Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei koskaan ole ollut lihaksia

Vierailija
27.12.2020 |

En ole koskaan harrastamalla harrastanut liikuntaa. Olen hyötyliikkunut, mutta en urheillut. Olen normaalipainoinen, mutta rasvaprosentti on yli 30.
Usein sanotaan, että aloittelijalla lihakset kehittyvät nopeasti. Olen nyt syksyn ajan käynyt kuntosalilla pari kertaa viikossa ja tulokset ovatkin parantuneet. Olen saanut lisättyä painoja/toistoja. Silti tuntuu, että lihakset eivät kasva.
Olen pohtinut, onko kropassani jotain ”vikaa”. Jos lihakset eivät ole koskaan olleet ”aktiiviset”, niin vaatiiko niiden herättäminen jotain erityistä? En havittele erityisen lihaksikasta vartaloa, mutta kroppaan olisi kiva saada hieman sporttista muotoa löysyyden tilalle. Onko kellään kokemusta vastaavasta lähtötilanteesta? Miten saitte lihakset hereille?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lihaksen kehittymiseen muodokkaaksi menee pari vuotta, aluksi se on vähän semmosta taikinaa. Pitkäjänteisesti pitää treenata, eikä lannistua hitaasta alusta. Nostasin treenikertoja 3 viikossa, eli joka toinen päivä.

Vierailija
2/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasten kasvattaminen on pitkäjänteistä työtä. Varsinkaan naisella ne eivät todellakaan noin vain kasva.

Pidä huolta riittävästä proteiinin saannista ja muutenkin syömisestä. Lihakset eivät voi kasvaa miinuskaloreilla, ainakaan alkuvaiheen jälkeen.

Unohda toistojen lisääminen. Lisää mieluummin painoja ja pidä sarjat lyhyinä.

Muista, että lihas kasvaa levossa, joten älä rasita samoja lihaksia peräkkäisinä päivinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sukupuolesta. Jos olet mies 2-3 kertaa viikossa riittää tuloksiin muutamassa kuukaudessa. Jos olet nainen 4-5 kertaa viikossa 2-3 vuotta niin alkaa näkyä hieman tulosta.

Vierailija
4/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellä nuorella miehellä voi tulee tulosta kyllä kun treenaa joka kerta kovaa, mutta sitten se kehitys hiipuu  aika nopeasti.

Ja pitää oikeasti jumpata kovaa,ei leikkiä .

Vierailija
5/5 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja selvyyden vuoksi olen 35-vuotias nainen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi