Pari vinkkiä vähähiilariseen ruokavalioon
Itse olen saanut nesteet pois kropasta näillä keinoin:
-Leivät pois, tilalle maustamaton rahka. Maistuu ihanalle, kun makeutat hunajalla ja esim. ripauksella Marianne Crush-rakeita tms.
-Pasta pois, tilalle vihannekset. Itse saan pakastevihannekset maistumaan hyviltä, kun laitan kastikkeeksi Gogreen-salsaa ja lusikallisen turkkilaista jugurttia.
-Pastan tilalle löysin yhdestä K-kaupasta myös soijasta valmistettua pastaa. Maistuu lähes normaalille pastalle, mutta ei sisällä viljoja. Tosi paljon proteiinia ja vähän hiilaria. Harmi että tätä ei joka paikasta saa.
Kommentit (44)
Miksi on väärin kertoa ketjussa eriävää mielipidettä ja virallista kantaa? Jos jotain asia kiinnostaakin, saa ketjusta tietoa myös tiukemmasta vhh ruokavaliosta.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:26"]
Kokeilepa ripottaa pikkuisen mariannemurua rahkan päälle. Itse ripottelen yhteen purkkiin ehkä kolme kertaa, ja niistä tulee yhteensä varmasti vajaa teelusikallinen. Vastaisko tuo nyt sitten puolikasta Marianne-karkkia? Syön rahkaa päivittäin, ja se pieni pussi kestää mulla varmaan 3 vk. Eli onpa kamalaa sekin. Aika tiukkis pitää olla, jos ei mitään makeaa salli itselleen.
ap
[/quote]
Kyllä minä sallin itselleni makeaa, mutta kun ei vaan tee mieli, koska syön vähähiilihydraattisesti ja runsasrasvaisesti. Eli en tiukkistele ja kieltäydy.
Ei se karppaus vaan toimi jos leivän päälle mättää älyttömästi kevytleikkeleitä ja -juustoja. Kunnon täysrasvaiset leivänpäälliset ja kunnon voi, ei mitään becelejä. Rasvaa ja proteiinia.
Kokeilepa ripottaa pikkuisen mariannemurua rahkan päälle. Itse ripottelen yhteen purkkiin ehkä kolme kertaa, ja niistä tulee yhteensä varmasti vajaa teelusikallinen. Vastaisko tuo nyt sitten puolikasta Marianne-karkkia? Syön rahkaa päivittäin, ja se pieni pussi kestää mulla varmaan 3 vk. Eli onpa kamalaa sekin. Aika tiukkis pitää olla, jos ei mitään makeaa salli itselleen.
ap