Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko töykeää heittää lahjaksi saatuja suklaita roskiin

Vierailija
27.12.2020 |

Kun ei vaan kykene niitä kaikkia syömään

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä möin ne eteenpäin.

Itse syön vain hedelmäsalaattia jälkiruoaksi jouluna.

Vierailija
22/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo heti jos päivässä tai parissa ei saa syötyä suklaita niin kannattaa roskiin heittää, jepjep. Ja jossain varmaan vielä raivataan sademetsiä pois että saadaan lisää maata kaakaoviljelmille.

Kaakao kasvaa puissa. Palmuöljylle niitä metsiä raivataan, joka on av-mammojen maksukyvyn rajoissa olevan suklaan pääraaka-aine...

mistä tiedät saiko ap suklaansa av mammalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin töykeää. Törkeää. Ja tyhmää. Vie töihin.

Vierailija
24/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa saa ottaa-lapun tai kyltin omenapuihin 🍎 syksyllä, tulee mieleen onko myrkytettyjä.

Vierailija
25/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissijauhoa ½dl 

soijamaito ta muu 5dl 

kaakaojauhe ½dl 

suklaata muutama

laita kaikki kylmänä kattilaan ,kuumenna koko ajan sekoittaen kunnes kiehahtaa.

Tee maitokaakaota,siihen voi käyttää vanhaakin suklaata.

Vierailija
26/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin suklaat roskissa kuin omalla vyötäröllä.

Eibole töykeää, kun ei lahjan antaja tiedä asiasta mitään.

Vierailija
27/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töykeätä siinä on, jos nyt ei kuitenkaan sen suklaan antajan nähden niitä roskiin heitä?

Kaikella kummallisella sitä ihmiset viitsiikin päätään vaivata.

Meillä ollaan kummatkin täysraittiita, ja kaikki läheiset tietää sen.  Siitä huolimatta meille tuodaan lahjaksi viinipulloja, ja nytkin joululahjaksi alkoholipitoista glögiä.  Ja kun sanon, että kiitos, mutta me ei juoda tätä sitten itse, niin alkaa ihme mussutus, että mikä siinä nyt on, noin vähässä määrässä jne.

Että mikäkö on?  Alkoholisairas ihminen ei voi juoda vähääkään määrää.  Ei hituakaan.  

Lahjoitamme eteenpäin.  Emme sentään viemäriin kaada.  

Suklaat tulee kyllä syötyä ajan kanssa.  Ei niitä nyt sentään autolastillisia meille kanneta. Ja työpaikan kahvipöytä on kyllä hyvä ratkaisu siihenkin.  Siellä menee vähän vanhentunut kakkukin ja kovettuneet piparitkin, saati sitten ihan tuoreet suklaat.

Vierailija
28/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa tulisi sota ja nälänhätä, ihmiset saisivat taas kunnon opetuksen.

Nälänhätä on tulossa.

Vierailija
29/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti heittää ruokaa roskiin, tai siis syötävää yleensä.

Mistä lähtien (palmuöljy)suklaa on ollut (täysipainoista) ruokaa...?

Omasta mielestäsi näppärä? Missä kohtaa oli puhe täysipainoisesta ruoasta? Anyway on vaan järkyttävää että ruoaksi tai SYÖTÄVÄKSI tarkoitettua kamaa heitetään roskiin, koko tuotantoketju ja luonnonvarojen/energian kulutus on ollut siten turhaa.

Vierailija
30/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoittaisin johonkin ruuanjakelupisteeseen. Eiköhän ne siellä jollekin kelpaa. Meillä on töissäkin vain neljä, joten ei meillä sielläkään mene, yksi on vielä maitoallerginen. Mutta ei mulle tänä vuonna tullutkaan yhtään rasiaa. 

Vierailija
31/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti heittää ruokaa roskiin, tai siis syötävää yleensä.

Mistä lähtien (palmuöljy)suklaa on ollut (täysipainoista) ruokaa...?

Omasta mielestäsi näppärä? Missä kohtaa oli puhe täysipainoisesta ruoasta? Anyway on vaan järkyttävää että ruoaksi tai SYÖTÄVÄKSI tarkoitettua kamaa heitetään roskiin, koko tuotantoketju ja luonnonvarojen/energian kulutus on ollut siten turhaa.

Joo onhan se syötäväksi tarkoitettu, mutta terveydelle erittäin haitallista. sitäpaitsi valmistaja on saanut rahansa tuotteesta jonka tuotti ja terveys säästyi tuotteen saajalta. ei mitään turhaa vaan kaikki on tyytyväisiä.

Vierailija
32/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai jotain mustikkasuklaata josta ei tykkää. Ostin sen häneltä kolmella eurolla ja vien edelleen tuliaiseksi äidilleni joka siitä tykkää.

Win-win kaikille

Vierailija
33/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jalostanut ylijäämäsuklaat leivonnaisiksi.Leivonnaiset säilyvät pakastimessa ainakin muutaman kuukauden ellei halua päästä niistä eroon vaikka viemällä ne työpaikalle tai tarjoamalla vieraille. En ymmärrä ihmisiä jotka kuvittelevat että kaikki lahjasuklaat ois syötävä heti tai ylimääräiset heitettävä roskikseen. Tehkää siitä suklaasta jotain muuta, käyttäkää tosiaan vaikka raaka-aineena leivonnassa.

Vierailija
34/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sula suklaa  ,murenna siihen Mariekeksejä

muussaa banaani,vähän jotain jauhoja.

anna jähmettyä kylmässä,pyöritä pikkupalloja 

kääntele kookohiutaleissa.

säilytä jääkaapissa.

Vierailija
35/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulata suklaa ja koristele leivonnaiset.

Sulata suklaa ja laita siihen pähkinöitä tai muuta.

levitä levyksi kovettumaan.

Vierailija
36/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin syömishäiriöistä heittää roskiin. Lisäksi se on ruokahävikkiä. Sillä eihän niitä ole pakko syödä, vaikka ne siellä kaapissa ovatkin. Jos itsekuri ei riitä yhteen konvehtiin päivässä tai viikossa, anna mieluummin jollekin toiselle. Laita vaikka Annetaan-ilmoitus Toriin.

Vierailija
37/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jalostanut ylijäämäsuklaat leivonnaisiksi.Leivonnaiset säilyvät pakastimessa ainakin muutaman kuukauden ellei halua päästä niistä eroon vaikka viemällä ne työpaikalle tai tarjoamalla vieraille. En ymmärrä ihmisiä jotka kuvittelevat että kaikki lahjasuklaat ois syötävä heti tai ylimääräiset heitettävä roskikseen. Tehkää siitä suklaasta jotain muuta, käyttäkää tosiaan vaikka raaka-aineena leivonnassa.

Niin tai miksei niiden voi vain antaa olla. Eihän ne mene miksikään kuukausiin. Pitemmäksi aikaa voi laittaa vaikka muovipussiin sen rasian, kuten yleensä kaupassa rasia on kääritty muoviin.

Ei niille suklaille tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
38/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ole suklaan ystävä, mutta onneksi on heitäkin joille sen mussuttaminen on suorastaan ongelma. Joten kyllä joku ne aina on huolinut.

Vierailija
39/39 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaarasiat veisin työpaikalle, mutta niitä en onneksi saanut. Viime vuonna sain kaverilta itsetehdyn vegaanisen suklaalevyn ja se oli niin pahaa että meni roskiin. En viitsinyt viedä edes töihin.