Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee. Eka palkka tuli, raskas vuorotyö. Käteen 1398 €.

Vierailija
28.05.2014 |

Työ on mukavaa, mutta palkka vetää vähän mielen matalaksi. Noh, kyllähän tämä tiedossa oli että matalapalkka-alalla työskennellään, mutta näin vastavalmistuneena parikymppisenä en tajunnut, kuinka paljon palkasta lähtee vielä ennakkoveronkin lisäksi. (eläkevakuutusmaksua, työttömyysvakuutusmaksua, ammattiliiton jäsenmaksu...)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:36"]Se että työttömänä saa enemmän, on kyllä tämän hyvinvointivaltion häpeäpilkku. Palkka kuin palkka pitäisi AINA olla enenmän kuin mikään työttömyyskorvaus, oli sitten liiton rahaa tai tai. Pistää vihaksi, kun joku tulee tänne kehuskelemaan kuinka loisimalla kotona saa enemmän kuin ap rehellistä työtä tekemällä!

[/quote]

Ai loisimalla kotona? Höpöhöpö! En ole se, joka kertoi aiemmin että saa työttömänä enemmän, mutta minäkin sain ja silti lähdin töihin, vaikka palkka huonompi, kuin liiton päiväraha. Mutta jumalauta kolmea työtä tein vuosikaudet, maksoin liitolle huikeita maksuja ja verottajalle vielä enemmän. Sitten jäin äitiyslomalle, eikä sen jälkeen sitten ollutkaan töitä tarjolla juuri sillä hetkellä. Vaan korvaukseni liitolta ansaitsin, olinhan vuosikaudet maksanut jäsenyydestäni ja ansainnut joka pennin, mitkä sain kolmen kuukauden ajalta, ennen kuin sain töitä. Ja lusmuksi et voi sanoa, olisin saanut rahaa 500 päivältä, näistä käytin kolme kuukautta ja siirryin työpaikkaan, jossa palkka on surkeaakin surkeampi, mutta ompahan edes töitä! Tekevälle ihmiselle työttömyys on pahin helvetti.

Vierailija
42/47 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömänä kukaan saa tollasia summia. Ei se olisi laillistakaan. En ole koskaan ollut työtön joten heitän nyt mututuntumalta mut eikös työttömyyskorvaus ole 400-600€ kuussa. AP tienas miltei 1400€ käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse vaihdoin alaa lähihoitajaksi - entinen netto 2.000 e, nyt lähihoitajana 1.400 e..... No, silti en kadu, koska pidän työstäni ja arvostan sitä enemmän kuin entistä tietokoneella istumista :) Eikä palkan lasku tullut yllätyksenä.

Vierailija
44/47 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja

Vierailija
45/47 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tossa mukana lisät?

Vierailija
46/47 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 18:20"]

Ei työttömänä kukaan saa tollasia summia. Ei se olisi laillistakaan. En ole koskaan ollut työtön joten heitän nyt mututuntumalta mut eikös työttömyyskorvaus ole 400-600€ kuussa. AP tienas miltei 1400€ käteen.

[/quote]

Jos saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta niin voi olla paljonkin isompi kuin tuo 600 € kuussa. Mä laskeskelin liiton sivuilta laskurilla että mulla pitäisi olla työkkärin korvauksen netto isompi kuin ap:n netto palkka mun tuloilla. 

Vierailija
47/47 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja netto on 1323 euroa, brutto 1750, mukana yksi ikälisä. Vastuu on suuri, mutta arvostus vähäinen - palkastahan sen näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan