Hienoja facebook kirppismyyjiä tässä maassa! :D
Etsin talvitakkia talvella ja kirppiksellä myytiin uudenveroista kerran käytettyä talvitakkia 60e + postarit. Olin nähnyt kaupoisssa vain 70-140e kokoisia oikeasti lämpimiä isoja talvitakkeja joten ajattelin että miksipä ei, tästä takki halvalla. Kuvissa näytti hyvältä ja juuri paketista tulleelta. Myyjä vaikutti hyvin mukavalta ja puhui vielä että moni myy uudenveroisena huonokuntoista tavaraa ja naurettuinkin asialle, joten en ajatellut pahinta.
Myyjä lupasi lähettää heti seuraavana päivänä takin mutta yli viikko/1.5vko siinä meni ottaen huomioon että vielä lupasi lähettää erikseen postiin sen heti etten enää joutuisi syystakilla menemään talvella. Kun takki saapui, avasin sen iloisena paketista, kunnes näin järkyt tahrat valkoisessa takissa. Likaa ja meikkiä ja ruskeita pinttyneitä läikkiä. Etutaskut olivat aivan harmaantuneet käytössä. En tiedä kuinka paljon pitää tunkea naamaan meikkiä jos parissa käyttökerrassa on takin kaulus ruskeanmusta meikistä. Ei siis meikkivoidetahroja vaan oikeesti aivan likainen ympäri takin yläosaa. Hihat olivat ihan liassa. Pesu ei poistanut edes meikkitahroja, kaikki jäi. Tästä saatiin kyllä hyvät naurut moneen kertaan, tässä se mun hyväkuntoinen kerran käytetty takkini. Laitoin heti myyjälle viestiä ja lupasi palauttaa rahani. Onneksi!
Tästä kuitenkin alkoi järkyttävä rahashow! Sain 4 kuukauden ajan aina viikon tai kahden välein viestejä että lupaa maksaa muttei vielä pysty ja aina tuli viestiä loppukuusta että maksaa ensi tuista...?! :D suostuin jopa siihen että maksaa osissa tuon 70e postarit siis sisältyneenä minulle. Kesti 2kk saada 20e. Ystävällisesti olin enkä ikinä haukkunut myyjää. Sitten oli mennyt jo 4kk en ollut saanut kuin vain tuon 20e en muuta. Joku teki kirpparin seinälle kirjoituksen että kiitti sinä myyjä x, pakettiani en ole ikinä nähnytkään ja rahojen palautteluun aina joku tekosyy. :D eli klassinen "lupaan maksaa kohta, joojoo kohta pian!"-tapaus. Tähän seinäkirkoitukseen tuli heti 4 ihmistä valittamaan samaa että rahoja eikä pakettia kuulu. Oli siis pyydellyt rahaa kaikilta, käyttänyt ihmisiä pikavippinään. :D alkoi aika ärhäkkä sota kun ryhmässä tuollainen huijari. Uhattiin rikosilmoituksella niin saatiin kaikki rahat takas, mulle maksoi 40e yhteensä eli vielä toisen 20e erän. Vähän hävisin mutten onneksi kuin parikymppiä ja takki meni tutulleni joka piti siitä kovin ja otti puutarhahommiin sen.
Yksi toinen myyjä myi xs-kokoista mekkoa sopivana s-m-koolle. Sain mekosta mitatkin sellaisena kun mekko oli saapuessaan ollut. Ihmettelin kun myyjä mainosti jopa m koolle sopivaa mekkoa, sillä olen normaalisti xs-s kokoa ja tiesin myyjän antamista mitoista että on pienikokoinen mekko kyseessä. Lisäksi se oli Nelly.com nettikaupan mekko jossa on todella pienet koot. Sanoin asiasta niin myyjä vastasi vain että aijaa,se on kyllä m kokoa juu hihii myös kaikille menee :) tämän jälkeen alkoi kuukauden odottelu paketista ja myyjä myönti ettei ole muistanut postittaa. Sitten tuli pari viikkoa viestejä että myyjä olisi postittanut paketin ajat sit jo eikä tiedä siitä sen enempää. En kertaakaan haukkunut tms tätäkään myyjää. Yhtäkkiä yhteydenpito loppui toiseksi kuukaudeksi kun myyjä ei enää vastannut. Stalkkasin hänen fb profiilistaan hänen etusivulleen kommentoineen parhaan ystävän profiilin ja kirjoitin viestin että voisitko auttaa kun ilmeisesti olette ystäviä ja en ole saanut pakettiani 2 kuukauteen. Myyjä väitti ystävälleenkin kivenkovaan ettei saa enää viestejäni facebookissa. Yhtökkiä alkoi tulemaan myyjältä viestiä "latasin facebuuk chatin uudelleen, toimiiko nyt!! :)" viestejä ja sitten ne taas loppuivat :DD kiva esitys tytöllä ettei saa viestejni! Esitti myös ystävälleen että ajat sit on postittanut paketin jo. Jaksoin tätä jonkun viikon kunnes laitoin tytön ystävän profiiliin että nyt saa tyttö tehdä katoamisilmoituksen postiin kirjeestä tai teen rikosilmon ja kirppisryhmän pitäjälle on ilmoitettu.
Meni 2 päivää niin paketti saapui edellisen päivän leimalla eli vasta silloin oli lähetetty! sain mekon se oli juurikin m-kokoisen myyjän venyttämä xs-s koon mekko. Oli kiva venähtänyt roikkuva mekko. Ihonmyötäinen kun oli ollut. Ja aivan erilainen kuin myyjän kuvassa.
Lisäksi siinä oli tahra joka ei lähtenyt pesussa josta olisi voinut mainita ystävällisesti, en olisi jättänyt sen takia ostamatta, kunhan tietää tuotteen viat. Periaatekysymys. :D
Kolmas myyjä jolta sain hieltä haisevat venyneet kengät, jotka oli suihkutettu täyteen halpis hajuvettä hikeä peittämään joka totta kai halpana hajusteena haihtui hetkessä.... jaksanko edes aloittaa. :D
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 09:14"]Noissa fb-kirppiksissä tai no kaikessa yksityiseltä postimyynti-ostamisessa on riskejä! Itse teen ostoksia eniten tän kylän fb-kirpulla, jotta voin hakea kävellen tai autolla kaiken, mitä aion ostaa :)
[/quote]
Olen tehnyt huutonetissä kauppaa 5 vuotta eikä ikinä ole ollut ongelmia. Tää facebookin 10 000 henkilön ryhmä vaan on räjähtänyt käsiin ja täynnä huijareita.
Kannattaa suosia huuto.nettiä, siellä sentään voi lukea palautteista millainen myyjä on kyseessä. Itse ostelen fb-kirppiksiltä vain jos pääsen paikan päälle noutamaan tavarat.
Fb kirppiksissä paikalliset ryhmät on aivan parhaita. Tavara myydään paljon kohtuullisemmalla hinnalla kuin esim. huutonetissä ja tavarat myös sijaitsevat aina lähellä eli ei tarvi maksaa postimaksuja ja tavaran näkee ennen kuin raha vaihtaa omistajaa. Täällä Helsingissä on omia kirppisryhmiä eri kaupunginosille eli oman kaupunginosan ryhmässä tavarat on aina enintään pyöräilymatkan päässä.
En ole enää huutonettiä/toria juurikaan käyttänyt sen jälkeen, kun löysin nämä Helsingin sisäiset fb-kirppisryhmät.
Minulla on vain hyviä kokemuksia fb kirppiksest, itse en kylläkään postita mitään vaan pistän aina ilmoitukseen vain nouto. Näin vältytään 'katoamisilmoituksista' sekä tuotteen kunnon voi nähdä heti.
En ostais vaatteita näkemättä tuotetta muuta kuin nettikaupoista, ja vähiten jostain fb-kirppiksiltä. Koskaan en laittaisi rahaa yksityisen henkilön tilille. Suosinkin enemmän perinteisiä kirppiksiä. Noita huijareita on ihan liikaa.
Noissa fb-kirppiksissä tai no kaikessa yksityiseltä postimyynti-ostamisessa on riskejä! Itse teen ostoksia eniten tän kylän fb-kirpulla, jotta voin hakea kävellen tai autolla kaiken, mitä aion ostaa :)