"Am I the asshole?" Kerrotaan kiperiä tilanteita ja muut kommentoivat oliko oikein vai väärin toimittu
Aihe kopsattu Redditistä, jossa on kokonainen palsta näille aiheille. Näin joulun jälkimainingeissa löytyy täälläkin varmaan hyviä aiheita puitavaksi.
Itsellä sujui tänä vuonna joulu kohtalaisen selvin sävelin, mutta kerron esimerkin aiemmasta elämästäni. Olen aikuinen nainen, jolla on ylihuolehtivat, kontrolloivat vanhemmat. Olin lähdössä ulkomaanmatkalle ja äitini vaati saada tarkat aikataulut tietoonsa, jotta hän voisi seurata liikkeitäni. Kieltäydyin antamasta niitä, jolloin hän alkoi uhkailla että minulle voi sattua jotain oikein pahaa ja sitten kaduttaa että en kertonut hänelle aikatauluja (en ymmärtänyt logiikkaa tässä). Paikalla ollut veljeni ehdotti ratkaisuksi, että asentaisin gps-jäljittimen puhelimeeni, josta äiti voisi seurata liikkeitäni.. Kerroin että sekä äidin monitorointi-into että tuollainen ratkaisuehdotus ovat ihan suoraan sanottuna sairasta käytöstä. Siihen isäni kommentoi, että minä tässä olen se sairas osapuoli.
Aiheeseen kuuluvasti siis kysymys: olinko minä tilanteen k-pää? Tästä tapahtumasta on jo aikaa enkä enää pohdi asiaa, mutta oli aika jolloin olisin tarvinnut ulkopuolisten näkemystä. Jos joku muu kaipaa kommentteja omaan kinkkiseen tilanteeseensa, kerätään tapahtumaselostuksia ja kommentteja tänne.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus tuo otsikko😂😂😂😂😂😂😂😂😂 on niin víțuń siistiä käyttää englantia Suomessa😂😂😂🤦🏼♀️
Otsikko on kopsattu Redditistä, johon AP viittasi aloituksessa. Eli tarkoitus ei ole loistaa englannilla.
Keskustelun taso on täällä niin paska, että kannattaisi mieluummin ehkä avata suomenkielinen Reddit-sivu näitä varten. Täällä on liikaa nimettömiä trolleja.
Jos teet, niin linkitä. :) Mielelläni liittyisin
Minä olen joskus yrittänyt linkittää täältä johonkin reddit-keskusteluun, mutta ainakaan silloin se ei onnistunut. Kokonaista subia en ainakaan itse jaksa perustaa asian ympärille - pienemmällä vaivalla luen niitä englanninkielisiä juttuja ja vastailen niihin. Se subi löytyy kun menee redditiin ja kirjoittaa hakukenttään "Am I the asshole".
ap
Ap:n äiti/isä/veli tais eksyä tähän ketjuun.. sen verran sairasta settiä.
Jotenkin sisäsiittoiselta vaikutti tämä ketju.
voi ei, pakko lähteä ripulille!
-ap
🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿
🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿
🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🙍🏼♀️🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿
🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿
🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿🧔🏿
Meillä on töissä yksi tyyppi, jolla on ehkä joku diagnoosi tai ainakin hän on tosi tuulellakäyvä ja toisinaan vainoharhainen. Olen ollut täällä töissä vasta vuoden, mutta heti alussa minua vähän varoitettiin hänestä ja sanottiin, ettei pidä pelästyä.
Olin yhdellä työpisteellä ja vaihdoin huvikseni koneelle mielestäni hauskan taustakuvan, koska tuolla on yleisesti tapana vaihdella niitä. Minun jälkeeni työpisteelle tuli tämä työkaveri ja sai kilarit siitä, että uusi taustakuva oli selvästi valittu sillä ajatuksella, että siinä piiloviestitään ja vttuillaan hänen ylipainostaan ja ties mistä. Olin ihan hämmentynyt, koska hän selvästi oikeasti uskoi, että tämä oli nyt häntä vastaan suunnattu. Rehellisesti sanoen hän ei käynyt edes mieleni vieressä kun vaihdoin taustakuvaa, mutta jäi silti jotenkin syyllinen olo. Olisihan minun nyt pitänyt käsittää, että hän voi ottaa sen noin.
haluatko harrastaa seksiä kanssani rakas
OUO
ap oot ihan hengästyttävän upea O - O
olet elävä täydellisyys
-Mummeli joka kaipaa seksiä
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi tyyppi, jolla on ehkä joku diagnoosi tai ainakin hän on tosi tuulellakäyvä ja toisinaan vainoharhainen. Olen ollut täällä töissä vasta vuoden, mutta heti alussa minua vähän varoitettiin hänestä ja sanottiin, ettei pidä pelästyä.
Olin yhdellä työpisteellä ja vaihdoin huvikseni koneelle mielestäni hauskan taustakuvan, koska tuolla on yleisesti tapana vaihdella niitä. Minun jälkeeni työpisteelle tuli tämä työkaveri ja sai kilarit siitä, että uusi taustakuva oli selvästi valittu sillä ajatuksella, että siinä piiloviestitään ja vttuillaan hänen ylipainostaan ja ties mistä. Olin ihan hämmentynyt, koska hän selvästi oikeasti uskoi, että tämä oli nyt häntä vastaan suunnattu. Rehellisesti sanoen hän ei käynyt edes mieleni vieressä kun vaihdoin taustakuvaa, mutta jäi silti jotenkin syyllinen olo. Olisihan minun nyt pitänyt käsittää, että hän voi ottaa sen noin.
Ei mielestäni olisi pitänyt. Ei kaikkien muiden ihmisten mielenliikkeitä voi mitenkään pystyä ennakoimaan. Jos joku loukkaantuu, voi sanoa että ei tarkoittanut pahalla eikä tullut mieleenkään, että joku voisi loukkaantua. Sitten ei tee samaa loukkaavaa tekoa enää uudestaan. Tämä riittää kyllä, ja jos joku vaatii enempää mutkalle taipumista niin ongelma on silloin hänellä.
Mihin lehteen sä ap olet tekemässä tästä aiheesta juttua?
Kaikki nämä kerrotaan/tehdään/tunnustetaan/lisäätähänjoku-aan-ketjut ovat vain toimittajia varten.
Minulle rakas ystävä oli ahdistunut ja masentunut elämäntilanteensa takia. Yhtenä iltana hän soitti jälleen pitkän puhelun juovuksissaan ja puhui itsensä satuttamisesta, koska ei koe pääsevänsä ulos tilanteesta. Kysyin sitten, että saanko minä puuttua niin, että tämä tilanne muuttuu toisenlaiseksi vaikka odotettavissa olisi että eräs yhteinen ystävämme voisi loukkaantua pahoin. Ystäväni sanoi että saan, mutta hän todella oli siis juovuksissa.
Tein mitä pystyin ja ystävääni ahdistanut asia muuttui. Mutta ystäväni ahdistuikin lisää muutoksesta, kun välit katkesivat yhteiseen ystäväämme, ja syytti minua tilanteeseen puuttumisesta. Nyt he ovat sopineet ja palanneet alkuperäiseen tilanteeseen, mutta ovat molemmat suuttuneet minulle.
ap vihaa minua