Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari vinkkiä vähähiilariseen ruokavalioon

Vierailija
28.05.2014 |

Itse olen saanut nesteet pois kropasta näillä keinoin:

-Leivät pois, tilalle maustamaton rahka. Maistuu ihanalle, kun makeutat hunajalla ja esim. ripauksella Marianne Crush-rakeita tms.

-Pasta pois, tilalle vihannekset. Itse saan pakastevihannekset maistumaan hyviltä, kun laitan kastikkeeksi Gogreen-salsaa ja lusikallisen turkkilaista jugurttia.

-Pastan tilalle löysin yhdestä K-kaupasta myös soijasta valmistettua pastaa. Maistuu lähes normaalille pastalle, mutta ei sisällä viljoja. Tosi paljon proteiinia ja vähän hiilaria. Harmi että tätä ei joka paikasta saa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaapa sellainen soijapasta-pakkaus, ja maistakaa! Nyt en muista ulkoa prosentteja, mutta siinä on tosi paljon proteiinia, ja hiilaria vain nimeksi, siis verrattuna tavalliseen pastaan. Tyyliin normipastassa 80 g hiilaria ja tässä vain neljäsosa siitä tms. Jopa mun mies oli vaikuttunut tästä, vaikka yleensä epäilee tällaisia.

ap

Vierailija
22/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 20:59"]

Itse olen saanut nesteet pois kropasta näillä keinoin:

-Leivät pois, tilalle maustamaton rahka. Maistuu ihanalle, kun makeutat hunajalla ja esim. ripauksella Marianne Crush-rakeita tms.

-Pasta pois, tilalle vihannekset. Itse saan pakastevihannekset maistumaan hyviltä, kun laitan kastikkeeksi Gogreen-salsaa ja lusikallisen turkkilaista jugurttia.

-Pastan tilalle löysin yhdestä K-kaupasta myös soijasta valmistettua pastaa. Maistuu lähes normaalille pastalle, mutta ei sisällä viljoja. Tosi paljon proteiinia ja vähän hiilaria. Harmi että tätä ei joka paikasta saa.

[/quote]

Leivän tilalle rahka? Ok... Ei se nyt varsinainen leivän korvike ole. 

Lisäksi rahkassa itsessään on 3-4 g hiilareita desissä, ei varsinainen vhh ateria jos rahkaa syö purkin pari päivässä. 

Hunaja ja karkkirakeet, ei lainkaan vhh.

-Vihannesvinkki on täysin ok.

Soijapasta ei todellakaan ole vhhta. Soija itsessäänkään ei ole. 

Neuvoisin lisäämään kananmunia. Keitettyjä, paistettuja. pitää pitkään täytenä, hyvä protskutaso ja monipuolisia syödä. eikä sisällä hiilareita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan perehtynyt mihinkään virallisiin ohjeisiin, ei varsinaisesti kiinnosta syödä minkään kirjan mukaan. Jätin vain hiilarit vähän vähemmälle, kun aiemmin oon elänyt leivällä ja pastalla. Ja pari vinkkiä halusin ystävällisesti jakaa, kun ainakin monet tutut on sanoneet, et rahka on pahaa, eikä vihannekset mene alas, ja pastaa tekee mieli.

ap

Vierailija
24/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:30"]

Ei sillä hunajalla varmaan kannata niin paljoa läträtä, että siitä hiilareita kovasti kertyisi. Avocadoa en käytä, mutta kyllä mä banaania syön, niin kätevä välipala, ettei toista ole. Ei itsellä ainakaan ole pyrkimys mihinkään täyskarppaukseen, mut leivän ja pastan kun jättää, niin kyllä sillä on iso vaikutus. Itse sain pudotettua ne viimeisetkin, tosi tiukassa olleet kilot. Nyt erottuu vatsalihakset, ja XS-kokoiset vaatteet menee päälle.

ap

[/quote]

Hunaja on 100% hiilaria, eli jo 5gr sisältää 5gr hiilareita. Banaanit taas sen 20gr. 

Ei voi puhua vhh-ruokavaliosta jos hiilihydraatit paukkuu satasen lähellä päivittäin. 

Vierailija
25/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme nillittäjiä tässä ketjussa :D

Aina sama juttu. Ap:lla hyviä vinkkejä!

Vierailija
26/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:43"]

[/quote]

No ajattelin vaan kertoa ettei nämä ole hyviä vhh-vinkkejä. Anteeksi vain. ;)

Hyvähän se on ja tottakaihan ihminen laihtuu jos vaihtaa pastan jota on syönyt _paljon_ vihanneksiin, siinä ei vielä kuitenkaan kyse ole varsinaisesta vhh-dieetistä eikä sitä tule siihen sekoittaa.

