Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaajani pyysi anteeksi - mitä tehdä?

Vierailija
28.05.2014 |

Lukiossa minua kiusannut tyttö pyysi minulta anteeksi. Kiusaaminen oli ulkonäöstä ja luonteesta nälvimistä, erityisesti liikuntakursseilla. Olen hyvilläni anteeksipyynnöstä, mutta se tapahtui juuri nyt kun kiusaaja on mukana eräässä kauneus/edustus kilpailuissa. Ihan pieni muotoinen kilpailu siis. Jotenkin tuntuu siis, ettei anteeksipyyntö ollut vilpitön, toisaalta taas miten se että hän on minua ja muitakin kiusannut liittyisi kilpailuun. Kuvaa itseään kaikkien kaveriksi ja helpostilähestyttäväksi ja muuta mukavaa...

Ehkä olen vain katkera. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kiusattu ja valitettavasti myös kiusaaja. Näin aikuis iällä kiusaamani tytön ja jäi todella kaivelemaan olisiko pitänyt pyytää anteeksi vai olisiko se ollut liian kiusallista. Olisin siis halunnut pyytää anteeksi mutta pelkäsin aiheuttavani lisää pahaa oman "puhdistetun" omatunnon hinnalla. Kadun todella teini ikäisenä harrastamaani kiusausts ja häpeän suuresti, nyt kasvatan parhaani mukaan lapsistani empaattisia ja moraalisia jottei he tekisi sitä toisille edes sillä uhalla että joutuukin itse kiusatuksi.

Vierailija
22/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 18:23"]

"Olen myös sitä mieltä, että pahasta ei voi tulla hyvää, mutta hyvästä voi tulla paha."

Koet siis, ettei kukaan voi tehdä virhettä ja oppia siitä paremmaksi? Minusta aika epäreilu asenne. Et varmasti itsekään ole aivan virheettä elämästäsi selvinnyt, vai mitä?

[/quote]

Virheet on virheitä, mutta kiusaaminen, toisen pistäminen niin matalalle, että hän olisi valmis tappamaan itsensä, ei mene minun mielestäni virheestä. Olen nähnyt pahojen ihmisten olevan ja pysyvän vain pahoina, hyvien taas yhtäkkiä muuttuvan kuin taikaiskusta pahaksi.

Kuten jo sanoin, virheitä teemme kaikki, mutta tuollaisessa asianyhteydessä me emme voi puhua kiusatun olevan epäreilu katkerassa vihassaan kun toinen on tehnyt "vain virheen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla