Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Am I the asshole?" Kerrotaan kiperiä tilanteita ja muut kommentoivat oliko oikein vai väärin toimittu

Vierailija
27.12.2020 |

Aihe kopsattu Redditistä, jossa on kokonainen palsta näille aiheille. Näin joulun jälkimainingeissa löytyy täälläkin varmaan hyviä aiheita puitavaksi.

Itsellä sujui tänä vuonna joulu kohtalaisen selvin sävelin, mutta kerron esimerkin aiemmasta elämästäni. Olen aikuinen nainen, jolla on ylihuolehtivat, kontrolloivat vanhemmat. Olin lähdössä ulkomaanmatkalle ja äitini vaati saada tarkat aikataulut tietoonsa, jotta hän voisi seurata liikkeitäni. Kieltäydyin antamasta niitä, jolloin hän alkoi uhkailla että minulle voi sattua jotain oikein pahaa ja sitten kaduttaa että en kertonut hänelle aikatauluja (en ymmärtänyt logiikkaa tässä). Paikalla ollut veljeni ehdotti ratkaisuksi, että asentaisin gps-jäljittimen puhelimeeni, josta äiti voisi seurata liikkeitäni.. Kerroin että sekä äidin monitorointi-into että tuollainen ratkaisuehdotus ovat ihan suoraan sanottuna sairasta käytöstä. Siihen isäni kommentoi, että minä tässä olen se sairas osapuoli.

Aiheeseen kuuluvasti siis kysymys: olinko minä tilanteen k-pää? Tästä tapahtumasta on jo aikaa enkä enää pohdi asiaa, mutta oli aika jolloin olisin tarvinnut ulkopuolisten näkemystä. Jos joku muu kaipaa kommentteja omaan kinkkiseen tilanteeseensa, kerätään tapahtumaselostuksia ja kommentteja tänne.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tilanteen täydellisyys niinkuin aina

Vierailija
2/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, en muistanutkaan että suomi-palstoilla on näitä alaspainajia ja kiusaajia siinä määrin paljon, ettei tällainen keskustelu välttämättä toimikaan täällä. Liian suuri osa vastaajista voi aidosti olla sitä mieltä, että vaikkapa narsistinen käytös vanhemmalta on ihan ok ja lapsen tulee siihen vain alistua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, en muistanutkaan että suomi-palstoilla on näitä alaspainajia ja kiusaajia siinä määrin paljon, ettei tällainen keskustelu välttämättä toimikaan täällä. Liian suuri osa vastaajista voi aidosti olla sitä mieltä, että vaikkapa narsistinen käytös vanhemmalta on ihan ok ja lapsen tulee siihen vain alistua.

ap

? miten loukkasin?

Vierailija
4/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ap mikä tilanne sinulla! Ymmärrän sinua oikein hyvin, itselläkin kontrolloiva äiti. Pistin minäkin vastaan ja aina minua on haukuttu kaikille hankalaksi lapseksi ja vaikeaksi ihmiseksi.

Vierailija
5/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokenut, kun oma vanhempi on suorastaan sairaalloisen huolehtiva ihan normaaleista elämään kuuluvista asioista. Et ole kusipää, vaan perhe pitää sinua ikuisena lapsena ja myös suhtautuu sitten noin. 

Vierailija
6/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pellejä täällä riittää ! 

Turha odottaa aitoa keskustelua näiden kanssa. Ei ne siihen kykene ..

Sincc

Vierailija
7/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap tehnyt mitään väärää.

Vierailija
8/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei toimi AV:lla, koska ap on mammojen mielestä AINA väärässä oli asia mikä hyvänsä.

Vierailija
9/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset keskustelivat muusikoista. Toisen mielestä Lauri Tähkä on "äärettömän karismaattinen", toisen mielestä Suvi Teräsniska taas on todella mieletön. Jälkeenpäin tää Lauri Tähkä -fani naureskeli mulle, kuinka "joku voi pitää Suvi Teräsniskaa mielettömänä." Sanoin, että voi sitä koittaa miettiä asioita toisen kannalta - ehkä hänellä ei ole mitään henkilökohtaista fanisuhdetta Lauri Tähkään vaan kokee Suvi Teräsniskan yhtä karismaattisena, kuin hän Lauri Tähkän. Tää Lauri Tähkä -fani jopa sanoi, ettei oikein tiedä iskelmämusiikista paljoa.

Seuraus: koko illan kestävä mykkäkoulu sen jälkeen kun huusi mulle "ja sää tiedät näköjään kaiken". On äitini. 

Vierailija
10/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran baarissa kuskina ja etukäteen sovittuna oli kyydittää muutama kaveri sen jälkeen kotiin. Yhden näistä seuraan lyöttäytyi sitten joku hänen tuttunsa, joka kärkkyi hänen luokseen yöksi. Minusta tämä kenen luokse tyyppi pyrki vaikutti tilanteesta todella kiusaantuneelta, mutta ei oikein uskaltanut ilmaista sitä. Baarin mentyä kiinni lähdettiin sitten autolleni ja tämä kärkkyjä yritti väkisin saada kyytiä kotiinsa ilmoittamalla -ei kysymällä- että kyllähän minä hänetkin vien, mutka toki olisi pitänyt tehdä. Tosissaan väkisin yritti puskea auton kyytiin ja roikkui oven kahvassa. Päätin olla kyytsäämättä häntä sitten ja piti karata, kun toinen auton liikkeellä ollessakin yritti aukoa ovea. Oli kesä, eikä hemmo mitenkään älyttömän päihtyneessä olotilassa ja taksejakin varmaan kulki. Minusta en tehnyt väärin, koska oli kai hänellä aikaisemminkin jo jokin kotiinmeno suunnitelma, koska kohtasimme vasta siellä baarista. Kavereiltakaan tullut muuta palautetta, kuin että "kuski päättää" mutta jäi tuosta vähän outo olo silti.

Vierailija
11/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiannettu

Vierailija
12/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kusipää.

Itse annoin kontrollinhaluiselle vanhemmalleni julkisen instagram-tunnukseni ja lupasin kuvata sinne paljon matskua reissusta jotta hän tietää minun olevan "turvassa" ja voi ikäänkuin seurata matkani kulkua. Mutta mihinkään sen henkilökohtaisempaan seurantaan en ikinä suostuisi. Rajat on oltava.

Vierailija
13/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vihaa minua ja kaikki rakastaa apta

Vierailija
14/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei toimi AV:lla, koska ap on mammojen mielestä AINA väärässä oli asia mikä hyvänsä.

Joo, tai ei ainakaan alkuperäisellä tavalla. Redditissä on postaajia, jotka ovat aidosti epätietoisia asiansa suhteen ja he saavat paljon kannustusta ja rakentavaa palautetta. Vihapalautettakin ehkä saattaa tulla, mutta se moderoidaan heti pois, joten postaaminen on kohtalaisen turvallista. Täällä sen sijaan asettaisi itsensä alttiiksi jos postaisi jostain herkästä asiasta josta on epävarma.

Mutta hei, kiitos silti teille asiallisille vastaajille! Palautteesta tuli hyvä mieli vaikka olenkin jo tämän asian käsitellyt ja löytänyt tavat suojella itseäni lapsuudenperheen hölmöilyiltä. :) Mukavaa loppuvuotta kaikille.

ap

Vierailija
15/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus tuo otsikko😂😂😂😂😂😂😂😂😂 on niin víțuń siistiä käyttää englantia Suomessa😂😂😂🤦🏼‍♀️

Otsikko on kopsattu Redditistä, johon AP viittasi aloituksessa. Eli tarkoitus ei ole loistaa englannilla.

Keskustelun taso on täällä niin paska, että kannattaisi mieluummin ehkä avata suomenkielinen Reddit-sivu näitä varten. Täällä on liikaa nimettömiä trolleja.

Ööö, joo, osaan lukea?? Ja ap osaa kirjoittaa suomea🤦🏼‍♀️ kannattaa googlettaa sanan trolli merkitys, jos todella kuvittelet minun viestini olevan merkki trollista😂😂😂😂

Vierailija
16/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus tuo otsikko😂😂😂😂😂😂😂😂😂 on niin víțuń siistiä käyttää englantia Suomessa😂😂😂🤦🏼‍♀️

Otsikko on kopsattu Redditistä, johon AP viittasi aloituksessa. Eli tarkoitus ei ole loistaa englannilla.

Keskustelun taso on täällä niin paska, että kannattaisi mieluummin ehkä avata suomenkielinen Reddit-sivu näitä varten. Täällä on liikaa nimettömiä trolleja.

Jos teet, niin linkitä. :) Mielelläni liittyisin

Vierailija
17/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on ihan supertäydellinen

Vierailija
18/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kieli on koyhaa joten pitaa turvautua englantiin etta saa itsensa ilmaistuksi. :D Kumma kun niita kommentteja ei koskaan tule saksaksi tai ranskaksi tai edes ruotsiksi kun sita kaikki osaavat.

Vierailija
19/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran baarissa kuskina ja etukäteen sovittuna oli kyydittää muutama kaveri sen jälkeen kotiin. Yhden näistä seuraan lyöttäytyi sitten joku hänen tuttunsa, joka kärkkyi hänen luokseen yöksi. Minusta tämä kenen luokse tyyppi pyrki vaikutti tilanteesta todella kiusaantuneelta, mutta ei oikein uskaltanut ilmaista sitä. Baarin mentyä kiinni lähdettiin sitten autolleni ja tämä kärkkyjä yritti väkisin saada kyytiä kotiinsa ilmoittamalla -ei kysymällä- että kyllähän minä hänetkin vien, mutka toki olisi pitänyt tehdä. Tosissaan väkisin yritti puskea auton kyytiin ja roikkui oven kahvassa. Päätin olla kyytsäämättä häntä sitten ja piti karata, kun toinen auton liikkeellä ollessakin yritti aukoa ovea. Oli kesä, eikä hemmo mitenkään älyttömän päihtyneessä olotilassa ja taksejakin varmaan kulki. Minusta en tehnyt väärin, koska oli kai hänellä aikaisemminkin jo jokin kotiinmeno suunnitelma, koska kohtasimme vasta siellä baarista. Kavereiltakaan tullut muuta palautetta, kuin että "kuski päättää" mutta jäi tuosta vähän outo olo silti.

Aivan oikein toimittu mielestäni. Tyyppi osoitti olevansa sekä välinpitämätön että aggressiivinen. Hyvä että et mahdollistanut kuviota, jossa kaverisi olisi voinut jäädä tuollaisen kanssa kahdestaan yöksi. Ja tosiaan, hän ei voinut olla riippuvainen sinun kyydistäsi kun kerran tapasitte vasta baarissa.

Vierailija
20/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jotenkin tosi outo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi