Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällähän ei tunnetusti saisi hehkuttaa ja olla ylpeä, mutta..

Vierailija
30.05.2014 |

..otan riskin ja hehkutan silti :)

Olin aamulla 6lk poikani kevätjuhlassa ja hän sai stipendin, Hymypoika-patsaan ja kirjapalkinnon.

Hymypoika-patsas rehtorin sanoin luokan äänestämällä tuloksella hyvästä ystävyydestä, reiluudesta, käytöksestä jne ja stipendi kiitettävästä koulutyöstä kaikissa aineissa ja kielissä.

Tästä on hyvä aloittaa yläkoulu.

Olen äärettömän ylpeä!!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ja onnea 28 teinillesi kesätyöpaikasta, se ei ole sanottu juttu sekään nykypäivänä!

ap

Vierailija
2/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkupojasta tulee äärettömän taitava.

Istuin paskalla ja 2v poika rämppää, hakkaa, huutaa oven takana ja yritin huija sen sieltä pois sanomalla, että mene katsomaan televisiosta tulee late lammas, poika lähti ja laskeutui epäilyttävä hiljaisuus, kun sain köntsät nopeasti väännettyä menin katsomaan mitä touhuaa? Ja arvatkaa? Poika oli saanut tv tason lasiovet auki, vetimet poistettu enkä meinaa itsekään saada ovia auki ilman apuvälinettä, ja late lammas dvd soittimessa???? Siis poika osasi ottaa oikean levyn kotelosta, laittoi sen koneeseen pyörimään.

No nyt sitten katsotaan late lammasta.

Kerran oli jäänyt tämä tabletti pöydälle ja poika oli selaamassa valokuvia koneelta, miten se voi osata??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin jaetaan vielä Hymypatsaita??? Mä oon kuullut että käytäntö päättyi jo kymmeniä vuosia sitten. T. Kääkkä

Vierailija
4/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.opinkirjo.fi/fi/hymypoika

Et sinä kääkkä olet, olet tietämätön. Ja pääkaupunkiseudulla ollaan.

ap

Vierailija
5/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain ylpeä! 

Ihmettelen vain sitä, että miten se kevätjuhla tänään oli? Meillä se on huomenna. Helsingissä. 

Vierailija
6/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ap. Nyt seiskalla oleva poikani sai kaksi kertaa sitpendin ala-asteaikoina. Tyttö taasen on pokannut sen kaksi kertaa urheillulajistaan. Kyllä mamman mieltä lämmittää aina.

Vierailija
7/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perinteisesti kevätjuhla ei aamuna kuin todistusten jako.

ap

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 11:19"]

Ole vain ylpeä! 

Ihmettelen vain sitä, että miten se kevätjuhla tänään oli? Meillä se on huomenna. Helsingissä. 

[/quote]

Vierailija
8/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tämä oli toinen kerta kun poika sai stipendin, 2-luokalla sain sitä itkeä ed kerran:) mutta että tuo Hymypatsaskin, vaikka toki tiesimme että on pidetty ja osaa käyttäytyä niin silti:)

ap

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 11:20"]

Tiedän tunteen ap. Nyt seiskalla oleva poikani sai kaksi kertaa sitpendin ala-asteaikoina. Tyttö taasen on pokannut sen kaksi kertaa urheillulajistaan. Kyllä mamman mieltä lämmittää aina.

[/quote]

Vierailija
9/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 11:22"]

Juu, tämä oli toinen kerta kun poika sai stipendin, 2-luokalla sain sitä itkeä ed kerran:) mutta että tuo Hymypatsaskin, vaikka toki tiesimme että on pidetty ja osaa käyttäytyä niin silti:)

ap

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 11:20"]

[/quote]

[/quote]

Meillä noita ei onneksi harrasteta.

Vierailija
10/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeyden aihetta olisi siinä jos olisi itsellä vetävä takapuoli. Sen lumo ei katoa ja sitä ei tarvitse hehkuttaa, vaan se huomataan kyllä kaupungilla.

Vierailija
11/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain maalaiskoululta ...

Vierailija
12/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, tuli ap:n viestistä kyyneleet silmiin. Syytä on olla ylpeä, upea juttu!

Vierailija
13/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 11:19"]

Ole vain ylpeä! 

[/quote]

Aika monessa koulussa on kevätjuhla ja todistustenjako eri päivinä.

Vierailija
14/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Sietääkin hehkuttaa! Muista myös kehua jollekin, vaikka vaan lehtimyyjälle, puhelimessa niin ettet muka tajua että lapsi kuulee. Hieno lähteä tuosta kesälaitumille ja odottaa yläkoulua, on varmaan pojallakin tyytyväinen olo :)

Vierailija
15/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 11:09"]

Olin aamulla 6lk poikani kevätjuhlassa ja hän sai stipendin, Hymypoika-patsaan ja kirjapalkinnon.

Hymypoika-patsas rehtorin sanoin luokan äänestämällä tuloksella hyvästä ystävyydestä, reiluudesta, käytöksestä jne ja stipendi kiitettävästä koulutyöstä kaikissa aineissa ja kielissä.

Olen äärettömän ylpeä!!

[/quote]

Kyllä saa hehkuttaa. Hyvällehän mielelle tulee tällaista lukiessa.

Vierailija
16/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut että noiden hymypatsaiden jakaminen jäi jonnekin 1970-luvulle... Itse olen syntynyt 1968 ja mun alakoulu aikoina niitä vielä jaettiin. Mut sen jälkeen kun mun omat lapset on olleet kouluikäisiä, ollaan asuttu kolmella eri paikkakunnalla eikä niitä ole jaettu yhdessäkään koulussa jota lapseni on käyneet.

Vierailija
17/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä jaetaan todistukset tänään? Ja mitä mieltä on mennä huomenna kouluun, kun juhlat on juhlittu jne.

Enkä aidosti ymmärrä tavallisen nuoren hehkuttamista. Meillä stipendin saa kansainvälisesti menestynyt nuori, ei joku läksynsä lukenut.

Vierailija
18/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymypatsaat ja stipendit yms eriarvoistaa liikaa oppilaita, ei kuulu mun mielestä julkiseen koulusysteemiin.

Mun mielestä tunnustusta voi antaa, mut miksi kaikki pitää kilpailuttaa palkintoineen ja arvottaa rahalahjoin. En arvosta, mutta ymmärrän kyllä että moni ei ajattele näin tiedostavasti.

Vierailija
19/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AP:lle ja fiksulle pojalle. Saa hehkuttaa, vaikka joku siitä aina pahastuukin.

Muistan itse samanlaisen ylpeydentunteen parin vuoden takaa, kun poika kantoi hymypatsaan kotiin :-)

Vierailija
20/29 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 11:09"]

Olen äärettömän ylpeä!!

[/quote]Mun poika sai aikanaan ekaluokalla hymypoika patsaan, toisella luokalla stipendin, kuutosella luokan paras ka yli 9 stipendin ja ysin päättäjäiset stipendin yläasteella luokan parrhaana, ka yli 9 ja lukiossa ka yli 9 mutta ei stipendejä koska siellä on niin paljon kympin tyttöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi