Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset rytmit puolison kanssa

Vierailija
28.12.2020 |

Asuuko teillä aamu- ja iltavirkut? Eli toistensa täydet vastakohdat? Aiheuttaako asia riitoja?

Minun puolisoni valittaa minulle siitä, kun menen niin aikaisin sänkyyn (kahdeksalta, viimeistään yhdeksältä) ja herään aikaisin (06 - 07) myös vapailla ja lomilla.
Hän valvoo kevyesti puoleen yöhön asti ainakin ja nukkuu klo 10 - 11 saakka.
Kuulemma iltaisin nimenomaan pitäisi voida touhuta jotain kimpassa, ei ole sama asia päivällä hänen mielestään.
Ja kuulemma ei olisi sama minun vaatia, että alappa itse nukkumaan aikaisin ja herää aikaisin, niin on koko aamu aikaa touhuilla yhdessä. Iltavirkut ovat kuulemma normaalempia ihmisiä, ja minä voisin tuosta vain alkaa kääntämään rytmiäni jos haluaisin - hän ei.

Minusta asiassa ei ole ongelmaa enkä ole käskenyt häntä unirytmiään muuttamaan. Minä tykkään siitä, kun päivän aloittaa aikaisin, hän taas myöhäisistä illoista.

Ongelmaksi asian tehnee se, ettei mies keksi yksin mitään tekemistä illoille kun minä menen nukkumaan. Itse touhuan koko aamun miehen nukkuessa, enkä tarvitse siihen kädestä pitäjää. Miestä sitten taas tympii, kun on tylsää olla valveilla yksin, eikä nyt joka ilta tosiaankaan pääse kavereillekaan kun nämä viettävät sitä parisuhdeaikaa juurikin illalla hänen mukaansa.

Mites muilla?

Kommentit (308)

Vierailija
181/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänäänkin klo 12 - 15 (ollaan lomalla molemmat tämä viikko vielä) oltiin miehen kanssa lenkillä, kannettiin puita saunalle iltaa varten ja söimme (tein ruokaa jo aamupäivällä valmiiksi). Mies lähti tunti sitten käymään asioilla. Kuudelta mennään saunaan, syödään ja mitä nyt tehdäänkin. Ja minä olen kohtuuton kun olen menossa luultavasti tänäänkin kahdeksan yhdeksän aikaan sänkyyn. Suurinosa valveilla oloajasta miehen kanssa menee puuhastellessa, monesti levätään päivälläkin sängyllä makoillen halien yms. En vain tajua, miksi se ei riitä.

Ap

No mitä hän sanoo, kun sanot hänelle tuon, mitä kirjoitit meille? Ja mitä sitten tapahtuu, miten hän reagoi? Miten sinä vastaat? Käykö hän aggressiiviseksi vai aloittaako mykkäkoulun?

Vierailija
182/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko tosiaan valmis etsimään ongelmaanne aidosti ratkaisua, vai onko sulle tärkeämpää hakea "syyllistä" ja päästä sanomaan se viimeinen sana, että miehesi on väärässä ja sinä oikeassa?

Koska tuo jälkimmäinen versio noista sun kommenteista tulee väkisinkin mieleen. Tai sitten et vain kerro kaikkea ja mies on todellisuudessa pesunkestävä kusipää, johon sulla on palanut käämit muutenkin kuin unirytmin osalta, ja sulla on nyt tarve avata täällä venttiileitä.

Jotenkin noista sun viesteistä kuultaa, että teidän oikea(t) ongelma(t) olisi jossakin muualla kuin pelkästään unirytmissä. Jos unirytmi on se todenmukainen syy, niin sitten vaikutat kyllä melko koppavalta, enkä toivoisi sua riippakiveksi yhdellekään miehelle.

En näe kyllä miehen ongelmaan muuta ratkaisua kuin sen, että joko hyväksyy nykyisen tilanteen, muuttaa itse rytmiään jos on niin tärkeää saada samoihin aikoihin mennä nukkumaan tai lähtee kävelemään.

Minulle asia ei ole ongelma, en aijo muuttaa omaa rytmiäni koska pidän siitä, enkä aijo vaatia miestä muuttamaan rytmiä mistä pitää.

En kysynyt aloituksessa mitä tehdä apua, vaan "Mites muilla?" (mites teillä eri rytmissä elävillä sujuu, aiheuttaako riitaa?).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänäänkin klo 12 - 15 (ollaan lomalla molemmat tämä viikko vielä) oltiin miehen kanssa lenkillä, kannettiin puita saunalle iltaa varten ja söimme (tein ruokaa jo aamupäivällä valmiiksi). Mies lähti tunti sitten käymään asioilla. Kuudelta mennään saunaan, syödään ja mitä nyt tehdäänkin. Ja minä olen kohtuuton kun olen menossa luultavasti tänäänkin kahdeksan yhdeksän aikaan sänkyyn. Suurinosa valveilla oloajasta miehen kanssa menee puuhastellessa, monesti levätään päivälläkin sängyllä makoillen halien yms. En vain tajua, miksi se ei riitä.

Ap

No mitä hän sanoo, kun sanot hänelle tuon, mitä kirjoitit meille? Ja mitä sitten tapahtuu, miten hän reagoi? Miten sinä vastaat? Käykö hän aggressiiviseksi vai aloittaako mykkäkoulun?

"Minulla on niin tylsää kun sinä nukut, ei muutkaan nuku vielä tuohon aikaan, ei kaveritkaan enää tähän aikaan mihinkään lähde" jne.

Ap

Vierailija
184/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä laskukaavalla muuten laskette minun nukkuvan 11 tunnin öitä päivittäin?

Jos menen sänkyyn kahdeksalta, nukahdan kasin ja ysin välillä ja jos herään kuudelta, niin eihän siinä tule kuin 9 - 10h unta. Jos taas menen ysiltä sänkyyn ja nukahdan ysin ja kympin välillä, niin nukun 8 - 9h.

Töihin herään viideksi, eli nukun silloinkin 8 - 9h.

Ap

Vierailija
185/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun on nyt vedetty nuo lapset mukaan vaikka meillä ei sellaisia ole.

Jos meille tulisi lapsi/lapsia niin tottahan se muuttaa elämäämme moneltakin kantilta. Luultavasti molempien rytmitkin muuttuisivat pakostakin, aina sen mukaan minkä ikäinen lapsi on ja miten nukkuu. Aivan sama kuin vaikkapa uusi työpaikka, joka vaatii erilaista rytmiä.

Nyt kuitenkin puhutaan kahden aikuisten taloudesta, jossa molemmilla arki työ (minulla klo 06 - 14.30 ja miehellä 07 - 15.30).

Ap

JOS joskus mietitte lasten hankkimisesta, niin ota huomioon, että ne rytmit eivät välttämättä muutu. Mekin puhuimme, että hoidetaan sitten lapset yhdessä ja kumpikin saa nukkua vuorotellen yms. Mies ei kuitenkaan aluksi voinut vaihtaa rytmiään ja lopuksi halunnut vaihtaa rytmiään. Mies ei siis kerta kaikkiaan pysynyt vauvan/lasten kanssa aamuisin hereillä, vaikka lapsukaiset olisivat huutaneet täyttäpäätä tai suöbeet kukkamultia tai kissanhiekkoja. Nyt sitten pitäisi hoitaa niitä harrastuskuskauksia arkisin klo 16.30-21 ja la 10-13, niin eipä miehestä noihin juuri mitään apua ole kun ei siis tuolloin ole kotona tai hereillä. Mies tekee luovaa työtä, eikä luovuus kuulemma aamupäivällä kukoista yhtään. On siis turha mennä turhan aikaisin odottelemaan inspiraatiota.

T.13

Vierailija
186/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Minulla on niin tylsää kun sinä nukut, ei muutkaan nuku vielä tuohon aikaan, ei kaveritkaan enää tähän aikaan mihinkään lähde" jne.

