Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa töitä yliopistotutkinnolla

Vierailija
27.12.2020 |

Valmistuin kv-liiketoiminnan KTM:ksi reilu vuosi sitten. Opiskeluaikana työskentelin osa-aikaisesti erinäisissä asiakaspalvelu- ja myyntitehtävissä noin 6 v ajan. Nyt kun haen alan töitä niin pääsen kyllä haaatatteluihin 2 ja 3. kierrokselle, mutta en tule koskaan valituksi hakemaani tehtävään. Mietin jo että pitäisikö tässä miettiä alan vaihtoa esim. sairaanhoitajaksi vai mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa muutkaan kun ei Suomessa ole tarpeeksi töitä. Kaikki tappelee samoista töistä.

2/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka hakemista! Kyllä se paikka sieltä irtoaa. Jos pääset noin pitkälle rekryissä, niin ennemmin tai myöhemmin saat paikan. Muista jatkaa panostamista hakemuksiin.

t.KTM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kaverinikaan. Ei voi hakea "alempiarvoisia" töitä, ei voi tehdä vuorotöitä, ei voi tehdä töitä alle 3500€ palkalla...

Vierailija
4/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae johonkin vähemmän vaativaan tehtävään esim talousjohtajaksi johonkin yhdistykseen. Ja sieltä sitten kokemuksen myötä vaativiin tehtäviin.

Jos haet liike-elämän puolelle niin siellä kyllä vaaditaan ammattitaidon lisäksi henkistä kestävyyttä.

5/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kaverinikaan. Ei voi hakea "alempiarvoisia" töitä, ei voi tehdä vuorotöitä, ei voi tehdä töitä alle 3500€ palkalla...

Tosi harva ekonomi on valmis tekemään töitä 3500€:llä. Itse en suosittele, sillä jos hyväksyy matalan palkan uran alussa, käy helposti niin, ettei palkkakehitys pääse ikinä kunnolla käyntiin. Kyllä KTM:n palkan pitäisi vähintään nelosella alkaa. 

Vierailija
6/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Jatka hakemista! Kyllä se paikka sieltä irtoaa. Jos pääset noin pitkälle rekryissä, niin ennemmin tai myöhemmin saat paikan. Muista jatkaa panostamista hakemuksiin.

t.KTM

En tiedä jaksanko enää hakea mihinkään. Jatkuvasti tulee vaan turpiin haastatteluissa "valintamme ei kohdistunut tällä kertaa sinuun". Myönnän, että olen kyllä vähän pullamössösukupolvea.

-Ap

Vierailija
7/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole tarpeeksi kokemusta hakemiisi paikkoihin (jota ei tietenkään voi saada ilman töitä...) ja todennäköisesti et ole riittävän ulospäinsuuntautunut persoona. Rekrypäätöksiä ei tehdä järjellä, ne tehdään tunteella. Ikävä kyllä.

Kaikki häviävät. Jotkut ovat itselleen liian vaativassa ja jopa epäkiinnostavassa työssä, mutta ovat sen sattuneet hyvinä tyyppeinä saamaan. Töissä tehdyt päätökset ovat huonoja ja alemmissa hommissa pyörii osaavampia ihmisiä, jotka ymmärtävät päätösten huonouden, mutta eivät voi niihin vaikuttaa.

Vierailija
8/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku on nykyään todella kovaa hommaa. Minulla on useita vuosia työkokemusta, mutta jouduin silti ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamisen jälkeen työttömänä ollessani käymään 26 haastattelussa ennen kuin oikeasti järkevän oloinen työ löytyi. Ennen sitä oli yksi todella alipalkattu homma ja toisena lyhyt pätkä. Hain kaikkea mahdollista. Voimia työnhakuun!

Vierailija
9/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hoitoalalle. Työllisyyskoulutuksesta valmistuu lähäriksi 1,5 vuodessa ja valmistuneet revitään käsistä vakiduuneihin. Vuorotyössä tienaa helposti 3500-4000 euroa kk.

Vierailija
10/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda hoitoalalle. Työllisyyskoulutuksesta valmistuu lähäriksi 1,5 vuodessa ja valmistuneet revitään käsistä vakiduuneihin. Vuorotyössä tienaa helposti 3500-4000 euroa kk.

Taitaa 2500-3000 e/kk olla lähempänä vùorotyöläidelle

Vierailija
11/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin tyhmä, ettei ole tajunnut, että yliopistoon kannattaa oikeastaan mennä opiskelemaan lääketiedettä, oikeustiedettä tai tekniikkaa (DI), jos haluaa työllistyä varmasti niin ihan oma vika.

Vierailija
12/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin tyhmä, ettei ole tajunnut, että yliopistoon kannattaa oikeastaan mennä opiskelemaan lääketiedettä, oikeustiedettä tai tekniikkaa (DI), jos haluaa työllistyä varmasti niin ihan oma vika.

Ei noista enää päde kuin lääketiede. Itse olen työtön DI ja kolmesta oikiksesta valmistuneesta kaverista kaksi on työttömänä.

Vierailija
13/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harva ekonomi on valmis tekemään töitä 3500€:llä. Itse en suosittele, sillä jos hyväksyy matalan palkan uran alussa, käy helposti niin, ettei palkkakehitys pääse ikinä kunnolla käyntiin. Kyllä KTM:n palkan pitäisi vähintään nelosella alkaa. 

Palkkakehitystä on usein vaikeaa korjata firman sisällä, mutta firmaa vaihtamalla se paranee. Kunhan vain alkuun pääsee. 

Vierailija
14/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on valmis työskentelemään jonkin aikaa liian pienellä palkalla. Tavoitteena saada työkokemusta. Palkkakehitys onnistuu usein vain vaihtamalla työpaikkaa.

Vierailija
15/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ekaan työhön voit mennä sellaisella palkalla jolla tulet toimeen. Sitten työpaikkaa vaihtamalla voi nostattaa palkkaa. Itsellä noussut yli kaksin kertaiseksi palkka muutaman vuoden aikana.

16/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t.KTM

En tiedä jaksanko enää hakea mihinkään. Jatkuvasti tulee vaan turpiin haastatteluissa "valintamme ei kohdistunut tällä kertaa sinuun". Myönnän, että olen kyllä vähän pullamössösukupolvea.

-Ap

Lähes jokaiseen rekryyn, jossa haetaan kaveria vähänkin vaativampaan ja kovapalkkaisempaan hommaan, tulee arviolta 70-120kpl hakemuksia, joista ehkä 30% on jollain tavalla sopivia ja 10% oikein sopivia kandidaatteja. Jos olet tämänkaltaisissa rekryissä päässyt toisille ja kolmansille kierroksille, niin sanoisin, että kannattaa vain jatkaa hakemista sillä ennemmin tai myöhemmin olet siellä oikein sopivien kandidaattien joukossa. 

Vierailija
17/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ekonomi, mutta otin alipalkatun työn vastaan ollessani korkeakoulutettu työtön. Ei se oikeastaan palkkakehitykseen vaikuttanut, koska aloin nopeasti hakea muita töitä, kun selvisi, ettei palkka siellä tule kehittymään mihinkään suuntaan. Työhaastatteluissa vain sitten selittelin hakevani uusia töitä, koska olen tyytymätön nykyisen työni palkkatasoon.

Seuraavissa paikoissa palkka sitten olikin eri luokkaa. Oli lisäksi työssä ollessa mukavampi hakea töitä, kun työvoimatoimisto ei enää uhkaillut karenssilla, jos olisi jättänyt johonkin huonossa maineessa olevaan paikkaan hakematta vastoin kehotuksia. Sellaisen uhan alla ei nimittäin hirveästi palkasta neuvoteltu.

Vierailija
18/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noista enää päde kuin lääketiede. Itse olen työtön DI ja kolmesta oikiksesta valmistuneesta kaverista kaksi on työttömänä.

Vaikea uskoa, mutta varmaan totta.

Vierailija
19/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa 2500-3000 e/kk olla lähempänä vùorotyöläidelle

Kolmivuorossa tulee helposti 4000 euron kk-tulot. Systeri nyt 48 v ja irtisanottiin toimistotöistä viitisen vuotta sitten. Työkkäri melkein pakotti lähärikoulutukseen ja sisko meni vähän pitkin hampain. Aikuiskoulutus kesti reilun vuoden, yo-todistuksella sai kielet hyvitettyä ja sisko sai vakipaikan heti kun valmistui. Viime vuonna sen vuositulot oli vajaat 54000 euroa ja nähdäkseni palkka on silloin 4000 euron tienoilla kk.

Vierailija
20/178 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t.KTM

-Ap

Joo, luovutat vaan!