Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosia ollut jo jatkuva väsymys vaikka olen täysin terve ja nuori.

Vierailija
27.12.2020 |

Se rahan ja ajan määrä mikä on mennyt kaikki maailman tutkimuksiin, asiantuntijapalveluihin, kursseihin, tukeen, ruokavalioihin, kuntoiluihin ja elämäntapamuutoksiin...

Jäin 2 vuotta sitten työttömänä ja siitä lähtien olen vain nukkunut, kun en pysy hereillä. Työelämässä sama juttu, en tehnyt muuta kuin nukkua.

Ikä mulla nyt 31v. Tämä alkoi 14 vuotiaana. Olen vain nukkunut koska muuten en pysty välillä tehdä mitään. Jatkuva uupumus päälle!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mitään lääkitystä?

Vierailija
2/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mähän just kirjoitin että olen täysin terve!! Ei ole koskaan ollut lääkityksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkäriin. Netissä voidaan ehdottaa ties mitä, kohta sinulla on diagnosoitu täällä kaikki masennuksesta syöpään.

Vierailija
4/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mähän just kirjoitin että olen täysin terve!! Ei ole koskaan ollut lääkityksiä!

No mietin vain kun kerroit ravanneesi eri tutkimuksissa, yleensä jos lääkärille valittaa väsymyksestä niin lyövät heti ensimmäisenä mielialalääkereseptin kouraan. Mutta jos et syö mielialalääkkeitäkään niin sitten ei voi johtua niistä enkä ikävä kyllä osaa auttaa. 

Vierailija
5/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt masennus testissä, kun oireet ovat alkaneet noin nuorena ja jatkuneet vuosia tämä on erittäin todennäköistä. Masennus pahenee hoitamattomana. Teini-ikäinen on erittäin herkkä masennukseen, koko elämä on silloin altis muiden vaikutteille, oma minäkuva on vasta muodostumassa ja herkkä mieli on helppo rikkoa jos ei saa hyväksyntää osakseen.

Vierailija
6/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen 31-vuotias ja ainakin kymmenisen vuotta kärsinyt jatkuvasta väsymyksestä. Nuorena pistin sen stressaavan elämäntilanteen ja pätkätöiden aiheuttaman rutiinittoman arjen piikkiin mutta nyt viimeiset 2 vuotta olen elänyt hyvin tasaista ja mielekästä elämää. On tiukka unirytmi, syön terveellisesti ja säännöllisesti, harrastan liikuntaa muutaman kerran viikossa, ihmissuhteissa menee hyvin, työ on mielenkiintoista mutta ei liian kuormittavaa fyysisesti eikä henkisesti.

Ei lääkityksiä, kaikki veriarvot ihanteellisia, ei ole ongelmia kilpirauhasessa eikä tässä aina ratkaisuksi tarjottavassa "varastoraudan puutteessa". Olen vain väsynyt, ihan koko ajan. Minulla on päivässä muutama tunti sellaista vireää, aktiivista aikaa ja muutoin lähinnä odotan milloin pääsee nukkumaan. Nukun arkena aika tarkalleen 8 tuntia hyvää, syvää unta ja herään suht virkeänä mutta viikonloppuisin voisin vedellä sikeitä kevyesti sen 12-15 tuntia ja päikkärit päälle ilman että se vaikeuttaa nukahtamista illalla mitenkään.

Vierailija
7/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen väsymysoireyhtymä. 

Vierailija
8/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta tai alhainen ferritiini. (Hemoglobiini voi olla tosi hyvä,mutta tuo ferritiini anemian puolella.) Tutkituta nuo!

Vierailija
9/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi myös teini-iässä. Taisi juuri olla 14. ikävuosi. Pahinta väsymystä oli vuodet 32- 36. Ei siihen mitään syytä kai ole muuta kuin joku lievä väsymysoireyhtymä. Tekee asioita mutta jatkuvassa uupumuksessa ja aivosumussa. Mitään ei jaksa tehdä. Kun jonnekin lähtee pitää selvittää missä voisi nukkua hetken. Mihinkään ei kannata kutsua jos ilta venyy yli klo 20. Minä haluan nukkumaan.

Vierailija
10/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet vaan laiska.

Vierailija
11/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkolepsia?

Vierailija
12/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoitamaton masennus voi ilmetä joillain ihan totaalisena väsymyksenä, ilman muita oireita kuten alakuloisuutta jne. Hankala siitä on parantua jos ei edes itselleen myönnä, että kyse on "vaan" masennuksesta joka on saanut myllätä nuoresta saakka.

Vierailija
13/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen 31-vuotias ja ainakin kymmenisen vuotta kärsinyt jatkuvasta väsymyksestä. Nuorena pistin sen stressaavan elämäntilanteen ja pätkätöiden aiheuttaman rutiinittoman arjen piikkiin mutta nyt viimeiset 2 vuotta olen elänyt hyvin tasaista ja mielekästä elämää. On tiukka unirytmi, syön terveellisesti ja säännöllisesti, harrastan liikuntaa muutaman kerran viikossa, ihmissuhteissa menee hyvin, työ on mielenkiintoista mutta ei liian kuormittavaa fyysisesti eikä henkisesti.

Ei lääkityksiä, kaikki veriarvot ihanteellisia, ei ole ongelmia kilpirauhasessa eikä tässä aina ratkaisuksi tarjottavassa "varastoraudan puutteessa". Olen vain väsynyt, ihan koko ajan. Minulla on päivässä muutama tunti sellaista vireää, aktiivista aikaa ja muutoin lähinnä odotan milloin pääsee nukkumaan. Nukun arkena aika tarkalleen 8 tuntia hyvää, syvää unta ja herään suht virkeänä mutta viikonloppuisin voisin vedellä sikeitä kevyesti sen 12-15 tuntia ja päikkärit päälle ilman että se vaikeuttaa nukahtamista illalla mitenkään.

Olen ap! Kiitos vertaistuesta, täsmälleen sama kuin mulla. En ole väsymyksen takia enää edes matkustanut, puolisoni nykyään hoitaa kaiken. Nukahdan vain joka paikkaan ja välillä olen jopa 2 päivää putkeen nukkunut.

Urheilu tai liikunta saa aikaiseksi niin kamalia jumeja, migreeni ja lihaskipuja, liikunnan jälkeen joudun päivällä useita tunteja nukkua joka päivä. Vasta 3 päivän päästä olen palautunut.

Vierailija
14/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krooninen väsymysoireyhtymä. 

Koliininpuutos, kun eivät syö kananmunia, eivät saa sitä mistään muualtakaan, jos ei syö paljon lihaa.

Vierailija
15/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko kävellä ja seisoa. En voi ottaa edes bussia tai ratikkaa, muuten nukahdan useita kertoja jos istun.

Vierailija
16/17 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap! Kiitos vertaistuesta, täsmälleen sama kuin mulla. En ole väsymyksen takia enää edes matkustanut, puolisoni nykyään hoitaa kaiken. Nukahdan vain joka paikkaan ja välillä olen jopa 2 päivää putkeen nukkunut.

Urheilu tai liikunta saa aikaiseksi niin kamalia jumeja, migreeni ja lihaskipuja, liikunnan jälkeen joudun päivällä useita tunteja nukkua joka päivä. Vasta 3 päivän päästä olen palautunut.

Urheilu pahentaa väsymysoireyhtymää. Erityisesti kuntosaliharjoittelu on sille myrkkyä. Kevyttä liikuntaa kuten kävelyä on hyvä harrastaa, mutta kovat treenit saa unohtaa.

Vierailija
17/17 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas on tullut nukuttua 16 tuntia. Oli pakko katkaista päivän kun en pysy hereillä enkä pystyssä.

Mitä ihmettä mua vaivaa kun ei tän enempää voi enää tutkia?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi