Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiljuva lapsi/ lasten kiljunta`? Kasvatuksen puutetta?

Vierailija
27.12.2020 |

Aina puhutaan lasten kiljunnasta ja kiljuvista lapsista.

Mitä se on?

Kuinka usein lapsesi kiljuvat?
Kiljuuko lapsi pääsääntöisesti?

Mun tyttäreni ei ole ikinä kiljunut.

Tietenkin hän vauvana saattoi itkeä hetkellisesti nälkää, jos tissi oli liian kauan ollut puseron alla, mutta edes "terrible-two":na hän ei koskaan kiljunut.

Ei ole lähes aikuiseksi kasvettuaan kiljunut kertaakaan.

Miksi lapset kiljuvat?

Kasvatuksen puutettako?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tähän kukaan uskalla vastata, koska tuntee olevansa huono äiti tai isä, jos lapset kiljuu.

Vierailija
2/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset huutaa ja kiljuu.

Vierailija
4/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kiljuu kaikesta - ilosta, surusta, nälästä, väsymyksestä, kivusta jne. Tulisitko kertomaan miten saan kiljumisen oikealla kasvatustyylillä loppumaan? :)

Esikoinen on tempperamentiltaan leppoinen, enkä muista hänen kiljuneen juuri ikinä.

Vierailija
5/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa kasvatusta. Pitäisi laittaa vanhemmat johonkin kasvatuslaitokseen.

Vierailija
6/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ennemminkin huolissani lapsesta, joka ei uskalla ilmaista tunteitaan. Tavallinen pikkulapsi ilmaisee itseään itkemällä, huutamalla ja usein myös kiljumalla. Huutamatonta lasta ei ole olemassa.

Vierailija
7/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kiljuminen osoittaa, että joidenkin ei vain pitäisi hankkia lapsia.

Vierailija
8/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terrible two" = uhmaikä

Miksi ihmiset eivät nykyisin voi puhua suomea?

Vierailija
9/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kiljuminen osoittaa, että joidenkin ei vain pitäisi hankkia lapsia.

Lapsettoman puhetta. Mun mummo sanoi aina, että maailmassa ei ole yhtään huutamatonta mukulaa, eikä yhtään haistamatonta koiran persettä.

Vierailija
10/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ennemminkin huolissani lapsesta, joka ei uskalla ilmaista tunteitaan. Tavallinen pikkulapsi ilmaisee itseään itkemällä, huutamalla ja usein myös kiljumalla. Huutamatonta lasta ei ole olemassa.

Nico-Petteri kiljuu = ilmaisee vain tunteitaan

Nico-Petteri heittää puurolautasen lattialle = ilmaisee vain tunteitaan

Nico-Petteri iskee hampaansa äidin jalkaan = ilmaisee vain tunteitaan

Vierailija
11/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä innostuvat päivittäin kiljumaan. Taitaa olla aika tyypillinen tapa pikkulapselle ilmaista itseään. Vai tarkoitatko kiljumisella jotakin opeteltua dominointi yritystä, joka pitäisi kitkeä pois?

Vierailija
12/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuvista lapsista kasvaa kiljuvia aikuisia, Kareneita.

Vierailija
13/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nico-Petteri 18-v iskee puukolla ryyppykaveriaan = ilmaisee vain tunteitaan

Vierailija
14/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta olen kasvattanut ja kumpikaan ei ole kiljunut. Varsinkin yleisillä paikoilla minua ärsyttävät vanhemmat, jotka eivät saa lapsiaan olemaan kiljumatta. Veikkaan että kiljuville lapsille huudetaan kotona. Siksi käyttäytyvät äänekkäästi.

Vierailija
15/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan lastenohjelmat ovat täynnä kiljumista. Niistä se malli tulee. Lapset kiljuvat, kun ovatt innostuneita, iloisia tai kauhuissaan tai vihaisia tai väsyneitä.

Vierailija
16/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ja pointtisi oli? Pienet lapset ilmaisee tunteitaan mm. kiljumalla. Se on ihan tyypillistä, että jos lasta esim. väsyttää tai on nälkä, niin parkuminen alkaa. Ei lapsia kasvateta huutamalla. Toki kielletään ja välillä huudetaankin, mutta suurimmaksi osaksi kasvatus on huolenpitoa, kuuntelua ja rakkautta. Tietysti rajat pitää olla ja pitää olla periksiantamaton, mutta vain ääliö luulee olevansa hyvä kasvattaja karjumalla pää punaisena. Enkä tiedä mikä itseisarvo se hiljaisuus on.

Vierailija
17/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi lasta olen kasvattanut ja kumpikaan ei ole kiljunut. Varsinkin yleisillä paikoilla minua ärsyttävät vanhemmat, jotka eivät saa lapsiaan olemaan kiljumatta. Veikkaan että kiljuville lapsille huudetaan kotona. Siksi käyttäytyvät äänekkäästi.

Helpot lapset = helppo päteä.

Vierailija
18/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kouluissa ja päiväkodeissa voisi opettaa lapsille olemaan hiljaa julkisissa tiloissa. Ei tarttis meidän vanhempien stressata sitten kiljumisesta. Ainiin, mutta opettajathan on maailman laiskin ammattiryhmä, eihän niille nyt työn teko maistu.

Vierailija
19/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpot lapset = helppo päteä.

Lapsesta saa helpon kun sitä VIITSII kasvattaa jämäkästi heti alusta alkaen. Kasvattamaton, kuriton kakara= ei-helppo lapsi.

Vierailija
20/34 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kouluissa ja päiväkodeissa voisi opettaa lapsille olemaan hiljaa julkisissa tiloissa. Ei tarttis meidän vanhempien stressata sitten kiljumisesta. Ainiin, mutta opettajathan on maailman laiskin ammattiryhmä, eihän niille nyt työn teko maistu.

Nii'in. Miksi vanhempien pitää hoitaa tarhatätien ja opettajirn työt?