Ap

Mä ymmärrän miestäsi kokoajan enemmän. Kaikki mun lähipiirin (tai vähän kaukaisemmankin piirin) ihmiset jotka menevät nukkumaan kahdeksalta ovat noin 3-vuotiaita.

Sun rytmi ei ole väärä tietenkään, kenenkään luonnollinen rytmi ei ole, mutta kukaan tuohon aikaan torkkuva ei voi käsi sydämellä sanoa etteikö eläisi eri rytmissä kuin suuri osa yhteiskunnasta.

Ratkaisua en keksi etkä sitä kysynytkään, mutta jos olisin miehesi niin etsisin itselleni naisen joka elää normaalimmassa aikuisten ihmisten rytmissä. Monilla ilmeisesti suhde toimii rytmieroista huolimatta, teillä selkeästi ei koska miestä asia häiritsee.

Kun mietin tilannetta omalle kohdalleni, niin olisihan se absurdia. Kiva jos esim. lauantaina joku kaveri soittaisi ysiltä että voiko tulla viinipotun kanssa käymään, ja mä vastaisin että mies on vetäytynyt yöpuulle jo tunti sitten. Ei se toimisi mitenkään. Vastaavasti minun rytmini olisi varmasti kauhistus aamuvirkulle miehelle.

/25

Vierailija
187/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Menen nukkumaan klo 22 viimeistään, mies valvoo pitkälle yöhön telkkaria katsellen ja nettiä selaten. Varsinkin lomilla nukkuu puolillepäivin. itse herään kahdeksan maissa. Tänään olin miehen vähitellen heräillessä syönyt aamupalan, lukenut kaksi sanomalehteä, käyttänyt koiran, käynyt kaupassa, pessyt kaksi koneellista pyykkiä ja siivonnut keittiön.

Ei tälle oikein mitään voi, itse en pysy myöhään illalla hereillä. Ei mies kyllä mua erityisemmin ole kyllä seurakseen pyydellytkään. Itse käyn häntä herättelemässä 12 aikaan, jos edelleen nukkuu.

Vierailija
188/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ihmisen täytyy päästä kahdeksalta nukkumaan? Eikä tarvi aamuyöstä herätä töihin. Kuulostaa hassulta :D. Kyllä se on kaikkien mielestä tavallisempaa ja kyllä, normaalimpaa, viettää aikaa miehen kanssa tai nähdä ystäviä, käydä leffassa, katsoa sarjoja tai vaikka perus puoliyhdeksän uutiset, käydä kaupungilla tai missä vaan, tai jos et missään näistä käy niin vaikka soitella/viesteillä kavereille kahdeksalta illalla kuin kuudelta aamulla. Onko tää provo? Mitähän ajattelit että miten vietätte miehesi kanssa yhteistä aikaa aamuvarhaisella? Keskustelette romanttisesti viinilasin äärellä?

Mietin myös, koska teillä ei ole lapsia, niin eikö aloittajalla ole mitään muuta tekemistä illalla? Kuin nukkua.

Tosiaan tavata ystäviä, mennä kävelylle, katsoa joku sarja telkkarista, mennä vaikka oluelle? Ylipäätään sosiaalinen elämä.

Jotenkin kyllä nyt tuntuu, että aloittaja on täysin jumittunut siihen "rytmiinsä". Mites lomilla, menetkö silloinkin nukkumaan jo kasilta?

Samoin sanon, että se aamulla vietetty yhteinen aika on ihan eri asia kuin illalla. Varsinkin jos nyt ajatellaan, että aloittaja sanoo, että voisi joskus valvoa, mutta hänestä ei ole mitään iloa. Saman voin sanoa iltavirkkuna. Jos mies kiskoisi minut aamulla kuudelta ylös vapaapäivänä ja sanoisi, että nyt vietetään parisuhde aikaa, niin turha toivo. Minua nukuttaisi ankarasti, silmät lupsuisi ja aivot sumussa, lisäksi ärtymys, ellei suuri v... s.

Illalla on juuri yhdessä kiva istua sohvalla, katsoa telkkua, jutella rauhassa, juoda vaikka viiniä, poltella kynttilöitä. Tai mennä jonnekin joko kaksistaan tai kaverien kanssa. Varsinkin kun olette vapaita ilman lapsenhoitopulmia.

Kaikki tämä jäänyt pois jos toinen menee nukkumaan aikaisin jatkuvasti. Parisuhde kyllä kärsii, ainakin sen toisen mielestä.

Nämä aamuvirkut ovat kyllä aika puusilmiä jos ovat parisuhteessa ja väittävät että ei se mitään jos nukun, kyllähän mies voi yksinkin olla.

Voipi olla, että nämä miehet tai naiset löytävät jossain vaiheessa sellaisen kumppanin joka ei nuku alkuillasta.

Kuinka voi olla, että noin moni tylsä ihminen on saanutkin miehen. Tai naisen. Ja kumppanit kiltisti siihen viereen ovat jääneet, ainakin toistaiseksi.

Minua kyllä ärsyttäisi jos mies joka ilta valitsisi sen nukkumisen minun seurani sijaan.

Vuoroin joustetaan parisuhteessa milloin missäkin, täytyy ajatella asioita myös sen toisen näkökulmasta.

Vierailija
189/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös erirytmi, arkena jotenkin pysyy aisoissa mutta lomat... minä herään lomalla n. Klo 9.30-11 nukkumaan menen siinä klo 12-02, vähän riippuu. Eli aika iltapainotteista on. Puolisoni on kuitenkin varsinainen yökyöpeli. Saattaa valvoa koko yön, eli menee nukkumaan klo 4-7, herää sitten ehkä klo 16-18.

Nyt etätyö aikaan saattaa elää viikkoja tuoda yörytmissä. Koska minulla arkirytmi on herätys klo 6, nukkumaan viimeistään klo 11, emme välttämättä näe toisiamme hereillä ja vapaalla juurikaan, ehkä 1-2h vuorokaudessa.

Vierailija
190/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen että Ap voisi harkita oman asenteen muutosta. Itse teen kahta työtä, ja silti löydän aikaan iltaisin miehelleni, joka elää myöhempää rytmiä kuin minä. Herään 5.50. Aloitan työt 6. Jos menen toimistolle, herään 5. Lopetan työt 14-15 ja menen toisiin töihin 15-16. Pääsen yleensä 22 tai 21. Tulen kotiin 22.-22.30. Tehdään iltapalaa, jutellaan ja mennään katsomaan pari jaksoa yhteistä sarjaa. Nukahdan siinä 00. Viikonloppuisin sitten vietetään enemmän aikaa yhdessä päivisin ja nukutaan myös pidempään.

Mitä ihmettä? En löydä aikaa miehelleni vai mitä höpötät? Miksi en voi viettää miehen kanssa aikaa päivällä? Töiden jälkeenkin on tuntitolkulla aikaa, viikonloppuisin ja lomilla vielä enemmän! Mikä ihmeen kiveen kaivettu sääntö on, että sitä pitää iltaisinkin vielä kaiken lisäksi hengailla? Sama kuin itse vaatisin herämään kanssani aikaisin, koska minusta vain olisi niiiiin kivaa viettää aikaa yhdessä nimenomaan aamuisin. Vaan enpä vaadi.

Ap

Aloittaja, olet todella ehdoton ja näet asiat vain omasta näkökulmastasi. Joko tahallaan tai tahattomasti. Olet jotenkin juuttunut tuohon nukkumiseen, ihan kuin et pystyisi elämään ilman tätä kaavaa. Oletko muutenkin kovin kaavoihin kangistunu?

Et yhtään ymmärrä mitä täällä jotkut yrittävät sinulle sanoa.

Ihan oman parisuhteesi kannalta kannattaisi yrittää ymmärtää, että sitä puuttuvaa ilta-aikaa ei ehkä MIEHESI mielestä korvaa nämä mainitsemasi muut ajat. Olette kaksi eri persoonaa.

