Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Miksi et tee siivousalan työtä tai myyntityötä? Jatkuvasti on vapaita paikkoja auki."

Vierailija
25.06.2025 |

Kyllä, on vapaita paikkoja, mutta on niihin hakijoitakin, ja ne paikat täytetään, nuorilla ja hyväkuntoisilla, niillä joilla on alan kokemusta ja koulutustakin. Miksi idiootit kuvittelevat, että kun pitkäaikaistyöttömiä on 119 500, niin heille jokaiselle olisi palkallinen työpaikka siivousalalla tai myyntityössä mihin voi vaan mennä? Ei niihin ketä tahansa möhömahaista keski-ikäistä kaljuuntuvaa Reiskaa oteta tai Ritvaa jolla on kuluneet nivelet.

Eikä ne pitkäaikaistyöttömätkään ole aina samat ihmiset, joskus jotkut saa töitä, mutta koko ajan tulee lisää. Laaja työttömyys on aina siinä 400 000 molemmin puolin, ja niin paljon avoimia työpaikkoja ei vaan koskaan ole.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein siivoustyötä  koko aikuisikäni. Terveys on mennyttä. En voi enää tehdä mitään fyysistä työtä.

Vierailija
2/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa enemmän käteen kun makaa sohvalla? 

alkaa heti valittaminen kun tulee kuluja kun menee töihin jne 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan on lasten töitä ja ei kova jätkä tommosia tee. Nollatuntisopparit varmaan molemmissa ja Ap:n tapainen midwit yrittää pompottaa pikkupomona.

Vierailija
4/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan muualta parempaa palkkaa. Miksi pitäisi mennä huonompaan työhön?

Vierailija
5/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein siivoustyötä  koko aikuisikäni. Terveys on mennyttä. En voi enää tehdä mitään fyysistä työtä.

Höpöhöpö. Ergonomia kuntoon ja fyssari neuvoo jumpat! 

-Työterveyslääkäri 

Vierailija
6/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan muualta parempaa palkkaa. Miksi pitäisi mennä huonompaan työhön?

Et liene mitään aivotyötä vaativia hommia tehdä, jos et ymmärtänyt aloitusta. 

Vierailija
7/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä ap tiedät että noihin töihin on hakijoita paljon? Miksi ne työpaikat on avoimina jos sinne hakee tuhansia ihmisiä?

Vierailija
8/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Työterveyslääkäri 

Krooniset kivut alkoi 2007. Mulla on lääkärin diagnoosit. 🖕

Vierailija
9/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä ap tiedät että noihin töihin on hakijoita paljon? Miksi ne työpaikat on avoimina jos sinne hakee tuhansia ihmisiä?

Hain juuri siivoushommaa kun olen sitä tehnyt ennenkin. Hakijoita oli päälle 2 000. En tullut valituksi. -eri

Vierailija
10/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työttömänä saa sen 600€ netto. Jos työstä saa noin vähän, niin et sinäkään siihen työhön mene. Ja ennenkuin mariset asumistuesta ja toimeentulotuesta, niitä ei saa kun on puoliso joka on töissä. Luuletko oikeasti, ettei työssäkäynnistä tule mitään kuluja? Tai että joku on mieluummin työtön ja köyhä, kuin työssäkävyvä joka saa palkkaa ainakin kolminkertaisesti mitä kelan rahaa?

Vierailija
11/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuohan on lasten töitä ja ei kova jätkä tommosia tee. Nollatuntisopparit varmaan molemmissa ja Ap:n tapainen midwit yrittää pompottaa pikkupomona.

Miten niin ap:n tapainen? Ei tuo otsikko ole minun keksimäni, vaan toisesta ketjusta missä kilvan haukutaan työttömiä.

Vierailija
12/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita myyntityötä. Siinä olisi mahdollista tienata jäätäviä summia, jos kauppaa syntyy. Jopa 300000 euroa vuodessa. Saan tällä hetkellä 70000 euroa vuodessa, mutta työ on tosi leppoista ja olen siinä hyvä. T: mielenterveysongelmainen mies

Vierailija
13/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanu kaupan alan töitä edes nuorena, niin miksi ihmeessä saisin niitä nyt uupuneena keski-ikäisenä?

Siivoojan töitä tein kyllä nuorena 2 viikkoa, mutta sitten sain potkut, koska olin niin hidas ja halusin tehdä työni huolella.

Vierailija
14/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä, että ne avoimet paikat on koko ajan samoja? Noilla aloilla on suuri vaihtuvuus, koska siellä on paljon osa-aikatöitä joilla ei elä ja niitä tekee paljon esim. opiskelijat joilla ei ole vielä lapsia elätettävänä. Paikkoja täytetään ja paikkoja avautuu, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Ja ihmisiä jää koko ajan työttömäksi, mutta kyllä niitä työllistyykin. Mutta työpaikkoja ei ole avoinna niin paljon, että niitä riittäisi kaikille halukkaille.

Vierailija
15/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap haluaa juonitella mulle jonkun siivoustyöpaikan luvatta ja kysymättä ja sitten lahjoo minulle potkut sieltä ja tarjoaa minulle työpaikkaa valtiolta. Varmaan jotain siivoustyöpaikkaa  ulkomailta Ulkoministeriöstä. Sitten pettyy kun ei saakaan minua sinne töihin ja alkaa huutelemaan, että menkää töihin ja omaa syytä työtön.

Vierailija
16/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap haluaa juonitella mulle jonkun siivoustyöpaikan luvatta ja kysymättä ja sitten lahjoo minulle potkut sieltä ja tarjoaa minulle työpaikkaa valtiolta. Varmaan jotain siivoustyöpaikkaa  ulkomailta Ulkoministeriöstä. Sitten pettyy kun ei saakaan minua sinne töihin ja alkaa huutelemaan, että menkää töihin ja omaa syytä työtön.

Sitten muuttaa mun naapuriin ja alkaa tekaisemaan kaikkea perätöntä tyyliin kaapin ovi meni kiinni, naapuri pompottelee palloa ja kirjoittaa isännöitsijälle, että tee jotain naapuri aivastaa tai naapuri hengittää, tee jotain! Sitten itse kuitenkin hakkaa patteria yöllä, polttaa tipakkaa ja pompottelee palloa yöaikaan kun naapuri kääntyi sängyssä.

Vierailija
17/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kaikille sopivia töitä anneta kaikille suinkaan. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä ettei siivoojaksi noin vain ryhdytä, esim sairaaloissa, tehtailla on omat vaatimuksensa työn suhteen ja jopa siis muka tavallisilla toimistoilla on omat secret huoneet joita varten pitää ovat turvakoulutukset käydä ennen kuin aletaan tekemään mitään! Opiskeluaikoina hain töitä aivan joka paikasta, ja jopa innostuin kun hain jotain siivoustyötä tai kaupan työtä. Ei vissiin vaikuttanut tarpeeksi uskottavalta, että yliopisto-opiskelija haluaa töitä. Perustelin hakemani paikat sillä, että tykkään tarkkuutta vaativista hommista ja siivousalallahan on laatuvaatimuksia joita tulee noudattaa, haluan että työ tehdään ajallaan ja tehokkaasti ja asiakkaita kohdellaan hyvin. Siis perustelin työpaikat ja kompetenssini niihin vaikka millä tavoin ja annoin esimerkkejä omasta kokemuksesta, mutta en päässyt ikinä edes haastatteluun! Olin sitten kaksi vuotta työttömänä ja sitkuttelin opintolainalla, kunnes opinnot oli edenneet tarpeeksi ja sain oman alan töitä ja sitten töitä riittikin ja ylenin nopeasti uralla. Vastikään työpaikallani tuli siivooja vastaan ja tarjosin hänelle kahvit ja kakut, kun oli ylimääräistä jäänyt ja minusta vaikutti ettei siivoojalla oikein ollut siinä iltapäivästä tärkeämpääkään tekemistä enää kun lähes koko toimiston väki on kesälomilla ja mitään näkyvää roskaa ei tosiaankaan ole. Kehuin häntä ja sanoin aidolla ilolla, että on hyvä tulla töihin kun on toimisto aina hyvässä kunnossa. Juteltiin siinä niitä näitä ja jäi hyvä mieli varmasti molemmille.

Vierailija
18/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No EI TODELLAKAAN SAA!! Kaksi tonnia saisin töissä, nyt vajaan tonnin. Terveys vaan ei enää kestä.

Vierailija
19/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko sinä minun aloitustani? Otsikko on lainaus toisesta ketjusta, ei minun keksintöä.

ap

Vierailija
20/23 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Työterveyslääkäri 

Olen käynyt kymmenet kerrat fyssarilla, ergonomiakartoitukset tehty, minut on leikattukin. Kun ei enää pysty fyysiseen työhön niin ei pysty.

eri