Miehen kavereiden käytös ärsyttää ja ällöttää
En olisi ikinä uskonut tässä iässä olevani enää tässä tilanteessa. Ollaan siis mun miehen kanssa kummatkin kolmekymppisiä. Mieheni mursi kätensä aiemmin keväällä ja on sitten asian johdosta ollut n. 5 viikkoa sairaslomalla. Sattumalta hänen läheisistä ystävistään pari muuta on samankaltaisten, pidempiaikaisten vammojen takia olleet lähes saman ajan saikulla. Eikä siinä mitään, onhan ainakin seuraa toisistaan päivisin. MUTTA..
Valitettavasti meidän koti on juuri se paikka, jossa nämä päivittäiset kokoontumisajot tapahtuu. Itse olen päivisin töissä, ja usein iltaisin vielä harrastuksissa/tapaamassa kavereita. En siis onneksi ole katselemassa tilannetta päivittäin, luultavasti silloin tälle olisi jo tehty stoppi. En yksinkertaisesti kohta kestä enää sitäkään kun tulen kotiin ja näen jäljet! Miehen kaverit elävät kuin siat pellossa ollessaan meillä. Kahvia juodaan, otetaan päivän mittaan uusia mukeja. Vanhat jää puolitäysinä johonkin, löytyy parin päivän päästä klimppistä litkua sisältävinä. Jääkaapista syödään mitä mieli tekee (olen joutunut sanomaan että mun pähkinöitä jne ei sitten syödä - luulisi että normaali ihminen joka tapauksessa kysyisi ensin..). Roskat jätetään sille paikalle missä milloinkin ollaan. Jos vaikkapa mehua kaatuu lattialle, sitä ei putsata. Käytettyjä nuuskapusseja, tyhjiä tupakka-askeja, joka paikassa. Syömisen jälkeen ei edes huuhdella astioita, oletetaan että minähän ne tiskaan kun kotiin tulen (ja siis mun mies on ainoa kenellä se käsi on poissa pelistä ja näin siis ei voi tiskata, muilla on jalkaa, polvea jne). Oon jopa ostanut kertisastioita ja sanonut että syökää niistä. Kappas, ovat kuitenkin käyttäneet normaaleja.Kaikkein pahinta on, että suurinosa näistä kavereista ei pese käsiään vessassa käymisen jälkeen! Mikä oksettava ajatus, että he samoilla käsillä hipelöi meidän jääkaappia. Pönttöä ei putsata paskajäljistä, muutaman kerran pönttöä ei olla edes vedetty?! (luojan kiitos ykköshädän jälkeen..)
Mulla on välillä viikolla vapaapäiviä. Nämä kaverit tietävät sen kyllä. Välillä silti joku saattaa pamahtaa sisälle mitä ihmeellisimpiin kellonaikoihin, ilmoittamatta! Tai sitten ymmärtämättä äänetöntä vinkkiä (esim koittavat soittaa miehelleni, hän sanoo että ei nyt jaksaisi - hetken päästä joku ilmestyy kuitenkin ovelle!)
Muutaman kerran olen jo kovempaan ääneen ärähtänyt, että kyseessä on myös mun koti, eikä mikään hotelli täyshoitola jossa voi sotkea ja oleilla mielensä mukaan. En vain tiedä millä hitolla saisin tilanteen kunnolla kuriin. Suuttumisteni jälkeen menee muutama päivä kun pysyvät poissa,ovat asiallisesti ja sitten taas kaikki unohtuu. Pidän kaikista mieheni kavereista ihmisinä muuten, en vain tätä helvetin linnoittautumista ja käytöstapojen puutetta omassa kodissani kestä!
Siis oikeasti, missä pellossa nää ihmiset on eläneet ja millainen kasvatus on takana jos vieraina käytös on tätä luokkaa?
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:06"]
Ite oot miehes valinnu.
[/quote]
No niin olen, ja olen valintaani ollut hyvinkin tyytyväinen :D Mies on kohtelias, hyvätuloinen, älykäs, hyvännäköinen ja uskomaton sängyssä. Kaveritkin on mukavia. Nyt sairasloma-aikana vaan ovat pyörineet täällä niin paljon että tilanne tuntuu hetkellisesti sietämättömältä!
-ap
Miksei miehesi voi päivän lopuksi sanoa, että nyt kaikki siivoamaan ettei eukko huuda mulle =) Sanoo noin, vaikkei sitä tarkoita. Katsokaas pitää osata luovia.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:08"]
En voisi edes ajatella, että meillä olisi joskus tuollaista tapahtunut. Ja sinä vain kiittelet miestä siellä ja kyselet onko päivä mennyt kivasti? Sano miehellesi, että nyt prkele tästä sekunnista lähtien kotiisi ei tule enää yhden yhtä miehen kaveria tai jos tulee, voi mies lähteä kavereidensa kanssa vaikka hevon kuuseen. Sinun kotisi ei ole mikään teinimiesten kokoontumispaikka, vaan se on koti, jossa sinä saat rentoutua ja olla rauhassa.
Jos se ei mene perille yhdellä kerralla, niin nostaisin asiasta sellaisen metelin, että mies muistaisi sen pitkään. En alkaisi edes keskustelemaan enää asiasta, vaan nyt kun olet tilanteen nähnyt, on keskustelut keskusteltu ja mies hoitakoot kaverisuhteensa muualla. Ihan sama olisi mitä muut ajattelevat, eivät he ole tähän astikaan mitään ajatelleet, joten miksi tästä eteenpäin? Älä luimistele, vaan toimi jos kerran haluat oman rauhasi omassa kodissasi säilyttää. Kukaan muu ei sinun rauhan eteen taistele ja lyö nyrkkiä pöytään.
[/quote]
Mun mielestä olisi kohtuutonta 'kieltää' kaverit kun toinen on sairaslomalla eikä juurikaan pääse liikkumaan. Sen sijaan mun mielestä kohtuutonta ei ole pyytää aikuisia miehiä sen verran korjaamaan jälkiään, että munkin on illalla mukava tulla kotiin. Omaa rauhaa kyllä saan, eivät ne täällä vuorokauden ympäri onneksi pyöri. Usein illalla kun kasin ysin maissa tulen kotiin, niin porukka alkaa valua kohti omia kotejaan joiden olemassaolo siihen aikaan sitten muistetaan.
Sano, että seuraavan kerran kun pöntössä on rantu ja mehut laatteella, sinä kuset kotiin tullessasi heidän kenkiin ja merkkaat reviirisi sitten niin, että umpiluupääkin sen havaitsee. Sitähän tuo on, että yritetään esittää porukalla, että mehän ollaan miehiä eikä mitään piikoja. Sääli vain, että samalla itse asiassa kustaan talon isännän reviirille myös. Eli miehen pitäisi ihan oikeasti ärähtää ja laittaa sitä arestia jakoon.
Voin tasan kuvitella ap:n kuvaamaan tilanteen, sillä meillä on työpaikalla ihan samanlaista sotkemista. Kyse siis akateemisesta asiantuntijatyöstä, paikkana Hgin keskusta.
Kahvimukit homehtuu pöydillä, nenäliinat jää siihen, mihin kädestä putoaa, roskia pitkin pöytiä. Ihme sotkemista. Onneksi käy siivooja!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:09"]
Miksei miehesi voi päivän lopuksi sanoa, että nyt kaikki siivoamaan ettei eukko huuda mulle =) Sanoo noin, vaikkei sitä tarkoita. Katsokaas pitää osata luovia.
[/quote]
Hei tää oli hyvä!! Mies itse sanoo myös usein ärsyyntyneensä tilanteeseen jonkin verran (tuskin häiritsee yhtä paljon kuin mua). Rasittavaa kyllä,ei saa aikaiseksi ilmeisesti tarvittavan painavia toimenpiteitä jotta kaverit saataisiin kuriin.
Miehen sairasloma päättyy juhannuksen jälkeen. Jos tilanne jää päälle niin alan henkilökohtaisesti harkitsemaan uutta asuinpaikkaa kesälomani ajaksi (alkaa samasta juhannuksesta, miehen kanssa yhtä aikaa). En todellakaan vietä lomaani katsoen kun aikuiset ihmiset pelaa ja sotkee mun kodissani! Siinä vaiheessa mies saa jo kyllä tehdä sen klassisen 'minä vai kaverit' valinnan :D
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:14"]
Voin tasan kuvitella ap:n kuvaamaan tilanteen, sillä meillä on työpaikalla ihan samanlaista sotkemista. Kyse siis akateemisesta asiantuntijatyöstä, paikkana Hgin keskusta.
Kahvimukit homehtuu pöydillä, nenäliinat jää siihen, mihin kädestä putoaa, roskia pitkin pöytiä. Ihme sotkemista. Onneksi käy siivooja!
[/quote] Mukavaa että johonkon työpaikkaan on palkattu siivooja työntekijöiden jälkiä siivoamaan. Käykö kyseinen siivooja myös wc:ssä pyyhkimässä työntekijäiden p*****t isän hädän jälkeen ja auttamassa käsien pesussa?
siis johonkin työpaikkaan ja ison hädän jälkeen tarkoitin em. tekstiin kirjoittaa
Nytkö vasta tajusit valinneesi jonkun jälkeenjääneen ikiteinin?
Ihan vaan vinkkinä; nalkuttaminen ja samojen asioiden toistaminen ei tuo muutosta - ei varsinkaan jos tyypit ovat harjoittaneet samaa käyttäytymismallia jo vuosikymmeniä.
Tilanne on täysin käsittämätön. Olen pahoillani puolestasi.
Porttikielto taitaa olla ainoa toimiva ratkaisu. Tavatkoon toisiaan miehen kaverien (kuvottavissa) kämpissä.
huomaatko ap ite missä nyt mättää? puolustelet miestäsi koko ajan, joka asiaan on puolustus... nyt vaan sairasloman aikaan jne... täällä palstalla ehdotetaan jotain ni heti selitys miks se ei auta tai miks niin ei voi tehdä. et edes halunnut neuvoja, halusit vaan valittaa. mut miks valittaa, ei tommosta tarvii sietää asialle täytyy tehdä jotain! ei toi ainakaan meil onnistuis.
Kummasti alko heti oman miehen kehuminen ap lla kun tuli vähän kommenttia....
Nämä tavat eivät ole tulleet ilmi kun ennen tätä saikkua ovat käyneet kahvilla, syömässä jne. Nyt tuntuu että ovatkin jotenkin liian kotonaan ja olettavat että olen heidän kaikkien palvelija.. (miestäni tottakai nyt oon auttanut pyykkien, ruokien, tiskaamisten jne kanssa kun on ''rampa'' ja oon ns huolehtijapersoona. Eikä meillä ole lapsia tai muuta oikeasti huomiota vaativaa niin voin keskittää hoivavietteni mieheen. Kavereihin sitä ei kyllä multakaan enää riitä)
-ap
Otat selville kuka muija oli ja yrität kiristää sitä uhkaamalla lähettää kuvan seiskaan. Tai mieluummin vaihtoehto 2.: hakeudut hoitoon, tuo ei ole normaalia.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:36"]Otat selville kuka muija oli ja yrität kiristää sitä uhkaamalla lähettää kuvan seiskaan. Tai mieluummin vaihtoehto 2.: hakeudut hoitoon, tuo ei ole normaalia.
[/quote]
XD
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:08"]
En voisi edes ajatella, että meillä olisi joskus tuollaista tapahtunut. Ja sinä vain kiittelet miestä siellä ja kyselet onko päivä mennyt kivasti? Sano miehellesi, että nyt prkele tästä sekunnista lähtien kotiisi ei tule enää yhden yhtä miehen kaveria tai jos tulee, voi mies lähteä kavereidensa kanssa vaikka hevon kuuseen. Sinun kotisi ei ole mikään teinimiesten kokoontumispaikka, vaan se on koti, jossa sinä saat rentoutua ja olla rauhassa.
Jos se ei mene perille yhdellä kerralla, niin nostaisin asiasta sellaisen metelin, että mies muistaisi sen pitkään. En alkaisi edes keskustelemaan enää asiasta, vaan nyt kun olet tilanteen nähnyt, on keskustelut keskusteltu ja mies hoitakoot kaverisuhteensa muualla. Ihan sama olisi mitä muut ajattelevat, eivät he ole tähän astikaan mitään ajatelleet, joten miksi tästä eteenpäin? Älä luimistele, vaan toimi jos kerran haluat oman rauhasi omassa kodissasi säilyttää. Kukaan muu ei sinun rauhan eteen taistele ja lyö nyrkkiä pöytään.
[/quote]
Mun mielestä olisi kohtuutonta 'kieltää' kaverit kun toinen on sairaslomalla eikä juurikaan pääse liikkumaan. Sen sijaan mun mielestä kohtuutonta ei ole pyytää aikuisia miehiä sen verran korjaamaan jälkiään, että munkin on illalla mukava tulla kotiin. Omaa rauhaa kyllä saan, eivät ne täällä vuorokauden ympäri onneksi pyöri. Usein illalla kun kasin ysin maissa tulen kotiin, niin porukka alkaa valua kohti omia kotejaan joiden olemassaolo siihen aikaan sitten muistetaan.
[/quote] Hohhoijaa... Älä valita täällä jos kerran hyväksyt tilanteen.
Piilota pleikkari lukolliseen paikkaan, josta miehesi kaverit eivät sitä löydä. Irrota ja takavarikoi samalla myös telkkarista joku oleellinen johto, jotta se ei toimi. Syö jääkaapista ruoat pois ja osta vain itsellesi ja miehellesi kerta-annoksia.
Jos vieläkään ei toimi, niin seuraavalla kerralla laitat kolehdin summalle x kiertoon miehesi kavereiden kesken, jolla palkkaat siivoojan. Ilman tätä et päästä niitä sisään.