Onko täällä Arabian astioista tietäviä paikalla?
Olen perinyt maljakon, osaako kukaan kertoa mitään faktaa? Olen selaillut nettiä päiviä tuntitolkulla jo useamman vuoden, enkä vielä ole löytänyt mitään!
Kuva: http://aijaa.com/HRl3zC
Kommentit (15)
Huutonetissä vanha ilmoitus 80€. Mitä siis haluat tietää siitä. Kunnosta riippuen hinnat 20-80€.
Maljakon malli saattaisi olla 105, kuvioita on ollut paljon erilaisia.
http://www.laatutavara.com/index.php?page=tuote&id=11727&ryhma=1&aliryhma=2
Löysin googlen kuvahaulla saman tyyppisen muutamassa minuutissa.
Tuossa on vielä pohjasta kuva: http://aijaa.com/rHCWzw
Juu, minäkin olen sen yhden ainoan kuvan löytänyt, joka on eräästä blogista, mutta mitään muuta en, en koskaan. Olen Arabian kuvastoja selaillut tosiaan jo vuosia, mutta ei ole tullut vastaan.
Maljakon historia kiinnostaa, koska olen sen saanut nyt jo edesmenneiltä isovanhemmiltani aikoinaan. Rahallinenkin arvo kiinnostaa, vaikka en sitä mistään hinnasta möisi.
-ap
Huutonetissä tosiaan näyttää olevan myynnissä. Onhan tuollaisia tehty aikanaan eri varioita paljonkin. Kyllä siitä reilut 50€ voi saada. Joten ei paljoa mitään, pidä muistona.
Eniten ehkä kiinnostaa tuo koriste/kuviointi ja että onko niitä muissakin tavaroissa. Ja maljakkoa en ole myymässä, kunhan kyselen vain! =)
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:18"]
Eniten ehkä kiinnostaa tuo koriste/kuviointi ja että onko niitä muissakin tavaroissa. Ja maljakkoa en ole myymässä, kunhan kyselen vain! =)
-ap
[/quote]
Sinulla itselläsi on parhaat tiedot maljakon historiasta, kysele sukulaisiltasi jos tietäisivät lisää asiasta. Tuollaiset maljakot ovat olleet oman aikansa "sisustuskrääsää", ei niissä mitään ihmeellistä historiaa itsessään ole ollut, muuta kuin se, minkä esineen omistaja sille on luonut.
Arabialla on ollut satoja korostekuvioita, joillakin on ollut nimet, useimmilla pelkät numerokoodit. Paljon mahdollista on, että on ollut muitakin esineitä, esim. kulhoja tms, samalla kuviolla. Katsele vaikka tuolta laatutavara.com tai wanhatkupit.fi sivustoilta josko löytyisi samaa kuviota.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:18"]
-ap
[/quote]
Sinulla itselläsi on parhaat tiedot maljakon historiasta, kysele sukulaisiltasi jos tietäisivät lisää asiasta. Tuollaiset maljakot ovat olleet oman aikansa "sisustuskrääsää", ei niissä mitään ihmeellistä historiaa itsessään ole ollut, muuta kuin se, minkä esineen omistaja sille on luonut.
Arabialla on ollut satoja korostekuvioita, joillakin on ollut nimet, useimmilla pelkät numerokoodit. Paljon mahdollista on, että on ollut muitakin esineitä, esim. kulhoja tms, samalla kuviolla. Katsele vaikka tuolta laatutavara.com tai wanhatkupit.fi sivustoilta josko löytyisi samaa kuviota.
[/quote]
Kun ei ole niitä sukulaisia joilta kysyä :(
Äidin puolelta pieni suku, suurinosa jo edesmenneitä.. Äitini enää hädin tuskin hengissä eikä sellaisessa tilassa, että jotain voisi vielä kysyä..
Kunhan kokeilin tätä väylää, vaikka tiedän malleja ja koristeluita olevan paljon. Ajattelin, että jos jollekin on tullut vastaan tuo malli joskus jossain ja osaisi siitä jotain kertoa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:45"]
Kokeile Arabian esinehakua: http://arabia.kokoelma.fi/haku.aspx
Ellet siis ole jo.
[/quote]
Olen kokeillut, ei löydy!
-ap
Laita Designmuseolle kysely kuvien kanssa!
En valitettavasti osaa sanoa mitään faktaa tuosta, mutta sekä minä että mies muistamme nähneemme tuon kuvion jossain ja se ei ole ollut maljakko. Voimme siis varmuudella sanoa, että sinun kannattaa jatkaa etsimistä, koska tuota kuvioa on myös jossain muussakin astiassa ja sille voi siis olla hyvinkin nimi. Mä olen kiertänyt paljon astiakirppiksiä ja mies taas on aktiivinen Laatutavaran seuraaja, joten voi jopa olla, että ollaan nähty eri paikoissa nuo astiat.
Millainen leima on pohjassa?