairaanhoitajia ja lääkäreitä
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan loogista, että ei haluta tehohoidon työntekijöille sairauspoissaoloja, altistuskaranteeneja tai työperäisiä koronatartuntoja.
Miten rokote nuo estää? Sillähän on vaikutusta ainoastaan siihen, että ei saa taudin vakavaa muotoa. Edelleen sairastutaan, pitää olla karanteenissa ja voi saada tartunnan tai tartuttaa muita.
Miten tämä ei mene ihmisillä perille? Sairaanhoitohenkilöstön rokottaminen voi jopa pahentaa tilannetta, kun he tulevat oireettomina viruksen kantajina töihin. Rokote ei estä sitä että saa viruksen ja levittää sitä eteen päin.
Sairaanhoitajia tulee kouluttaa käyttämään käsidesiä, käyttämään maskia ja pesemään ahkerasti käsiä. Ja taukotiloissa ei saa lymytä kymmeniä hoitajia yhtäaikaa. Nämäkin ovat monelle ihan perusasioita, mutta eivät kaikille. Pelottaa että hoitajat taas pian levittävät tätä tautia.
Käsidesi ei vaikuta koronavirukseen, kuten ei muihinkaan viruksiin. Käsidesi tappaa ainoastaan bakteereita ja joitakin hiivoja ja sieniä. Viruksen, esim noron tappamiseen vaadittaisiin, että käsidesissä uitat käsiäsi puolen tunnin ajan. Tämä on ihan amiksen mikrobiologiaa. Hoitajatkin tietävät tämän.
Laborantti
Vierailija kirjoitti:
On järkyttävää, miten puhutaan että ”hoitohenkilökunta vie koronan potilaille” ”pesisi hoitajat kädet niin ei tarttuisi”.
Terveydenhuollossa henkilökunta itse laittaa itsensä alttiiksi sillä aikaa, kun joku muu voi mukavasti tehdä etätöitä.
Järkyttävää on se jos ei saa sanoa ääneen että hoitajista tulee oireettomia viruksen kantajia. Tieteellä eikä tunteella tähän pitäisi suhtautua.
Vierailija kirjoitti:
Menee ihan oikein. En ymmärrä miksi vanhukset ylipäätään pitää rokottaa. Ovat lähellä kuolemaa kuitenkin.
Puhun vain omasta puolestani, mutta itse olen siitä iloinen. 70-80-vuotiaat vanhempani ovat tärkein turvaverkkoni. Olen siksi todella kiitollinen että heitä suojellaan ja rokotetaan ennen minua.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset hoitokodeissa voisi alkaa hoitaa itse itseään, kun hoitohenkilökunta on karanteenissa tai kotona sairastamassa.
Vielä helpompi konsti: kaikki makrogoli pois heidän pillerivalikoimista (ml. OPADRYa sisältävät), niin hoitavat toisensa omilla konsteillaan:-D
Jos maha on täynnä niitä vettä sitovia aineksia, ei sinne ruokaa mahdu eikä tule näläntunnettakaan eikä nestettä riitä aivoihin saakka, kun kaikki kertyy vatsaan!
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset hoitokodeissa voisi alkaa hoitaa itse itseään, kun hoitohenkilökunta on karanteenissa tai kotona sairastamassa.
Levetirsetaami ekaksi pois, niin pysyvät pystyssä, muuten ei ehdi wessaankaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan loogista, että ei haluta tehohoidon työntekijöille sairauspoissaoloja, altistuskaranteeneja tai työperäisiä koronatartuntoja.
Miten rokote nuo estää? Sillähän on vaikutusta ainoastaan siihen, että ei saa taudin vakavaa muotoa. Edelleen sairastutaan, pitää olla karanteenissa ja voi saada tartunnan tai tartuttaa muita.
Miten tämä ei mene ihmisillä perille? Sairaanhoitohenkilöstön rokottaminen voi jopa pahentaa tilannetta, kun he tulevat oireettomina viruksen kantajina töihin. Rokote ei estä sitä että saa viruksen ja levittää sitä eteen päin.
Sairaanhoitajia tulee kouluttaa käyttämään käsidesiä, käyttämään maskia ja pesemään ahkerasti käsiä. Ja taukotiloissa ei saa lymytä kymmeniä hoitajia yhtäaikaa. Nämäkin ovat monelle ihan perusasioita, mutta eivät kaikille. Pelottaa että hoitajat taas pian levittävät tätä tautia.
Käsidesi ei vaikuta koronavirukseen, kuten ei muihinkaan viruksiin. Käsidesi tappaa ainoastaan bakteereita ja joitakin hiivoja ja sieniä. Viruksen, esim noron tappamiseen vaadittaisiin, että käsidesissä uitat käsiäsi puolen tunnin ajan. Tämä on ihan amiksen mikrobiologiaa. Hoitajatkin tietävät tämän.
Laborantti
Laborantti = laboratorioalan lähihoitaja, amisopeilla pätevä "tietäjä", joka tässä av-palstalla kumoaa WHO, ECDC ym tutkijoiden jakaman tiedon, että 60% käsidesi tuhoaa viruksen vaipan niin että se ei voi toimia. Korona on vaipallinen virus
Vierailija kirjoitti:
"Suomi nuoria sairaanhoitajia ja lääkäreitä"
Öh, samasta syystä lentokoneen ohjeissa sanotaan, että laita happinaamari ensin itselle ja auta sitten muita. Eli ensin turvataan auttajien toimintakyky.
Hyvin sanottu. Juurikin näin. Rokotteita on alkuun vain niin pieni määrä, että niillä saadaa paras vaikuttavuus hoitohenkilökunta rokottamalla. Ihan oikein tuo rokotusjärjestys on valittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levetirasetaami ekaksi pois, niin pysyvät pystyssä, muuten ei ehdi wessaankaan!
https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/keppra-epar-…
Tuotahan ei saa koskaan ottaa yhtaikaa makrogolin kanssa, vaikka aivan selvästi siellä apuaineissa lukee, että siinä ON sitä just samaa ainetta! Kukaan ei selvästikään lue noita pakkausselosteitakaan missään vaiheessa?
"Alentuneesta levetirasetaamin tehosta on yksittäisiä raportteja, kun osmoottista laksatiivia,
makrogolia, on annettu samanaikaisesti suun kautta otetun levetirasetaamin kanssa. Siksi makrogolia
ei pidä ottaa suun kautta tuntia ennen levetirasetaamin ottoa tai tuntia sen jälkeen.
Kerro lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle, jos parhaillaan otat tai olet äskettäin ottanut tai saatat
ottaa muita lääkkeitä.
Älä ota makrogolia (ulostuslääkettä) levetirasetaamiannosta edeltävän tai sitä seuraavan tunnin aikana,
koska tämä voi vähentää hoidon tehoa.
6.1 Apuaineet
Tablettiydin
Kroskarmelloosinatrium
Makrogoli 6000
Piidioksidi, kolloidinen, vedetön
Magnesiumstearaatti
Kalvopäällyste
Polyvinyylialkoholi, osittain hydrolysoitu
Titaanidioksidi (E171)
Makrogoli 3350
Talkki
Indigokarmiinialumiinilakka (E132)"
https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/keppra-epar-…
Tuossa on vielä sellainen kummallisuus, että tuo E321 kerää myös nestettä. Sellaista on ainakin yhdessä inhalaatiohöyryssäkin, mikä on ihan käsittämätön ajatuskin... keuhkokoneessako?
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhuksia tarvitsevat rokotuksen esim. ne, joiden on pakko käydä töissä. Vanhusten ei ole pakko mennä ruuhkaisimpaan junaan tai käydä ruuhkaisimpaan aikaan kaupassa.
Jostain kumman syystä vanhemmille ihmisille on tullut kevään "ulkonaliikkuumiskiellon" jälkeen ihme uhma päälle ja eivät ajattele kuin itseään. Menit mihin aikaan tahansa kauppaan, niin ne on täynnä vanhuksia. Mihin on kadonnut se talvisodan henki ja toisista välittäminen, jota varsinkin vanhemmat ihmiset aina kailottavat.
Mitä varten sinä siellä kaupassa jatkuvaan ravaat, jotta voit sanoa sen olevan koko ajan täynnä vanhuksia. Tilaa tuotteet kotiin.
Jos meidän mummo joutuisi nyt käymään itse kaupassa, hän kävisi siellä joka päivä, koska ei jaksa kerralla kantaa kuin vähän tavaraa. Nyt minä haen kerran viikossa sille kauppatavarat. Mutta ennen koronaa hän haki kaupasta lähes kaiken purkki kerrallaan. Mutta kaikilla ei ole apukäsiä saatavilla vaan siellä kaupassa on käytävä itse.
Ovathan vanhat ja muut riskiryhmäläiset Suomessakin heti seuraavana vuorossa. Ruotsissa on muutenkin tehty kaikki väärin ja siellä on tilanne monin tavoin eri, ehkä yrittävät paikkailla sitä, miten paljon siellä on jo kuollut vanhuksia. Terveisiä täältä vuororyhmästä 11/11, olen ihan tyytyväinen tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laborantti
Laborantti = laboratorioalan lähihoitaja, amisopeilla pätevä "tietäjä", joka tässä av-palstalla kumoaa WHO, ECDC ym tutkijoiden jakaman tiedon, että 60% käsidesi tuhoaa viruksen vaipan niin että se ei voi toimia. Korona on vaipallinen virus
Laita tänne tieteellinen todiste, että covid-19 on eristetty, olemassa, tehty Kochin Postulate. Muuten puheesi on pelkkää sanahelinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomi nuoria sairaanhoitajia ja lääkäreitä"
Öh, samasta syystä lentokoneen ohjeissa sanotaan, että laita happinaamari ensin itselle ja auta sitten muita. Eli ensin turvataan auttajien toimintakyky.
Hyvin sanottu. Juurikin näin. Rokotteita on alkuun vain niin pieni määrä, että niillä saadaa paras vaikuttavuus hoitohenkilökunta rokottamalla. Ihan oikein tuo rokotusjärjestys on valittu.
Rokottamalla terveitä, jotka muutenkaan eivät saa rajuja oireita, saadaan paras vaikuttavuus. Koska ei tiedetä, sairastaako oirettoman koronan rokotteen takia vai siksi, että oma viiteryhmä pääosin sairastaa oireettoman koronan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laborantti
Liiallinen hygienia muuten tappaa ne hyvätkin bakteerit, antibacteria tuotteet muistaakseni saattaa kehittää erittäin vastustuskykyisiä superbakteereja. Myös ne käsiedesien sisältävät kemikaalit imeytyy vereen. Muistaakseni käsien desinfiointi sekä anti-bakteeri tuotteiden käytöllä oli haitallisia vaikutuksia suolistoflooraan myös. Eli liiallinen hygienia on erittäin vaarallista myös..
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhuksia tarvitsevat rokotuksen esim. ne, joiden on pakko käydä töissä. Vanhusten ei ole pakko mennä ruuhkaisimpaan junaan tai käydä ruuhkaisimpaan aikaan kaupassa.
Jostain kumman syystä vanhemmille ihmisille on tullut kevään "ulkonaliikkuumiskiellon" jälkeen ihme uhma päälle ja eivät ajattele kuin itseään. Menit mihin aikaan tahansa kauppaan, niin ne on täynnä vanhuksia. Mihin on kadonnut se talvisodan henki ja toisista välittäminen, jota varsinkin vanhemmat ihmiset aina kailottavat.
Alahan sinä sitten kartoittamaan ympäristöäsi ja etsi vanhukset, joille voit olla kauppa-apuna ettei niiden tarvitse mennä itse raahautua sinne kauppaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alahan sinä sitten kartoittamaan ympäristöäsi ja etsi vanhukset, joille voit olla kauppa-apuna ettei niiden tarvitse mennä itse raahautua sinne kauppaan!
Miksi hänen täytyisi?
Jos kauppias ottaa kympin siitä kotiintuomisesta, on se iso raha vanhukselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laborantti
Liiallinen hygienia muuten tappaa ne hyvätkin bakteerit, antibacteria tuotteet muistaakseni saattaa kehittää erittäin vastustuskykyisiä superbakteereja. Myös ne käsiedesien sisältävät kemikaalit imeytyy vereen. Muistaakseni käsien desinfiointi sekä anti-bakteeri tuotteiden käytöllä oli haitallisia vaikutuksia suolistoflooraan myös. Eli liiallinen hygienia on erittäin vaarallista myös..
Totta!
Siispä itsehoitovalmisteet pitäisi tällaisessa hätätilassa kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä helpompi konsti: kaikki makrogoli pois heidän pillerivalikoimista (ml. OPADRYa sisältävät), niin hoitavat toisensa omilla konsteillaan:-D
Jos maha on täynnä niitä vettä sitovia aineksia, ei sinne ruokaa mahdu eikä tule näläntunnettakaan eikä nestettä riitä aivoihin saakka, kun kaikki kertyy vatsaan!
Kas kummaa, kun siinä rokotteessakin on polyetyleeniglykolia...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee ihan oikein. En ymmärrä miksi vanhukset ylipäätään pitää rokottaa. Ovat lähellä kuolemaa kuitenkin.
Puhun vain omasta puolestani, mutta itse olen siitä iloinen. 70-80-vuotiaat vanhempani ovat tärkein turvaverkkoni. Olen siksi todella kiitollinen että heitä suojellaan ja rokotetaan ennen minua.
Tarkista nyt, paljonko ihmisen pitää pystyä sietämään sitä ulostuslääkettä, makrogolia, joka on samaa ainetta luin tuo PEG, joka on tietysti lyhenne sanasta PolyEtyleeniGlykoli
Ja sitten on vielä ruokaviraston omalla koodilla se yks. Onkohan robotti osannut siellä laskea yhteen...?
Villi veikkaus että ottavat enemmän riskejä, kun ovat itse turvassa taudin vakavalta muodolta.