Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOIDEN tiistai turinat***

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pöhnä...tänään heräsin vasta puoli kahdentoista aikoihin eli siis ihan äsken. Menee koko päivä nukkuessa! Täytyy yrittää huomenna vähän ryhdistäytyä:)

Eilen käytiin siellä appivanhempien luona (ollaan muutenkin tosi paljon tekemisissä heidän kanssaan, kun asuvat ihan lähellä). Olivat innoissaan ultrakuvasta ja suurin osa jutuista liittyi tulevaan vauveliin! Oikeasti, he meinaavat pakahtua onnesta nyt kun tietävät, että ensimmäinen lapsenlapsi on matkalla maailmaan:)! Ihanaahan se vain on, että ovat intoa täynnä, vaikka välillä se vähän huvittaakin! Meillä myös omat vanhempani ovat todella innoissaan Pikkupikusta ja tulossa on heillekin eka lapsenlapsi, joten yli-innokkaita mummoja ja pappoja riittää:)! Hyvä niin.

Hassua. Eilen jouduin oksuttelemaan ruuan pönttöön ja tänään (ainakin nyt) olo tuntuisi olevan mitä mainioin! Sainkohan hämättyä pahaa oloa turkinpippureilla, joita söin aamupalaksi;) Jep, tiedetään...ei mikään maailman terveellisin aamupala, mutta muuta ei äsken tehnyt mieli:)

[color=purple] GALLUPPIA [/color] kehiin! Elikkäs mikä on ollut älyttömin/omituisin/hassuin tilanne, jossa olet alkanut vääntämään itkua näin raskausaikana hormoonien hyrrätessä:)?

Itse voisin galluppiin vastailla, että eilen aloin mm. pillittämään, kun juttelin ääneen Pikkupikulle! Aloin siinä herkistelemään, että " On niin ihana, kun olet siellä masussa ja isi ja äiti tykkää susta ihan tosi paljon..." ja yhtäkkiä aloin siinä herkistelyjen lomassa itkemään ihan kunnolla, ei mitään pikkukyyneleitä vaan hillitöntä itkua:)! Joopa joo.

Toinen itkukohtaus tapahtui pari päivää sitten sängyssä, kun oltiin miehen kanssa menossa nukkumaan. Aloin siinä sitten yhtäkkiä tilittämään miehelle, että " Voi ei...kohta mulle sitten kasvaa iso maha ja muutenkin varmaan lihon *yhyy*...sitten sä et enää tykkää musta yhtään ja alat seurustelemaan jonkun hoikan kanssa *byääääh*" ...Mies sanoi siihen, että " Hö...en mä sua oo keneenkään vaihtamassa. Musta on ihanaa vaan, kun sulle alkaa kasvaa maha. Mä tykkään susta ikuisesti." Ja siitäkös sain sitten taas uutta puhtia hillittömään itkuuni! :) Voi jessus sentään!

Älyttömin itkukohtaukseni tapahtui viime viikolla mökillä, jossa pelasimme pikkusiskojeni (11v ja 15v) kanssa Nalle Puh -kimbleä. Pelin edetessä jäin koko ajan enemmän ja enemmän häviölle, enkä saanut omia nappuloitani kunnolla liikkeelle. Koko ajan hermoni kiristyivät ja kiristyivät ja viimeinen niitti oli se, kun toinen siskoistani " söi" yhden nappuloistani ja jouduin palaamaan sillä takaisin lähtökuoppiin! Ensin lensivät kaikki Nalle Puh -nappulat pitkin poikin lattialle toimestani, jonka jälkeen vielä heitin koko pelilaudan niin pitkälle kuin jaksoin! Sitten aloin itkemään ja huusin, että " En enää ikinä pelaa mitään noin tyhmää peliä!" Lähdin siitä sitten itkuraivoissani ulos mökistä " hieman" tuulettumaan ja oven suussa sitten vielä kaiken kukkuraksi kompastuin kenkään! Pikkusiskot katsoivat huvittuneina isoasiskoaan ja tämän hormoonihyppelyitä:)

Hihi...yleensä olen kyllä aikas rauhallinen ihminen, enkä kovin pienestä hätkähdä, mutta nyt on hyvä laittaa kaikki itkut ja hermoilut raskauden piikkiin:) Toivottavasti en ole ainut, johon hormoonit vaikuttavat tällä tavoin;)

Jepsis, yritän kommentoidan teidän juttujanne tässä myöhemmin.

~ ♥ ~ Itkupilli-Viipuli ja Pikkupikku, rv 7+3 ~ ♥ ~

Vierailija
22/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavia juttuja viipulilla! Piti itsekin tulla vastaamaan siihen gallupiin. En ole ehkä mitään hillittömiä itkukohtauksia saanut, mutta olen kyllä useaan otteeseen herkistynyt oudoista asioista, kuten esim. tv-sarjoista. Esim. sarjassa ´Todistettavasti syyllinen´ on aina lopussa sellainen kohtaus, missä sarjan kuollut näyttäytyy tämän elossa oleville sukulaisille tms. kun hänen murhamysteerinsä on lopulta ratkaistu. Ja minä alan joka kerta pillittämään! :D En yleensä herkisty helposti elokuvista enkä varsinkaan tv-sarjoista, mutta nyt olen " jostain syystä" herkistellyt useamminkin.

Myös jotkut kappaleet saavat minut aivan kyyneliin, vaikka muuten en edes pitäisi niistä kappaleista. Esim. tässä joku aika sitten telkusta tuli tämä leffa ´Bodyguard´ ja siinä loppukohtauksessa Whitney Houston lauloi sen " I will always love you" kappaleen. En millään muotoa pidä kyseisestä laulajattaresta enkä edes kyseisestä kappaleesta, mutta aloinpa kuitenkin pillittämään ja ikävöin miestä! (Taisi mies olla juuri silloin yövuorossa).

Paljon muitakin vastaavia tilanteita on ollut, mutta nuo nyt esimerkkinä.

Kertokaapas muutkin näitä, nämä on hyviä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tytöt! Ajatukset taas aivan muualla kuin työasioissa, joten tulin piipahtamaan kuulumisia katselemaan. Tehokasta työaikaa:=)

Suippo on kyllä nyt varmasti jo käärö kainalossa. Ei voi muuten olla tytteli näin pitkään pois. Tulisi nyt pian ilmoittelemaan missä mennään! Ihanaa saada vauvauutisia taas=)

Poppis, kävin lääkärissä tänään ton ¿pepun¿ takia. Ei ole iskias, koska ei säteile kipu jalkaan eikä selkään vaan on paikallinen. Eli mulla pakaralihas krampissa ja pitää syödä Panadolia (en tiedä viitsinkö mitään pillereitä alkaa popsimaan) ja venytellä paljon. Eli mulla sattuu peppuun yhteen kohtaa tosi paljon kävellessä, kumartaessa ja tietyllä tavalla istuessa. Vihlaisee silleen jänskästi ja jalka puutuu¿ ikävä tunne=( Säteileekö sun kipu selkään tai jalkaan?

Ompulla ja gueenilläkin tais olla kokemuksia samasta asiasta, joten liittyneeköhän jotenkin raskauteen kuitenkin?!

Viipulin itkukohtaukset ¿hymyilytti¿, onneksi systerit taisi ymmärtää mistä johtui:=) Tosi monella kaverilla on kans noita hormonimyllerryksiä ollut, mä en ymmärrä kun mulla ei vielä missään tunnu koko odotus. Eli vain ne näppylät naamassa ja 3 x yössä pissalla käynti oireina. Pitänee olla kiitollinen ja koputtaa puuta!

Miehus lähtee tänään taas illaksi kalaan, joten mä saan nauttia leffan ja irtokarkkipussin seurasta koko illan. Ihana olla vaan rauhassa ja nautiskella! Tekee hyvää tällaiset ¿vapaa illat¿.

2. neuvolakäynti oliskin ens viikolla, 11.8. Siihen etappiin vielä vähän aikaa¿ Enemmän odotan kuitenkin np-ultraa joka 15.8. Minkäköhän pituinen kaveri siellä silloin on? *jänskättää*

Nyt töiden pariin!

Aurora + törriäinen 10+0 (11. viikko lähti käyntiin!!)

Vierailija
24/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B1C62]Tulin just kaupungilta ja kävin valkkaamassa kukan perjantaiksi! Ihana tummanlila oksa, jossa n. 5 kukkasta..nimi alkoi e:llä, mutta en muista mikä se oli =) Eikös vaalenpunainen ja tummanlila sovi yhteen? Tai noh..mulla on kyllä vielä kirkuvan punanen tukka kun eilen värjättiin..näytän tietty ihan pelleltä, kun nenäkin on varmasti punainen liikutuksesta..tai jostain allergiasta..ja varmana saan jonku silmätulehduksenki..GODDAMNIT!!! =D Pitäis höylätä kulmakarvat ku on aika puskaset ja mä en osaa/uskalla nyppiä kun sattuu niin pirusti, mutta nyt en uskalla höylätäkään kun oon joskus vahingossa vetässy koko kulmiksen pois ja senhän tietää miten tänään käy?! =) Huoh..Noniin, noniin...

Jouhille jaksamista noiden alun hermoilujen kanssa!

Yedo: mä tuun hakeen sulta mehua sit talvella!!!

Viipuli oli herkistelly =) Mä vetistelin eilen kun lähdin Wilmalla(mun tulitikkuaskin kokoinen rakas auto) ajaan porukoiden luota kotiin ja radiosta tuli olikohan Lara Fabianin I will love again ja mietin edellistä avioliittoa ja sit tätä tulevaa ja kaikkea ja kyllähän siitä nyt itkis kuka vaan..Sit ku siitä liikennevaloissa havahduin niin huomasin, että mun vieressä olevasta autosta tuijotti mies ja nainen kummissaan ja mäpäs siitä vedin johtopäätöksen, että mies tokaisi varmaan vaimolleen, että mahtaa toi Suzuki olla pirun huono auto kun joutuu noin naama mutrussa sitä ajaan, josta alko taas alahuuli väpättään ja kyyneleet valuun =D Löysin vapaan parkkipaikan (vieläpä ilmaisen) ihan talon edestä ja olin ihan innoissaan, mutta kun aloin riuhtoon turvavyötä auki niin se ei millään meinannut aueta ja meinasin taas alkaa pillittään, mutta sit päätinki, että kyllästyttää jo moinen =) Sarjoissa mua liikuttaa kans joku oivallus tai taistelukohtaus =)

Aurora: mulla se kipu kyllä tuntuu sit tossa alaselässäkin ja välillä en saa otettua askelta kun lukkiudun kokonaan idioottimaisesti..Tosi hankala selittää, mutta siinä sit ähisen ja yritän tahdonvoimalla saada jonku paikan liikkumaan, mutta kipu on niin helvetillinen, että kyyneleet tulee silmään..Mutta mä sit kans jatkan sitä venyttelyä..Panadolia tai muuta en oo ottanut..Yks ilta meinasin laittaa Zon-geeliä, mutta mies luki, että pitäis konsultoida lääkäriä eka niin annoin senki olla. Hyvä kuitenkin, että ei ole mitään vakavampaa! =)

Jos mä yrittäisin nyt rauhallisesti mennä kokeileen sitä kulmisten höyläystä..=)

Palaillaan,

poppis

Vierailija
25/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihittelen itteksein...

Soitin äippäpolille ja varasin sen saakutin np-ultran :)

Kätilö aikansa huokaili viikkoja, ja totes sitten että unoha ne ultrat. Viikot ei muutu ennenkuin np-ultrassa, jos on muuttuakseen, alle viikon heittoja ei edes lasketa.

Sain sieltä viikot 8+1, ja sen mukaan lasketun ultra ajan loppukuulle, hahahahahaa, sainpas bonusviikon - ja tipun tietysti ultrassa taas vkolle 6+

No joo, tikutin sen oviksen 24.6 ja sen mukaan olis 7+3, mutta kyllä mulle toi melkein viikko lisää kelpaa...joten näillä viikoin mennään

Tappert 8+1 WAAAUUUU

Vierailija
26/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä pitää, eilen 6+ ja tänään 8+, loistavaa! Voi kun sais tässä loppuraskaudessakin pompsauttaa viikkoja vähän eteenpäin...eli että huomenna mulla olis vaikka 40+0! ;)

Täällä on joukolla pohdittu iskiaskipuja ja jumissa olevia pakaroita. Onkohan mullakin joku sellainen? Vasen alaselkä on vihoitellut jo pari viikkoa, kun torkuin yks päivä huonossa asennossa aurinkovarjon alla meidän pihassa. Sen jälkeen aluksi oli ihan vaikea kävellä, kun sattui niin pirusti, mutta nyt kipu on enää ajoittaista. Välillä vihlaisee niin pahasti, että tuntuu, että menee jalat alta! Pahinta on kuitenkin venyttelyt tanssitunnin lopussa. Sellainen asento, jossa maataan selällään lattialla jalat koukussa mahan päällä (tai siis mahan sivuilla!) ja ikään kuin hierotaan ja pyöritellään selkää lattiaa vasten on aivan vihoviimeinen! Aikasemmin se oli mun lempiliike, mutta nyt meinaa taju lähteä, kun oikein kunnolla vihlaisee. Kaikki, joilla ei oo selkä tai kankku kipeänä, kannattaa kokeilla!

Nyt lähden vähän shoppailemaan. On niin kaunis sää taas, että ei täällä kotona viitsi koko päivää kupata, vaikka oliskin niin kiva tehdä noita käsitöitä. No, meen nyt sitten ostamaan niitä maxipikkareita, kun QueenBzB käski. ;)

-Q- ja -q-

Vierailija
27/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin muutenkin teille kertomaan kuinka hölmöltä tuntuu mut täällä oliki sitä varten oikein gallup.. :)

Eli juuri äsken katselin kaunotar&kulkuri dvd:n, ja aloin jo pillittämään alkuteksteissä.. Kun siinä sanottiin että yhtä asiaa ei voi rahalla saada ja se on koiran hännän heilutus. Ja et elokuva oli omistettu kaikille koirille. Ja miehän tietenki aloin vollottamaan..

Mietiskelin samalla kun on niin ihanat nuo meidän koiratytöt :)

Ja eilen itkin kun katsottiin 4vee hoitopojan kans muumeja.. En kyllä enää muista mikä siinä oli niin ihmeellistä, tais Nuuskamuikkunen lähteä etelään :)

Mut näitä tulee jatkuvasti et kannattee totutella :)

Hirveästi en ole nyt viikonloppuna ehtiny seuraamaan menoa täällä kun on ollu kaikenlaisia pihahommia hirmuisesti, mut...

Onneksi olkoon Paulinealle vauvasta!

Pitäisköhän samalla onnitella jo Suippoakin ;)

Jollakin oli iskias-tyyppistä vaivaa.. Mulla oli alkuraskaudessa ihan itseaiheuttama iskias kun ajoin siihen aikaan autolla huonossa asennossa tosi paljon pitkiä matkoja. Mutta kipu iskiaksessa on tosiaankin säteilevää ja pahimmillaan mulla tuntui varpaissa asti :(

Ja Jouhin vuoto jäi mieleen. Mullakin tuli noilla viikoilla tuhrua parikin päivää ja tietenkin olin ihan paniikissa. Mut mukava neuvolatäti rauhoitteli et pieni vuoto kuuluu asiaan ja voi olla ihan huoletta jos ei pahoja kipuja ja yltyvää vuotoa ole. Mut mieki kyllä suosittelen puhumaan neuvolatädin kanssa tuosta pelosta, se helpottaa sinun mieltä ja on silloin paremmaksi vauvallekin.

Ja onnittelut asunnon ostosta!

ON: Eipä täällä mitään ihmeempiä, potkuja/liikkeitä satelee aika säännöllisesti n. 4-5 kertaa päivässä. Yhden kerran liikkumismäärä vaihtelee vain melko lailla, mut sehän me annetaan anteeksi kun muuten niin säännöllinen vauva on ollu tähän mennessä :)

Väsyttää edelleenki.. miksiköhän ihmiset puhuu alkuraskauden väsymyksestä kun mulla tämä vain jatkuu..

Viime yönä nukuinki pitkästä aikaa kellonympäri ja ainoastaan kerran heräsin vessaan! Kyljen kääntäminen yöllä tuntuu koko ajan vaikeammalta ja vaikeammalta..

Pienet on ihmisen murheet :)

Voikaahan hyvin!

fio rv 23+1

Vierailija
28/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä taas sain kippurassa nauraa Poppiapiun jutuille! Voi kun ihanaa, kun sulla on kohta häät! ehkä miekin joskus...ja tuskin...ukko ei varmaan koskaan kosi :)

Ja noista nyyhkyilyistä, kyllä sitä ottaa vähän väliä nokkiinsa jostain. Ukolla on hauskaa, kun suutahdan kaikesta ja se oikein härnää välillä.

p.s. olin muutes yks päivä Kampissa ja kävin kaverin kanssa Benettonilla. No se meni sinne lastenvaatepuolel ja huikkas mut sinne...mä kun olen vähän yrittänyt pysyä pois noilta osastoilta. Se löysi sellaisen hellyyttävän suloisen sinisen paitulin 50cm ja vaan 5 euroa. Eihän sitä voinu sinne kauppaan jättää. Tästä se lähtee...kohta on mullakin vauvanvaatevuori kotona :)

Nealle: Mulla oli joskus sellanen luppakorvakani ja se söi kans jotain johtoja. Yks päivä sit vaan huomasin, et eihän se kuule enää mitään. Se seuras mua aina joka paikkaan. Sillä vaan oli sellanen ikävä tapa vähän niinku ilkeyttään " kusasta" , kun meni sen luo ja yritti paijata. Osaa ne olla vähän häijyjäkin :)

mukavaa päivän jatkoa

Mykis 13+4

Vierailija
29/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas ihan pakko tulla kurkkimaan että mitä täällä tapahtuu :) Muistaakseni monella oli LA piakkoin.. quiero ja Queen ainakin. Entäs suippo? onkos päässyt tositoimiin?

Meidän neiti on jo 3-viikkoinen, kyllä tää aika menee nopeesti, en jaksa itekkään oikeen uskoa että siitä on jo niin kauan kun sairaalassa ihailtiin tulokasta. Onneksi on kaikki mennyt hyvin, mitä nyt vähän masukipuja huudetaan välillä..

Kohta taas neuvolaan punnitukseen, tämä neiti on kyllä sellainen tissi-iita että oksat pois.. hyvä niin että paino nousee, varmana jo yli 4kg tällä kertaa :D

Ei muuta kun terkut kaikille, uusille ja vanhoille ja tsemppiä niille jotka ovat viimesillään!

Mysan ja Mathilda 22pv

Vierailija
30/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne viikot vain lähti pyörimään ;)

Kyllä ne tädit siellä np-ultrassa tietää mitä tekee!

Ja tuli vielä mieleen!

Tosiaan, Quulle seuraaja nyt!

Siis SINÄ, joka osaat käyttää värejä ja ei tunnu maata kaatavalta hommalta niin voisitko ottaa homman haltuun??

Alkaa jo vähän myötätunto elämään Quun puolesta kun ihan huhuilee turhaan :)

fio edelleen..

Vierailija
31/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan minäkin pikkuhiljaa siirtyä tuolta kuumeilu-puolelta tänne näin.. Eli siis plussasin tuossa viime viikon keskiviikkona, kp 27/31. Jo nyt on hyvin raskaana oleva olo; rinnat on ihan kamalan pinkeät ja KIPEÄT, etoo jatkuvasti, väsyttää, kaikki haisee, oon kiukkuinen kuin ampiainen ja massu on varsinkin illalla turvonnut ihan jalkapalloksi :)

Että moikka vaan (taas) miauuu, tappert, viipuli, han_, poppiupau, sillysausage, yedo ja muut tutut, joiden kanssa tuolla kuumeilupuolella jo jutskailtiin. Nyt se oon miekii täällä :)

(Hetki menee varmaan mulla totutellessa tähän palstaan, vielä en kommentoi teidän juttujanne).

Serenity, rv 4+4

Vierailija
32/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli heips vaan kaikille!

Tosiaan taas ois yks vuosi lisää plakkarissa. 31 vuotta sitten näihin aikoihin meikäläinen oli sellainen neljännesvuorokauden ikäinen käärö, jolla oli mittaa 48 cm ja painoa sellainen 2800g. aikas isoks ollaan kasvettu sen jälkeen... ;o)

Aamusella heti pistin hösseliksi ja pyöräytin suklaakakkupohjan ja jugurttirahkakakun hyytymään. Leipomusrupeaman jälkeen ajelin työmaalle kiusaamaan lomalta palannutta koulusihteeriä. Aikaa kului parikin tuntia, kun mietittiin kaikkea mahdolista näitten mun tulevien äippälomien+vanhempainvapaiden ym. kanssa. No, nyt pitäis olla paperit lähdössä ihan oikein täytettynä palkanlaskijalle ja sieltä kelaan, joten jään nyt kuumeisesti odottelemaan päätöksiä.

Nyt sitten duunireissun jälkeen olen täyttänyt ja koristellut kakkua ja juuri nyt keittelen mehusta ja sokerista sellaista makusiirappia, jota pitäis valuttaa sen juggekakun ja marjojen päälle. Saas nähdä, mtä näistä tulee, kun tähän saakka mun bravuuri on ollut ihan perus vadelma-kermakakku, mutta ajattelin, että vaihtelu vois virkistää... Onneks Siwa on lähellä, jos ihan pöperöks menee! Ja jos jotakuta reseptit kiinnostaa, niin nää on napattu viime viikon MeNaisista. Kuvat on ainakin herkulliset. =)

Hyvä jouhi, että sait nyt varattua aikaa lääkärille. Helpottaa varmaan, kun pääset kuulemaan asiantuntijalta, että kannattaa rauhoittua. Hyvää vointia ja malttia sinulle!

Poppis, nuo sun jutut on ihan mahtavia: saa aina nauraa ihan kippurassa! =D

Tappert se hyppii viikkojen yli... ;o) Toivotaa, että ultrassa sitten selkiää, miten asiat oikein on. Nyt vaan rennosti noitten pisimpien viikkojen mukaan.

Ihana lukea Yedon kuulumisia ja kertomuksia, miten maalla vuodenkiertoa eletään. On se niin toista kun täällä kaupungissa käkkiminen. No, onneks meillä on mökki, missä pääsee toteuttamaan edes osaa tuosta puolestaan.

Viipuli kyseli noista vetistelytilanteista. Mulla kans leffat ja telkkasarjat tuo kyyneleitä silmiin, mutta sitä tapahtuu kyllä ihan muutenkin. Mutta omituisin tais kyllä olla se viimeviikkoinen, mistä kirjoittelinkin, kun kävellessäni mietin ristiäiskakkua ja että tahdon ristiäisiin suklaakakun, missä on lakkoja sisällä. Ja yhtäkkiä kesken matkan alkoi kyyneleet valua. Onneks kukaan ei nähnyt...

Serenitylle onnea ja tervetuloa tälle puolelle!

Q: mä voisin ottaa tuon päivityshomman tuonne lokakuulle saakka, mutta mulla tulee ens viikosta lähtien sellainen parin viikon nettipimento, kun ollaan reissussa, joten silloin tarttis jonkun vaan pitää pinoa ylhäällä, että sen sitten palatessani löytäisin. Muistaakseni sulla oli pohja word-versiona, laitatkos sen mulle s-postilla amynposti@luukku.com

Nyt tarttee lähtee pistään kuppeja pöytään jne. sillä pian saattaa ovikello kilahtaa ja muutama sukulainen pyrähtää sisään. Voikaahan taas paksusti!

-Amy ja EkaVekara rv 27+5

Vierailija
33/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on sitten neuvolassa käyty taas. Sf-mitta oli 30,5 cm! Vauva alkoi liikkumaan just ku terkkari oli mittaamassa, ja hänen mielestään se liikkui oikein hyvin. Eli ei kai täs pidä hätäillä vaik se on usein niin hiljaa. Syke sillä oli 145, yleensä ollu 130 suunnilleen. Painoa mulle oli tullu 750 g/ viikko! APUA!!! Mun lähtöpaino oli 55 kg ja nyt viikolla 30+3 se oli 71 kg. KAMALAA; mä en kestä. Näytän varmaa norsulta loppuraskaudessa. Ja ei oo edes turvotusta. Lohduttakaa mua, eihän se niin vaarallista oo jos nyt noita kiloja on ton verran...

2 viikon päästä alkaa synnytysvalmennus, kivaa. Oispa jo vaik kuukaus pidemmällä tää raskaus, ei tarvis niin pitkää sit kärvistellä. Mut olo on muuten hieno ja hyvä, vauvan vähistä liikkeistä ja liikakiloista huolimatta. Hauskaa illanjatkoa kaikille!

Ezzie 30+3

Vierailija
34/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattiin mökiltä n. tunti sitten ja koitin nopeesti silmäillä pinot läpi, että ehdin kirjottaakin jotain ennen ku tarttee taas jatkaa matkaa... (Oon menossa aktiivisen synnytyksen ryhmään klo 18.)

Mökillä oli aivan mahtavaa... ainakin se pe, la ja su. Sunnuntai iltana sinne tuli miehen toinen pikku veli ja sen kaks kaveria... sen jälkeen ei ollu enää ihan niin kivaa, kun mulla meinaa mennä ihan totaalisesti siihen ukon veljeen hermot. Se vaan kiroili, mollas ja haukku muita, eikä sen suusta kuulunu muuta ku jotain vinkumista millon mistäkin.. ARHG!!!! No lopulta mulla menikin siihen hermot ja avauduin hiukan. ;) No se kyllä autto... =)

Mut siis kaiken kaikkiaan oli kyllä HELMEE... Ukko ja sen toinen pikku veli kävi kalastamassa 2x päivässä ja mä olin koiran kanssa mökillä -> luin laiturilla kirjaa ja ihailin järvee ym. Eikä muuten supistellu koko reissulla varmaan kertaakaan?! Yöt meni tosin kyllä sit aina hilluessa, kun mökissä oli kuuma ja pissalla piti käydä miljoona kertaa.. =) tai ainakin se tuntu siltä.

Oli kiva huomata, että monet oli kuunnellu sen Iron Maidenin biisin... =) Mä oon kyllä ihastunu siihen... mut ERITYISESTI siihen RION liveversioon.

Sippu: ostin niitä harsoja netistä. me and mamasta ainakin ne disanat, en muista oliko ne ulriketkin sieltä vai jostain muualta.

Nyt pitää mennä suihkuun ja lähtee sinne ryhmään... oon oottanu sitä kovasti! Siellä on aiheena synnytyksen toimenpiteet ja niiden vaihtoehdot.. tai jotain sinne päin. =)

T:Burde ja Penni-Enni 31+2

Vierailija
35/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, nyt tulee hyvin omanapainen viesti, mutta ajatukset ei oikein kestä kasassa...

Ensiksi pissatestissä oli sokeria ja terkka tarkisti vielä, että 2+ siihen tuli. Menen sokerirasitukseen torstaina... No ainakaan ruokavaliossa ei ole paljon muutettavaa, jos sokerit sattuu korkealla olemaan. No sitä en murehdi.

Eilisen päivän ja illan supisteli taas aika paljon. Valmennuksessa istuminen oli aika tuskaista ja sen pitäjä kysyikin, onko synnytys jo kovin lähellä. Illalla nukkumaan mentäessä vielä poltteli aika kovasti alaselkää ja nivusia. Pari tuntia sitä kesti, mutta sain jossain vaiheessa nukahdettua.

Niin siitä neuvolasta vielä. Terkkari ei ollut kovin hyvillä mielin mun supistuksista ja sanoi, että niitä ei saisi tulla. Painoa ei ollut tullut lisää (nyt ollut kuukauden samassa) ja sf-mitta oli laskenut sentillä 26cm:n (voi johtua mittaajan virheestä). No kuitenkin supistusten, kipuilujen ja mittojen muuttumattomuuden takia terkka sitten epäili, että mahtaako tuolla masussa olla kaikki kunnossa. Saatiin valita, mennäänkö lähetteellä nkl:n päivystykseen vai odotetaanko, että varaavat sieltä meille ajan. Siinä sitten ajattelin, että ei nyt hötkytä ja voidaan ihan hyvin mennä sillä ajalla parin päivän sisällä.

Kotiin kun päästiin alkoi sitten kaikki padot purkautua ja itikin varmaan puoli tuntia miehen olkaa vasten. Sitä rupesi miettimään, että olisiko pitänyt jo aiemmin tarkistuttaa pienen tilanne ja eikö hän ole enää kasvanut ja onko istukassa jotain vialla tms. Terkka kyllä sanoi, että sf-mitan lasku voisi kertoa pienen laskeutumisesta ja koventuneet supistukset/ poltot synnytyksen lähestymisestä. Silloin pienellä olisi kaikki kunnossa, mutten toivoisi hänen vielä syntyvän...

Nyt on mieli jo vähän rauhoittunut ja odotellaan soittoa nkl:lta. Tänäänkin on ollut vähän kipeitä supistuksia, mutta ei niin paljon kuin eilen. Kun vain yö menisi hyvin ja ehkä jo huomenna päästään katsomaan, kuinka pikku-tikru jaksaa... Onneksi hän työntelee jalkojaan äidin kylkiluiden alle, niin tietää, että hereillä siellä ainakin ollaan.

Nyt takaisin kullan kainaloon, se auttaa!

Sippu ja pikku-tikru 32+4

Vierailija
36/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on taas sitten vauvashoppailtu kaikkea mahdollista: pumpulipuikkoja, vanulappuja, vauvantalkkia, rintapumppu, vauvalle puuvillamyssy ja -tumput, imetysliivit, alushousuja (päädyin kuitenkin ihan tavallisiin, ei siis mihinkään megamaxikokoisiin)... Lisäks kävin kirjastossa lainaamassa Suuren lasten toivelaulukirjan. Siitä on painos loppu eikä sitä saa ostettua, pöh! No, ajattelin nyt kuitenkin jo vähän soittaa pianoa ja lauleskella pikku-quulle.

Galluppiin: En oo itkeskellyt mitenkään erityisesti tässä raskauden aikana. Tosin olin varautunut siihen ennen kummitytön ristiäisiä. Pikkuneiti parkui kuitenkin tulipunaisena mun sylissä koko kastetilaisuuden ajan, ja mä olin varmaan vähintäänkin yhtä punainen ja kuumissani, kun oli just yksi näistä hellepäivistä, joten tilanne alkoi pikemminkin naurattaa! :D

Äsken kaupassa tuli kyllä kyyneleet silmiin ilosta! Yksi ihana nainen tuli sanomaan mulle, että ai kun sulla on nätti maha ja kyseli koska vauva syntyy. Todella sydämellinen ihminen, ja sanoi vielä uudestaan, että " olet oikein kaunis" . Kyllä lämmitti tämän mamman sydäntä!

Jee amy, kiva jos voit ottaa listaemon hommat hoidettavaksi! Kiitos vaan myötätunnosta fio ja Queen ja ketkä kaikki nyt onkaan huhuillut mun apuna seuraajaa tähän pestiin. :) Laitan amy sulle postia pikapuoliin. Niin ja tietysti myös vielä lämpimät synttärionnittelut!

Hei mysan! Mukavalta kuulostaa teidän arki tyttösen kanssa. Oletteko kokeillut Cuplatonta masukipuihin? Kummitytön itkut väheni ainakin puoleen, kun sisko alkoi antaa pari tippaa Cuplatonta ennen jokaista imetystä.

Serenitylle tervetuloa tänne puolelle!

Sippuliinilla oli kurjia uutisia. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja selviätte pelkällä säikähdyksellä! Tulethan sitten kertomaan, mitä tutkimuksissa selvisi.

Mutta sitten vielä vähän omaa napaa: Mua kyllä ihmetyttää tää jatkuva menkkasärky/hormonisärky tai mikä lie! Onko nää supistuksia vai ei? Vai painaako vauvan pää vain niin kovasti jo tuonne lantioon? Nyt tätä on kyllä jo päivälläkin, siis tosi inhottavan tuntuista varsinkin vessassa käynnin jälkeen tai jos kävelee pidempiä matkoja. Ja sitten mulla on alkanut lorahdella jotain pikkareihin... Siis kai se on valkkaria, mutta ihan vetistä sellaista. Koko ajan on housut märkänä, yöks! En kyllä ymmärrä, jos vielä maanantaina synnytystapa-arviossa vaan sanotaan, että mitään ei vieläkään ole tapahtunut kohdunkaulalle. Jotainhan selkeästi on tekeillä!

No niin, jätän tilaa muillekin ja lähden pitämään sitä laulutuokiota pikku-quun kanssa.

-Q- ja -q- 37+1 edelleen

Vierailija
37/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Sippua! Hyvä että saatte asian tarkistettua, vaikken uskokaan, että mitään on pahemmin vialla. Neuvolassa vain halutaan varmistella viimeisen päälle, ymmärrettävistä syistä. Ja jos pikkuinen kuitenkin potkii ahkerasti, niin eiköhän se kunnossa ole :) Toivottavasti selviää syy tuohon kipuiluun & supistuksiin.

Huh, itse lähestyn puoliväliä, ja nyt jo alkaa olla raskas olo! Uusin vaiva on huimaus töissä, kun istun etukenossa työtuolilla monta tuntia. Kai se kohtu voi jo nyt painaa verisuonia, jos vähän etukenossa joutuu istumaan? Seisominenkin tuntuu pitkän päälle raskaalta, joten täytyy vain yrittää vuorotella. Onneksi viikottainen tuntimäärä laskee ihan pian, en tuota tahtia jaksaisi olla töissä enää kauan.

Ja prkl tuossa meidän talon ulkopuolella on neljä skeittipoikaa neljän vahvistimen kanssa, ja ne soittaa musiikkia niin lujaa, että luulisi olevan festareilla! Siis seinät tärisee siitä basson voimasta!! Soitin jo poliisille että tulisivat hiljentämään jätkät, mutta siellä on niin pitkään jonoa, että tuskin pariin tuntiin saadaan autoa paikalle. Voi helevetti tätä opiskelija-asuntolan riemuasumista!! Mulla on korvatulpat korvissa, ja läpi kuuluu...

Gallupiin vielä: rupesin itkemään, kun mies sanoi mulle " kiva kun sä oot noin iloinen" :D Toisen kerran itku tuli, kun puhuin siitä YTHS:n extraultrasta ja mietin, että miten se masukki mahtuu niin pieneen tilaan, niin mies sanoi, että " jos siellä ultrassa näkyi valevauva" . Vitsihän se oli, mutta meikä vollotti loppuillan, että mies pilkkaa meidän omaa rakasta lasta valevauvaksi...

Nyt kiroilemaan noille pirun lökäpöksyille...

Kandi & muhku 19+0 (verenpaine kohta sata tuon möykän vuoksi)

Vierailija
38/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen ja viikonloppuna pinoa, mutta jotenkin lauantaiset polttarit ja kummitytön kanssa touhuaminen on vienyt kaikki voimat ja en ole jaksanut kirjautua olleskaan :)

Poppis kyselikin jo polttarikuulumisia ja hyvin tämä tuleva mamma jaksoi perässä kulkea. Ainoastaan lyhyet välimatkat jotka menimme käppäillen sai aikaan supisteluita, mutta onneksi sai aina levätä välillä... Aikas lailla kyllä väsytti illalla kun kotiin pääsin :)

Jouhilla ja Yedolla onkin sitten ensi maanantaina jännät paikat! Toivotaan että molemmilla ultrassa kaikki hyvin :)

Suippo taitaa olla jo nyytti kainalossa? Kuulumisia odotellaan jahka kotiutuvat!!

Sippuliinillakin ollut jo noinkin paljon kipeitä supisteluita! Toivottavasti ne nyt helpottuvat!!! Otahan oikein rauhallisesti ja jos vain mahdollisuus niin ole pitkälläsi vain! Itselläkin melkein samanlainen tilanne ja en todellakaan haluaisi vielä synnyttää. Onneksi minulla supistukset ei ole kipeitä, mutta herkästi niitä tulee. Huomenna minullakin on taas neuvola. Yritin tänään mitata sf-mittaa ja sain saman tuloksen kuin kaksi viikkoa sitten neuvolatäti (aikaisemmin mitat heitellyt sentin th:n mittauksesta)? Pari päivää minustakin on tuntunut kuin vaavi olisi jo laskeutunut, kun alapäässä vihloo ja hirveä paineen tunne aina pystyssä ollessa. Toivotaan Sippu, että vaavillasi on kaikki hyvin!!

Olin tosiaan tänään siellä kontrollissa äippäpolilla. Kyllä me miehen kanssa saatiin hyvät naurut, kun istahdettiin " huiliin" taysin pääaulaan. Sanoin miehelle, että ootellaan hetki ennenkuin mennään ja samaan hengenvetoon että paljosta lyödään vetoa niin muistan ajan väärin :) No, kaivoin neuvolakortin taskusta ja toden totta olimme pari tuntia myöhässä :D Posket punaisina marssimme äippäpolin luukulle, kätilö vain nauroi ja sanoi että eiköhän me johonkin väliin mahduta :) Vauvalta otettiin sydänkäyrää ja kaikki oli hyvin (vaikkakin vauva potki koko ajan sitä vyötä, mutta ei onnistunut sitä irroittamaan)! Lääkäri ultrasi vain alapäästä, kohdunkaulankanava oli taas lyhentynyt entisestään. Eli sain sairaslomaa äippäloman alkuun ja levossa pitäisi olla. Ei minulta mitään kiellettykään, mutta aina kun rupeaa supistelemaan niin on hyvä mennä makuulle! Kontrollia lääkäri ei enää määrännyt, kun taysissa ei estellä synnytystä enää rv 34 jälkeen ja parin viikon päästähän tuo rajapyykkikin jo ohitetaan!

MiaMik rv 31+6

Vierailija
39/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Viime viikko vierähti työmatkalla ulkomailla helteen keskellä. Välillä tuntui vähän rankalle, etenkin kun piti kävellä melko paljon joka päivä (ihan siis omasta tahdosta) eikä meidän hotellissa ollut ilmastointia. Yöt oli tosi hikisiä, ja suihkussa taisin käydä parhaimmillaan neljä kertaa päivässä. Mutta tuli reissu tehtyä. Enää en kyllä työreissuille ulkomaille suostuisi lähtemään, eikä niitä olekaan edessä enää kuin yksi kuukauden päästä, sekin onneksi pääkaupunkiin. Sen sijaan tän kuun lopussa ollaan menossa häihin Saksaan. Vähän huolestuttaa, et miten siellä jaksan, mutta onneksi ei varmaan ole enää niin hirveän kuuma ja ollaan vielä pikkukaupungissa ja liikutaan autolla, joten ei tartte olla jaloillaan pitkiä aikoja.

Reissun aikana tuli muutama lisäkilokin, lähinnä turvotusta ilmeisesti, koskapa su-ma-yönä alkaneen vatsataudin seurauksena ollaan taas 3-4 kg alemmissa lukemissa. Aika hurjalta tuntuu, mutta toisaalta olo on nyt turvotuksen hävittyä aika mainio. Jaloissa näkyy taas verisuonetkin! :) Itse tauti oli ihan kauhea, ilmeisesti raskaana oleva elimistö suojautui oikein tosissaan pöpöiltä, koska kuume huiteli 39 asteessa eikä ennen hiilitabletteja edes nesteet pysyneet sisällä. Kyllä taas kiittelin onnea, ettei ole tarvinnut raskauden aikana muuten oksentaa. Se on yhtä helvettiä... Nyt olo on jo kohtuullinen, ainoastaan selkä vihoittelee kuten aina kuumeen ja parin päivän vuodelevon jälkeen. Äsken pääsin onneksi jo vähän käppäilemään pihalle, niin en tunne itseäni enää niin mökkihöperöksi.

Masussa on ilmeisesti kaikki hyvin, potkuja satelee päivittäin useampaan otteeseen, eikä edes kipeänä tarvinnut miettiä, onko mahassa kaikki hyvin. Perjantaina on edessä eka neuvolalääkärikäynti, aiempi hoidettiin np-ultran yhteydessä tayssissa.

Täällä oli kovasti uusia, onnea odotukseen teille! Supisteleville lepoa ja rautaisia hermoja, vaikka paikallaan olo voi tuntua ahdistavalle (mä en kestä näköjään edes kahta päivää...)

Nyt taidan paeta tuonne sohvalle sudokun pariin (katsoin jo kaikki rästissä olleet dvd:t...)

-Osse ja Santeri rv 25+6

Vierailija
40/44 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä aktiivisen synnytyksen ryhmässä ja nyt on taas monia vinkkejä ja kokemuksia viisaampi. =) Ostin sieltä samalla uusimman Sydänääniä -lehden (akt.synn. ryn jäsenlehti) ja siinä oli juttu naisesta joka oli synnyttäny englannissa... Niin siinä oli siitä TENS-laitteesta, josta SillySausage puhu/kysy joskus viime viikolla!!!!

Siitä intoutuneena menin heti kotiin tultua netistä ettimään moista, jos vaikka sittenkin sais ittellekin sellasen synnytystä varten... NIIN ARVATKAA MITÄ!!???!?!

-> kyllähän niitä saa: http://www.mamakins.fi/Default.aspx~tabid~2135

Eli Mamakind vuokraa niitä!! =) Mä aion heti varata sellasen...

Ei mulla tällä erää muuta.. oli pakko tulla kertoo teillekin moisesta mahdollisuudesta!!! :D

Burde & Pennari 31+2