Erilaiset rytmit puolison kanssa
Asuuko teillä aamu- ja iltavirkut? Eli toistensa täydet vastakohdat? Aiheuttaako asia riitoja?
Minun puolisoni valittaa minulle siitä, kun menen niin aikaisin sänkyyn (kahdeksalta, viimeistään yhdeksältä) ja herään aikaisin (06 - 07) myös vapailla ja lomilla.
Hän valvoo kevyesti puoleen yöhön asti ainakin ja nukkuu klo 10 - 11 saakka.
Kuulemma iltaisin nimenomaan pitäisi voida touhuta jotain kimpassa, ei ole sama asia päivällä hänen mielestään.
Ja kuulemma ei olisi sama minun vaatia, että alappa itse nukkumaan aikaisin ja herää aikaisin, niin on koko aamu aikaa touhuilla yhdessä. Iltavirkut ovat kuulemma normaalempia ihmisiä, ja minä voisin tuosta vain alkaa kääntämään rytmiäni jos haluaisin - hän ei.
Minusta asiassa ei ole ongelmaa enkä ole käskenyt häntä unirytmiään muuttamaan. Minä tykkään siitä, kun päivän aloittaa aikaisin, hän taas myöhäisistä illoista.
Ongelmaksi asian tehnee se, ettei mies keksi yksin mitään tekemistä illoille kun minä menen nukkumaan. Itse touhuan koko aamun miehen nukkuessa, enkä tarvitse siihen kädestä pitäjää. Miestä sitten taas tympii, kun on tylsää olla valveilla yksin, eikä nyt joka ilta tosiaankaan pääse kavereillekaan kun nämä viettävät sitä parisuhdeaikaa juurikin illalla hänen mukaansa.
Mites muilla?
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänäänkin klo 12 - 15 (ollaan lomalla molemmat tämä viikko vielä) oltiin miehen kanssa lenkillä, kannettiin puita saunalle iltaa varten ja söimme (tein ruokaa jo aamupäivällä valmiiksi). Mies lähti tunti sitten käymään asioilla. Kuudelta mennään saunaan, syödään ja mitä nyt tehdäänkin. Ja minä olen kohtuuton kun olen menossa luultavasti tänäänkin kahdeksan yhdeksän aikaan sänkyyn. Suurinosa valveilla oloajasta miehen kanssa menee puuhastellessa, monesti levätään päivälläkin sängyllä makoillen halien yms. En vain tajua, miksi se ei riitä.
Ap
Lainaan tässä erästä erittäin fiksua kommenttia:
"Minäkin tarvitsen paljon omaa aikaa, mutta ellen koskaan pääsisi köllöttelemään miehen kainaloon nukkumaan mennessä tai ei koskaan voitaisi heräillä hissuksiin kaikessa rauhassa, pötkötellen unenpöpperössä toisissamme kiinni, niin aika vaikea mun olisi nähdä suhteella tulevaisuutta. Tulisi varmaan sellainen olo, että oltaisiin enempi kämppiksiä. Koen että siinä yhdessä nukahtamisessa ja pitkissä, raukeissa viikonloppuaamuissa peiton alla lämpimässä on jotakin sellaista erityistä läheisyyttä, jota voisi olla vaikea saavuttaa päiväaikaan vaikka seksiä voisikin harrastaa mihin kellonaikaan tahansa. "Tämä on varmasti miehesikin ajatus. Kuten todella, todella monen etenkin aamu-unisen. Tässä keskustelussa on tullut huomattua, että aamuvirkut mieluiten touhuavat yksinään, eivätkä niinkään välitä viettää aikaa puolisonsa vieressä nukkumaan mennessä/herätessä. Monen mielestä se taas on parasta parisuhteessa. Se on se, joka mielestäni tekee eron kaveruuden ja parisuhteen välille. Seksin lisäksi tietysti, mutta jopa se käy kavereiden välillä.
Tämähän se kyllä voisi olla. Jos haluaisi herättyään pötkötellä kanssani. No mun on noustava kyllä lähes heti herättyäni ylös, mulla alkaa ikään kuin kylmänhiki valua ja inhottamaan jos jään aamulla sänkyyn pitkäksi aikaa. Illalla voin paremminkin pötkötellä peiton alla. Miksihän se mies ei voisi tulla mun viereen illalla pötköttää? Nousis sitten ylös kun minä nukahdan, jos ei itsellä uni tule. Pitääpä tätä kysyä.
Ap
Tätä on näköjään turha yrittää tolkuttaa, kun et ymmärrä. On aivan eri asia, että puolisot menevät yhdessä nukkumaan ja heräävät yhdessä, kuin se, että toinen tulee väkisin hetken aikaa seuraksi viereen ja katoaa sitten omille teilleen. Se toisen viereen nukahtaminen ja siitä herääminen on yksinkertaisesti monelle parasta parisuhteessa. Jos toinen taas ei välitä sellaisesta, niin aikalailla tuhoon tuomittu suhdehan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vain vahvistuu käsitys, että aamuvirkut ovat tiukkapipoisia, joustamattomia, heidän elämänsä menee sekaisin jos eivät pääse nousemaan aamulla aikaisin ja nukkumaan illalla aikaisin, hokevat "aika menee hukkaan nukkumalla", ovat suorittaja ja eivät piittaa elämän pienistä iloista ja sitäkautta eivät välitä antaa niitä pieniä iloja kumppanilleenkaan.
Muussa mielessä kuin siinä muodossa ja sinä ajankohtana kuin se heille sopii ja vain siinä määrin kuin se on itselleen riittävää.
Ovat aika kalseita ja yksioikoisia ihmisiä.Mietin kun aloittaja kertoi jossain kohtaa, että menevät saunaan kuudelta ja sitten vielä syödään ja sänkyyn hän menee klo 20.00.
Aika tiukkaa aikataulua pitää mennä. Saunassa menee jos nauttii rauhassa ainakin tunti. Sitten jälkijäähdyttely ja kuvailu rauhassa. Ehkä hiusten kuivaus. Sitten se ruokailu, hop hop.
Ei tunnu kovin rennolta meiningiltä, aika haipakkaa pitää toimia kello kädessä kun jo aloittajaa sänky kutsuu.
Se siitä parisuhdeajasta. Mies voisi haluta hieman rennompaa tyyliä.Just. Ja tässäkin tämä aamuvirkku oli vaatimassa miestä muuttamaan rytmiään eikä toisinpäin. Eikun... :)
En minä istu lauteilla kuin 10 minuuttia korkeintaan, en tykkää kuumasta.
Ap
No et tietenkään tykkää. 😁 Pitihän se arvata. Ja 10 minuuttia riittää SINULLE ihan hyvin. Ja nyt sitten jo ramaiseekin valtavasti.
Sänky kutsuu.
Luitko lainkaan viestini alun? Teet asiat ainoastaan niinkuin itsellesi sopii ja mistä itse tykkäät. Jos sinulle riittää 10 minuuttia sunomista nin se on sitten se ainoa tapa saunoa. Ja sen pitäisi riittää sitten miehellesikin. Tai ei ainakaan saisi valittaa tai haluta mutta.
Olet todella itsekäs tiukkapipo ja hapannaama.
Kuten sanoin: mies voisi tykätä hieman rennomasta tyylistä.
Ja voi vielä jonkun iltavirkun ja leppoisan naisen löytääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänäänkin klo 12 - 15 (ollaan lomalla molemmat tämä viikko vielä) oltiin miehen kanssa lenkillä, kannettiin puita saunalle iltaa varten ja söimme (tein ruokaa jo aamupäivällä valmiiksi). Mies lähti tunti sitten käymään asioilla. Kuudelta mennään saunaan, syödään ja mitä nyt tehdäänkin. Ja minä olen kohtuuton kun olen menossa luultavasti tänäänkin kahdeksan yhdeksän aikaan sänkyyn. Suurinosa valveilla oloajasta miehen kanssa menee puuhastellessa, monesti levätään päivälläkin sängyllä makoillen halien yms. En vain tajua, miksi se ei riitä.
Ap
"Minäkin tarvitsen paljon omaa aikaa, mutta ellen koskaan pääsisi köllöttelemään miehen kainaloon nukkumaan mennessä tai ei koskaan voitaisi heräillä hissuksiin kaikessa rauhassa, pötkötellen unenpöpperössä toisissamme kiinni, niin aika vaikea mun olisi nähdä suhteella tulevaisuutta. Tulisi varmaan sellainen olo, että oltaisiin enempi kämppiksiä. Koen että siinä yhdessä nukahtamisessa ja pitkissä, raukeissa viikonloppuaamuissa peiton alla lämpimässä on jotakin sellaista erityistä läheisyyttä, jota voisi olla vaikea saavuttaa päiväaikaan vaikka seksiä voisikin harrastaa mihin kellonaikaan tahansa. "Tämä on varmasti miehesikin ajatus. Kuten todella, todella monen etenkin aamu-unisen. Tässä keskustelussa on tullut huomattua, että aamuvirkut mieluiten touhuavat yksinään, eivätkä niinkään välitä viettää aikaa puolisonsa vieressä nukkumaan mennessä/herätessä. Monen mielestä se taas on parasta parisuhteessa. Se on se, joka mielestäni tekee eron kaveruuden ja parisuhteen välille. Seksin lisäksi tietysti, mutta jopa se käy kavereiden välillä.
Tämähän se kyllä voisi olla. Jos haluaisi herättyään pötkötellä kanssani. No mun on noustava kyllä lähes heti herättyäni ylös, mulla alkaa ikään kuin kylmänhiki valua ja inhottamaan jos jään aamulla sänkyyn pitkäksi aikaa. Illalla voin paremminkin pötkötellä peiton alla. Miksihän se mies ei voisi tulla mun viereen illalla pötköttää? Nousis sitten ylös kun minä nukahdan, jos ei itsellä uni tule. Pitääpä tätä kysyä.
Ap
Tätä on näköjään turha yrittää tolkuttaa, kun et ymmärrä. On aivan eri asia, että puolisot menevät yhdessä nukkumaan ja heräävät yhdessä, kuin se, että toinen tulee väkisin hetken aikaa seuraksi viereen ja katoaa sitten omille teilleen. Se toisen viereen nukahtaminen ja siitä herääminen on yksinkertaisesti monelle parasta parisuhteessa. Jos toinen taas ei välitä sellaisesta, niin aikalailla tuhoon tuomittu suhdehan se on.
Höpö höpö, yrität väkisin vääntää minusta tässä pahista. Olen useamman kerran tässä ketjussa jo kertonut, että olisi minustakin yhteinen rytmi mukava, mutta minä en voi vaatia iltavirkkua muuttamaan rytmiään koska ei siihen yleensä pysty vaikka haluaisikin! En kuitenkaan itsekään vain pysty tuohon rytmiin säännöllisesti mitä mies elää sen enenpää kuin hänkään minun.
"Se toisen viereen nukahtaminen ja siitä herääminen on yksinkertaisesti monelle parasta parisuhteessa."
Mutta ilmeisesti vain jos mennään nukkumaan kello 23 tai herätään kello 10 niinkö? Siltä kuulostat, että kaikki ihana voi tapahtua vain tiettyyn kellonaikaan. Ei ole ihanaa mennä yhdessä sänkyyn kahdeksalta, mutta klo 23 on. Ei ole ihanaa herätä yhdessä kello 7 mutta kello 10 kyllä.
Ja kun olen eri mieltä, niin en tajua mistään mitään mielestäsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vain vahvistuu käsitys, että aamuvirkut ovat tiukkapipoisia, joustamattomia, heidän elämänsä menee sekaisin jos eivät pääse nousemaan aamulla aikaisin ja nukkumaan illalla aikaisin, hokevat "aika menee hukkaan nukkumalla", ovat suorittaja ja eivät piittaa elämän pienistä iloista ja sitäkautta eivät välitä antaa niitä pieniä iloja kumppanilleenkaan.
Muussa mielessä kuin siinä muodossa ja sinä ajankohtana kuin se heille sopii ja vain siinä määrin kuin se on itselleen riittävää.
Ovat aika kalseita ja yksioikoisia ihmisiä.Mietin kun aloittaja kertoi jossain kohtaa, että menevät saunaan kuudelta ja sitten vielä syödään ja sänkyyn hän menee klo 20.00.
Aika tiukkaa aikataulua pitää mennä. Saunassa menee jos nauttii rauhassa ainakin tunti. Sitten jälkijäähdyttely ja kuvailu rauhassa. Ehkä hiusten kuivaus. Sitten se ruokailu, hop hop.
Ei tunnu kovin rennolta meiningiltä, aika haipakkaa pitää toimia kello kädessä kun jo aloittajaa sänky kutsuu.
Se siitä parisuhdeajasta. Mies voisi haluta hieman rennompaa tyyliä.Just. Ja tässäkin tämä aamuvirkku oli vaatimassa miestä muuttamaan rytmiään eikä toisinpäin. Eikun... :)
En minä istu lauteilla kuin 10 minuuttia korkeintaan, en tykkää kuumasta.
Ap
No et tietenkään tykkää. 😁 Pitihän se arvata. Ja 10 minuuttia riittää SINULLE ihan hyvin. Ja nyt sitten jo ramaiseekin valtavasti.
Sänky kutsuu.
Luitko lainkaan viestini alun? Teet asiat ainoastaan niinkuin itsellesi sopii ja mistä itse tykkäät. Jos sinulle riittää 10 minuuttia sunomista nin se on sitten se ainoa tapa saunoa. Ja sen pitäisi riittää sitten miehellesikin. Tai ei ainakaan saisi valittaa tai haluta mutta.
Olet todella itsekäs tiukkapipo ja hapannaama.
Kuten sanoin: mies voisi tykätä hieman rennomasta tyylistä.
Ja voi vielä jonkun iltavirkun ja leppoisan naisen löytääkin.
Öö mitä ihmettä 😂😂😂😂
Nytkö mun pitäs saunassakin istua tunti toisen mieliksi? Teetkö sinä kaiken, mitä miehesi haluaa? Millainen tossu oikein olet?
Olen kertonut itsestäni vain nukkumis rytmini ja etten tykkää olla kauan saunassa, niin olet näistä päätellyt minun olevan tiukkapipo suorittaja, joka ei osaa ottaa rennosti? Aaaaalright then. Tuudiuduppas sinä siihen ajatukseen.
Voisit kuitenkin kertoa, miksi mies ei ole itsekäs hapannaama, koska hänhän se jatkuvasti vaatii elämään kuten hän haluaa? Minä nimenomaan en ole vaatinut. En vaadi nukkumaan mieleiselläni tavalla, en vaadi häipymään lauteilta kun minä niin haluan (ei hänkään kyllä koe ongelmaksi minun vähäistä saunomistani, ei hänkään siellä paljon kauempaa istu, tulee perässä kun suihku vapautuu).
Ap
Vierailija kirjoitti:
No et tajua niin et tajua.
Sinä väität koko ajan, että minua ei kiinnosta viettää miehen kanssa aikaa, minua ei kiinnosta mennä hänen kanssaan samaan aikaan nukkumaan ja herätä samaan aikaan, en tajua että miehelle päivällä vietetty yhteinen aika ei korvaa illalla vietettyä aikaa jne.
En tajua mistä revit nuo väitteesi, että mies ja hänen seuransa ei kiinnosta minua. Koska haluan mennä aikaisin nukkumaan? Seriously?
Ap
En ole tossukkanaisia enkä tee miehen mieliksi itseäni vastaan vaan mielelläni koska olen onnekseni valinnut ja on osunut samantyylinen mies minulle.
Tosin en olisi ikinä mennyt yhteen aamuvirkun kanssa. Senverran kyllä ymmärsin.
Koska me molemmat nautimme saunoa rauhassa, jutella lauteilla niitä näitä, juoda pullo olutta, kuivailla rauhassa.
Nautimme mennä yleensä yhdessä nukkumaan ja vapaapäivänä nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja köllötellä rauhassa peiton alla.Tehdä kivoja juttuja siellä. ☺
Nousta rauhassa ylös, syödä nautiskellen aamupala, lukea lehdet, jutella jne.
Laittaa yhdessä ruokaa, sytyttää kynttilä ja juoda hyvää viiniä.
Välillä menemme ydessä päiväunille jos on sadepäivä niin mikä ihanampaa. Jne. Jne.
Me nautimme toistemme seurasta, emme siksi, että olisimme tossukoita tai mielistelisimme. Ja haluamme nauttia elämästä, emme aina suorittaa.
Ja olemme luojan kiitos samanrytmisiä.
Silti pystymme olemaan itsekseen ja nukkumaan myös joskus eri aikaan. Emme ole siamilaiset kaksoset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä väität koko ajan, että minua ei kiinnosta viettää miehen kanssa aikaa, minua ei kiinnosta mennä hänen kanssaan samaan aikaan nukkumaan ja herätä samaan aikaan, en tajua että miehelle päivällä vietetty yhteinen aika ei korvaa illalla vietettyä aikaa jne.
En tajua mistä revit no väitteesi, että mies ja hänen seuransa ei kiinnosta minua. Koska haluan mennä aikaisin nukkumaan? Seriously?
Ap
Päättelen sen ihan omista jutuistasi. Illalla haluat mennä aikaisin nukkumaan. Mies voi/saa tulla viereesi kuulemma (mikä laupeudenosoitus!) mutta mitä seuraa sinusta hänelle on kun mies tietää, että haluat nukkua ja nukutkin kohta. Eikä koirakaan käskien hauku.
Aamulla et vaan millään pysty jäämään loikomaan sänkyyn miehen kanssa: kylmä hiki valuu, ahdistaa ja mitä muuta kaikkea, en jaksa muistaa. Nopeasti toimittamaan jotain hyödyllistä.
Saunassa et vaan tykkää olla kuin hätäisesti ja sitten jo raukaiseekin makeasti.
Arkipäivät olette töissä.
Lomilla uskon, että teette koko ajan jotain "hyödyllistä", et ole sen tyyppinen kertomastasi päätellen, että silloinkaan laiskotellaan, rentoillaan tai "tuhlataan aikaa turhaan".
Saatikka vain ollaan ja jutellaan, nautitaan, unohdetaan kello.
En voi mitään, mutta tällaisen kuvan sain. Sorry siitä.
P.S. Jos haluat olisi mielenkiintoista kuulla mitä teette kun vietätte aikaa yhdessä.
Hmm. En osaa sanoa, kumpi minusta olisi raivostuttavampi kumppani :
Ap joka menee jopa kahdeksalta sänkyyn vai ap:n mies, joka saattaa nukkua puoleen päivään.
Itse ehdottaisin ratkaisuksi sellaista kompromissia, jossa ap menisi sänkyyn vasta kymmeneltä, ja mies nousisi yhdeksältä ylös.
Mitään järkeä minustakaan mennä vielä kasilta sänkyyn, mutta ei mitään mieltä enää ysin jälkeen makoilla sängyssä.
Jos mies ei tuollaiseen suostu niin siinäpähän on sitten. Ei voi vaatia jos ei ole itse kääntyy valmis tekemään mitään toisen eteen.
Vierailija kirjoitti:
eikö tuota jo ennen vihille menoa tiedä jos toinen on aamuihminen ja toinen ilta....pidemmän päälle ei toimi.
Olen aamuihminen ja en voisi sietää että joku makaa puolillepäivin ja kukkuu yöt ylhäällä. Eihän siinä ole yhteistä aikaa lainkaan.
Olen aamuvirkku, mutta kyllä minulle sopisi iltavirkku, kun kyllä puolen päivän jälkeen on vielä paljon yhteistä aikaa. Itse ehtisin tehdä kaikenlaista sitä ennen omaan tahtiin. Sen sijaan en haluaisi tuollaista aamujen aamuvirkkua, joka menee jo nukkumaan klo 20 ja yhteiset illatkin jäisi kokematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Höpö höpö, yrität väkisin vääntää minusta tässä pahista. Olen useamman kerran tässä ketjussa jo kertonut, että olisi minustakin yhteinen rytmi mukava, mutta minä en voi vaatia iltavirkkua muuttamaan rytmiään koska ei siihen yleensä pysty vaikka haluaisikin! En kuitenkaan itsekään vain pysty tuohon rytmiin säännöllisesti mitä mies elää sen enenpää kuin hänkään minun.
"Se toisen viereen nukahtaminen ja siitä herääminen on yksinkertaisesti monelle parasta parisuhteessa."
Mutta ilmeisesti vain jos mennään nukkumaan kello 23 tai herätään kello 10 niinkö? Siltä kuulostat, että kaikki ihana voi tapahtua vain tiettyyn kellonaikaan. Ei ole ihanaa mennä yhdessä sänkyyn kahdeksalta, mutta klo 23 on. Ei ole ihanaa herätä yhdessä kello 7 mutta kello 10 kyllä.
Ja kun olen eri mieltä, niin en tajua mistään mitään mielestäsi.Ap
Eikö sinun pitäisi olla jo nukkumassa?
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä aamulla myöhään nukkujat ovat mielestäni raivostuttavia. En oikein tajua miksi. Anteeksi.
Ei mitään. Minun mielestä taas aamuvirkut on raivostuttavia suorittajia. Kuuliaisia, aina valmiina tyyppejä. Ja sitten illalla väsyttää kuin pikku lasta, eikä osata koskaan pitää hauskaa tai tehdä mitään jännää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen että Ap voisi harkita oman asenteen muutosta. Itse teen kahta työtä, ja silti löydän aikaan iltaisin miehelleni, joka elää myöhempää rytmiä kuin minä. Herään 5.50. Aloitan työt 6. Jos menen toimistolle, herään 5. Lopetan työt 14-15 ja menen toisiin töihin 15-16. Pääsen yleensä 22 tai 21. Tulen kotiin 22.-22.30. Tehdään iltapalaa, jutellaan ja mennään katsomaan pari jaksoa yhteistä sarjaa. Nukahdan siinä 00. Viikonloppuisin sitten vietetään enemmän aikaa yhdessä päivisin ja nukutaan myös pidempään.
Mitä ihmettä? En löydä aikaa miehelleni vai mitä höpötät? Miksi en voi viettää miehen kanssa aikaa päivällä? Töiden jälkeenkin on tuntitolkulla aikaa, viikonloppuisin ja lomilla vielä enemmän! Mikä ihmeen kiveen kaivettu sääntö on, että sitä pitää iltaisinkin vielä kaiken lisäksi hengailla? Sama kuin itse vaatisin herämään kanssani aikaisin, koska minusta vain olisi niiiiin kivaa viettää aikaa yhdessä nimenomaan aamuisin. Vaan enpä vaadi.
Ap
Aloittaja, olet todella ehdoton ja näet asiat vain omasta näkökulmastasi. Joko tahallaan tai tahattomasti. Olet jotenkin juuttunut tuohon nukkumiseen, ihan kuin et pystyisi elämään ilman tätä kaavaa. Oletko muutenkin kovin kaavoihin kangistunu?
Et yhtään ymmärrä mitä täällä jotkut yrittävät sinulle sanoa.
Ihan oman parisuhteesi kannalta kannattaisi yrittää ymmärtää, että sitä puuttuvaa ilta-aikaa ei ehkä MIEHESI mielestä korvaa nämä mainitsemasi muut ajat. Olette kaksi eri persoonaa.
Kysymys voi olla myös siitä, että miestäsi ihan yksinkertaisesti tympäisee ja kyllästyttää kun ilta illan perään vain nukut klo 20.00 alkaen. Tai ainakin menet silloin nukkumaanEikö teillä käy koskaan illalla (n. Klo 20.00) kukaan kylässä tai tule käymään ja sattumalta piipahtamaan?
Miten edes pystytte elämään niin jämähtäneesti, että tuo rytmi sinulle onnistuu. Oletettavasti kuitenkin aika nuoret ihmiset.Miehenäsi olisin kurkkua myöten kyllästynyt.
Minkäs minä sille mahdan jos miehelle ei riitä. Ei minun pitäisi joustaa omista nukkumaanmeno ajoistani päivittäin hänen vuokseen, eihän hänkään joustaisi minun vuokseni jos alkaisin vaatimaan elämään minun rytmiini, että minulle ei päivällä vietetty aika korvaa yhteisiä rauhallisia aamuja.
Ja ei todellakaan tule ketään Kahdeksalta illalla yhtäkkiä käymään, mitä h*lvettiä. Kaikki ovat omissa iltapuuhissaan siihen aikaan.
Tuohon aikaan kyläillään jos on etukäteen sovittu jotain spesiaalia.Ei mies erotakaan halua kuulemma, eikä meillä joka päivä asiasta vääntöä ole.
Mies on nyt ollut hereillä 7h. Minä 13h. Jos mun pitäis nyt sinnitellä puoleen yöhön, olisin hereillä 18h! Hän 12h. Mutta ei, tylsä p*ska akka kun ei voi melkein vuorokautta olla hereillä miehen takia :'D
Just saunasta tulin ja ramaisee jo aivan vietävästi.Ap
2 asiaa joihin on pakko tarttua:
Keitä ovat nämä kaikki, jotka ovat iltapuuhissaan klo 20 illalla? Taaperoikäiset lapset? Me mietitään just miehen kanssa tässä että mistä tilataan päivällistä. Pian vois valita jonkun leffan jota katsoa. Iltapuuhat sitten puoliltaöin. Ja herätys mulla on klo 5:45. Mies on lomalla.
Tästä päästäänkin siihen toiseen; minusta on hassua miten aikuinen ihminen voi järkyttyä jos joutuu valvomaan 18 h. Käsittääkseni se on täysin normaali valveillaoloaika etenkin työssäkäyville ihmisille. Itse valvon arkisin useimmiten noin 19 h.
Edelleen pisteet miehellesi, ap. Joku jo sanoikin, kuulostat ahdistavan kaavoihin kangistuneelta ihmiseltä.
/25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen että Ap voisi harkita oman asenteen muutosta. Itse teen kahta työtä, ja silti löydän aikaan iltaisin miehelleni, joka elää myöhempää rytmiä kuin minä. Herään 5.50. Aloitan työt 6. Jos menen toimistolle, herään 5. Lopetan työt 14-15 ja menen toisiin töihin 15-16. Pääsen yleensä 22 tai 21. Tulen kotiin 22.-22.30. Tehdään iltapalaa, jutellaan ja mennään katsomaan pari jaksoa yhteistä sarjaa. Nukahdan siinä 00. Viikonloppuisin sitten vietetään enemmän aikaa yhdessä päivisin ja nukutaan myös pidempään.
Mitä ihmettä? En löydä aikaa miehelleni vai mitä höpötät? Miksi en voi viettää miehen kanssa aikaa päivällä? Töiden jälkeenkin on tuntitolkulla aikaa, viikonloppuisin ja lomilla vielä enemmän! Mikä ihmeen kiveen kaivettu sääntö on, että sitä pitää iltaisinkin vielä kaiken lisäksi hengailla? Sama kuin itse vaatisin herämään kanssani aikaisin, koska minusta vain olisi niiiiin kivaa viettää aikaa yhdessä nimenomaan aamuisin. Vaan enpä vaadi.
Ap
Aloittaja, olet todella ehdoton ja näet asiat vain omasta näkökulmastasi. Joko tahallaan tai tahattomasti. Olet jotenkin juuttunut tuohon nukkumiseen, ihan kuin et pystyisi elämään ilman tätä kaavaa. Oletko muutenkin kovin kaavoihin kangistunu?
Ihan oman parisuhteesi kannalta kannattaisi yrittää ymmärtää, että sitä puuttuvaa ilta-aikaa ei ehkä MIEHESI mielestä korvaa nämä mainitsemasi muut ajat. Olette kaksi eri persoonaa.
Kysymys voi olla myös siitä, että miestäsi ihan yksinkertaisesti tympäisee ja kyllästyttää kun ilta illan perään vain nukut klo 20.00 alkaen. Tai ainakin menet silloin nukkumaanEikö teillä käy koskaan illalla (n. Klo 20.00) kukaan kylässä tai tule käymään ja sattumalta piipahtamaan?
Miten edes pystytte elämään niin jämähtäneesti, että tuo rytmi sinulle onnistuu. Oletettavasti kuitenkin aika nuoret ihmiset.Miehenäsi olisin kurkkua myöten kyllästynyt.
Minkäs minä sille mahdan jos miehelle ei riitä. Ei minun pitäisi joustaa omista nukkumaanmeno ajoistani päivittäin hänen vuokseen, eihän hänkään joustaisi minun vuokseni jos alkaisin vaatimaan elämään minun rytmiini, että minulle ei päivällä vietetty aika korvaa yhteisiä rauhallisia aamuja.
Ja ei todellakaan tule ketään Kahdeksalta illalla yhtäkkiä käymään, mitä h*lvettiä. Kaikki ovat omissa iltapuuhissaan siihen aikaan.
Tuohon aikaan kyläillään jos on etukäteen sovittu jotain spesiaalia.Ei mies erotakaan halua kuulemma, eikä meillä joka päivä asiasta vääntöä ole.
Mies on nyt ollut hereillä 7h. Minä 13h. Jos mun pitäis nyt sinnitellä puoleen yöhön, olisin hereillä 18h! Hän 12h. Mutta ei, tylsä p*ska akka kun ei voi melkein vuorokautta olla hereillä miehen takia :'D
Ja puolitoista tuntia myöhemmin olet edelleen palstalla vänkäämässä, et edes sen miehesi seurana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua mistä revit no väitteesi, että mies ja hänen seuransa ei kiinnosta minua. Koska haluan mennä aikaisin nukkumaan? Seriously?
Ap
Päättelen sen ihan omista jutuistasi. Illalla haluat mennä aikaisin nukkumaan. Mies voi/saa tulla viereesi kuulemma (mikä laupeudenosoitus!) mutta mitä seuraa sinusta hänelle on kun mies tietää, että haluat nukkua ja nukutkin kohta. Eikä koirakaan käskien hauku.
Aamulla et vaan millään pysty jäämään loikomaan sänkyyn miehen kanssa: kylmä hiki valuu, ahdistaa ja mitä muuta kaikkea, en jaksa muistaa. Nopeasti toimittamaan jotain hyödyllistä.
Saunassa et vaan tykkää olla kuin hätäisesti ja sitten jo raukaiseekin makeasti.
Arkipäivät olette töissä.
Lomilla uskon, että teette koko ajan jotain "hyödyllistä", et ole sen tyyppinen kertomastasi päätellen, että silloinkaan laiskotellaan, rentoillaan tai "tuhlataan aikaa turhaan".
Saatikka vain ollaan ja jutellaan, nautitaan, unohdetaan kello.En voi mitään, mutta tällaisen kuvan sain. Sorry siitä.
P.S. Jos haluat olisi mielenkiintoista kuulla mitä teette kun vietätte aikaa yhdessä.
"Mies voi/saa tulla viereesi kuulemma (mikä laupeudenosoitus!) "
- Tämä siihen, kun sanottiin että ehkä mies haluaisi makoilla sängyssä kanssani ennen nukahtamista tai jotain. En käsitä miksi lapsellista? Ilmeisesti koska se ei tapahdu silloin kun mies niin haluaa - eikö sitä nukahdettaisiin kuitenkin oli kello mitä hyvänsä? Ei aukea nyt.
"Aamulla et vaan millään pysty jäämään loikomaan sänkyyn miehen kanssa: kylmä hiki valuu, ahdistaa ja mitä muuta kaikkea, en jaksa muistaa. Nopeasti toimittamaan jotain hyödyllistä."
- Kyllä, tämä on totta. Olen energinen aamun ja aamupäivän, haluan touhuta. Mies nukkuu tuon ajan, joten miksi se häntä haittaisi? Pidän kyllä rauhallisia hetkiä touhun keskellä, nautin aamupalan lehteä lukien tai vaikka tv:tä katsellen.
" Saunassa et vaan tykkää olla kuin hätäisesti ja sitten jo raukaiseekin makeasti."
- tämä oli tuomittavaa miksi?
"P.S . Jos haluat olisi mielenkiintoista kuulla mitä teette kun vietätte aikaa yhdessä"
- Käydään lenkillä
- Tehdään erilaisia kotitöitä (lähinnä ulkona koska sisällä olen vähintäänkin aika lailla kaiken aamun ja aamupäivän aikana tehnyt) yhdessä
- Katsotaan suosikkisarjoja kimpassa
- Tehdään ruokaa yhdessä
- Keskustellaan ja nauretaan
- Käydään ajelemassa
- Käydään ostoksilla
- Jouluna koristellaan kuusi yhdessä, uutena vuotena käydään katsomassa raketteja kaksin tai ystäväporukan kanssa
Siinä nyt joitain.
Ja nyt vaikka kuinka itse sa*tanasta se onkin, laitan puhelimen pois ja alan nukkumaan. Vastailen sitten aamulla lisää mahdollisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja puolitoista tuntia myöhemmin olet edelleen palstalla vänkäämässä, et edes sen miehesi seurana.
Mistäs tiiät mitä se mies tekee? Ehkä se pelaa pleikkarilla eikä akalla oo mitään tekemistä. Koko ajanko sitä kyöhnätä kylki kyljessä....
Aamuvirkut eivät voi koskaan tehdä mitään spontaania. Kun täytyy mennä aikaisin nukkumaan, että pääsee aamulla ylös.
Ja vieraita ei saa tulla illalla.
Mietin meneekö aloittaja kesälläkin kauniina valoisana kesäiltana kasilta sänkyyn.
Kesällä illat ja yöt ovat aivan ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ohis mutta ap laittoi tuon viimeisenä lainaamasi viestin noin klo 18.52, muutamaa minuuttia myöhemmin toisen viestin ja kahdeksan jälkeen seuraavan viestin. Olihan tuo tunnin muuta tekemässä, kenties sen miehensä kanssa. Tuskin se mieskään on jatkuvasti aloittajan seurassa pyörimässä, paitsi ilmeisesti iltaisin kun talo hiljenee.
Vierailija kirjoitti:
Aamuvirkut eivät voi koskaan tehdä mitään spontaania. Kun täytyy mennä aikaisin nukkumaan, että pääsee aamulla ylös.
Ja vieraita ei saa tulla illalla.Mietin meneekö aloittaja kesälläkin kauniina valoisana kesäiltana kasilta sänkyyn.
Kesällä illat ja yöt ovat aivan ihania.
Ne kesäaamut vasta ihania ovatkin! Ne menee kyllä puoleen päivään nukkujilla ihan hukkaan.
Jostain syystä aamulla myöhään nukkujat ovat mielestäni raivostuttavia. En oikein tajua miksi. Anteeksi.