Kysymys voi olla myös siitä, että miestäsi ihan yksinkertaisesti tympäisee ja kyllästyttää kun ilta illan perään vain nukut klo 20.00 alkaen. Tai ainakin menet silloin nukkumaan

Eikö teillä käy koskaan illalla (n. Klo 20.00) kukaan kylässä tai tule käymään ja sattumalta piipahtamaan?

Miten edes pystytte elämään niin jämähtäneesti, että tuo rytmi sinulle onnistuu. Oletettavasti kuitenkin aika nuoret ihmiset.

Miehenäsi olisin kurkkua myöten kyllästynyt.

Vierailija
191/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, koska tosiasia on, että "normaali" ihminen nukkuu 8h eli arkena menee nukkumana klo 22-23, ja herää 6-7. Lomilla tätä myöhäistetään 1-2h tai tarvittaessa enemmän. Ap ja kumppaninsa ovat molemmat väärässä.

Tämä on teidän "normaalien" ihmisten keksimää pönttöön junttaantunutta p askaa, että kaikki työläiset menee 23 nukkumaan ja herää töihin klo 6-7 jos jaksaa ja on intopiukeena heti sängystä valmis töihin lähtöön. Olisi mukava, jos muistaisitte, että työaikoja on erilaisia ja ei ole vääriä tapoja tai aikoja - korkeitaan kuten ap:nkin tapauksessa vain hieman vastakkaisia rytmejä, joihin pitää etsiä ratkaisu, kuten ap:kin miettii. MUTTA. Aikaisin nukkumaan menemisen ja aamuun asti valvomisen välillä on myös lukemattomia eri ratkaisuja, joten onko aina aivan välttämätön pakko ajatella mustavalkoisesti jokotai. 

Itse herään joka työaamu klo 3:30 ja tarvitsen tasan tarkkaan 7,5h unta (tosi fyysinen työ), mikä tarkoittaa kahdeksalta nukkumaan menemistä. Töihin lähden ajamaan kuudelta, mutta aamu on mun omaa aikaa ennen hektistä ja fyysistä työtä - käyn lenkillä ja suihkussa juon rauhassa kahvit. En pysty heti herätessä syömään, joten senkin takia tarvitsen aikaa. Ja mitä sitten? Omalle miehelle riittää tunti, joskus kun torkuttaa riittää puoli tuntia. Ja edelleen, mitä sitten? Minulla on minun tarpeeni ja miehelläni omat tarpeensa.

Minä joustan mielelläni esim. elokuviin tai vaikka syömään mentäessä yöunistani ja ei kaveria käännytetä tietenkään oven takana kahdeksalta! Mutta - en silti suostu myöskään yöunistani tinkimään joka päivä varsinkin jos työssä kiire/stressi, koska se vaikuttaa heti unirytmiini ja unen päästä kiinni saamiseen. Maanantaiaamu on mulle yhtä tuskaa, koska saan unta vasta puolen yön maissa kiitos viikonlopun ja sitä jatkuu useampi päivä, ennen kun pääsen takaisin työrytmiini. Siksi en mielelläni venyttele itselle luonnollista unirytmiä vain siksi, että toinen haluaa aina vain iltaisin halia tai harrastaa yhdessä.

Meille eri rytmit ei ole ongelma, introvertteja kun ollaan ja kuitenkin joustetaan, tietysti, onhan meillä parisuhde. Kyllä me todellakin tullaan toisiamme vastaan, mutta ei me voida toista vaatia päivästä toiseen valvomaan myöhempään tai nukkumaan pidempään. Vaikka olemme me, niin olemme yksilöitä omine henkilökohtaisine tarpeineen. Ja ei, erilainen elämänrytmi ei vaikuta sänkyelämään eikä hellyttelyynkään. 

Vierailija
192/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sgägä.

Vierailija
193/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pitkää parisuhdetta takana. Itse olen iltavirkku, miehet olivat aamuihmisiä. Näissä suhteissa rytmi ei aiheuttanut ongelmia, oli muut ongelmat. Sanoisin näin, että antakaa ihmiset toisten olla sellaisia kuin ovat, täytyy hyväksyä toisen luonnollinen rytmi, sitä ei voi muuttaa. 

Vierailija
194/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee rytmit, kun on vuorotyö. Miehellä etätyö ja liukuvat työajat, hänelläkin rytmit vaihtelee. Tänään oli itselläni aamuvuoro ja herätys klo 3:45. Heräsin kuitenkin jo 3:30 siihen, kun mies tuli nukkumaan.

Ennen korona-aikaa en nähnyt miestäni juuri ollenkaan, kun olin aamuvuorossa. Tai siis näin silloin aamulla herätessäni, että siinä se nukkuu. Illalla nukkumaan mennessä (kahdeksan maissa) mies oli vielä töissä. Joskus mies oli kyllä vielä hereillä kun itse heräsin ja sitten komensin häntä nukkumaan. Mutta aika vähissä se yhteinen aika siinä oli. Nyt on ihan luksusta kun nähdään joka päivä, vaikka olisin missä vuorossa!

Vierailija
195/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta riitaa, mutta luo omat erilliset elämät: aamuihminen ei jaksa oottaa kello 11 saakka aamupalaa, iltavirkku syö aamupalan silloin kun aamuvirkku jo syö lounasta. Yhdistäpä tämä kokemus lomamatkalla: toinen olisi valmis lähtemään tutkimaan kohdetta kello 9:30 niin toinen vasta silloin menee aamupalalle. Lapsi kulkee aamuvirkun mukaan viikonloppuisinkin: päiväkodit elää 8-16 mukaan.

Vierailija
196/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ihmisen täytyy päästä kahdeksalta nukkumaan? Eikä tarvi aamuyöstä herätä töihin. Kuulostaa hassulta :D. Kyllä se on kaikkien mielestä tavallisempaa ja kyllä, normaalimpaa, viettää aikaa miehen kanssa tai nähdä ystäviä, käydä leffassa, katsoa sarjoja tai vaikka perus puoliyhdeksän uutiset, käydä kaupungilla tai missä vaan, tai jos et missään näistä käy niin vaikka soitella/viesteillä kavereille kahdeksalta illalla kuin kuudelta aamulla. Onko tää provo? Mitähän ajattelit että miten vietätte miehesi kanssa yhteistä aikaa aamuvarhaisella? Keskustelette romanttisesti viinilasin äärellä?

Mietin myös, koska teillä ei ole lapsia, niin eikö aloittajalla ole mitään muuta tekemistä illalla? Kuin nukkua.

Tosiaan tavata ystäviä, mennä kävelylle, katsoa joku sarja telkkarista, mennä vaikka oluelle? Ylipäätään sosiaalinen elämä.

Jotenkin kyllä nyt tuntuu, että aloittaja on täysin jumittunut siihen "rytmiinsä". Mites lomilla, menetkö silloinkin nukkumaan jo kasilta?

Samoin sanon, että se aamulla vietetty yhteinen aika on ihan eri asia kuin illalla. Varsinkin jos nyt ajatellaan, että aloittaja sanoo, että voisi joskus valvoa, mutta hänestä ei ole mitään iloa. Saman voin sanoa iltavirkkuna. Jos mies kiskoisi minut aamulla kuudelta ylös vapaapäivänä ja sanoisi, että nyt vietetään parisuhde aikaa, niin turha toivo. Minua nukuttaisi ankarasti, silmät lupsuisi ja aivot sumussa, lisäksi ärtymys, ellei suuri v... s.

Illalla on juuri yhdessä kiva istua sohvalla, katsoa telkkua, jutella rauhassa, juoda vaikka viiniä, poltella kynttilöitä. Tai mennä jonnekin joko kaksistaan tai kaverien kanssa. Varsinkin kun olette vapaita ilman lapsenhoitopulmia.

Kaikki tämä jäänyt pois jos toinen menee nukkumaan aikaisin jatkuvasti. Parisuhde kyllä kärsii, ainakin sen toisen mielestä.

Nämä aamuvirkut ovat kyllä aika puusilmiä jos ovat parisuhteessa ja väittävät että ei se mitään jos nukun, kyllähän mies voi yksinkin olla.

Voipi olla, että nämä miehet tai naiset löytävät jossain vaiheessa sellaisen kumppanin joka ei nuku alkuillasta.

Kuinka voi olla, että noin moni tylsä ihminen on saanutkin miehen. Tai naisen. Ja kumppanit kiltisti siihen viereen ovat jääneet, ainakin toistaiseksi.

Minua kyllä ärsyttäisi jos mies joka ilta valitsisi sen nukkumisen minun seurani sijaan.

Vuoroin joustetaan parisuhteessa milloin missäkin, täytyy ajatella asioita myös sen toisen näkökulmasta.

Tämä vastaus on aivan täynnä ristiriitaisuuksia.

Kyllä minuakin aamuvirkkuna ärsyttää, kun mies valitsee nukkumisen minun sijaani. Aamulla on niin ihanaa juoda rauhassa kahvia, poltella kynttilöitä, lukea lehteä ja jutella luetusta, katsoa sarjoja tai leffoja. Aamulla voi myös harrastaa villiä seksiä. Vastaavasti illalla nukahdan kesken leffan tai pahimmillaan kesken (lahna)seksin. Kyllä se suorastaan vi**taa jos joku yrittää pakolla pitää hereillä 21 jälkeen.

Vierailija
197/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin aamuvirkkuna ärsyttää, kun mies valitsee nukkumisen minun sijaani. Aamulla on niin ihanaa juoda rauhassa kahvia, poltella kynttilöitä, lukea lehteä ja jutella luetusta, katsoa sarjoja tai leffoja. Aamulla voi myös harrastaa villiä seksiä. Vastaavasti illalla nukahdan kesken leffan tai pahimmillaan kesken (lahna)seksin. Kyllä se suorastaan vi**taa jos joku yrittää pakolla pitää hereillä 21 jälkeen.

Eikö tuo nyt siis nimenomaan osoita sen, että jos kerran on erilaiset rytmit, niin on ehkä parempi lähteä kummankin etsimään itselleen paremmin sopivaa kumppania? Eikä yrittää vaatia sitä toista muuttumaan väkisin sellaiseksi, mikä hän ei ole ja millaista hänestä ei tule?

Vierailija
198/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuit kauniisti ja kumppaniasi kunnioittaen 😁 "lahnaseksistä" illalla. Miten ajattelet sitten sen seksin olevan "villiä aamuseksiä"?

Saman ihmisen kanssa? Eri asia jos aamulla siinä on joku muu, mutta epäilen, että olisi.

Itse olet erittäin ristiriitainen ettei mitään järkeä.

Olet sentyylinen mies, että naisena en antaisi sinulle edes sitä lahnaseksiä, en aamulla, päivällä enkä illalla.

Jos olisin vaimosi ihan rukoilisin, että menisit nukkumaan jo paljon aiemmin kuin klo 21.00.

Vierailija
199/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisen tunnistaa siitä että se menee helvetin aikaisin nukkumaan ja herää noin kello 4-5. :D

Menen nukkumaan noin klo 1-2 ja saan kammettua itseni ylös 9 jälkeen.

T.eläkeläinen

Vierailija
200/308 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka menee "lasten kellonaikaan" nukkumaan. Kasin ja ysin välillä sammun kuin saunalyhty koska herään viiden aikaan, teen hoitotyötä ja päivät olen lapsen kanssa töiden jälkeen. Viikonloppuisin valvon vähän pidempään, mutta en ymmärrä miksi pitäisi valvoa jos saa unen jo aiemmin? Parisuhteessa ollessani joustin kyllä illalla että en lapsen kanssa samaan aikaan mennyt nukkumaan vaan vietin sitä ns laatuaikaa miehen kanssa (öö tyyliin sohvalla makoillen ja telkkaria katsellen). Sitten vain aamulla väsytti kahta kauheammin kun jäi yöunet vajaaksi ja mieskin yleensä nukahti sohvalle kesken sen leffan. Joten, miksi pitäisi aikuisen valvoa jos kerta nukuttua saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi