Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaajani pyysi anteeksi - mitä tehdä?

Vierailija
28.05.2014 |

Lukiossa minua kiusannut tyttö pyysi minulta anteeksi. Kiusaaminen oli ulkonäöstä ja luonteesta nälvimistä, erityisesti liikuntakursseilla. Olen hyvilläni anteeksipyynnöstä, mutta se tapahtui juuri nyt kun kiusaaja on mukana eräässä kauneus/edustus kilpailuissa. Ihan pieni muotoinen kilpailu siis. Jotenkin tuntuu siis, ettei anteeksipyyntö ollut vilpitön, toisaalta taas miten se että hän on minua ja muitakin kiusannut liittyisi kilpailuun. Kuvaa itseään kaikkien kaveriksi ja helpostilähestyttäväksi ja muuta mukavaa...

Ehkä olen vain katkera. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin on yrittää unohtaa menneet, muuten se kalvaa sinuakin turhan takia. Voihan olla ihan oikeasti että hän tuntee olonsa kurjaksi siitä miten teininä käyttäytyi. Olette nyt aikuisia.

Vierailija
2/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistata sille pitkät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasta se lehdistölle. ;D

Vierailija
4/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 16:54"]

[/quote]

Ketä lehteä kiinnostaa lähteä kärttämään hyvin pienen kauneuskilpailun osallistujaa ?

Vierailija
5/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 16:58"]

[/quote]

Ketä lehteä kiinnostaa lähteä kärttämään hyvin pienen kauneuskilpailun osallistujaa ?

[/quote] 

Nimenomaan. Ja melkein vajoaisin hänen tasolleen. Kiusaamisesta ei ole kuin vuosi. Molemmat nyt 20v. Palasi mieleeni kun hän pyysi anteeksi facebookin välityksellä. Outo ajankohta minusta. 

Ap

Ap

Vierailija
6/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä niin mitä tehdä? Mitä tässä nyt pitäisi tehdä?

Vai tarkoitatko mitä uutta pitäisi keksiä jota syyttää kaikista epäonnistumisista tai muusta vääryydestä, nyt kun kiusaamiselta lähti pohja.

Vierailija
7/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nimenomaan pelätä, että hänet paljastetaan jotenkin kiusaajaksi ja näin vesitetään hänen menestyksensä kisoissa. Tuskin oli vilpitön anteeksipyyntö, ajankohta on liian sopiva sattumaksi.

Vierailija
8/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaus on noin tuore niin en ehkä itse vastaisi mitään, unohtaisin vaan.

Riippuu miten anteeksipyyntö on muotoiltu myös.

-2

Vierailija
9/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet voivasi antaa anteeksi, niin annat anteeksi. Jos et, niin sitten et.

Vierailija
10/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuillakses kysyt sen motiiveja anteeksipyyntöön. Sitten ilmoitat soittavasi seiskaan tämän uutisen. Siinähän kärvistelee kiusaaja.

Vierailija
11/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun et ole ihan vielä antanut anteeksi, niin kirjoita mikä mulkku hän on ollut ja miten toimintansa sinuun vaikuttanut, mutta ilmoita myös että annat anteeksi (kunhan saat asian käsiteltyä).

Itse olen sanonut antavani anteeksi henkilölle, vaikka en koko sydämestäni vielä olekaan antanut anteeksi, ja sitten jälkeenpäin vituttaa kun toinen luulee että kaikki on ok etkä ole saanut suutasi puhtaaksi missään vaiheessa ja tämä toinen ei edes tiedä mitä hän on saanut sinussa toiminnallaan aikaiseksi.

Nimittäin kun joku asia on annettu anteeksi, sitä ei enää kaivella sieltä. Eli älä sulje itseäsi hymistelyn häkkiin, kuten minä tein.
Eli anna vaan soida suu puhtaaksi, mutta liitä tosiaan samaan syssyyn lupaus anteeksiannosta, kunhan siihen pystyt ja että pyrit siihen koko ajan.

Vierailija
12/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:02"]

[/quote]

[/quote] 

Nimenomaan. Ja melkein vajoaisin hänen tasolleen. Kiusaamisesta ei ole kuin vuosi. Molemmat nyt 20v. Palasi mieleeni kun hän pyysi anteeksi facebookin välityksellä. Outo ajankohta minusta. 

Ap

Ap

[/quote]

Ajankohta voi liittyä tosiaan kauneuskilpailuun mutta se voi liittyä toisella tavalla kuin luulet. JOskus nimittäin käy niin, että kun ihminen kokee jotain tosi hyvää, esim. juuri nyt kiusaajasi sen, että on kauneuskilpailussa mukana, hän ihan tosissaan alkaa katua sitä, että on joskus ollut paskamainen ihminen.

Joskus itselle osunut hyvä saa ymmärtämään, että hitto miten noloa että olen ollut niin pikkumainen ja tyhmä kun olen sittenkin saanut elämältä näin paljon jne. jne. Siksihän koulukiusaajillakin on yleensä nimenomaan jotain pahaa tapahtunut itselleenkin. Ei ihminen, jolla on kaikki hyvin, kiusaa.

Niinpä katumus saattaa tällä kertaa olla aitoa. Inhottavaa että sinua on kiusattu, todella paska juttu. Älä anna anteeksi, jos sinusta ei vilpittömästi tunnu siltä. Siitä vasta tuleekin katkeraksi.Mutta jos sinulla on itselläsi niin hyvä olla nykyään, että voit oikeasti antaa anteeksi, niin anna mennä vaan. Älä kuitenkaan rupea kynnysmatoksi vain siksi että niin "kuuluu" hyvien tapojen mukaan tehdä. Sellaiseen sinua ei velvoita mikään, vaikka anteeksipyyntö on sinänsä ihan hieno ele.

Tsemppiä

Vierailija
13/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:07"]

Mitenkä niin mitä tehdä? Mitä tässä nyt pitäisi tehdä?

Vai tarkoitatko mitä uutta pitäisi keksiä jota syyttää kaikista epäonnistumisista tai muusta vääryydestä, nyt kun kiusaamiselta lähti pohja.

[/quote]

Mikä epäonnistuminen? En ole epäonnistunut elämässäni, ainakaan omasta mielestäni. Olin käsitellyt asiaa mieheni kanssa ja yhtäkkiä vuosi koulun loppumisen jälkeen, minulle tulee FACEBOOKISSA viesti. Pahoitellaan "sitä yhtä" käytöstä. Kyllä minä voin antaa anteeksi jos hän todella tarkoittaa sitä. Se siitä. Oikeasti vain epäilen motiiveja kun juuri nyt pyytää anteeksi. 

ap

Vierailija
14/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:02"]

[/quote]

[/quote] 

Ap

Ap

[/quote]

Ajankohta voi liittyä tosiaan kauneuskilpailuun mutta se voi liittyä toisella tavalla kuin luulet. JOskus nimittäin käy niin, että kun ihminen kokee jotain tosi hyvää, esim. juuri nyt kiusaajasi sen, että on kauneuskilpailussa mukana, hän ihan tosissaan alkaa katua sitä, että on joskus ollut paskamainen ihminen.

Joskus itselle osunut hyvä saa ymmärtämään, että hitto miten noloa että olen ollut niin pikkumainen ja tyhmä kun olen sittenkin saanut elämältä näin paljon jne. jne. Siksihän koulukiusaajillakin on yleensä nimenomaan jotain pahaa tapahtunut itselleenkin. Ei ihminen, jolla on kaikki hyvin, kiusaa.

Niinpä katumus saattaa tällä kertaa olla aitoa. Inhottavaa että sinua on kiusattu, todella paska juttu. Älä anna anteeksi, jos sinusta ei vilpittömästi tunnu siltä. Siitä vasta tuleekin katkeraksi.Mutta jos sinulla on itselläsi niin hyvä olla nykyään, että voit oikeasti antaa anteeksi, niin anna mennä vaan. Älä kuitenkaan rupea kynnysmatoksi vain siksi että niin "kuuluu" hyvien tapojen mukaan tehdä. Sellaiseen sinua ei velvoita mikään, vaikka anteeksipyyntö on sinänsä ihan hieno ele.

Tsemppiä

[/quote]

Kiitos. Mietin itsekin samaa, ehkä todella hän on pahoillaan. Todellakaan en mitään "kostoa" en ole suunnitellut. Lähinnä minua haittaa jos hän pyytää anteeksi mutta ei oikeasti tarkoita sitä. Ja myönnän, että kun luin hänen esittelyään minua alkoi ärsyttää. Todellako kaikkien kaveri ja positiivinen ihminen...

ap

Vierailija
15/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on kasvanut ihmisenä? Ehkä hän todellakin katuu käytöstään. 

Vierailija
16/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse niin katkeroitunut ja edelleen 10 vuoden jälkeen vihainen kiusaajilleni, etten vieläkään voi/kykene antamaan anteeksi. En vaan voi antaa anteeksi koko nuoruuteni kestänyttä tallaamista. Jos olet valmis anteeksi antamaan niin good for you, itsestäni ei siihen olisi. Olen myös sitä mieltä, että pahasta ei voi tulla hyvää, mutta hyvästä voi tulla paha.

Vierailija
17/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti miettinyt tuota kommenttia lehdessä ja ups muistanut , ettei ollutkaan kaikkien kaveri. Nyt kaduttaa koska jos pääsee vielä noista kisoista eteenpäin kiusaaminen tahraa imagoa.

Vierailija
18/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen myös sitä mieltä, että pahasta ei voi tulla hyvää, mutta hyvästä voi tulla paha."

Koet siis, ettei kukaan voi tehdä virhettä ja oppia siitä paremmaksi? Minusta aika epäreilu asenne. Et varmasti itsekään ole aivan virheettä elämästäsi selvinnyt, vai mitä?

Vierailija
19/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katkeroituminen ei tee hallaa kuin pelkästään katkeroituneelle. Asia pitäisi kyetä käsittelemään ja unohtamaan, anteeksi ei tarvitse antaa mikäli ei halua.

Vierailija
20/22 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloo! Viesti Facebookin kautta? Helpolla yrittää päästä. Jos motiivit on oikeat ja puhtaat jauhot pussissa, niin Kai nyt ois voinut oikein kasvotusten pyytää anteeksi.

itse en tollasen viestin takia pystyis unohtamaan. Hyvä, jos on tajunnut olleensa ilkeä, kärsiköön huonosta omasta tunnosta jonkin aikaa. En päästäisi niin helpolla!