Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kavereiden käytös ärsyttää ja ällöttää

Vierailija
28.05.2014 |

En olisi ikinä uskonut tässä iässä olevani enää tässä tilanteessa. Ollaan siis mun miehen kanssa kummatkin kolmekymppisiä. Mieheni mursi kätensä aiemmin keväällä ja on sitten asian johdosta ollut n. 5 viikkoa sairaslomalla. Sattumalta hänen läheisistä ystävistään pari muuta on samankaltaisten, pidempiaikaisten vammojen takia olleet lähes saman ajan saikulla. Eikä siinä mitään, onhan ainakin seuraa toisistaan päivisin. MUTTA..

Valitettavasti meidän koti on juuri se paikka, jossa nämä päivittäiset kokoontumisajot tapahtuu. Itse olen päivisin töissä, ja usein iltaisin vielä harrastuksissa/tapaamassa kavereita. En siis onneksi ole katselemassa tilannetta päivittäin, luultavasti silloin tälle olisi jo tehty stoppi. En yksinkertaisesti kohta kestä enää sitäkään kun tulen kotiin ja näen jäljet! Miehen kaverit elävät kuin siat pellossa ollessaan meillä. Kahvia juodaan, otetaan päivän mittaan uusia mukeja. Vanhat jää puolitäysinä johonkin, löytyy parin päivän päästä klimppistä litkua sisältävinä. Jääkaapista syödään mitä mieli tekee (olen joutunut sanomaan että mun pähkinöitä jne ei sitten syödä - luulisi että normaali ihminen joka tapauksessa kysyisi ensin..). Roskat jätetään sille paikalle missä milloinkin ollaan. Jos vaikkapa mehua kaatuu lattialle, sitä ei putsata. Käytettyjä nuuskapusseja, tyhjiä tupakka-askeja, joka paikassa. Syömisen jälkeen ei edes huuhdella astioita, oletetaan että minähän ne tiskaan kun kotiin tulen (ja siis mun mies on ainoa kenellä se käsi on poissa pelistä ja näin siis ei voi tiskata, muilla on jalkaa, polvea jne). Oon jopa ostanut kertisastioita ja sanonut että syökää niistä. Kappas, ovat kuitenkin käyttäneet normaaleja.Kaikkein pahinta on, että suurinosa näistä kavereista ei pese käsiään vessassa käymisen jälkeen! Mikä oksettava ajatus, että he samoilla käsillä hipelöi meidän jääkaappia. Pönttöä ei putsata paskajäljistä, muutaman kerran pönttöä ei olla edes vedetty?! (luojan kiitos ykköshädän jälkeen..) 

Mulla on välillä viikolla vapaapäiviä. Nämä kaverit tietävät sen kyllä. Välillä silti joku saattaa pamahtaa sisälle mitä ihmeellisimpiin kellonaikoihin, ilmoittamatta! Tai sitten ymmärtämättä äänetöntä vinkkiä (esim koittavat soittaa miehelleni, hän sanoo että ei nyt jaksaisi - hetken päästä joku ilmestyy kuitenkin ovelle!)

Muutaman kerran olen jo kovempaan ääneen ärähtänyt, että kyseessä on myös mun koti, eikä mikään hotelli täyshoitola jossa voi sotkea ja oleilla mielensä mukaan. En vain tiedä millä hitolla saisin tilanteen kunnolla kuriin. Suuttumisteni jälkeen menee muutama päivä kun pysyvät poissa,ovat asiallisesti ja sitten taas kaikki unohtuu. Pidän kaikista mieheni kavereista ihmisinä muuten, en vain tätä helvetin linnoittautumista ja käytöstapojen puutetta omassa kodissani kestä!

Siis oikeasti, missä pellossa nää ihmiset on eläneet ja millainen kasvatus on takana jos vieraina käytös on tätä luokkaa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies on kohtelias, hyvätuloinen, älykäs, hyvännäköinen ja uskomaton sängyssä. Kaveritkin on mukavia."

Jokin tässä ei nyt oikein natsaa, mutta mikä?

Vierailija
42/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 04:03"]Tuo saikkuhan ei ole ikuinen. Aika turhaan riitelet, anna niiden mellastaa hetken. Pahempaa saat aikaan pitkällä tähtäimellä riitelemällä kuitenkin kovin pienistä asioista. Ja onhan se kotisi myös miehen koti. Siivotkaa porukalla kavereiden mentyä. Pian mies lähtee taas töihin ja kaikki on ennallaan. Sinuna en haluaisi yrittää puuttua kaveriporukan väleihin. Kaverisuhteet kun ovat yleensä kestävämpiä, kuin parisuhteet. Ja lupasit kestää myötä- ja vastamäessä varmaan. Nyt on se vastamäki kyseessä... Varmaan vielä pari viikkoa jaksat? Joskus, jos saatte lapsia, niin tuo meno tulee olemaan jatkuvampaa touhua. Lapset tuovat kavereita kotiin ja kaverin kotona ei käyttäydytä samoin kuin omassa. 15-v pojan kymmenen parasta kaveria saavat varmasti suuremman sotkun aikaan kuin miehesi kaverit nyt. Hellitä vähän ja nauti hyvistä puolista!!! Anna miehellesi 10 asiaa anteeksi (joita et määrittele etukäteen) ja pieninä sivuhuomautuksina arjen keskellä pyydä jotain mukavaa, esim. hierontaa. Ja kappas, hartiat eivät ole koskaan enää jumissa. Toivoo jo 20 vuotta onnellisesti naimisissa oleva 3 lapsen äiti  (montakin asiaa anteeksi antanut ja saanut)

[/quote]

Kiitos kannustuksesta! <3 Se hyvä puoli tässä on, että mies tosiaan nyt tekee muuten kaikkensa sen eteen että mä olisin hyvällä tuulella. On erityisen ystävällinen, huomioonottavainen kun ollaan kaksin. Kysyy aina mitä mä haluisin tehdä, antaa valita leffat, ruuat jne. Yleensä taistelee toimintaleffojen puolesta viimeiseen asti, nyt ollaan katottu mun toiveista hömppäkomedioita jne illat pitkät! Ja jaksaa "nyhjätä" mun kanssa enemmän, kun yleensä mä olen se kenellä on huomattavasti isompi hellyydenkaipuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoroskaa.

Vierailija
44/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 04:33"]Mun kodissani, mun kodissani, mun kodissani. Eikö mies siis asukaan samassa taloudessa? Käske mies omaan kotiinsa vieraineen, jos sun kotiin tulevat kutsumatta.

[/quote]

Meidän kotihan tämä on, mutta miehen kavereilta (ja osittain myös mieheltä) on unohtunut että kyseessä on myös munkin koti!

Vierailija
45/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vain siis sanoa, että mies ei NORMAALISTI ole sellainen käytöstavaton sikasottapytty, eivätkä kaverit. Kaverit on pieninä annoksina kivoja. Mun mielestä oon ihan asiallisesti suhtautunut annettuihin neuvoihin enkä vain "valittanut valittamisen ilosta" :D en vain omalle kohdalleni näe sopivaksi ratkaisuksi pakata kamoja ja muuttaa hotelliin - miksi mun pitäisi muuttaa omasta kodista?

Ja vika siis todella on myös mun miehessä, en mä sitä. Siksi vain nuo puolustelukommentit kun tuli noita "itsepähän olet miehesi valinnut". Ja tilanne tosiaan ei ole jatkuva, vaan nimenomaan sairasloman aikana puhjennut kukkaan. Pitäisikö mun sanoa teidä iloksi että joo on ollut aina tälläinen ja muutenkin ihan paska? Enhän mä nyt tälläistä katselisi jos en uskoisi että on väliaikaista, silti nyt vaan ottaa päähän!:-D

Vierailija
46/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin vaikeaa. Matot rullalle, kertakäyttölautaset käyttöön ja jätesäkki olkkariin. 

Vierailija
47/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Et seurustele miehen vaan pojan kanssa...

En kattelisi hetkeäkään mutta onneksi mulla onkin mies ja meillä yhteisiä poikia, joiden touhut on samaa sarjaa sun "poitsus" kanssa.

Vierailija
48/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 23:12"]

"Mies on kohtelias, hyvätuloinen, älykäs, hyvännäköinen ja uskomaton sängyssä. Kaveritkin on mukavia."

[/quote]

Tämä tarina ei ole tosi.

Vierailija
49/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 23:12"]

[/quote]

Tämä tarina ei ole tosi.

[/quote]

Mitä kohtaa tarkalleen ottaen epäilet ja miksi?

Vierailija
50/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku eläisit festareilla :D Kokeile sitä että kun meet seuravan kerran kotiin, menet keittiöön ja samantien laittamaan ruokaa, essu ois plussaa. Sitten jossain välissä tämän ruoanlaiton yhteydessä menen ison kokkiveitsen kanssa miesten eteen ja aloitat rauhalliseen ja lempeään ääneen "Minusta on kiva, että pidätte miehelleni seuraa kun x on sairaslomalla. Tykkään myös laittaa ruokaa, ja viihdy keittiössä. MUTTA en tykkää siivota toisten jälkiä tai tiskata muiden jäljiltä, varsinkaan yhtäjaksoisesti. Te voitte olla sitä mieltä että nainen kuuluu keittiöön, mutta muistutan, että keittiössä ne veitset pidetään. Annan neuvon, se SAATANAN PERSEILY TÄSSÄ KÄMPÄSSÄ LOPPUU TASAN NYT, tai minä poistun keittiöstä, enkä poistu tyhjin käsin." Luulis tuossa välissä idiooteimmankkn tajuavan. Itse vedin kerran samantyyppisen kohtauksen, äkkiä löyty tiskausapua :D

Vierailija
51/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 01:21"]

Ihan ku eläisit festareilla :D Kokeile sitä että kun meet seuravan kerran kotiin, menet keittiöön ja samantien laittamaan ruokaa, essu ois plussaa. Sitten jossain välissä tämän ruoanlaiton yhteydessä menen ison kokkiveitsen kanssa miesten eteen ja aloitat rauhalliseen ja lempeään ääneen "Minusta on kiva, että pidätte miehelleni seuraa kun x on sairaslomalla. Tykkään myös laittaa ruokaa, ja viihdy keittiössä. MUTTA en tykkää siivota toisten jälkiä tai tiskata muiden jäljiltä, varsinkaan yhtäjaksoisesti. Te voitte olla sitä mieltä että nainen kuuluu keittiöön, mutta muistutan, että keittiössä ne veitset pidetään. Annan neuvon, se SAATANAN PERSEILY TÄSSÄ KÄMPÄSSÄ LOPPUU TASAN NYT, tai minä poistun keittiöstä, enkä poistu tyhjin käsin." Luulis tuossa välissä idiooteimmankkn tajuavan. Itse vedin kerran samantyyppisen kohtauksen, äkkiä löyty tiskausapua :D

[/quote]

Ja aamen! Tämäntyylisiä vastauksia kaipailinkin, eli siis ihan tilannekohtaisia eikä mitään syvempiä analyysejä siitä että seurustelen teinin kanssa ja miksi en eroa. Tokihan mieheni voisi tässä asiassa olla paljonkin fiksumpi ja aikuisempi, itse vain jotenkin näen tilanteen jonain kamalana väliaikaisena painajaisena! Töissä ollessaan tekee pitkää päivää, ei ole aikaa tälläiselle rötväämiselle. 

Ja paljon hyviä vinkkejä onkin tullut, aloitan heti huomenna ottamaan niitä käyttöön ja katson mikä toimii :-D

-ap

Vierailija
52/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saikkuhan ei ole ikuinen. Aika turhaan riitelet, anna niiden mellastaa hetken. Pahempaa saat aikaan pitkällä tähtäimellä riitelemällä kuitenkin kovin pienistä asioista. Ja onhan se kotisi myös miehen koti. Siivotkaa porukalla kavereiden mentyä. Pian mies lähtee taas töihin ja kaikki on ennallaan. Sinuna en haluaisi yrittää puuttua kaveriporukan väleihin. Kaverisuhteet kun ovat yleensä kestävämpiä, kuin parisuhteet. Ja lupasit kestää myötä- ja vastamäessä varmaan. Nyt on se vastamäki kyseessä... Varmaan vielä pari viikkoa jaksat? Joskus, jos saatte lapsia, niin tuo meno tulee olemaan jatkuvampaa touhua. Lapset tuovat kavereita kotiin ja kaverin kotona ei käyttäydytä samoin kuin omassa. 15-v pojan kymmenen parasta kaveria saavat varmasti suuremman sotkun aikaan kuin miehesi kaverit nyt. Hellitä vähän ja nauti hyvistä puolista!!! Anna miehellesi 10 asiaa anteeksi (joita et määrittele etukäteen) ja pieninä sivuhuomautuksina arjen keskellä pyydä jotain mukavaa, esim. hierontaa. Ja kappas, hartiat eivät ole koskaan enää jumissa. Toivoo jo 20 vuotta onnellisesti naimisissa oleva 3 lapsen äiti  (montakin asiaa anteeksi antanut ja saanut)

Vierailija
53/53 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kodissani, mun kodissani, mun kodissani. Eikö mies siis asukaan samassa taloudessa? Käske mies omaan kotiinsa vieraineen, jos sun kotiin tulevat kutsumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi