Kun en oikeasti enää tiedä miten laihtuisin.
Elän hyvin epäaktiivista elämä. Yhtä istumista aamusta iltaan koneella. Nousen kyllä usein ylös, venyttelen, käyn pitkille kävelylenkille joka päivä.
Painan 83 kiloa, pituus 169. Tämä paino on aivan liikaa, tässä painossa olen nyt ollut 7 vuotta, eli en ole onneksi enää lihonut.
Nyt vinkkejä, en enää tiedä mitä tehdä.
Kommentit (30)
Liikunna merkitys on ehkä maksimissaan joku 10% laihduttamisesta. Jos syöt kuin possu, niin näytät possulta vaikka kuinka painelisit menemään pitkin pururataa monta kilometriä päivässä. Ruokavalio kuntoon niin jaksaminen paranee ja kilot karisee ilman mitään laihdutuskuureja sun muita pelleilyjä.
Yleensä kyseessä on epäsäännöllinen ruokarytmi ja liian suuret annoskoot, mutta niin harva tämän uskoo ja ymmärtää.
Itse laihduin 5:2 ruokarytmillä. Olen noudattanut sitä nyt 5 vuotta, paitsi loma-aikoina syönyt normaalisti ja välillä pitänyt vain yhden paastopäivän viikossa. Alussa parissa kuukaudessa lähti noin 6-8 kiloa ja sitten on pysytellyt niissä lukemissa. Syön monipuolisesti kaikkea, myös välillä herkkuja, viiniä jne., mutta ne pari päivää viikossa todella kevyesti, esim. ison kulhollisen kasviksia. Olo on hyvä. Ihka ensimmäisenä paastopäivänä oli pää kipeä, muuten ei mitään. Paastotaukojen jälkeen oikeen haluaa taas pitää kevyen päivän, kun olo sen jälkeen on niin hyvä. Tämä sopii minulle, mutta tosi monet ovat kokeilleet eikä ole sopinut. Ehkä voit kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
Itse laihduin 5:2 ruokarytmillä. Olen noudattanut sitä nyt 5 vuotta, paitsi loma-aikoina syönyt normaalisti ja välillä pitänyt vain yhden paastopäivän viikossa. Alussa parissa kuukaudessa lähti noin 6-8 kiloa ja sitten on pysytellyt niissä lukemissa. Syön monipuolisesti kaikkea, myös välillä herkkuja, viiniä jne., mutta ne pari päivää viikossa todella kevyesti, esim. ison kulhollisen kasviksia. Olo on hyvä. Ihka ensimmäisenä paastopäivänä oli pää kipeä, muuten ei mitään. Paastotaukojen jälkeen oikeen haluaa taas pitää kevyen päivän, kun olo sen jälkeen on niin hyvä. Tämä sopii minulle, mutta tosi monet ovat kokeilleet eikä ole sopinut. Ehkä voit kokeilla?
Jos osaisit syödä normaalisti, niin ei tarvitsisi kikkailla.
Syön normaalisti, melkoisen terveellisesti. Huomasin vain, että 45 vuoden kieppeillä alkoi tuntua, että kiloja hiipii kylkiin, vaikka ruokailut pysyi ihan samana. Tällainen parin päivän kevennys viikossa toimii minulle, ei tunnu lainkaan kikkailulta. Muuten ei niin tarvitse kyttäillä ruokia tai koko ajan pienentää annoksia. Innostuin tästä aikanaan sen BBC:n dokkarin nähtyäni enkä ole katunut. Mutta kuten sanottu, toiselle toimii toinen, toiselle toinen. En suosittelisi fyysistä työtä tekevälle tai kilpaurheilijalle, mutta tällaiselle viiskymppiselle toimistorotalle sopii.
5:2
-Nuku riittävästi. Varaa aikaa itsrdtä huolehtimiseen eli liikuntaan ja ruokien valmistukseen. Varaudu näkemään vaivaa asian eteen. Varaa aikaa riittävästi esim. vuosi
-laske kaloreita, esim. Fatsecret-sovelluksen avulla. Kaikki suupalat ylös! Säännöllinen ateriarytmi. Paljon kasviksia. Riittävästi proteiinia. Kalorivaje 400-500 kcal/päivä
-liikuntaa lisää. Vähintään 4 treeniä viikkoon, mieluiten 3 lihaskuntotreeniä ja yksi aerobinen kävelyn lisäksi.
Alkoholi ja rasvaiset herkut pois.
-poikkeukset ruokavalioon harkitusti ja kohtuudella.
Seuranta: ympärysmitat, valokuvat, vaaka
-suosittelen: hanki valmentaja
Seisominen kuluttaa enemmän energiaa kuin istuminen. Hoida tietokoneella olosi seisten.
Mulla ei vain millään lähde paino laskuun. Ihan oikeasti miten on mahdollista?
Minua vaivaa nälän puute. Siksi on epäsäännöllinen rytmi. Nukun myös ihan miten sattuu. En ole vielä löytänyt syy miksi täytyy pitää rytmiä yllä.
Ei edes joku tunnin kävelylenkki kuluta energiaa vielä kovin merkittävästi. Kymmenessä minuutissa ahmii sen edestä ruokaa kepeästi. Eli laita ruokavalio remonttiin.