Vierailija
27/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:46"]

[/quote]

Hyvähän se on ja tottakaihan ihminen laihtuu jos vaihtaa pastan jota on syönyt _paljon_ vihanneksiin, siinä ei vielä kuitenkaan kyse ole varsinaisesta vhh-dieetistä eikä sitä tule siihen sekoittaa.

[/quote]

no eiköhän me palstalaiset olla aikuisia ihmisiä, jotka tiedämme kyllä perusjutut vhh:sta. Ja termi on joka tapauksessa vakiintumaton, niin muodoin väljä ja pitää sisällään monenlaista vhh-dieettiä hiilarien vähentämisestä siihen ortodoksistiukkapipoiseen milligramman tuhannesosien laskemiseen, jota liki uskonnollista äärilaitaa jotkut sitten noudattavat.

Vierailija
28/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:52"]

[/quote]

[/quote]

no eiköhän me palstalaiset olla aikuisia ihmisiä, jotka tiedämme kyllä perusjutut vhh:sta. Ja termi on joka tapauksessa vakiintumaton, niin muodoin väljä ja pitää sisällään monenlaista vhh-dieettiä hiilarien vähentämisestä siihen ortodoksistiukkapipoiseen milligramman tuhannesosien laskemiseen, jota liki uskonnollista äärilaitaa jotkut sitten noudattavat.

[/quote]

No näköjään ei kaikki tiedä. 

"Vähähiilihydraattinen ruokavalio (VHH), tai karppaus tai alakarppaus (johdettu englanninkielisestä nimityksestä "low carb") on erityisruokavalio, joka perustuuhiilihydraattien rajoittamiseen. Hiilihydraatin suositeltava päivittäinen enimmäissaanti vaihtelee ruokavalion eri versioissa alle 20 gramman ja noin 100 gramman välillä, sekä henkilökohtaisen tarpeen mukaan. Tarvittava lisäenergia VHH:ssa otetaan rasvasta, ja proteiinia nautitaan elimistön rakennusaineeksi oman tarpeen mukaan. VHH:ssa vältetään tärkkelystä ja sokeria runsaasti sisältävien ruoka-aineiden käyttöä ja suositaan vähän jalostettuja ja täysrasvaisia ruokia sekä vähähiilihydraattisia kasviksia."

Vierailija
29/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

"Vähähiilihydraattinen ruokavalio (VHH), tai karppaus tai alakarppaus (johdettu englanninkielisestä nimityksestä "low carb") on erityisruokavalio, joka perustuuhiilihydraattien rajoittamiseen. Hiilihydraatin suositeltava päivittäinen enimmäissaanti vaihtelee ruokavalion eri versioissa alle 20 gramman ja noin 100 gramman välillä, sekä henkilökohtaisen tarpeen mukaan. Tarvittava lisäenergia VHH:ssa otetaan rasvasta, ja proteiinia nautitaan elimistön rakennusaineeksi oman tarpeen mukaan. VHH:ssa vältetään tärkkelystä ja sokeria runsaasti sisältävien ruoka-aineiden käyttöä ja suositaan vähän jalostettuja ja täysrasvaisia ruokia sekä vähähiilihydraattisia kasviksia."

[/quote]

ei vittu, mikä palikka :D

diagnoosi:

asperger, jokin muu autismin kirjon tautiluokitus tai mies.

Mikään muu kuin joku noista ei tällaista rajoittunutta jäykkyyttä selitä. :D

Vierailija
30/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:30"]

Ei sillä hunajalla varmaan kannata niin paljoa läträtä, että siitä hiilareita kovasti kertyisi. Avocadoa en käytä, mutta kyllä mä banaania syön, niin kätevä välipala, ettei toista ole. Ei itsellä ainakaan ole pyrkimys mihinkään täyskarppaukseen, mut leivän ja pastan kun jättää, niin kyllä sillä on iso vaikutus. Itse sain pudotettua ne viimeisetkin, tosi tiukassa olleet kilot. Nyt erottuu vatsalihakset, ja XS-kokoiset vaatteet menee päälle.

ap

[/quote]

Hunaja on 100% hiilaria, eli jo 5gr sisältää 5gr hiilareita. Banaanit taas sen 20gr. 

Ei voi puhua vhh-ruokavaliosta jos hiilihydraatit paukkuu satasen lähellä päivittäin. 

[/quote]

Oikeestiko?

Jos syö tyypillisen suomalaisesti, eli aamiaiseksi puuroa jamleipää, lounaaksi periunamuusia ja päivälliseksi pastaa, väli- ja iltapalaksi leipää pari siivua, niin eikö noista kerry hiilareita jo monta sataa grammaa. Jos ap on saanut hiilarit vähennettyä sataan grammaan, niin eikö nuo sen ohjeet silloin ole toimineet vähähiilarisuuden saavuttamisessa.

Ei aina tarvi puhua jostain äärimmäisyydestä. Kyllä meitä ihan tavallisiakin pulliaisia voi kiinnostaa hiilarien vähentäminen.

Vierailija
31/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vinkkiä joo, ihan hyviä sinänsä, mutta ei niin mitään tekemistä vhh:n kans :-)

Vierailija
32/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ei vittu, mikä palikka :D

diagnoosi:

asperger, jokin muu autismin kirjon tautiluokitus tai mies.

Mikään muu kuin joku noista ei tällaista rajoittunutta jäykkyyttä selitä. :D

[/quote]

Ei ois muita yhtä alhaisia haukkumanimiä joita voisit fiksuutesi osoittaaksesi kertoa? :)

Vierailija
33/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:30"]

ap

[/quote]

[/quote]

Oikeestiko?

Jos syö tyypillisen suomalaisesti, eli aamiaiseksi puuroa jamleipää, lounaaksi periunamuusia ja päivälliseksi pastaa, väli- ja iltapalaksi leipää pari siivua, niin eikö noista kerry hiilareita jo monta sataa grammaa. Jos ap on saanut hiilarit vähennettyä sataan grammaan, niin eikö nuo sen ohjeet silloin ole toimineet vähähiilarisuuden saavuttamisessa.

Ei aina tarvi puhua jostain äärimmäisyydestä. Kyllä meitä ihan tavallisiakin pulliaisia voi kiinnostaa hiilarien vähentäminen.

[/quote]

Kuten aiemmin sanoin, on toki hyvä asia. Mutta tietyt asiat ei kuulu vhh ruokavalioon eikä niiin tule ihmisiä myöskään opettaa jos tahtoo maksimihyödyn, on jo riittämiin ihmisiä jotka eivät tiedä mitä vhh tarkoittaa ja syö väärin valittaen ettei vhh toimi.

Vierailija
34/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä en kyllä missään vaiheessa maininnut mitään virallista vhh:ta, mulla ei ole mitään hajua sellaisesta! Tai siis on sellainen haju, että ne ihmiset ei syö edes porkkanoita tai banaaneja sokerin takia, pimeetä touhua. En nyt jaksa edes tarkistaa mikä mun otsikko oli, mut varmaan se oli väärin muotoiltu. Oikea pitäisi siis olla "pari vinkkiä, jos haluat vähentää hiilareita". Ja siis vähentää normaalista, ei jättää syömättä kokonaan.

ap

Vierailija
35/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kantsis tarkistaa se otsikko :D

Vierailija
36/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan käsitä miksi arvostella pimeäksi touhuksi jos on todennut banaanin olevan ravintoarvoltaan turhan. :D on paljon asioita jossa on piilosokeria.

Joillain elimistö ei hetkahda pienistä muutoksista vaan on oltava hyvin tarkka hiilareiden saannin suhteen laihtuakseen.

Vierailija
37/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omasta mielestäni mulla on vähähiilarinen ruokavalio, koska en syö juurikaan leipää tai pastaa. Mutta en mä laske niitä hiilareita, enkä yritä vältellä niitä kokonaan. En jaksaisi vetää 10 km:n juoksulenkkejä ilman hiilareita! Joten en tosiaan tajunnut otsikossa olevan mitään vikaa.

ap

Vierailija
38/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, ettei hiilihydraateista voi edes rupatella ilman, että joku tulee vaahtoamaan niistä turhantärkeänä. Minä pidin ap:n aloituksesta. Ja kyllä niistä mariannemuruista jokainen pahvikin tajuaa kuinka totista ap:n hiilarifuntsinnat oikeasti ovat.

Vierailija
39/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, ettei hiilihydraateista voi edes rupatella ilman, että joku tulee vaahtoamaan niistä turhantärkeänä. Minä pidin ap:n aloituksesta. Ja kyllä niistä mariannemuruista jokainen pahvikin tajuaa kuinka totista ap:n hiilarifuntsinnat oikeasti ovat.

Vierailija
40/44 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka on pahaa, osa jukurteista menee. Tosin rahka käy kermavaahdon ja makeutuksen kanssa. Banaanit ovat hyvää energiaa etenkin paljon liikkuvalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi